Suzuki Klub Polska - Forum Dyskusyjne - www.suzukiklub.pl

Forum dyskusyjne dla użytkowników samochodów marki Suzuki.
Dzisiaj jest 30-06-2025, 23:35

Strefa czasowa UTC+01:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 55 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2 3 Następna
Autor Wiadomość
 Tytuł:
Post: 10-02-2010, 18:32 
Offline

Rejestracja: 09-02-2010, 20:26
Posty: 33
Lokalizacja: Norwegia
Czy to przepalanie filtra jest takie samo latem? Bedzie cieplo i silnik szybciej sie zagrzeje. Na pewno przez pierwsze 500km bede robic rundke w okolo przed praca a po pracy jakies ca.20km
Znajomi kupili X Trail, 3y latka i po 2ch mies jazdy na krotkich odcinkach byl klopot z tym filtrem dlatego tak sie dopytuje o szczegoly, moze jest jeszcze cos na co trzeba zwracac szczegolna uwage


Na górę
 Tytuł:
Post: 10-02-2010, 18:38 
Offline

Rejestracja: 22-12-2006, 22:03
Posty: 319
Lokalizacja: Wrocław
Trochę tak, ale nie za dużo. Temperatura na zewnątrz ma mniejsze znaczenie, raczej dystans, a ten się nie zmieni.
X-trail ma silnik z Renault a tam jest inny system z tego co kojarzę.
Grand Vitara z silnikiem z Reni też częściej cierpi na "zatkanie" filtra.
Dłuższa trasa raz w tygodniu i powinno być ok.


Na górę
 Tytuł:
Post: 10-02-2010, 18:41 
Offline

Rejestracja: 09-02-2010, 20:26
Posty: 33
Lokalizacja: Norwegia
Czy mozecie prosto wytlumaczyc o co chodzi z tym filtrem, co robic a czego nie. Jedno jest pewne, ze po zatrzymaniu nie gasze od razu silnika tylko daje mu troche pochodzic na wolnych ok 5-10sek.


Na górę
 Tytuł:
Post: 10-02-2010, 18:56 
Offline

Rejestracja: 22-12-2006, 22:03
Posty: 319
Lokalizacja: Wrocław
Maggie pisze:
Czy mozecie prosto wytlumaczyc o co chodzi z tym filtrem, co robic a czego nie. Jedno jest pewne, ze po zatrzymaniu nie gasze od razu silnika tylko daje mu troche pochodzic na wolnych ok 5-10sek.


Bardzo proszę :)
Raz na tydzień zrobić min 50km na trasie.
Jak się lampka zapali to zrobić jak każe instrukcja.
Nie gasić silnika jeśli pali się lampka filtra.

Gaszenie silnika po szybszej jeździe - pozwolić popracować silnikowi min pół minuty na wolnych/niskich obrotach (samochód może się toczyć), dla schłodzenia turbiny i oleju.


Na górę
 Tytuł:
Post: 10-02-2010, 19:04 
Offline

Rejestracja: 09-02-2010, 20:26
Posty: 33
Lokalizacja: Norwegia
Ok, znalazlam w tej instrukcji od Sedici, chyba by mnie zawal dopadl gdyby mi sie cos zapalilo i na bank stanela bym w miejscu a nie jechala dalej.Dalej prosze o tego typu info, moze cos jeszcze sie zapala?
Cale szczescie, ze wydrukowalam sobie te instrukcje jak podaliscie link, ogromne dzieki.
Jeszcze cos pisza o jakims smrodzie ze sprzegla, kiedy to moze sie stac? i czym grozi?


Na górę
 Tytuł:
Post: 10-02-2010, 19:50 
Offline

Rejestracja: 08-11-2009, 20:38
Posty: 20
Lokalizacja: KCH
Mam Sedici 2.0 pisząc o regeneracji miałem na myśli 1 stopień nie zaświeciła mi się też jeszcze kontrolka. Czyszczenie filtra poznaje po zwiększonym spalaniu chwilowym a także załączeniu wentylatora chłodnicy :D .
Regeneracje przerywam mu w ten sposób że gaszę po czym od razu zapalam i daje mu te 3 min na ostygnięcie na biegu jałowym i nie chodzi mi tu o filtr ale raczej o turbinę. Wykonuje tak gdy opuszczam samochód a on chce przepalać filtr. Od taki sposób sobie wymyśliłem. 1.9 ma filtr ???


Na górę
 Tytuł:
Post: 10-02-2010, 19:59 
Offline

Rejestracja: 22-12-2006, 22:03
Posty: 319
Lokalizacja: Wrocław
A to nie lepiej dać mu skończyć regenerację?
Wiele czasu na tym nie zyskujesz.
A oszczędzasz sobie ryzyka pęknięć i zapewniasz lepszą kondycję filtra.
Tak, 1.9 ma filtr.


Na górę
 Tytuł:
Post: 10-02-2010, 20:07 
Offline

Rejestracja: 09-02-2010, 20:26
Posty: 33
Lokalizacja: Norwegia
Po czym dokladnie poznac, ze jest akurat regeneracja filtra bez zapalonej kontrolki? Moj chodzi jak traktorek i na razie jeszcze go nie wyczulam(od poniedzialku go mam, to niedlugo) :?:


Na górę
 Tytuł:
Post: 10-02-2010, 20:14 
Offline

Rejestracja: 22-12-2006, 22:03
Posty: 319
Lokalizacja: Wrocław
tak jak mis_ napisał - wzrost chwilowego spalania i włączony wiatrak.
Aczkolwiek to drugie to ciężko zauważyć w czasie jazdy - a latem w korku to może być nie związane z regeneracją.
O ile jest to 1 poziom (bez lampki) to nie trzeba się przejmować, nawet jeśli akurat przyjdzie zgasić silnik. Nie należy gasić silnika przy zapalonej lampce (2 poziom).
Ja mam cały czas włączone średnie spalanie a nie chwilowe i się ew. regeneracją na 1 poziomie zupełnie nie przejmuję.


Na górę
 Tytuł:
Post: 10-02-2010, 20:19 
Offline

Rejestracja: 09-02-2010, 20:26
Posty: 33
Lokalizacja: Norwegia
Ok, bede sluchac i patrzec czy cos sie zapala :?
Jutro go przegonie na przelotowce ze zmienna predkoscia, jakies 60km powinno wystarczyc. Zdecydowanie nowe rozwiazania robia wiecej klopotu niz to warte.


Na górę
 Tytuł:
Post: 10-02-2010, 20:23 
Offline

Rejestracja: 08-11-2009, 20:38
Posty: 20
Lokalizacja: KCH
KrisB4 pisze:
ew. regeneracją na 1 poziomie zupełnie nie przejmuję.


Regeneracja filtra poprzez wtrysk dodatkowego paliwa podnosi znacznie temperaturę spalin, czyli rozgrzanie turbiny a wyłączanie bardzo rozgrzanej turbiny raczej nie wyjdzie jej na zdrowie.


Na górę
 Tytuł:
Post: 10-02-2010, 20:34 
Offline

Rejestracja: 22-12-2006, 22:03
Posty: 319
Lokalizacja: Wrocław
Ale ten dodatkowy wtrysk masz tylko do zapoczątkowania regeneracji, później już idzie samo - ciepło ze spalania sadzy podtrzymuje proces.

Turbinę się schładza w sytuacji gdy jest gorąca i rozkręcona do obrotów pracy, na luzie to ona i tak się wolno kręci. Więc mimo wyższej temperatury spalin ilość ciepła przejmowanego przez turbinę jest mniejsza niż podczas normalnej pracy

W schładzaniu turbiny chodzi o to żeby zdążyła się ona "wybiegać" zanim spadnie ciśnienie i przepływ oleju, bo wtedy "stojący" olej zapiecze się na łożyskach turbiny.


Na górę
 Tytuł:
Post: 11-02-2010, 09:18 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 03-08-2006, 11:13
Posty: 12407
Lokalizacja: CB - CIN - CT
Suzuki: Vitara 1.6 AllGrip
Maggie pisze:
Zdecydowanie nowe rozwiazania robia wiecej klopotu niz to warte.

Też mam takie wrażenie. Mało jeżdżę w trasie, więc zakup DDiS od razu wykluczyłem z obawy o towarzyszące "atrakcje". Trudno - wizyty na stacji są częstsze, spalanie zimowe w mieście sięga nawet 10 litrów, a nie 8 (?) dla diesla, ale przynajmniej niczym nie trzeba się przejmować.


Na górę
 Tytuł:
Post: 11-02-2010, 10:05 
Offline

Rejestracja: 22-12-2006, 22:03
Posty: 319
Lokalizacja: Wrocław
E tam, dramatyzujecie. ;)
Jeszcze nikt chyba nie zgłaszał problemów z filtrem w SXie?

A dotrzeć silnik trzeba niezależnie od rodzaju paliwa na jakim pracuje.

A poza tym IMO jak najbardziej warto.
Jazda DDiSem jest nieporównywalnie przyjemniejsza niż 1.6 - miałem okazję testować 1.6 107KM zanim kupiłem mojego 1.9.
O ile jazda dieslem jest "Fun", to 1.6 - "Frustration"... też na F ;)


Na górę
 Tytuł:
Post: 11-02-2010, 10:59 
Offline

Rejestracja: 09-02-2010, 20:26
Posty: 33
Lokalizacja: Norwegia
Hei KrisB4 tak dokladniej moge Cie prosic o szczegoly docierania silnika, robie to pierwszy raz i szczerze mowiac nie mam o tym pojecia. Jesli mozna to tak prosto jak do blondynki :D co robic a czego unikac
Co mam zrobic gdy dojade do pracy(czas nagli) a tu zachce mu sie akurat przepalac filtr?


Na górę
 Tytuł:
Post: 11-02-2010, 15:20 
Offline

Rejestracja: 22-12-2006, 22:03
Posty: 319
Lokalizacja: Wrocław
Maggie pisze:
Hei KrisB4 tak dokladniej moge Cie prosic o szczegoly docierania silnika, robie to pierwszy raz i szczerze mowiac nie mam o tym pojecia. Jesli mozna to tak prosto jak do blondynki :D co robic a czego unikac


Weź go w weekend na trasę tak 100-200km minimum (im więcej tym lepiej), pokręć się z różnymi prędkościami na różnych obrotach, jak będzie już dobrze rozgrzany (po min 50km) to krótkie chwile przyspieszania pod 4000rpm.
Unikaj stania w korkach - zwłaszcza w upale (raczej nie grozi ;) ), wleczenia się po mieście na krótkich odcinkach (w miarę możliwości), holowania przyczepy, stromych podjazdów.
Po 1000km do serwisu zmienić olej na świeży full-syntetyk i będzie ok.
Potem już możesz robić co chcesz :)


Maggie pisze:
Co mam zrobic gdy dojade do pracy(czas nagli) a tu zachce mu sie akurat przepalac filtr?


Jeśli nie pali się lampka filtra to nic. Tzn. wyłączyć silnik, zamknąć samochód i iść do pracy :)
Jeżeli akurat by się paliła, to no to albo jedziesz za miasto >50km/h aż nie zgaśnie, albo jak wyżej, z tym że wracając z pracy jedziesz okrężną droga przez okoliczne wsie, żeby się zregenerował ;)


Na górę
 Tytuł:
Post: 11-02-2010, 17:09 
Offline

Rejestracja: 09-02-2010, 20:26
Posty: 33
Lokalizacja: Norwegia
Dzieks Kris, zrobie jak mowisz. To cenne dla mnie co napisales.
Przestane martwic sie tym filtrem i bede jezdzic bez stresu.
Do uslyszenia za pare tys km :lol:


Na górę
 Tytuł:
Post: 11-02-2010, 19:24 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 03-08-2006, 11:13
Posty: 12407
Lokalizacja: CB - CIN - CT
Suzuki: Vitara 1.6 AllGrip
Maggie pisze:
Do uslyszenia za pare tys km :lol:

Nie, no mam nadzieję, że zajrzysz do nas wcześniej i oby nie z problemami ;)


Na górę
 Tytuł:
Post: 11-02-2010, 22:17 
Offline

Rejestracja: 09-02-2010, 20:26
Posty: 33
Lokalizacja: Norwegia
Zrobie to z przyjemnoscia, zawsze warto posluchac co maja do powiedzenia Ci co sie znaja na rzeczy :D
Niech nam sie wszystkim nasze autka sprawuja bez zarzutu.
Do uslyszenia :P


Na górę
Post: 15-03-2011, 20:20 
Offline

Rejestracja: 09-11-2010, 18:01
Posty: 33
Witam
Mam problem z odpalaniem nieraz przykładowo raz w tygodniu kręce rozrusznikiem koło 7sek. i dopiero po tym czasie załapuje . Pierw myślałem ,że to wina kluczyka ,że nie wkładam go do stacyjki ,ale jednak to samo było po włożeniu.
Miał ktos podobny problem?

sx4 ddis 1.9 07


Na górę
 Tytuł:
Post: 15-03-2011, 20:44 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 07-09-2007, 07:53
Posty: 491
Lokalizacja: Szczecin
Ile juz naturlane ? Moze swiece juz nie te? Generalnie multijety lubia jak im konkretnie podgrzac swiece .


Na górę
 Tytuł:
Post: 15-03-2011, 23:02 
Offline

Rejestracja: 22-12-2006, 22:03
Posty: 319
Lokalizacja: Wrocław
E tam. Mój DDiS pali jak złoto.
W każdych warunkach, bez drugiego grzania świec itp trików.
Przy >99kkm przebiegu.


Na górę
 Tytuł:
Post: 16-03-2011, 07:27 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 12-07-2008, 06:42
Posty: 129
Lokalizacja: Łódzkie
ja zawsze po nocy grzeje świece dwa razy i autko odpala od strzała


Na górę
 Tytuł:
Post: 16-03-2011, 07:33 
Offline

Rejestracja: 09-11-2010, 18:01
Posty: 33
Co do świec czy jak przekręcam kluczyk to one powinny gasnąć ?


Na górę
 Tytuł:
Post: 16-03-2011, 08:06 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 07-09-2007, 07:53
Posty: 491
Lokalizacja: Szczecin
Przekrecasz kluczyk i czekasz ,az zgasnie kontrolka od swiec (spiralka) i dopiero odpalasz (mozesz ta czynnosc powtorzyc z dwa razy).
Napisz jeszcze jaki masz przebieg.

p.s. Mam ten silnik w doblo a sasiad w vectrze i trzeba nimi pokrecic zanim odpala - to nie benzyna.

KrisB4 pisze:
E tam. Mój DDiS pali jak złoto.
W każdych warunkach, bez drugiego grzania świec itp trików.
Przy >99kkm przebiegu.

Sugerujesz ,ze odpalasz bez odczekania :lol: generalnie warto ,zeby kolega dunker sprawdzil stan swiec :ok:

Proszę używać opcji "Zmień" zamiast pisać dwa komentarze pod rząd - Sebastian


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 55 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2 3 Następna

Strefa czasowa UTC+01:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 8 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl
[ GZIP: On ]