Nie wiem jakie są obecnie przepisy w tej sprawie, ale chyba w Niemczech nie można montować sztywnego orurowania z przodu.
Poza tym, wygląda bojowo
Tekst z 2003 r:
"- Jestem przeciwnikiem wyposażania aut w dodatkowe orurowania, bo są one bardzo niebezpieczne dla niechronionych uczestników ruchu, czyli np. pieszych i rowerzystów. Konstrukcje montowane niefabrycznie są zazwyczaj przytwierdzone do samochodu na tyle sztywno, że mogą działać jak taran.
Według przepisów UE tego typu konstrukcje są niedozwolone, właśnie z powodu zagrożenia dla innych użytkowników dróg. Przepisy unijne zezwalają na montowanie jedynie elementów orurowania wykonanych np. z tworzyw sztucznych o określonej twardości i wymiarach. Są one wówczas jedynie ozdobą, a w sytuacjach używania samochodu w terenie to wystarczy, żeby chronić reflektory samochodowe przed gałęziami. Mam nadzieję, że UE wymusi ujednolicenie przepisów i zakładanie tego typu konstrukcji będzie zabronione - jak jest to już w Szwecji i Norwegii. Sztywne konstrukcje pozostaną wówczas tylko w samochodach wykorzystywanych przez wojsko i inne tego typu służby."
Tekst z 02.2006:
"Już w listopadzie ubiegłego roku w krajach członkowskich UE zadecydowano o wprowadzeniu zakazu montażu przedniego orurowania w samochodach. Ma to związek z bezpieczeństwem pieszych. W większości krajów unijnych montaż orurowania w nowo zakupionych samochodach już został zakazany (nie trzeba jednak demontować orurowania we wcześniej kupionych autach). W Polsce te przepisy mają zacząć obowiązywać w czerwcu. Na razie na stacjach diagnostycznych nikt o planowanych zakazach nie słyszał. W trzech „obdzwonionych” przez nas okręgowych stacjach kontroli pojazdów w Poznaniu terenówka z orurowaniem bez problemu przejdzie przegląd techniczny - pod warunkiem, że konstrukcja nie zasłania świateł."
Ze strony COBRY:
"Energy-Absorbing Cobra Technology & Lifestyle Front Guard Meets EU Pedestrian Protection Requirements in Effect Since November 25, 2005
Cobra Technology & Lifestyle
is the only manufacturer to offer energy-absorbing stainless steel front protection systems with EU operating certificate. In a crash test conducted by BGS at
the German Federal Highway Research Institute (Bundesanstalt für Straßenwesen - BASt) the new accessory parts met the new EU guidelines for pedestrian protection that have been in
effect since November 25, 2005. The new guidelines further improve the safety of pedestrians, especially that of children."