Suzuki Klub Polska - Forum Dyskusyjne - www.suzukiklub.pl

Forum dyskusyjne dla użytkowników samochodów marki Suzuki.
Dzisiaj jest 10-06-2025, 03:58

Strefa czasowa UTC+01:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 340 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 17 8 9 10 1114 Następna
Autor Wiadomość
 Tytuł:
Post: 29-04-2010, 23:14 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 08-08-2008, 19:39
Posty: 1130
Cytuj:
Tak, ale to żarówkowe, a ja jestem zdecydowany na LEDy :)

Te HELLA i Valeo z mojego poprzedniego postu sa na diodach...


Na górę
 Tytuł:
Post: 30-04-2010, 08:13 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 03-04-2010, 15:49
Posty: 1019
Lokalizacja: Warszawa
O, dzięki, nie było tej informacji w Twoim poprzednim poście :)

Tylko mnie trochę wystraszyłeś tymi zakłóceniami w odbiorze radia przez reflektory pierwszej generacji. No chyba że już są LEDowe okrągłe drugiej generacji? Też Hella i Valeo?


Na górę
 Tytuł:
Post: 30-04-2010, 13:45 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 03-03-2007, 19:34
Posty: 168
Lokalizacja: KRAKÓW
widać je z daleka dobrze, można powiedzieć że lepiej świecą w słoneczny dzień (są lepiej widoczne) niż światła mijania, no i przedewszystkim mają wszystkie wymagane przepisami atesty (RL) i homologacje (e)


Na górę
 Tytuł:
Post: 30-04-2010, 14:03 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 08-08-2008, 19:39
Posty: 1130
SX4ever pisze:
... dla porownania ("1.G" - pierwsza generacja, "2.G" - druga generacja, "Nebler" - oryginalny reflektor przeciwmgielny):

Obrazek

Te okreslenie "1. i 2. generacja" nie jest chyba zadna oficjalna nomenklatura, powtorzylem je tutaj za Kolega z niemieckiego Forum
bo pasowalo do wklejonej przez niego fotki porownawczej.
Faktem jest jednak, ze te starsze, jak doniesli i inni wywolywaly w ich radiach wspomniane juz zaklocenia odbioru, ktorych powodem byly
prawdopodobnie kiepskiej jakosci kable.
Zewnetrznie mozna odroznic te lampy po innych kloszach, co widac na zalaczonej fotce, wewnatrz kazda wyposazona jest w cztery LED-y.
Za wyborem tych lamp przemawia glownie ich sposob mocowania, analogiczny do oryginalnych swiatel przeciwmgielnych Suzuki, pasuja do NGV,
Swifta MZ i wegierskiego SX4 ( w Jimnym i Splashu jeszcze nikt tutaj tych lamp nie testowal)


Na górę
 Tytuł:
Post: 30-04-2010, 17:04 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 03-08-2006, 11:13
Posty: 12406
Lokalizacja: CB - CIN - CT
Suzuki: Vitara 1.6 AllGrip
Ani Hella ani Valeo nie mają takich lamp w polskiej ofercie :(


Na górę
 Tytuł:
Post: 02-05-2010, 12:27 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 16-03-2007, 08:36
Posty: 234
Lokalizacja: Kraków, Tarnów
A czy przedstawione wyżej lampy mają wszelkie wymagane prawem komologacje o których pisał Marco (przed wszystkim DL)?


Na górę
 Tytuł:
Post: 02-05-2010, 14:35 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 08-08-2008, 19:39
Posty: 1130
domino pisze:
A czy przedstawione wyżej lampy mają wszelkie wymagane prawem komologacje o których pisał Marco...

tak, zarowno homologacje (E)
Cytuj:
...(przed wszystkim DL)?

jak i atest (RL) - ((Day-)Running-Light)

Obrazek


Ostatnio zmieniony 02-05-2010, 20:30 przez SX4ever, łącznie zmieniany 2 razy.

Na górę
 Tytuł:
Post: 02-05-2010, 15:48 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 08-08-2008, 19:39
Posty: 1130
SX4ever pisze:
...Za wyborem tych lamp przemawia glownie ich sposob mocowania, analogiczny do oryginalnych swiatel przeciwmgielnych Suzuki,
pasuja do NGV, Swifta MZ i wegierskiego SX4

Musze chyba niestety zweryfikowac moja wypowiedz, bo znalazlem akurat fotke SX4, na ktorej widac "gniazdo" reflektora przeciwmgielnego.
Ten sposob mocowania pasuje wprawdzie do NGV i Swifta MZ/EZ, ale jak widze w SX4 wyglada to inaczej.

Tu dla porownania po lewej Swift, w srodku i po prawej SX4:

Obrazek Obrazek Obrazek

Obydwa SX4 z tutejszej "suzukimanii" mialy jednak juz swiatla przeciwmgielne i swiatla do jazdy dziennej zainstalowano w nich dodatkowo.

Ten po lewej ma Valeo, a ten po prawej Hella:

Obrazek Obrazek Obrazek

Przepraszam, jesli wprowadzilem kogos w blad powtarzajac nie sprawdzona wczesniej informacje... :skromny:


Na górę
 Tytuł:
Post: 03-05-2010, 20:52 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 10-08-2007, 19:54
Posty: 1138
Lokalizacja: 3-miasto
No, wzruszyłem się. Ktoś mój wirtualny pomysłwprowadził w życie.


Na górę
 Tytuł:
Post: 05-05-2010, 11:01 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 03-03-2007, 19:34
Posty: 168
Lokalizacja: KRAKÓW
dla zainteresowanych wrzuciłem krótkie info, jak temat świateł dziennych zrobiłem u siebie: klik


Na górę
 Tytuł:
Post: 07-05-2010, 14:25 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 08-08-2008, 19:39
Posty: 1130
Kolega z "suzukimanii" zamontowal akurat te lampy w miejsce przeciwmgielnych:
http://cgi.ebay.de/ws/eBayISAPI.dll?Vie ... 0503504850
i jak pisze nie ma zadnych problemow z zakloceniami odbioru radiowego.
Wiecej na temat instalacji tutaj:
http://www.suzukimania.de/forum/thread.php?id=23230


Na górę
 Tytuł:
Post: 07-05-2010, 15:39 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 03-04-2010, 15:49
Posty: 1019
Lokalizacja: Warszawa
O, dziękować!
Całkiem sensowne cenowo i mają atest RL -- czyli, jak rozumiem, można w Polsce bez obaw na nich jeździć?

EDIT: z opisu wynika, że mają strumień o 50% słabszy przy włączonych światłach mijania (dobrze zrozumiałem?). Da się je tak okablować, żeby -- zgodnie z polskimi wymogami -- gasły zupełnie w momencie włączenia świateł mijania?
Chociaż z opisu też zrozumiałem, że mogą być -- przynajmniej w Niemczech -- używane jako światła mijania / razem ze światłami mijania? Niestety, moje Deutsch-fu jest coraz słabsze ostatnio.


Na górę
 Tytuł:
Post: 07-05-2010, 16:11 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 08-08-2008, 19:39
Posty: 1130
Zrozumiales juz niemal poprawnie :)

Sprawa wyglada nastepujaco, sa to swiatla do jazdy dziennej z dodatkowa funkcja swiatel pozycyjnych (maja i ten atest).
W funkcji swiatel pozycyjnych, strumien zostaje zmniejszony do 50% i wowczas moga sie palic rownoczesnie ze swiatlami mijania czy tez drogowymi, ale... przepisy dopuszczaja tylko dwa swiatla pozycyjne z przodu pojazdu. W zwiazku z tym fabryczne swiatla pozycyjne musza zastac rozlaczone.
Odlaczenie jednego styku, czy tez wyjecie zarowki (nie polecam) zalatwia wiec caly problem.

Oczywiscie mozna te swiatla podlaczyc rowniez w sposob niewykorzystujacy funkcji swiatel pozycyjnych, wowczac problem rowniez nie istnieje, no moze tylko poza swiadomoscia tego, ze zaplacilismy za funkcje, ktorych nie uzywamy.
Swieca wowczas naturalnie pelna moca jak kazde swiatla do jazdy dziennej.

Wrzucilem linka do tych lamp, bo jak zapewnia uzytkownik, nie ma zadnych problemow z radiem no i oczywiscie dlatego ze tak jak na poczatku tej dyskusji sobie zyczyles, zostaly zamontowane w miejscu swiatel przeciwmgielnych.


Na górę
 Tytuł:
Post: 21-05-2010, 08:47 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 03-08-2006, 11:13
Posty: 12406
Lokalizacja: CB - CIN - CT
Suzuki: Vitara 1.6 AllGrip
Uwaga na przeróbki elektryczne, żeby tak się nie skończyło:
http://i260.photobucket.com/albums/ii16 ... G_0011.jpg
;)


Na górę
 Tytuł:
Post: 02-08-2010, 18:50 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 10-08-2007, 19:54
Posty: 1138
Lokalizacja: 3-miasto
Z uwagi na to, że czasami jedno gniazdo zapalniczki w kabinie to za mało, a rozgałęziacze to plątanina kabli postanowiłem to zmienić. Ponadto przekręcenie stacyjki w poz. "0" skutkuje brakiem prądu w gniazdku, a niektóre urządzenia nie lubią (a raczej ich baterie) jak im się włącza i wyłącza prąd.
Najpierw zakupy:
Obrazek
potem wiercenie:
Obrazek
podłączamy przewody i bezpiecznik:
Obrazek
i cieszymy się dobrze wykonana pracą:
Obrazek.
Podłączenie do napięcia rozwiązałem w ten sposób, że wpiąłem się w kostkę na kolumnie kierowniczej po przeciwnej stronie stacyjki:
Obrazek
napięcie zawsze jest na tym styku widocznym na zdjęciu (słabe, ale to z telefonu) i na ostatnim górnym po przeciwnej stronie, masę podłączyłem pod widoczną na zdjęciu niebieską końcówkę.
Zastosowałem jeden bezpiecznik, co ma tę wadę, że jak go trafi, to stracę napięcie w obu gniazdach. Ale dostęp do wymiany jest łatwy, a zapasowy bezpiecznik leży w samochodzie. Koszt gniazd z alledrogo 39 zł z przesyłką (gniazdo 14,50), reszta ok. 5 zł. Oryginalna zapalniczka nie mieści się w tych gniazdach, więc nie powinniśmy narobić sobie szkód.


Na górę
 Tytuł:
Post: 02-08-2010, 20:29 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 03-04-2010, 15:49
Posty: 1019
Lokalizacja: Warszawa
Właśnie, kto jeszcze zauważył w bagażniku z prawej strony (przy lampce) wytłoczenie sugerujące że możnaby tam władować kolejne gniazdko/zapalniczkę? W sumie idealne miejsce na przetwornicę, żeby nie latała przy nogach, a i laptopa wolę mieć w bagażniku niż na siedzeniach...


Na górę
 Tytuł:
Post: 02-08-2010, 20:49 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 08-08-2008, 19:39
Posty: 1130
@Tomash: Byli juz tacy, ktorzy to zauwazyli :)
viewtopic.php?t=1899

@waldis: Fajnie zrobione. Szkoda tylko ze nie umiesciles tego w FAQ.
Sadze, ze jak tam nieco uporzadkuje, to przeniose tam kiedys Twojego manuala,
bo zasluguje z pewnoscia na odrebny watek, a tutaj jakos tak "ginie w tlumie"


Na górę
 Tytuł:
Post: 03-08-2010, 16:23 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 10-08-2007, 19:54
Posty: 1138
Lokalizacja: 3-miasto
SX4ever pisze:
Fajnie zrobione. Szkoda tylko ze nie umiesciles tego w FAQ.

Mówisz i masz ;)


Na górę
 Tytuł:
Post: 24-09-2010, 19:59 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 03-04-2010, 15:49
Posty: 1019
Lokalizacja: Warszawa
Trochę mnie jednak odrzuca idea przystawki do radia, tej do czytania usb i "udawania" zmieniarki płyt. Głównie przez debilne ograniczenia (do 6 katalogów, nazwane CD01, CD02 itd.), które zabijają jej sens. Nie po to mam 8GB pendrive'a żeby te 8GB muzyki rozdzielać po sześciu i to jeszcze dziwnie nazywanych katalogach.

Kolega w swoim wiekowym Camaro dorobił po prostu wejście liniowe (ściśle to słuchawkowe), tzn. wyprowadził sobie mini-jacka, dzięki czemu może podpiąć odtwarzacz mp3 czy telefon. I to jest bardzo fajna opcja, chciałbym coś podobnego zrobić w SX4.

W Camaro kolegi nie było żadnym problemem wpięcie pomiędzy radio a wzmacniacz, dzięki czemu zrobił to wręcz nieinwazyjnie i bez krojenia plastików (przełącznik radio/linein umieścił na zewnątrz).

Robił ktoś coś podobnego w SX4, tzn. wpięcie się prosto do wzmacniacza "na miejsce" radia? Jest to w ogóle możliwe, czy całość jest zintegrowana w jednym układzie? A jeśli tak, to da się to jakoś inaczej załatwić, tzn. poprowadzić skądś kabelek stereo?


Na górę
 Tytuł:
Post: 26-09-2010, 16:53 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 10-08-2007, 19:54
Posty: 1138
Lokalizacja: 3-miasto
Tomash pisze:
Jest to w ogóle możliwe, czy całość jest zintegrowana w jednym układzie? A jeśli tak, to da się to jakoś inaczej załatwić, tzn. poprowadzić skądś kabelek stereo?

Poproś PaulLuckc`a żeby Ci przesłał schemat połączeń. Może jak zobaczy to jakiś specjalista, to coś wymyśli.

No i raczej jest to wątek do działu "Car Audio i Video".


Na górę
 Tytuł:
Post: 13-07-2011, 18:52 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 10-08-2007, 19:54
Posty: 1138
Lokalizacja: 3-miasto
Wiem, że pisanie postów jeden pod drugim nie uchodzi, ale chciałem, żeby coś drgnęło w wątku.
Założyłem dzisiaj w SX-4 moduł kupiony na alledrogo jako "moduł świateł dziennych BLM-2". Przeznaczone to jest do samochodów z odrębnymi żarówkami do świateł mijania i drogowych. Z racji tego, że nasze SX-y mają H4 to od razu pomyślałem o nieużywanych praktycznie światłach przeciwmgłowych. I muszę powiedzieć, że jest super. Po włączeniu zapłonu przeciwmgłowe włączają się na 50% mocy. Nie oślepiają i gasną natychmiast po włączeniu świateł pozycyjnych. Po włączeniu świateł mijania możemy w razie potrzeby korzystać ze świateł przeciwmgłowych w "pełnym wymiarze". Na stronie producenta jest filmik jak to działa. Nie podaję linka, żeby uniknąć posądzenia o reklamę, ale Google da radę.
Na pytania czy to dozwolone odpowiadam, że nikt nie wie. Pytałem dwóch diagnostów i dwóch policjantów z RD (specjalistów od warunków technicznych pojazdów) i nie dostałem jednoznacznej odpowiedzi.
Teraz biegnę po Osram NightBreaker Plus do reflektorów głównych.


Na górę
 Tytuł:
Post: 14-07-2011, 07:40 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 29-01-2011, 16:42
Posty: 122
Lokalizacja: Żory
żarówki świecą na 50% a czy pobór mocy też jest na 50% ? Światła do jazdy dziennej mają odciążyć żarówki halogenowe (przy ledach do jazdy dziennej ponoć można zaoszczędzić nawet 0,5L paliwa/100km ) a jeśli pobór będzie taki sam to jaki jest cel montowania takiego mechanizmu :)


Na górę
 Tytuł:
Post: 14-07-2011, 16:25 
Offline

Rejestracja: 09-01-2010, 14:02
Posty: 3375
Lokalizacja: Kwidzyn
dawidpl pisze:
przy ledach do jazdy dziennej ponoć można zaoszczędzić nawet 0,5L paliwa/100km c


było już wiele dyskusji na temat "używanie świateł a, a zużycie paliwa"
robiono badania, eksperymenty i wyniki były takie, że zużycie paliwa wynosiło o 0,1-0,2l/100km więcej niż bez światel. Wynik taki jest zbliżony do poziomu dopuszczalnego błędu pomiarowego.
0,5l to mniej więcej u mnie zjada klima na 100km. 8)


Na górę
 Tytuł:
Post: 14-07-2011, 19:20 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 10-08-2007, 19:54
Posty: 1138
Lokalizacja: 3-miasto
dawidpl pisze:
żarówki świecą na 50% a czy pobór mocy też jest na 50% ?

Podstawy elektrotechniki się kłaniają. Żarówki dostają niższe napięcie, więc świecą mniejszą mocą, czyli "mniej żrą" analogicznie jak w ściemniaczach w domu.
dawidpl pisze:
Światła do jazdy dziennej mają odciążyć żarówki halogenowe

No i odciążają, gdyż te nie świecą. A ich zadaniem nie jest odciążanie halogenów, lecz zapewnienie jak najlepszej widoczności pojazdu na drodze.
dawidpl pisze:
a jeśli pobór będzie taki sam to jaki jest cel montowania takiego mechanizmu :)

Nawet jeśli byłby, to oszczędzam założone przed chwilą Osram NightBreaker Plus, które ładnie świecą, ale z ich trwałością jest gorzej niż zwykłych H4.

Sorki za OT, post dawidpl i ten bardziej pasują do wątku pt. HID w SX-4, niż tu. Ale jak pytają, nie wypada nie odpowiedzieć.
Pozdrawiam


Na górę
 Tytuł:
Post: 14-07-2011, 19:38 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 12-02-2011, 04:22
Posty: 224
Suzuki: Alto
waldis pisze:
Podstawy elektrotechniki się kłaniają. Żarówki dostają niższe napięcie, więc świecą mniejszą mocą, czyli "mniej żrą" analogicznie jak w ściemniaczach w domu.


Jeśli tak jak w ściemniaczach w domu, to niedobrze. Jasność świecenia żarówki nie zależy liniowo od napięcia, tylko bardzo szybko maleje przy jego spadku. Efekt jest taki że przy ściemniaczu w domu żarówka ledwie świeci na żółto a pobiera 75% mocy nominalnej. Do oszczędzania energii to się za bardzo nie nadaje.


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 340 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 17 8 9 10 1114 Następna

Strefa czasowa UTC+01:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 10 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl
[ GZIP: On ]