Suzuki Klub Polska - Forum Dyskusyjne - www.suzukiklub.pl

Forum dyskusyjne dla użytkowników samochodów marki Suzuki.
Dzisiaj jest 30-06-2025, 19:08

Strefa czasowa UTC+01:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 55 ]  Przejdź na stronę 1 2 3 Następna
Autor Wiadomość
Post: 24-01-2010, 18:30 
Offline

Rejestracja: 02-01-2009, 20:23
Posty: 50
Dzisiaj było -22 stopnie i zapalił dopiero za 8 razem i to już trzymałem rozrusznik bardzo długo aż w końcu zaskoczył. Nie wiem czy jutro go zapalę czy to normalne przy takim mrozie? Znajomy ma X-triala tylko w benzynie i też miał rano problem, a w sumie też jego auto ma niecałe 3 lata.


Na górę
 Tytuł:
Post: 24-01-2010, 19:03 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 12-07-2008, 06:42
Posty: 129
Lokalizacja: Łódzkie
z postu wywnioskowałem że masz diesla . Mój SX4 w dieslu odpala za pierwszym razem tylko jak jest spory mróz to świece podgrzewam dwa razy i zawsze w zimie dolewam środka przeciw wytrącaniu się parafiny .


Na górę
 Tytuł:
Post: 24-01-2010, 19:14 
Offline

Rejestracja: 02-01-2009, 20:23
Posty: 50
Tak to jest diesel środka, żadnego nie dolewałem, ale zatankowane mam paliwo BP ultimate specjalnie na te mrozy, no ale był dzisiaj problem z odpaleniem.


Na górę
 Tytuł:
Post: 24-01-2010, 20:32 
Offline

Rejestracja: 09-01-2010, 14:02
Posty: 3375
Lokalizacja: Kwidzyn
Witam
Czasem, nawet jak akumulator "kręci", a nie zapala, to też jest wina akumulatora. Po prostu diesel musi zakręcić z impetem, powolne krecenie, nawet długie czasami nic nie daje. Jak masz możliwość, to naładuj sobie w domu jakiś (nawet niewielki ) akumulator i kablami podłącz przed rozruchem. Wtedy będziesz wiedział czy problem tkwił w aq. Gwarantuję ci, że nawet 36Ah aq przyniesiony z ciepłego będzie kręcił jak dziki.
Z innych przyczyn, jeśli wyeliminowałeś paliwo (i jak mniemam silnik niema nakręconych 500kkm), to jeszcze mogą być świece żarowe lub minimalnie źle ustawiony rozrząd. jednak stawiam na aq lub paliwo.
pozdrawiam.


Na górę
 Tytuł:
Post: 24-01-2010, 20:33 
Offline

Rejestracja: 22-12-2006, 22:03
Posty: 319
Lokalizacja: Wrocław
Też mam diesla i też tankuję tylko BP Ultimate (wyjatkowo Shell V-power), ale problemów z odpalaniem nie mam żadnych. Nawet po tygodniowym postoju na mrozie (jak była pierwsza fala mrozów w grudniu).
Nic do paliwa nie dolewam.
Świece grzeję raz, czekam aż pompa zbuduje ciśnienie (prawie do samego końca "buczenia") i wio.
Tylko trzymam przekręconą stacyjkę minimalnie dłużej aż silnik na 100% załapie - czasami gdy puścić po pierwszym załapaniu to może zgasnąć, więc opłaca się przytrzymać te pół sekundy dłużej.

Ostatni raz kiedy dłużej go musiałem odpalać to w sytuacji kiedy włączyłem zapłon (świece zgasły) ale jeszcze chwilę spisywałem stany wszystkich liczników i widocznie ostygł. Wtedy załapał dopiero za drugim razem.
Ale gdybym po prostu drugi raz podgrzał świece to na bank odpaliłby normalnie.


Na górę
 Tytuł:
Post: 24-01-2010, 21:55 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 03-08-2006, 11:13
Posty: 12407
Lokalizacja: CB - CIN - CT
Suzuki: Vitara 1.6 AllGrip
Ach te diesle - jak kobiety :lol:


Na górę
 Tytuł:
Post: 24-01-2010, 22:05 
Offline

Rejestracja: 22-12-2006, 22:03
Posty: 319
Lokalizacja: Wrocław
Mają charakter - jak kobiety :)
Jak się dba to są posłuszne, ale jak przestaniesz to biada ;)

Jak pływałem nad morzem i miałem do wyboru silnik Yamahy albo Suzuki to wolałem Suzuki, mimo że prychała i miała chrapliwy oddech to było słychać że ma charakter ;) W dodatku 85HP to nie 60 ;)
Dlatego też mam teraz "olejaka" zwanego czasem grzechotnikiem. Poprzedni - Bandit 400 tak nie grzechotał - hałasował wprawdzie rolkowym łańcuchem rozrządu ale generalnie brzmiał bardziej cywilizowanie, dopiero wyścigowy wydech pokazał że niezłe z niego ziółko ;)


Na górę
 Tytuł:
Post: 25-01-2010, 07:50 
Offline

Rejestracja: 02-01-2009, 20:23
Posty: 50
Dzisiaj -24 stopnie mrozu i odpalił za pierwszym razem tylko trzeba było trochę dłużej rozrusznik przytrzymać.


Na górę
 Tytuł:
Post: 25-01-2010, 10:15 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 03-08-2006, 11:13
Posty: 12407
Lokalizacja: CB - CIN - CT
Suzuki: Vitara 1.6 AllGrip
U mnie normalnie zapala, ale od razu wyje jak nawiedzony (obroty) i licznik chwilowego spalania sięga 20-30 l/100 km :szalony:


Na górę
 Tytuł:
Post: 09-02-2010, 20:40 
Offline

Rejestracja: 09-02-2010, 20:26
Posty: 33
Lokalizacja: Norwegia
Witam wszystkich i jak typowa "blondynka"zapytam: wlasnie kupilam SX4 2.0DDiS 4x4 ale instrukcje mam po szwedzku a tego jezyka niestety nie znam. Gdzie moge sciagnac instrukcje w jakims normalnym jezyku(angielski,polski).
Nawet nie mam pojecia co ki sie zapala na desce rozdzielczej, duzo nowych "swiatelek". Do tego tez nie moge znalezc jak sie sprawdza temperature powietrza na zewn, srednia spalania i moze tam cos jeszcze jest.
Prosze ulitujcie sie i oswieccie mnie. :roll:


Na górę
 Tytuł:
Post: 09-02-2010, 20:50 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 03-08-2006, 11:13
Posty: 12407
Lokalizacja: CB - CIN - CT
Suzuki: Vitara 1.6 AllGrip
Witamy :)

Polską instrukcję do 2.0 DDiS będzie jeszcze ciężko znaleźć, bo tej wersji u nas oficjalnie nie ma.

Na razie pytaj konkretnie (np. z fotkami), a wszystko wyjaśnimy :)


Na górę
 Tytuł:
Post: 09-02-2010, 21:16 
Offline

Rejestracja: 09-02-2010, 20:26
Posty: 33
Lokalizacja: Norwegia
Dzieki, moze uda mi sie jutro zrobic pare fotek to przejde do konkretow.
Jak go wczoraj bralam z salonu to mial 7.5km, niestety musialam wyjechac na autostrade zeby dojechac do domu i od razu dostal 90km z tym, ze nie przekraczalam 110km/h.
Dzieki tez za podpowiedz o rozruchu, przesiadlam sie z benzyny i przy 20tu paru stopniowych mrozach benzyniaka trzymalam troche na swiatlach przed odpaleniem, teraz zdalam sobie sprawe, ze w tym stygna swiece zarowe i dzis mi lekko kulal zanim odpalil.
A gdzie jest sprawdzanie komputera(temp, zuzycie paliwa itp)?
Do tego tez: kiedy wchodze na 6ty bieg? Piatka byla tak ca.80km/h a w tym modelu jest jeszcze jeden bieg.
Moze jest gdzies instr. obsl. dla najnowszego diesla1.6, moze beda podobne


Na górę
 Tytuł:
Post: 09-02-2010, 21:42 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 08-08-2008, 19:39
Posty: 1130
Zobacz moze tutaj, na dole mozesz probowac z roznymi jezykami:
http://safemanuals.com/reference-SUZUKI/1

Pozdrawiam - SX4ever


Na górę
 Tytuł:
Post: 10-02-2010, 08:56 
Offline

Rejestracja: 09-02-2010, 20:26
Posty: 33
Lokalizacja: Norwegia
Dzieki, zaraz bede szukac. Chodzi mi tez o jedno a tego w instrukcji nie bedzie, silnik zagrzewa sie dobrze dopiero po ok 15km a ja ma do pracy 4km(o 5.00am nie mam zamiaru isc ponad godzine w sniegu). W zwiazku z tym czy zawsze mam jezdzic troche dluzej? Czy do pracy rano tylko te 4-ry a po pracy zrobic ok 20km? Rano po nocy silnik jest zimny!!!! :?


Na górę
 Tytuł:
Post: 10-02-2010, 11:04 
Offline

Rejestracja: 22-12-2006, 22:03
Posty: 319
Lokalizacja: Wrocław
Jak masz możliwość i cel żeby raz dziennie go zagrzać to ok.
Jak nie, to raz na tydzień też będzie dobrze (ale wtedy trochę więcej - tak z 50km). Inaczej to filtr DPF będzie się często regenerował. Na szczęście filtry Ibidena stosowane we fiatowskich MultiJetach dobrze to znoszą.


Na górę
 Tytuł:
Post: 10-02-2010, 11:24 
Offline

Rejestracja: 09-02-2010, 20:26
Posty: 33
Lokalizacja: Norwegia
Thanks KrisB4, nie zawsze bedzie mi sie chcialo wstawac wczesniej zeby nadrobic pare km, po pracy nie ma problemu, moge sobie robic rundke.
Odkrylam w koncu gdzie sie sprawdza temp.zew,srednia spalania i tu zaskoczenie, na razie mi pokazuje ze 6.4l/100km, czy mozna wiezyc temu odczytowi?Mam dopiero przejechane 157km, czy macie jakies cenne wskazowki na uzytkowanie nowego silnika? I co z tym 6-tym biegiem, kiedy mam na niego wchodzic? Czy Wasze diesle tez tak glosno pracuja? Maly traktor ;)


Na górę
 Tytuł:
Post: 10-02-2010, 12:06 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 03-08-2006, 11:13
Posty: 12407
Lokalizacja: CB - CIN - CT
Suzuki: Vitara 1.6 AllGrip
Nikt tu nie ma, oprócz Ciebie, nowego 2.0 DDiS, więc z doświadczeniami będzie trudno. Ale możesz być pierwsza :D

Silnik ma podobno mniej spalać od 1.9 DDiS, więc 6,4 brzmi bardzo realnie.
Szósty bieg masz na trasę, głownie żeby obniżyć spalanie i ewentualny hałas (nie wiem jaki głośny jest ten silnik). W praktyce najlepiej na autostradzie (>90 km/h).

A gdzie się przełącza funkcje komputera w nowej wersji? Tym przyciskiem pod zegarami?


Na górę
 Tytuł:
Post: 10-02-2010, 12:34 
Offline

Rejestracja: 20-08-2009, 20:03
Posty: 29
Avalanche pisze:
Witamy :)

Polską instrukcję do 2.0 DDiS będzie jeszcze ciężko znaleźć, bo tej wersji u nas oficjalnie nie ma.

Na razie pytaj konkretnie (np. z fotkami), a wszystko wyjaśnimy :)


Witam!
Czy przypadkiem nie przyda się instrukcja z Fiata Sedici z silnikiem 2.0 JTD ? Łatwo i szybko można ją znaleźć na http://instrukcje.fiat.pl/.

Pozdrawiam


Na górę
 Tytuł:
Post: 10-02-2010, 12:42 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 03-08-2006, 11:13
Posty: 12407
Lokalizacja: CB - CIN - CT
Suzuki: Vitara 1.6 AllGrip
peterbb, myślałem o tym, ale nie wiedziałem że TAK ŁATWO można znaleźć instrukcję do Fiata 2.0 Sedici JTD :szok:

:brawo: :poklon:


Dla leniwych:
http://instrukcje.fiat.pl/files/FIAT_SE ... 7-2009.pdf


Na górę
 Tytuł:
Post: 10-02-2010, 12:50 
Offline

Rejestracja: 09-02-2010, 20:26
Posty: 33
Lokalizacja: Norwegia
Hi Avalanche oraz peterbb, tak sprawdza sie tymi dwoma pokretlami bezposrednio na komputerze, podobnie jak byli w Golf IV. Nie mam doswiadczenia z nowym silniekiem, zawsze to byly auta z drugiej reki, najmlodszy byl 3 letni. Do tego ostatnio smigalam Ford Focus Kombi 1.6 benzyna a to zupelnie inna spiewka. Brat ma VW Transporter camping 1.6 tdi i chodzi podobnie glosno, Golf IV 1.9 HDI byl o wiele cichszy.
Sorki ale zdjeie nie wyszlo za ostro bo za szybko gasna kontrolki ale moze macie podobne to prosze o opis co do czego.Zaraz tez sprawdze ten link
Obrazek


Na górę
 Tytuł:
Post: 10-02-2010, 13:29 
Offline

Rejestracja: 09-02-2010, 20:26
Posty: 33
Lokalizacja: Norwegia
To byl strzal w 10tke z instr F.Sedici, prawie to samo co mam po szwedzku, do reszty jakos dojde za pomoca prob i bledow. Jeszcze raz dzieki a jak by ktorys z Was wpadl na cos zeby mi podpowiedziec to z gory dzieki : :D


Na górę
 Tytuł:
Post: 10-02-2010, 13:37 
Offline

Rejestracja: 22-12-2006, 22:03
Posty: 319
Lokalizacja: Wrocław
No przy delikatnej jeździe może tyle brać. Ponoć 2.0 ma palić mniej niż 1.9.
Natomiast ja u siebie zauważyłem że wskaźnik zaniża spalanie o jakieś 0.2-0.3 (czyli ok 5%) - teraz jak mam większe opony o 5% to jest akurat.
Tak, silnik jest dość głośny :)
Akurat mnie się to podoba bo pasuje do charakteru pojazdu ;)
Nie wiem jak w 2.0, ja u siebie zapinam 6 nawet od 80 (np przelotówki w miastach), przy stałej prędkości jest ok, ale do wyprzedzania to raczej 5.
Generalnie każdy wyższy bieg tak żeby po zmianie było minimum 1500rpm.
Silnik masz nowy, więc warto zrobić mu dłuższą trasę na różnych obrotach/prędkościach, łącznie z krótkimi wypadami pod czerwone pole.


Na górę
 Tytuł:
Post: 10-02-2010, 13:50 
Offline

Rejestracja: 09-02-2010, 20:26
Posty: 33
Lokalizacja: Norwegia
Taki wypad to moze uda mi sie w weekend, przegonie go na laczonej trasie boczna w miescie -autostrada. Dzieks i za kazda inna porade z gory tez :idea:


Na górę
 Tytuł:
Post: 10-02-2010, 18:15 
Offline

Rejestracja: 08-11-2009, 20:38
Posty: 20
Lokalizacja: KCH
Spalanie na poziomie 6,4l jak najbardziej realne na trasie można zejść poniżej 6l przy całkiem szybkiej jeździe (do 140km/h). Przy Twojej trasie 4km filtr cząstek stałych nie zdąży się zregenerować . Z moich obserwacji wynika ,że potrzebuje ok. 8km na przepalenie lub ok. 5min stania w korku. Generalnie załancza się po chwili od uruchomienia silnika jak mu przerwiesz czyszczenie, przy następnym odpaleniu znowu będzie chciał przepalać - czasami jest to trochę upierdliwe.


Na górę
 Tytuł:
Post: 10-02-2010, 18:31 
Offline

Rejestracja: 22-12-2006, 22:03
Posty: 319
Lokalizacja: Wrocław
mis_ pisze:
Generalnie załancza się po chwili od uruchomienia silnika jak mu przerwiesz czyszczenie, przy następnym odpaleniu znowu będzie chciał przepalać - czasami jest to trochę upierdliwe.


Jak rozumiem też masz 2.0DDiS?
Widać są jakieś różnice w sterowaniu pracą filtra, lub informowania kierowcy.
W 1.9 jeszcze ani razu nie zapaliła mi się kontrolka filtra.
Oczywiście na dystansie 50kkm filtr przeszedł już ze sto regeneracji ale wszystkie były na pierwszym poziomie (bez informowania kierowcy).
W 1.9 kierowca jest informowany o regeneracji 2 poziomu - wymuszona regeneracja, lub o konieczności wykonania regeneracji w serwisie (poziom 3).

BTW. dla filtra najgorsza jest tzw "ostra regeneracja" - wyłączenie silnika po rozpoczęciu wypalania sadzy - wtedy całe ciepło jest kumulowane w filtrze i jest największe ryzyko powstania pęknięć.


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 55 ]  Przejdź na stronę 1 2 3 Następna

Strefa czasowa UTC+01:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 10 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl
[ GZIP: On ]