Suzuki Klub Polska - Forum Dyskusyjne - www.suzukiklub.pl

Forum dyskusyjne dla użytkowników samochodów marki Suzuki.
Dzisiaj jest 19-07-2025, 11:57

Strefa czasowa UTC+01:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 16 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: Kopcaca Suzi
Post: 11-02-2009, 13:49 
Offline

Rejestracja: 23-12-2007, 23:53
Posty: 34
Witam proszę o zdiagnozowanie problemu: Po zapaleniu silnika(zimnego) przez pare sekund auto jakby się dławiło, ponadto bardzo czesto z rury wydechowej wydostaje sie klab bialego dymu. Mam nowy akumulator oraz wymieniłem wszystkie swiece zarowe Czy jest to problem wtrysków, układu wydechowego a może turbiny-prosze o sugestie. Pozdrawiam.


Na górę
 Tytuł:
Post: 11-02-2009, 19:34 
Offline

Rejestracja: 28-01-2009, 21:57
Posty: 3
witam .Prawdo podobnie przyczyną jest uszkodzona uszczelka pod głowicą


Na górę
 Tytuł:
Post: 11-02-2009, 20:20 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 15-12-2006, 15:52
Posty: 774
Lokalizacja: Białystok
Płynu chłodniczego nie ubywa?


Na górę
 Tytuł:
Post: 11-02-2009, 23:10 
Offline

Rejestracja: 23-12-2007, 23:53
Posty: 34
Hehe nie nie panowie uszczelki pod głowica to zostały wymienione ale wtedy objawy byly całkiem inne. Płynu od naprawy jak nalałem to pod korek jest cały czas :)


Na górę
 Tytuł:
Post: 24-02-2009, 13:50 
Offline

Rejestracja: 23-12-2007, 23:53
Posty: 34
Witam wczoraj zauważyłem przez przypadek ze po odpaleniu (znowu g dławiło itp-auto po nocy) po dodaniu gazu mocniej scieciły swiatła i zarowki na desce rozdzielczej- kiedys slyszalem ze jest to test na to czy ladowanie alternatora jest odpowiednie. Dodam ze dzien przed swiecami wymieniałem jeden z paskow klinowych bo mi p prostu pekl- o zgrozo jest on odpowiedzialny za pompe hamulcowa wiec nie moglem nawet hamowac :szok: dobrze ze jechalem w korku w miescie- tam zawloklem auto do najblizszego majstra- wymienił pasek jednakze slychac swiszczenie wiec pewnie dziadek zbyt długi pasek dał- Czy ta naprawa moze byc zwiazana z objawami jakie opisalem-dodam ze gdy auto sie nagrzeje to problem nie wystepuje, a aut po zgaszeniu pali bez zadlawen i kopcenia. Bardzo prosze o rade!


Na górę
 Tytuł:
Post: 24-02-2009, 19:50 
Offline

Rejestracja: 17-07-2008, 19:59
Posty: 105
Lokalizacja: kraków
Mozesz sprawdzic błedy komputera. Ale mysle ze to nie to. Jak Ci robili te uszkczelki to głowica była napewno planowana i nowa uszczelka pod glowe a czy uszczelniacze zaworowe tez? To by wyjasniało dymienie przy rozruchu po jakimś dłógim okresie (noc). A jak olej pojawi sie w kom spalania to objawia sie to tez nierównom pracom silnika na zimnym. Pytanie czy na cielpym przy wysokich obrotach tez dymi?

Jezu to TD a ja sie tak produkuje . Sprawdź czy nie odpioł Ci przez przypadek jakiegoś przewodu. A potem to tylko szukać w wtryskach turbinie ale oby to nie było coś z tego. A! i wymiar tego paska sprawdź.


Na górę
 Tytuł:
Post: 24-02-2009, 22:48 
Offline

Rejestracja: 23-12-2007, 23:53
Posty: 34
Ok dzieki wielkie. Mysle ze pasek sie slizga i nie daje tez odpowiedniego ladowanie alternatora stad to jasniejsze swiecenie na gazie no ale ja sie nie znam zasugeruje mechanikowi. A tak z ciekawosci to wymiana wtrysków ile kosztuje?


Na górę
 Tytuł:
Post: 02-03-2009, 21:48 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 09-12-2007, 15:55
Posty: 90
Lokalizacja: Bielsko-Biała
:szok: pompa hamulcowa napędzana paskiem..... nigdy bym do takiego wynalazka nie wsiadł.............
A tak na serio pasek napędza TYLKO pompę podciśnienia czyli wspomagania hamulca, bez paska hamulec działa tylko trzeba użyć większej siły.
Dymienie może też być spowodowane lekkimi przeciekami oleju do turbosprężarki.

_________________
Daniel


Na górę
Post: 24-06-2009, 13:13 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 24-06-2009, 12:45
Posty: 4
Lokalizacja: Skórka/Piła
Witam Szanownych Kolegów
Jestem nowy na tym forum. :D . Mam pewne doświadczenia co do marki suzuki. posiadam samuraika z 1990 roku i od niedawna vietke z 98 v6 2.0.
Strasznie zadowoplony jestem z samuraika - służy juz od 4 lat i nic się nie dzieje mimo jazdy w terenie i conajmniej 400 tkm ale niestety jest 2 osobowa ( taka trochę dziwna nakładka) to i tak ja kocham.
Większy kłopot mam z vitarą. od początku przy odpaleniu czy ciepła czy zimna przez chwilkę kopci na biało ale tak kopci ze świata nie widać . Po chwili przestaje. no i oleju szybko ubywa.
Zrobiłem kompletną regeneracje głowic i d...a. to samo.
Mechanicy mówia ze pierścienie zbierające ale chyba się myla bo jak pierścienie to by cały czas kopciła a nie tylko chwilę.
Pomóżcie proszę bo już tracę nadzieję. aha jeszcze jedno w trakcie demontażu kolektorów ssących zauważyłem że tam było sporo oleju, skąd to może się tam brać :?: zapchana odma :?: i zasysa
Jeszcze raz proszę pomóżcie
pozdrawiam


Na górę
 Tytuł:
Post: 25-06-2009, 21:32 
Offline

Rejestracja: 17-07-2008, 19:59
Posty: 105
Lokalizacja: kraków
Mam podobne objawy też robiłem głowe i uszczelniacze.Iczasem rano dymi.Ciśnienie na tłokach bajka 15,3... . Wiesz co zrób próbe olejo... i zmierz ciśnienie na zimnym i na ciepłym. Inapisz jak wyszło?


Na górę
 Tytuł:
Post: 26-06-2009, 06:52 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 24-06-2009, 12:45
Posty: 4
Lokalizacja: Skórka/Piła
Już sprawdzałem i jest ok. Twoja kopci tylko czasmi moja przy każdym odpaleniu jeżeli przerwa jest dłuższa niż 5 minut.
na innym forum dostałem wiadomość że to może być zaworek na weżyku który łaczy głowicę lewą z skrzynią korbową ale jeszcze nie sprawdziłem

http://www.forum4x4.pl/viewtopic.php?f= ... 0#p2349400


Na górę
 Tytuł:
Post: 27-06-2009, 21:25 
Offline

Rejestracja: 17-07-2008, 19:59
Posty: 105
Lokalizacja: kraków
Możesz napisać jaki zaworek?


Na górę
 Tytuł:
Post: 28-06-2009, 08:38 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 15-12-2006, 15:52
Posty: 774
Lokalizacja: Białystok
W 1.6 nie ma takiego zaworka. ;)

Jest to coś jakby odma - wężyk idzie od głowicy do kolektora ssącego i jak zaworek padnięty to olej wali w kolektor a potem do cylindrów i stąd dymienie.


Na górę
 Tytuł:
Post: 29-06-2009, 06:19 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 24-06-2009, 12:45
Posty: 4
Lokalizacja: Skórka/Piła
zaworek numer 20. ale chyba jednak nie to.
sprawdziłem. działa tak jak powinien w jedną stronę. trzeba szukać dalej.


Na górę
 Tytuł:
Post: 30-06-2009, 09:05 
Offline

Rejestracja: 17-07-2008, 19:59
Posty: 105
Lokalizacja: kraków
1.6 16v ma taki i też sprawdzałem dobry.


Na górę
 Tytuł:
Post: 20-10-2011, 17:37 
Offline

Rejestracja: 18-10-2011, 20:02
Posty: 6
Witam, panowie pomocy - moja 2.0 V6 po odpaleniu Dymi na biało jak wściekła, jak się rozgrzeje przestaję, ale przy dodaniu gazu na postoju puści drobny mały dymek - płynu i oleju nie przybywa ani nie ubywa > co moze być przyczyną ?


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 16 ] 

Strefa czasowa UTC+01:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl
[ GZIP: On ]