Suzuki Klub Polska - Forum Dyskusyjne - www.suzukiklub.pl

Forum dyskusyjne dla użytkowników samochodów marki Suzuki.
Dzisiaj jest 19-07-2025, 23:16

Strefa czasowa UTC+01:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 16 ] 
Autor Wiadomość
Post: 15-04-2010, 17:43 
Offline

Rejestracja: 15-04-2010, 17:33
Posty: 5
Witam koledzy, mam mega problem, ostatnio stało się coś z moim silnikiem, kreci ale nie odpala, zgasł przy cofaniu i już nie odpalił :( Nie wiem gdzie go moge oddać do jakiego rzetelnego mechanika na Śląsku. Sprawa wyglada tak że oddałem auto do wymiany rozrządu zmienili go i pojechałem na narty do Włoch jakies 2 tys km, wróciłem i jakiś tydzień później sie to stało. I teraz nie wiem co zrobić, bo jeśli to rozrząd to nowy silnik sie szykuje czyli mega wydatki, AC pewnie nie może pomóc w takiej sytuacji ??


Na górę
 Tytuł:
Post: 15-04-2010, 18:26 
Offline

Rejestracja: 02-04-2010, 09:05
Posty: 12
Lokalizacja: Bełchatów/Łódź
Może jakieś dodatkowe informacje: jaki model, jaki silnik. Z kuli nikt wróżyć nie będzie :?


Na górę
 Tytuł:
Post: 15-04-2010, 20:28 
Offline

Rejestracja: 15-04-2010, 17:33
Posty: 5
Sorry sorry panowie, wiec silnik 2.0 TD rok 2004, XL-7


Na górę
 Tytuł:
Post: 15-04-2010, 21:42 
Offline

Rejestracja: 02-04-2010, 09:05
Posty: 12
Lokalizacja: Bełchatów/Łódź
Jeżeli 2004 to nie td a hdi. Najpewniej podpiąć pod komputer. Przyczyna może być różna. Nic na desce nie wyświetla?


Na górę
 Tytuł:
Post: 16-04-2010, 06:49 
Offline

Rejestracja: 05-10-2009, 16:57
Posty: 23
Lokalizacja: W.D. koło Krakowa
U ojca w golfie też był taki problem, ścieło klin na rozrządzie.Pomogła wymiana . :D


Na górę
Post: 16-04-2010, 10:15 
Offline

Rejestracja: 02-04-2010, 09:05
Posty: 12
Lokalizacja: Bełchatów/Łódź
Xbiker pisze:
kreci ale nie odpala, zgasł przy cofaniu i już nie odpalił ??

Tak się zastanawiam: Czy słychać po przekręceniu kluczyka w pozycję "zapłon" dźwięk pomy paliwa, jeżeli nie to znak że coś jest nią nie tak - przekaźnik, bezpiecznik, bąź sama pompa.
Raczej nie upatrywał bym problemu z rozrządem. Raczej błędy mechaników po jego wymianie dość szybko się ujawniają.
PS.
Przypomniałem sobie, że u mojej teściowej w c3 (tam jest 1.4 hdi) wystapił podobny problem. Tam padła jakś część w czymś co wytwarza cisnienie przed podaniem na wtryski. Koszt naprawy to ok. 1500 zł. Powodem było paliwo g..nianej jakości tankowane przez poprzedniego właściciela.


Na górę
 Tytuł:
Post: 17-04-2010, 21:18 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 20-07-2009, 10:47
Posty: 333
Lokalizacja: Tarnów
W takim wypadku i tak trzeba dokładnie sprawdzić ustawienia rozrządu i naciąg paska


Na górę
 Tytuł:
Post: 19-04-2010, 21:01 
Offline

Rejestracja: 15-04-2010, 17:33
Posty: 5
Kod błedu po podłaczeniu pod kompa to P0341 bład połonia czujnika Halla :/ wiec jkiś pomysł na ratunek ??


Na górę
 Tytuł:
Post: 20-04-2010, 18:04 
Offline

Rejestracja: 02-04-2010, 09:05
Posty: 12
Lokalizacja: Bełchatów/Łódź
Xbiker pisze:
czujnika Halla

Ten czujnik to nic innego jak przepływomierz powietrza - znajduje się tuż przy filtrze powietrza. Niestety jak padł to tylo wymiana - rzecznienaprawialna.
Na alledrogo ceny uzywek do vitary to ok. 250 ale powinien pasować od cytryny czy peugeota a tam już ok. 100.


Na górę
 Tytuł:
Post: 22-04-2010, 10:51 
Offline

Rejestracja: 22-04-2010, 10:48
Posty: 2
ARCHEOLOG pisze:
Xbiker pisze:
czujnika Halla

Ten czujnik to nic innego jak przepływomierz powietrza - znajduje się tuż przy filtrze powietrza. Niestety jak padł to tylo wymiana - rzecznienaprawialna.
Na alledrogo ceny uzywek do vitary to ok. 250 ale powinien pasować od cytryny czy peugeota a tam już ok. 100.


Bzdury kolego piszesz. Przepływomierz to przepływomierz (inaczej MAF sensor).

A czujnik halla to nic innego jak czujnik położenia wałka rozrządu - dzięki niemu komputer "wie" w jakim położeniu znajduje się wałek.

Czujniki te montowane są albo w aparacie zapłonowym albo prz kole zębatym wałka rozrządu (takie rozwiązanie jest w autachz grupy VW).


Na górę
 Tytuł:
Post: 23-04-2010, 13:51 
Offline

Rejestracja: 17-03-2008, 13:11
Posty: 9
Lokalizacja: Michałowice
Dobrze mówisz kolego. Tyle tylko że w tym przypadku nie ma aparatu zapłonowego, więc szukaj go pry kole zębatym.

_________________
Krzysiek


Na górę
 Tytuł:
Post: 23-04-2010, 13:55 
Offline

Rejestracja: 22-04-2010, 10:48
Posty: 2
Dodam jeszcze że zjawisko halla wykorzystuje także czujnik położenia wału korbowego, więc można i tam zerknąć.


Na górę
 Tytuł:
Post: 26-04-2010, 18:57 
Offline

Rejestracja: 15-04-2010, 17:33
Posty: 5
Koledzy oddałem auto do mechanika i on mówi ze nie ma innego ratunku jak wymiana całego silnika ze tłoki rozwaliły cylindry itp jakoś ten mechanik czuje ze chce mnie naciagnąc macie sprawdzonego i rzetelnego mechanika ??


Na górę
 Tytuł:
Post: 27-04-2010, 21:49 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 15-12-2006, 15:52
Posty: 774
Lokalizacja: Białystok
Xbiker pisze:
macie sprawdzonego i rzetelnego mechanika ??


Jak można doradzić skoro nie wiadomo skąd jesteś? :szok:


Na górę
 Tytuł:
Post: 28-04-2010, 08:48 
Offline

Rejestracja: 05-10-2009, 16:57
Posty: 23
Lokalizacja: W.D. koło Krakowa
Jeśli tłok rozwalony to kompresja pokaże "0" , a wtedy wina po stronie mechanika od rozrządu.


Na górę
 Tytuł:
Post: 28-04-2010, 10:25 
Offline

Rejestracja: 15-04-2010, 17:33
Posty: 5
Będzin Katowice te rejony


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 16 ] 

Strefa czasowa UTC+01:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 6 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl
[ GZIP: On ]