Suzuki Klub Polska - Forum Dyskusyjne - www.suzukiklub.pl

Forum dyskusyjne dla użytkowników samochodów marki Suzuki.
Dzisiaj jest 06-07-2025, 20:46

Strefa czasowa UTC+01:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 49 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna
Autor Wiadomość
 Tytuł:
Post: 16-12-2006, 12:04 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 15-12-2006, 15:52
Posty: 774
Lokalizacja: Białystok
No nie żartujcie, że chcecie naprawdę te badziewne rurki przyczepiać :roll:
Chociaż z drugiej strony nowa GV to już nie terenówka to co za różnica :lol:


Na górę
 Tytuł:
Post: 16-12-2006, 16:01 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 19-09-2006, 10:10
Posty: 174
Lokalizacja: Wawa/Rawa/Okolice...różnie
cos tam terenowego pozostalo ;)


Na górę
 Tytuł:
Post: 16-12-2006, 17:11 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 15-12-2006, 15:52
Posty: 774
Lokalizacja: Białystok
tylko nikt dokładnie nie wie co :lol:
a w ASO takie głupoty opowiadają, że np nowa gv ma ramę i z uporem maniaka chcą to udowodnić :lol:


Na górę
 Tytuł:
Post: 16-12-2006, 17:29 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 19-09-2006, 10:10
Posty: 174
Lokalizacja: Wawa/Rawa/Okolice...różnie
na pewno jest najlepsza jesli chodzi o wlasciwosci terenowe sposrod tej samej klasy suw'ow :)


Na górę
 Tytuł:
Post: 18-12-2006, 07:53 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 15-12-2006, 15:52
Posty: 774
Lokalizacja: Białystok
pitpaw pisze:
Koziou a coś ty tak bojowo nastawiony do Nowej GV czy ona ci coś zrobiła czy jesteś jej posiadaczem bo z podpisu wynika że raczej nie a może bardzo byś chciał posiadać to auto a nie możesz
:lol:


ja? bojowo? bez przesady :wink: a swojej suczki nie zamieniłbym na nową :P no, co najwyżej dziewczynie krótką bym kupił jakby mnie było stać :wink:


Na górę
 Tytuł:
Post: 21-12-2006, 08:59 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 15-12-2006, 15:52
Posty: 774
Lokalizacja: Białystok
a ktoś z was w ogóle zjeżdżał tą nową GieVałką z asfaltu :?:


Na górę
 Tytuł:
Post: 21-12-2006, 11:21 
koziou pisze:
a ktoś z was w ogóle zjeżdżał tą nową GieVałką z asfaltu :?:


Spokojnie, jeszcze trochę czasu i nowe GVitki też będą śmigać po przeprawówkach jak te stare. Tylko trochę lakier przyblaknie i spotkamy je w lesie.
:)


Na górę
   
 Tytuł:
Post: 21-12-2006, 14:36 
Z terenówką jak z winem, im starsza tym lepsza w teren. :D


Na górę
   
 Tytuł:
Post: 22-12-2006, 07:56 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 15-12-2006, 15:52
Posty: 774
Lokalizacja: Białystok
Jakoś ja nie widzę nowej GV w terenie chociaż w ASO usilnie chcieli mnie przekonać, że to jednak terenówka :lol: no ale ramy nie ma, zawieszenie niezależne przód i tył, pokrętło zamiast wajchy, elektronika w napędzie... Ot, fajny dupowóz, którym można po piasku na plaży pojeździć, ale jakoś nie widzę możliwości przerobienia tego na "prawdziwą terenówkę" :roll:


Na górę
 Tytuł:
Post: 22-12-2006, 09:57 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 06-12-2006, 22:42
Posty: 23
Lokalizacja: Wrocław
Czułbym się jak ostatni głąb - gdybym takim autem jeździł tylko po asfalcie. W końcu to nie Toyota RAV :wink: . No jasne, że zjeżdżałem z asfaltu. Wtedy dopiero można poczuć, że wybrało się właściwe auto, bo jako roadstar - to GV wypada cieńko, a w śliskim błocku, kałużach i potraktorowych koleinach GV czuje się wreszcie u siebie :D . Niestety nie jest to wojskowy hummer i nie ma seryjnych zabezpieczeń od spodu, także trzeba być bardzo ostrożnym jeśli chodzi o prześwit :!: .
Pozdrawiam.


Na górę
 Tytuł:
Post: 22-12-2006, 15:46 
koziou pisze:
Jakoś ja nie widzę nowej GV w terenie chociaż w ASO usilnie chcieli mnie przekonać, że to jednak terenówka :lol: no ale ramy nie ma, zawieszenie niezależne przód i tył, pokrętło zamiast wajchy, elektronika w napędzie... Ot, fajny dupowóz, którym można po piasku na plaży pojeździć, ale jakoś nie widzę możliwości przerobienia tego na "prawdziwą terenówkę" :roll:


Zazwyczaj tak się mówi o kolejnych wcieleniach samochodów terenowo/SUViastych. Producenci odchodzą od pewnych rozwiązań (rama, sztywne mosty), ale taka jest nieunikniona przyszłość. Jednak jeszcze w niedalekiej przeszłości można wspomnieć Terrano II, które miało być zwykłym SUVem, a obecnie jest często bazą pod wyprawówki (krótkie wersje startują nawet w przeprawach), czy stare Vitarki (zwane gdzie niegdzie autem dla fryzjerów), które często wykorzystywane są w ciężkim terenie (pomimo niezależnego zawiasu z przodu) i dobrze sobie radzą.
A wajcha czy przyciski – to też kierunek zmian w większości aut 4x4.

Co do GV to nigdy nie zostanie autem do zastosowań w rajdach przeprawowych czy typu szybkościowo-terenowego, ale z powodzeniem mogę ją sobie wyobrazić jako samochód wyprawowy (oczywiście po modyfikacjach).

Pomijam oczywiście wersję 3d, która już nawet nie udaje.

Sam jako właściciel Jimniego (wajcha, sztywne mosty, rama), naprawdę widzę potencjał w tym aucie.
Tylko niech ASO zdejmie trochę plastików bo się szybko weryfikują.


Na górę
   
 Tytuł:
Post: 22-12-2006, 15:47 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 15-12-2006, 15:52
Posty: 774
Lokalizacja: Białystok
hmm.. chętnie bym zobaczył na własne oczy co warta jest nowa GV w terenie i porównał ją do swojej suczki... jest ktoś chętny z Białegostoku? :mrgreen:


Na górę
 Tytuł:
Post: 22-12-2006, 15:54 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 15-12-2006, 15:52
Posty: 774
Lokalizacja: Białystok
Wiesz @blizzard ja jednak wolę ramę, co najmniej jeden sztywny most, żadnej elektroniki w napędzie tylko normalnie dołączany wajchą napęd i reduktor a nie jakieś pstryczki. Moim marzeniem jest moja vitarka na dwóch sztywnych mostach i 33" :twisted: Wyobrażasz sobie taką modyfikację nowej GV?

A poza tym to czemu na "pewnym forum offroadowym" :mrgreen: raczej nie udzielają się właściciele nowych GV (a przecież to terenówka) a vitarek tam pełno? :roll:


Na górę
 Tytuł:
Post: 22-12-2006, 16:10 
koziou pisze:

A poza tym to czemu na "pewnym forum offroadowym" :mrgreen: raczej nie udzielają się właściciele nowych GV (a przecież to terenówka) a vitarek tam pełno? :roll:


Dlaczego się nie udzielają :?:

Dla mnie sprawa jest dość jasna:
1. Stosunkowo nowy model, czyli jest ich mało
2. Motanie zaczyna się jak samochód nabierze latek (stanieje) i dostanie się w ręce pasjonatów/majsterkowiczów - na to jeszcze poczekamy
3. Na pewnym forum mogli by się na razie nie przebić :mrgreen: przez zaciętych wielbicieli ......... (tu wstawić własną markę)

Hej właściciele GV, włączcie się do dyskusji. Dlaczego Jimny ma was bronić :D


Na górę
   
 Tytuł:
Post: 22-12-2006, 16:10 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 26-05-2006, 09:40
Posty: 488
Lokalizacja: Katowice
Chłopaki trochę nie rozumiem o czym tu gadka, Vitara (nowa) to SUV a nie terenówka, nad czym się tu rozwodzić ze jej nowi posiadacze się nie interesują offroadem. Te auto to najbardziej terenowy SUV jaki wyszedł ostatnim czasem i w dodatku z zarąbistym wyglądem, ale to ciągle tylko i wyłacznie SUV..


Nie ma co się użalać i dyskutować nad ramą i sztywnymi mostami. Te auto ma inne zadanie. A co z tego jak się zacznie tuningować to i tak ciągle nie będzie ramy, a bez ramy nie ma offroadu, więc jak ktoś chce bulwarowego SUV-a to niech się nie zastanawia i kupuje nową GV-kę. A jak ktoś chce offroad to niech kupuje starą albo nową i Jimn'ego. Dla każdego się coś znajdzie.

tak wogole to offtopic temat brzmi "Akcesoria i wyposażenie do Grand Vitary" więc jak coś to szukajcie zestawu reflektorów, lift kitów albo innych dodatków które zwiększą walory w terenie jeszcze raz powtarzam SUV-a z którego nigdy nie zrobi się prawdziwej terenówki.


Na górę
 Tytuł:
Post: 22-12-2006, 18:13 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 19-09-2006, 10:10
Posty: 174
Lokalizacja: Wawa/Rawa/Okolice...różnie
najbardziej pasjonuje mnie kolega "koziou"!
stary nie masz GV a praktycznie kazdy Twoj post to narzekanie na ten samochod, w jakim celu! Masz jakies problemy czy jak! Masz swoja vitarke poprzednia to o niej cos napisz. Czemu np. ja sie nie udzielam na forum off-road, bo mnie to zupelnie w tej chwili nie interesuje, pozatym moja GV to suv z dobrymi wlasciwosciami w "terenie". Kupilem bo mi sie podoba i wybudowalem dom na wsi i chce tam spokojnie dojezdzac o kazdej porze roku, do tej pory jezdzilem samochodami sportowymi, z niskim zawieszeniem i nieraz tam nie moglem dojechac wiec stad taki wybor i jestem bardzo zadowolony!
sorki za OT 8)


Na górę
 Tytuł:
Post: 22-12-2006, 23:05 
Może niepotrzebnie podgrzewałem atmosferę rozwodząc się o terenówkach, ale dyskusja mnie wciągnęła.
Każdy ma prawo robić z samochodem co chce i nic do tego innym.
Dla jednych teren to już maksymalne topienie samochodu a dla innych tylko polna droga.
i niech tak zostanie.

Zachowajmy olimpijski spokój (jak na zdjęciu) i aby te Święta upłynęły szczęśliwie.



Obrazek


Na górę
   
 Tytuł:
Post: 04-01-2007, 02:13 
Jeżeli zaczeliście już ten temat to może ja go spróbuje podsumować.
Często spotykam się z zarzutami, że GV to zwykły SUV.
Wiadomo, że nie bedę nikomu na siłe udowadniał, że tak nie jest wpychając moją nową, błyszcząca Zuze w tarapaty (chociaż niedawno mało co, a bym ją przewrócił na boczek na pobliskim żwirowisku). Dlatego podeprę się wynikami testów pewnego francuskiego magazynu „I’auto-journal 4x4”. Porównali tam dużo aut 4x4, począwszy od tych uznawanych za typowo terenowe do SUV-ów. Oczywiście oceniali tam kilka parametrów ale ja podam tylko ocene własności terenowych dla chyba najbardziej charakterystycznych modeli obu rodzajów aut 4x4.
Skala od 0 do 5.
- Audi Q7 – 2
- BMW X5 – 2
- Honda CRV – 1
- Hummer H3, H2, H1 – 5
- Jeep Wrangler, Cherokee - 4
- Łada Niva – 4
- Land Rover Freelander – 1
- Land Rover Defender – 4.5
- Lexus RX – 0.5
- Mercedes ML – 3
- Mercedes G – 4.5
- Mitsubishi Outlander – 0.5
- Mitsubishi Pajero – 4
- Nissan X-Trial – 2
- Nissan Patrol – 4.5
- Porshe Cayenne – 3
- Subaru Forester – 1.5
- Suzuki Jimmy – 4
- Suzuki GV (nowa) – 4
- Toyota RAV4 (nowa) – 1.5
- Toyota Land Cruiser – 4.5
- VW Touareg – 3
- Volvo XC90 – 0.5
Porównano 65 aut – moim zdaniem wyniki w przypadku niektórych aut zaskakują. Tylko 20 z nich miało ocenę 4 i wiecej. Ale czy można wierzyc Francuzom?
A trzymając się tematu forum – myśle, że każde seryjne auto trzeba uzbroić w szeroką gamę akcesoriów aby brać udział w sportowym/wyczynowym off-roadzie.
:!:


Na górę
   
 Tytuł:
Post: 04-01-2007, 08:59 
Kubus pisze:
Porównano 65 aut – moim zdaniem wyniki w przypadku niektórych aut zaskakują.
A trzymając się tematu forum – myśle, że każde seryjne auto trzeba uzbroić w szeroką gamę akcesoriów aby brać udział w sportowym/wyczynowym off-roadzie.

Niby których zaskakują? No chyba że są za wysokie.

A offroad sportowo/wyczynowy to już inna bajka, ale zabawy turystyczne też wymagają pewnych ingerencji.
:)


Na górę
   
 Tytuł:
Post: 04-01-2007, 16:17 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 15-12-2006, 15:52
Posty: 774
Lokalizacja: Białystok
blizzard pisze:
I co Koziou, zamienisz na nowszy model :?: :lol: :wink:


Chyba żartujesz :mrgreen:
Jak zrobią nowej GV bodylifta to się zastanowię :lol:


Ostatnio zmieniony 04-01-2007, 16:21 przez KozioŁ, łącznie zmieniany 1 raz.

Na górę
 Tytuł:
Post: 04-01-2007, 16:21 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 15-12-2006, 15:52
Posty: 774
Lokalizacja: Białystok
Kubus pisze:
Ale czy można wierzyc Francuzom?


Nie można, Francuzi nie znają się na ofrołdzie :mrgreen:

Faktem jest, że wśród suv-ów GV wyróżnia się na plus, ale nie oszukujmy się, że to prawdziwa terenówka - raczej coś pomiędzy...

BTW: skoro GV dostała 4 pkt to Patrol powinien dwa razy tyle dostać a nie 4.5 :mrgreen:


Na górę
 Tytuł:
Post: 04-01-2007, 16:24 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 15-12-2006, 15:52
Posty: 774
Lokalizacja: Białystok
Kubus pisze:
- Hummer H3, H2, H1 – 5

:szok: no tu już przesadzili :]


Ostatnio zmieniony 06-09-2007, 16:54 przez KozioŁ, łącznie zmieniany 1 raz.

Na górę
 Tytuł:
Post: 04-01-2007, 19:27 
koziou pisze:
Kubus pisze:
- Hummer H3, H2, H1 – 5

:shock: no tu już przesadzili :mrgreen:


Chyba France testowali go tylko na Saharze. Pewnie ostrzeliwując się uciekali przed beduinami. A płyta pancerna ich uratowała.
:lol:


Na górę
   
 Tytuł:
Post: 04-01-2007, 19:30 
koziou pisze:
blizzard pisze:
I co Koziou, zamienisz na nowszy model :?: :lol: :wink:


Chyba żartujesz :mrgreen:
Jak zrobią nowej GV bodylifta to się zastanowię :lol:


Tiiiia bodylift, mogę nie doczekać :cry:


Na górę
   
 Tytuł:
Post: 05-01-2007, 08:59 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 15-12-2006, 15:52
Posty: 774
Lokalizacja: Białystok
No i tym się różni terenówka od SUVa, że przy modyfikacji terenówki tylko pieniądze są przeszkodą, a w przypadku SUVa - przeszkodą jest auto :mrgreen:


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 49 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna

Strefa czasowa UTC+01:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 4 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl
[ GZIP: On ]