Suzuki Klub Polska - Forum Dyskusyjne - www.suzukiklub.pl

Forum dyskusyjne dla użytkowników samochodów marki Suzuki.
Dzisiaj jest 22-06-2025, 17:42

Strefa czasowa UTC+01:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 41 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2
Autor Wiadomość
 Tytuł:
Post: 11-04-2010, 11:11 
Offline

Rejestracja: 22-10-2006, 10:19
Posty: 725
Tak - cyferki i wykresy ale i pierwsze odczucia po zamontowaniu... trzeba jednak pamiętać, że turbosprężarka to urządzenie wymagające bardzo precyzyjnego montażu i mądrej eksploatacji. I to raczej właśnie turbina będzie prawdopodobnie pierwszym elementem, który odmówi nam posłuszeństwa :roll:

Moim zdaniem - biorąc pod uwagę wszelkie dodatkowe koszty oraz "za" i "przeciw" uważam, że lepiej zdecydować się na większy silnik, niż bawić się w tuning jednostki napędowej :idea:


Na górę
 Tytuł:
Post: 11-04-2010, 11:22 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 03-08-2006, 11:13
Posty: 12406
Lokalizacja: CB - CIN - CT
Suzuki: Vitara 1.6 AllGrip
Jeżeli chcesz mieć dobre osiągi w SX4 to widzę dwie drogi:
1) zakup 1.9/2.0 DDiS i ewentualny chip do ok. 150 KM
2) zakup 2.0 AWD z USA (modele 2009+) i ewentualne turbo. Fabrycznie ma ok. 150 KM, a z turbiną +50-70 KM.


Ostatnio zmieniony 11-04-2010, 11:23 przez Avalanche, łącznie zmieniany 1 raz.

Na górę
 Tytuł:
Post: 11-04-2010, 11:23 
Offline

Rejestracja: 22-12-2006, 22:03
Posty: 319
Lokalizacja: Wrocław
350Amps ? :szok:
No jakoś to mało obiecujące jak dla mnie.

Jak bluedog napisał - większy silnik z fabrycznym turbo (diesel?).
Samodzielna rzeźba jest nieopłacalna, chyba ze chcesz to traktować jako hobby a do codziennej jazdy masz drugi samochód.

Wiem coś o tym - od 3 lat przebudowuję mojego gixxera


Na górę
 Tytuł:
Post: 11-04-2010, 12:18 
Offline

Rejestracja: 22-10-2006, 10:19
Posty: 725
Cytuj:
1) zakup 1.9/2.0 DDiS i ewentualny chip do ok. 150 KM

Zasadniczo jednostki 1,9 to jednostki odchudzone i źle znoszą chiptuning... jako bazowe zazwyczaj występują jednostki 2.0, które konstrukcyjnie są przystosowane do większych obciążeń i te jakoś sobie radzą.

Widziałem już całą masę różnych 1.9, wysypujących się po chipie w granicach 120 - 150 tyś.km - zwłaszcza, gdy kierowca miał ciężką nogę lub były montowane w vanach 7-mio osobowych lub tych, co obok homologacji na ciężarowe istotnie woziły towary o odczuwalnej masie.


Na górę
 Tytuł:
Post: 11-04-2010, 12:24 
Offline

Rejestracja: 22-12-2006, 22:03
Posty: 319
Lokalizacja: Wrocław
bluedog pisze:
Cytuj:
1) zakup 1.9/2.0 DDiS i ewentualny chip do ok. 150 KM

Zasadniczo jednostki 1,9 to jednostki odchudzone i źle znoszą chiptuning... jako bazowe zazwyczaj występują jednostki 2.0, które konstrukcyjnie są przystosowane do większych obciążeń i te jakoś sobie radzą.


E?
2.0 to rozwiercona o 1mm 1.9 dodatkowo z tą zmianą że dali jest 16V głowicę.

Co to znaczy "całą masę różnych 1.9, wysypujących się po chipie w granicach 120 - 150 tyś.km"?

To znaczy ile silników, z jakich samochodów i co poszło?


Na górę
 Tytuł:
Post: 11-04-2010, 17:21 
Offline

Rejestracja: 22-10-2006, 10:19
Posty: 725
Pojęcie silnika bazowego to pojęcie najczęściej dotyczący pierwszej jednostki opracowanej i przebadanej na hamowniach - z niej potem powstaje rodzina silników. Silnik bazowy to silnik z założenia najmocniej skonstruowany, by już na desce kreślarskiej nie dopuścić się nieprzemyślanych oszczędności, które mogą później opóźnić testy dynamiczne przez awarie wytrzymałościowe.

Najwięcej uszkodzonych chipowaniem silników 1,9, które widziałem to osławione silniki WV których jednostką bazową był motor 2,2 zmieniony później na 2,0.

Widziałem też seatowskie /czyli dalej VW/ 1,4 i jednego 1,4 Liany ale to nic innego, tylko 1,4 HDi, który niestety z nadwoziem Liany raczej sobie nie radzi.

Chiptuning prowadzi najczęściej do zniszczenia silnika dwoma drogami: mechaniczną i termiczną. Nie wdając się w wielkie szczegóły powiem tak - jeśli zobaczysz wyoblone krzywki na wałku/kach rozrządu albo stwierdzisz, że nagle ubywa oleju w skrzyni korbowej lub nagle w doskonale do tej pory pracującej skrzyni słychać synchronizatory i łożyska, to oznacza, że właśnie wykańczasz swój motor chipem albo powerboxem... im dalsza jest Twoja jednostka napędowa od bazowej, tym szybciej się to stanie.

A jeśli się to nie dzieje to oznacza, że i tak nie korzystasz z nowych możliwości i pieniążki wywaliłeś w błoto albo... stać Cię było na kilka tysięcy pozostawione w bardzo profesjonalnej firmie, która da Ci dobry produkt ale i gwarancję... tyle, że mała jednostka napędowa nie jest w stanie wykrzesać z siebie tak wiele bez szkody, by się to opłacało. :idea:


Na górę
 Tytuł:
Post: 06-05-2010, 21:45 
Offline

Rejestracja: 09-12-2009, 19:01
Posty: 23
Czy ktos sie orientuje jaka jest srednica wydechu w sx4?


Na górę
 Tytuł:
Post: 06-05-2010, 22:33 
Offline

Rejestracja: 22-12-2006, 22:03
Posty: 319
Lokalizacja: Wrocław
dPs pisze:
Czy ktos sie orientuje jaka jest srednica wydechu w sx4?


W którym miejscu? I dla jakiego silnika?


Na górę
 Tytuł:
Post: 07-05-2010, 13:41 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 08-08-2008, 19:39
Posty: 1130
Cytuj:
...jaka jest srednica wydechu w sx4?

W moim (1.6 benzyna) oryginalna koncowka wydechu to - o ile sobie przypominam - DN 48 mm


Na górę
 Tytuł:
Post: 08-05-2010, 16:16 
Offline

Rejestracja: 09-12-2009, 19:01
Posty: 23
ok dzieki


Na górę
 Tytuł:
Post: 11-05-2010, 00:49 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 03-04-2010, 15:49
Posty: 1019
Lokalizacja: Warszawa
Przypomniał mi się ten temat, bo wyczytałem (zdaje się że nawet na tym forum, ale nie mogę znaleźć tematu) że silnik 1.6 120KM w nowszych SX4 to ta sama jednostka co poprzedni 107-konny, tylko ze zmienionym oprogramowaniem komputera i jeszcze jakimś elementem. Może mi ktoś przybliżyć temat?
Warto się tym zainteresować?


Na górę
 Tytuł:
Post: 11-05-2010, 18:47 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 22-04-2009, 19:09
Posty: 79
z tego co wiem na ta chwile nie ma mozliwosci zmiany


Na górę
 Tytuł:
Post: 11-06-2010, 20:30 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 03-04-2010, 15:49
Posty: 1019
Lokalizacja: Warszawa
To że nie ma możliwości zmiany to też pamiętam z tamtego wątku, ale co dokładnie jest przeszkodą? Zakładam że nie oprogramowanie, czyli może jakiś element silnika, który nie sposób dostać osobno?


Na górę
 Tytuł:
Post: 30-06-2010, 12:14 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 03-04-2010, 15:49
Posty: 1019
Lokalizacja: Warszawa
Ten temat nie daje mi spokoju.
Nie żebym się palił do przerabiania naszego kupionego jako miejskie wozidełko SX4 na wóz wyścigowy, ale chcę uwierzyć że można ;)

Dwa linki:
http://www.sx4club.com/forums/showthread.php?t=4806
http://www.sx4club.com/forums/showthread.php?t=7458
Oraz oficjalna broszurka kitu HKS z drugiego wątku:
http://www.hks-power.co.jp/db/product/files/11001-KS004/11001-KS004.pdf

Warto?

EDIT: uuugh, 2.5 tyś. Euro w Niemczech za bazowy kit 11001-KS004 :?


Na górę
 Tytuł:
Post: 30-06-2010, 13:21 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 03-08-2006, 11:13
Posty: 12406
Lokalizacja: CB - CIN - CT
Suzuki: Vitara 1.6 AllGrip
Hm... odpowiedziałeś sobie chyba ;)

Gdybym chciał mieć więcej mocy i momentu w SX4, to wybrałbym raczej diesla lub amerykańską wersję z manualną skrzynią.

Nie wiem też na ile można wierzyć tym danym:
http://www.team-bhp.com/forum/indiancarpicture-842.html
133 KM i 8,8 s do 100 km/h?
Fabrycznie nowy SX4 ma 120 KM i daleko mu do 10 s :?


Na górę
 Tytuł:
Post: 30-06-2010, 14:05 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 03-04-2010, 15:49
Posty: 1019
Lokalizacja: Warszawa
Avalanche pisze:
Fabrycznie nowy SX4 ma 120 KM i daleko mu do 10 s :?

Turbo podnosi moment obrotowy, właściwie kluczowy przy przyspieszaniu z zatrzymania :)
(moc jest bardziej odpowiedzialna za pokonywanie oporów powietrza czy tarcia, tj. stałe obciążenie)


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 41 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2

Strefa czasowa UTC+01:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 11 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl
[ GZIP: On ]