Suzuki Klub Polska - Forum Dyskusyjne - www.suzukiklub.pl

Forum dyskusyjne dla użytkowników samochodów marki Suzuki.
Dzisiaj jest 21-06-2025, 20:47

Strefa czasowa UTC+01:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 135 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2 3 4 5 6 Następna
Autor Wiadomość
 Tytuł:
Post: 12-12-2008, 17:39 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 03-08-2006, 11:13
Posty: 12406
Lokalizacja: CB - CIN - CT
Suzuki: Vitara 1.6 AllGrip
leopk, Rom, Iron - całkowicie się z Wami zgadzam.

Jednak kupiłem nowe Suzuki, żeby nie przejmować się skrzypieniem/trzeszczeniem itd. Miałem tego dość w 8-letnim Baleno.
SX zadowalał mnie pod tym względem przez 1,5 roku, poskrzypując przez chwilę fotelem (usunięto usterkę) i szurając klockami hamulcowymi (co mnie coraz bardziej drażni), a teraz jeszcze zaczął w środku brzmieć jak 10-letni rupieć :(
A serwis (np. Yama) albo twierdzi, że "ten typ tak ma", albo nie potrafi nic na to poradzić.

Poza tym jestem całkowicie zadowolony ;)
Samochód ma dużo więcej plusów niż minusów.


Na górę
 Tytuł:
Post: 12-12-2008, 19:02 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 07-09-2007, 07:53
Posty: 491
Lokalizacja: Szczecin
piopio pisze:
OK. Mialem przyjemnosc jezdzenia wieloma autkami z podobnym wykonczeniem srodka, z chyba jak mi sie wydaje nizszej półki!? Wszystkie z wypozyczalni:
-Renault Clio 2007 (rok produkcji)
-Fiesta 2005, 2007
-Opel Corsa 2006, 2008
-Panda 2005
-Yaris 2008


Co do wszystkich tych aut to chyba raczysz sobie zartowac a tandeta panujaca w powyzszych autach jest wrecz porazajaca o antyprzyjemnosci jezdzenia nimi nie wspomne.

piopio pisze:
W zadnym z nich plastiki nie nie klekotaly tak jak w SX-ie. Musialem wpasc w duza dziure zeby cos uslyszec. Wszystkie poza Fiesta byly o niebo lepiej wygluszone niz SX. Po przekroczeniu 120 km/h w SX to porazka. Halas jaki slyszalem np. w Yarisie jest nieporownywalnie mniejszy niz w Suzuki.


Nie mow mi nic o Yarisie bo mam nieprzyjemnosci czasem wracac z imprez yarisem znajomych i tam potrafi skrzypiec wszystko od pasow przez drzwi schowka po nadkola...
Do tego yaris jest tak nieprzyjemnie plastikowy ,ze czuje sie nim jak w NRDowskim bunkrze...

piopio pisze:
Do aut typu;
-Focus 2007
-Golf Plus 2006
-Vectra 2006
-Golf 2007
Nawet nie porownuje, bo to arystokracja przy SX-ie.


Cenowa takze...

piopio pisze:
Jaki jest sens wylozyc 70 tys na samochod ktory tylko ladnie wyglada?
Jaki sens bulic za cos co psuje nerwy za kazdym razem jak do tego wsiadziesz? Jaki jest sens zglaszac w serwisie wszystkie te usterki jak one wracaja jak bumerang ze zdwojona sila. Dla przykladu deska rozdzielcza-plastiki, drzwi, okna, tylna polka, schowek. Wszystko to bylo naprawiane po kilka razy. Samochod to nie zabawka jakiej marki by nie byl kupujac nowy masz prawo oczekiwac ze wszystko bedzie git!!!


Jak juz wspomnialem Suzuki to tanie auto i 70tys to juz topowa wersja w przeciwienstwie do golfa czy tez focusa...
IMHO jestes super przewrazliwiony...
Chetnie dalbym Ci pojedziec moim poprzednim autem Renault Scenic II albo Laguna II mojego kuzyna ,uwierz mi wracalbys na kolanach bo tych "skrzypiacych" plastikow w Suzuki.
Aha i jeszcze jedno ZADEN z wymienionych przez Ciebie samochodow nawet nie zblizy sie do miejsc w jakie mozna wjechac sx4 i to nawet takim zwyklym 2WD.
Dlatego opanuj sie z marudzeniem wstaw SX4 do przysalonowego komisu i zmien auto...

piopio pisze:
Widzialy galy co braly-
:szok:
Madry Polak po szkodzie raczej :?


A nie mogles sobie obejrzec SXa i przejechac sie nim na jezdzie probnej ?
Ja zrobilem prawie 150km od autostrady,przez bruki z lekkim terem wlacznie i naprawde bylo niezle.


Na górę
 Tytuł:
Post: 12-12-2008, 19:47 
Offline

Rejestracja: 09-08-2008, 21:30
Posty: 141
Lokalizacja: Pruszków
WojuMasz racje co do Scenica lub Laguny, masz też rację w swoich innych wypowiedziach.
Jest jedno ale, po to jest gwarancja, żeby tych wszystkich przypadłości nie było, po to płaci się za przeglady co 15kkm. Z Twojej wypowiedzi wynika,że trzeba sobie odpuścic pewne tematy, bo w innych markach jest gorzej. Ok, moge odpuścić, ale dlaczego mam płacić tyle za przeglądy, żebym miał gwarancję....??? Jeśli i tak serwisy nie potrafią tego naprawić??? Co do NRDowskiego bunkra...przynajmniej był/jest solidnie wykonany :D .
Co do jazdy próbnej to jeżdziłem kilkoma SXami i było cicho, nic nie stukało, nic nie skrzypiało. Czyli wniosek prosty, serwisy wiedzą dokładnie co i jak, ale usuwają w testowych autach usterki na bierząco.

Na marginesie dodam, że przy temp.0*C słychać klekotanie zaworów, poziom oleju jest ok, olej syntetyk, jak SMP zaleca ( swoją drogą parę lat temu był Mobil, teraz jest Shell ). Ciekawe ile ktoś dostał w łapę :D
Pozdrawiam wszystkich niezadowolonych i tych zadowolonych.


Na górę
 Tytuł:
Post: 12-12-2008, 19:50 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 03-08-2006, 11:13
Posty: 12406
Lokalizacja: CB - CIN - CT
Suzuki: Vitara 1.6 AllGrip
natter pisze:
Co do jazdy próbnej to jeżdziłem kilkoma SXami i było cicho, nic nie stukało, nic nie skrzypiało. Czyli wniosek prosty, serwisy wiedzą dokładnie co i jak, ale usuwają w testowych autach usterki na bierząco.

Nie wiem, czy usuwają na bieżąco i raczej wątpię. Raczej były to w miarę nowe egzemplarze (testowe po roku zwykle sprzedają), a w moim przez prawie 1,5 roku tez nic nie trzeszczało, ani nie stukało.


Na górę
 Tytuł:
Post: 12-12-2008, 19:57 
Offline

Rejestracja: 09-08-2008, 21:30
Posty: 141
Lokalizacja: Pruszków
Nowe?? 6 hatchbacków i 2 sedany. Hatchback miał najwięcej 7500, sedan 5500 km.


Na górę
 Tytuł:
Post: 12-12-2008, 22:41 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 28-05-2007, 19:22
Posty: 31
Przeciez narzekanie nie bierze sie z niczego.Poprostu dolegliwosci Sx-a sa nie do zakceptowania i tyle w temacie.Globalny koncern z bogata historia i doswiadczeniem w XXI w. nie moze sobie pozwolic a przynajmniej nie powinien na takie gafy.Tybardziej Japonski z taka reputacja.
Czy przeginam pale tylko dlatego ze wymagam od auta bezawaryjnosci i dobrego wykonczenia?Wyjechalem wyglancowana nowka z salonu i od tamtej pory mam tylko problemy z bzdurami.SX to naprawde ladne auto miejskie i nic wiecej.Ciagle mi sie podoba, ale bez przesady nie widze w nim nic nadzwyczajnego, nic co by czynilo go wyjatkowym i jedynym w swoim rodzaju.Juz mi minela podnieta ((( Jeep Wrangler,Toyota Land Cruiser,Pajero,Patrol,Hilux,Defender i jeszcze kilka z lat 90tych to sa wyjatkowe samochody 4x4-Niszczyciele!.SX przy nich to maly kuter rybacki.

leopk-Porównywanie SX do Fokusa lub innego compacta to jak porónywanie roweru do hulajnogi
Prosze cie nie oslabiaj mnie i wymien te roznice bo mamy chyba inne SX4
''plastki wewnątrz przystosowane do szybkiego i prostego mycia''
I dlatego moga byc kiepskiej jakosci i fatalnie spasowane ?Co ma piernik do wiatraka???
Deska w Yaris,Clio tez jest latwa do czyszcenia,plastikowa a mimo to nie chalasuje.


Woju-ak juz wspomnialem Suzuki to tanie auto i 70tys to juz topowa wersja w przeciwienstwie do golfa czy tez focusa...
Golf ze strony vw od 51 tys Trendline do 62 tys Highline
Focus ze stony Forda od 50 tys Ambient do 95 tys ST topowa wersja 225 bhp,ponad 50 !!! wersji do wyboru.Wiekszosc pomiedzy 50 a 60 tys.
SX od 48 do 61 tys.

Moj jest 2WD i pojechalem go przetestowac na bezdroza i dobrze ze bylem sam, bo palilem sie ze wstydu sam przed soba.

Korzystajac z okazji tez zycze Wesolych Swiat i radosci z uzytkowania Suzi.
Badz co badz w gruncie rzeczy fajnego auta. :D :D :D


Na górę
 Tytuł:
Post: 13-12-2008, 12:43 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 11-08-2008, 20:55
Posty: 35
Lokalizacja: Poznań
Muszę dorzucić kilka własnych uwag na temat, w moim przypadku Sedici. Nie da się w kilu słowach oddać wad i zalet tego modelu. Auto jest dość kontrowersyjne. Po pierwsze. Zbyt mało Fiata we Fiacie. Są rozwiązania fiata, które zdecydowanie poprawiłyby samopoczucie. Wcześniej miałem nową Pandę z bajerami. Przeniósł bym z niej całą instalację elektryczną. Z Fiata wysiada się co najwyżej z włączonymi światłami pozycyjnymi. Brak debilnych piszczków. Komputer SX-a przy kompie fiata to pośmiewisko. (tematy na forum). Rozmieszczenie przełączników, brak schowków i przeróżne odgłosy to nie Japońska technologia , a azjatycka tandeta. Po kupnie jak w miarę zaczęły docierać do mnie różne mankamenty przeżyłem coś w rodzaju traumy. Dobił mnie wyjazd na łęgi i torfowisko. Panda 400 kg. lżejsza mniejszy rozstaw kół i osi, a silnik z niżej położonym momentem stawia w fatalnym świetle SX-a. Jest to wada która mnie najbardziej dotyka, brak momentu.
Podróże i służba w zakładzie to inna bajka. Nie banalna linia (nie jest nudny jak 6 wcielenie Golfa) wygodny na długie trasy, dość dynamiczny i oszczędny. Jazda mieszana ok.6,2 latem i ok.7 ciepła zima. Miewałem 5,8 i 8,5 też się pojawia. Troszkę molibdenu, silikonu i mat sprawiło że jest przyjemnie. Wyraźnie widać że potrzebny jest czas. Auto się „układa”.
Dobrze oceniam bezpieczeństwo, pracę hamulców i układu ABS (też po czasie). Liczę na trwałość głównych i drogich podzespołów. W dobie postępującego kryzysu i tandety wolę już np. tandetne radio z MP3 i plastikowe głośniki od „nonejmów „ w zawieszeniu itp.


Na górę
 Tytuł:
Post: 13-12-2008, 14:23 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 03-08-2006, 11:13
Posty: 12406
Lokalizacja: CB - CIN - CT
Suzuki: Vitara 1.6 AllGrip
klincz pisze:
Rozmieszczenie przełączników, brak schowków i przeróżne odgłosy to nie Japońska technologia , a azjatycka tandeta.

Może Fiat inaczej przyzwyczaja klientów (choć deska w Pandzie to masakra jak ktoś ma długie nogi ;) ), ale zwykle wszyscy chwalą wnętrze SX4 za ergonomiczne rozmieszczenie przełączników itd. Nawet nagrodę w tej kategorii dostał w USA. Więc nie bardzo rozumiem w czym problem :?
Podobnie jak z brakiem schowków. Nie ma ich mniej niż w innych samochodach. Ja dołożyłem schowek na okulary p-słoneczne, ale np. z tego wysuwanego pod fotelem pasażera nawet nie korzystam... .

Rozumiem, że masz benzynową wersję i stąd te 145 Nm wydają się za słabe na ten samochód ?

Poza tym, dzięki za obszerne i rzeczowe uwagi :ok: :)


Na górę
 Tytuł:
Post: 13-12-2008, 17:39 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 11-08-2008, 20:55
Posty: 35
Lokalizacja: Poznań
Nie gloryfikuję Pandy. Mam na uwadze powszechnie złe mity o Fiacie i konfrontację modeli różnych klas. W wielu punktach to kompromitacja dla Suzuki. Ocena też będzie różna w zależności od sposobu użytkowania. Często jestem na terenie obcego zakładu i muszę 3-4 razy wracać do samochodu by opróżnić kufer. We wnętrzu są dokumenty, telefon itp. Pytanie brzmi: Jak zamknąć kabinę i mieć otwarty kufer ?. Panda to potrafi, mój Sedik już też.
Ktoś na forum pyta ile ma rezerwa ?. W Pandzie jest trój stopniowy system powiadamiania o kończącym się paliwie. Pod dystrybutor podjeżdżałem na oparach (0.5 l.)
To co „gały widziały” jest super, malowany dla mnie i moich potrzeb. Poza zastosowaniami zawodowymi mam też hobby, a to miał być SUW, tak głosiły reklamy i opisy w magazynach. Kompromis pomiędzy kompaktem, a terenówką. Nie marzę o reduktorze, ale 6-ka skrzynia z terenową jedynką załatwiłaby sprawę. Moc, przynajmniej dla mnie jest wystarczająca. Wysoko położony moment z szybką jedynką zniechęca do zjazdu w teren. SUW powinien dać możliwość obcowania w „terenie” powiem delikatnie w „zielonym”. Pociągnąć lekką przyczepkę, dać prąd , stanowić bazę. Kupiłem inteligentną lodówkę z procesorem. Pilnuje napięcia akumulatora w zależności czy jest to diesel czy benzyna, temperatury wsadu itp. Spakowane wszystko i na foto-safari i tu kolejna kupa. Po wyjęciu klucza zanika napięcie w obu gniazdach powodując reset proca. Tak więc w „zielonym” zupa w lodówce nie naładujesz komórki, akumulatora do aparatu nie posłuchasz radia nie nie i nie ! a z deski wszystko się sturla. To nie malkontenctwo, to życiowe sytuacje, których nie sposób wcześniej przewidzieć.
Instalacja sterowana minusem, uzasadniona, ale komplikuje przeróbki. Znaczna część tych mankamentów została już usunięta. Nie każdy zdecyduje się na przeróbki w aucie na gwarancji.


Na górę
 Tytuł:
Post: 13-12-2008, 17:59 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 03-08-2006, 11:13
Posty: 12406
Lokalizacja: CB - CIN - CT
Suzuki: Vitara 1.6 AllGrip
Miałeś więc konkretne potrzeby i może powineneś był poszukać samochodu pod ich kątem zanim wybrałeś Sedici? :roll:

klincz pisze:
Pytanie brzmi: Jak zamknąć kabinę i mieć otwarty kufer ?. Panda to potrafi, mój Sedik już też.

Nie wiem jaką masz wersję, ale u mnie robi się to naciskając przycisk na klapie: otwiera się tylko bagażnik. Żaden bajer i nie wymagało to przeróbek :)

Cytuj:
W Pandzie jest trój stopniowy system powiadamiania o kończącym się paliwie. Pod dystrybutor podjeżdżałem na oparach (0.5 l.)

To bardzo niedobrze dla pompy paliwa. Suzuki chroni Cię przed wydatkami związanymi z jej wymianą ;)

Cytuj:
... z terenową jedynką załatwiłaby sprawę.

Można pomarzyć, ale nikt nie oferuje takiego rozwiązania w osobowym samochodzie/cross-overze.

Cytuj:
Po wyjęciu klucza zanika napięcie w obu gniazdach powodując reset proca.

Może to ochrona aku przed rozładowaniem przez zapominalskiego (a nie posiadającego "inteligentnych" ładowarek)? Czy w innych samochodach jest inaczej? :niewiem:


Na górę
 Tytuł:
Post: 14-12-2008, 11:46 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 07-09-2007, 07:53
Posty: 491
Lokalizacja: Szczecin
Podsumowujac z wszystkich wypowiedzi:

- wiekszosc przeszkadza prostota suzuki (np. elektryka,mnie tez to wkurza ale podobnie jest w toyocie czy nissanie. Europejskie auta ogolnie bija azjatyckie pod wzgledem ergonomi i wygody pasazerow )

- nedzne aso (zapraszam do Szczecina do Auto-Club naprawde godne polecenia ASO)

- tanie plastiki (to juz niestety domena wszystkich marek nawet mercedes rozczarowuje w a czy b klasie)

- za maly moment (tu dobrym rozwiazaniem jest diesel)


Na górę
 Tytuł:
Post: 14-12-2008, 12:38 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 12-07-2008, 06:42
Posty: 129
Lokalizacja: Łódzkie
i tym podsumowaniem proponuje zakończyć ten temat


Na górę
 Tytuł:
Post: 14-12-2008, 14:24 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 11-08-2008, 20:55
Posty: 35
Lokalizacja: Poznań
Bagażnik: Widzę że się z lekka nie rozumiemy. W klapie bagażnika mam też guziczek w gumie. Miałem na myśli możliwość otworzenia kufra przy zamkniętym wnętrzu !.
Aku: Wiele akcesoriów samochodowych potrafi chronić akumulator. Tak jest we wspomnianej lodówce, radio, które podmieniłem po godzinie bezczynności wyłącza się, tak też jest z ładowarkami.
Skrzynia: W latach 90-94 pracowałem w NRF. W małych firmach często spotykałem samochody kombi z reduktorami (Pasat, Mercedes). Jeździli nimi właściciele tych firm.
W sytuacjach wyjątkowej konieczności był wyjęty hak z kufra i auto zamieniało się w ciągnik. Byłem światkiem dwóch takich akcji. W pierwszej Mercedes wytargał w terenie 2,5 tonową sprężarkę. W drugim Pasat benzyna mały wysoki „wagon” na tandemie.
Spotykałem też przypadki gdzie w takich sytuacjach używano terenówek. Wtedy pojęcie SUW nie istniało, ale istniało pojęcie pragmatyzm. Za 100 konnym ciągnikiem ziemia się gotuje. Dodam tylko że jedyną oznaką zdradzającą właściwości auta była dźwignia na tunelu zamiast lewarka. Takie życzenia graniczące z cudem to w Suzuki , za płotem jest inaczej.
W dużym salonie gdzie kupowałem auto stały w komisie trzy Sediki poniżej roku. Wszystkie były kupione w tymże salonie. Tak tak SUW specyficzne auto robocze. Nie tylko ja tak myślę. W tej sytuacji kariery temu modelowi nie wróżę.


Na górę
 Tytuł:
Post: 14-12-2008, 16:03 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 03-08-2006, 11:13
Posty: 12406
Lokalizacja: CB - CIN - CT
Suzuki: Vitara 1.6 AllGrip
klincz pisze:
Bagażnik: Widzę że się z lekka nie rozumiemy. W klapie bagażnika mam też guziczek w gumie. Miałem na myśli możliwość otworzenia kufra przy zamkniętym wnętrzu !.

Nadal nie wiem o co chodzi. Raz naciskasz przycisk i otwiera się tylko bagażnik, dwa razy i reszta. Normalka.

Cytuj:
W małych firmach często spotykałem samochody kombi z reduktorami (Pasat, Mercedes).

No, a w mojej okolicy jeździ VW Golf z kołem zapasowym na klapie bagażnika i ma napęd 4x4.
Różne dziwactwa wymyślano kiedyś i nie przyjęły się. Teraz, jak chcesz osobówkę z reduktorem, to tylko Subaru. Brak takiego bajeru w Suzuki (czy Sedici) nie dyskwalifikuje tego samochodu. A jeżeli tak, to każdy inny samochód każdej innej marki ;)


Na górę
 Tytuł:
Post: 14-12-2008, 16:25 
Offline

Rejestracja: 09-08-2008, 21:30
Posty: 141
Lokalizacja: Pruszków
A ja powiem swoje....
Suzuki jest zacofane, jesli chodzi o rozwiazania technologiczne ( chociaz to dla mnie zaleta ). Mowie o samochodach, bo motocykle mają super.
Niestety chcac zwiekszyć sprzedaz poszlo na ilosc.... Co do Fiata....zgodze sie, ze poprawił jakośc, ale jesli w salonowym samochodzie po 10 kkm wyje skrzynia biegów...co o tym myslec???!! Konkluzja ogólna...czy to japończyk, czy europejczyk...nowe sanochody sa [cenzura]... warte

Co do Pandy.....uważam,że poza obijaniem prawego kolana o konsole zmiany biegow :D jest to [cenzura] samochód. Tym bardziej w 1,3jtd ( fakt,że jak na pojemność i wielkość auta sporo palI ) SUZUKI WZĘŁO CO NAJGORSZE U SIEBIE I WE fIACIE.....Bo o ile Fiat zawsze sobie da rade, to Suzuki już nie, General Motors sprzedal akcje Suzuki.....


Na górę
 Tytuł:
Post: 14-12-2008, 17:00 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 03-08-2006, 11:13
Posty: 12406
Lokalizacja: CB - CIN - CT
Suzuki: Vitara 1.6 AllGrip
natter pisze:
o ile Fiat zawsze sobie da rade, to Suzuki już nie, General Motors sprzedal akcje Suzuki.....

OT, ale opacznie to zrozumiałeś ;) GM sobie nie daje rady i sprzedaje wszystko, co ma, żeby uzbierać trochę gotówki. Suzuki notuje pierwszy spadek sprzedaży po kilku latach wzrostu, ale na tle innych koncernów (poza przeżywającym boom konglomeratem Hyundai-Kia) nie jest to nic dziwnego.
Fiat tak sobie daje radę, że oficjalnie już mówi, że szuka partnera strategicznego, bo będzie cienko... 8)


Na górę
 Tytuł:
Post: 14-12-2008, 18:13 
Offline

Rejestracja: 09-08-2008, 21:30
Posty: 141
Lokalizacja: Pruszków
Suzuki od lat 70 zwiazae z GM, Fiat da sobie zawsze rade:) Kto wymyslił common rail? Fiat, Kto wymysalil w latach 80 turbodoladowanie dieslea?? Fiat!! Kto wymysl BAS? Break asistent,,,,,,,Kto założył pierwszyMercedes był pierwszy któr wprowadził ABS do E classe okolo 78 roku, Ale wczesnij fiat to wynalazl.


Na górę
 Tytuł:
Post: 14-12-2008, 18:31 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 03-08-2006, 11:13
Posty: 12406
Lokalizacja: CB - CIN - CT
Suzuki: Vitara 1.6 AllGrip
natter pisze:
Kto wymyslił common rail? Fiat

Nie całkiem. Założenia opracowano w Szwajcarii w latach 1960-tych. W połowie lat 90-tych Japończycy z firmy DENSO wprowadzili pierwszy system CR w ciężarówkach Hino. Był to system mechaniczny. Potem elektroniczną odmianę opracowała firma Marelii przy współpracy z Fiatem.

Cytuj:
Kto wymysalil w latach 80 turbodoladowanie dieslea?? Fiat!!

Dla uściślenia - pierwszy turbodiesel był w Mercedesie już w latach 70-tych. Potem pojawił się jakiś Peugeot. Fiat wprowadził do sprzedaży Cromę z bezpośrednim wtryskiem oleju napędowego, ale system był raczej zawodny.


BAS - system opracował Daimler Benz + TRW/Lucas.

ABS - Bosch. ;)

Fiat ma swoje duże zasługi dla motoryzacji, ale nie przesadzajmy. :D


Na górę
 Tytuł:
Post: 14-12-2008, 21:37 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 10-08-2007, 19:54
Posty: 1138
Lokalizacja: 3-miasto
Avalanche pisze:
Fiat ma swoje duże zasługi dla motoryzacji, ale nie przesadzajmy. :D

Pamietam niektóre z haseł. Np. to: Fiat rdzewieje już na plakacie. Poza tym w Top Gear tylko jeden fiat zebrał pozytywne opinie jeśli chodzi o jakość. Była to Pana robiona tylko w Polsce. Generalnie jeszcze do niedawna Fiat był ucieleśnieniem tandety w motoryzacji. Może i Fiat coś czasem wymyślił fajnego, tylko dlaczego od razu to było zepsute?


Na górę
 Tytuł:
Post: 15-12-2008, 23:05 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 11-08-2008, 20:55
Posty: 35
Lokalizacja: Poznań
Do „Mod” – kufer. Zaczyna mi coś świtać po Twojej wypowiedzi z przyciskami.
Nadal nie wiem o co chodzi. Raz naciskasz przycisk i otwiera się tylko bagażnik, dwa razy i reszta. Normalka.”
U mnie nie ! Raz naciskam -otwierają się drzwi kierowcy, dwa – cała reszta. Schemat ten sam tylko skutek inny ! Przepraszam muszę nawiązać do Pandy. Zakładałem gniazdo pod tylnym zderzakiem i musiałem podnieść wykładzinę podłogową. Znalazłem tam ulotkę, która objaśniała sposób programowania centralnego zamka. Polegało to na podaniu odpowiedniej liczby impulsów w określonym czasie. Zmieniało to kolejność zamykania drzwi – dwie kombinacje, 3- zamykanie automatyczne po 30 sek. Po wyjęciu kluczyka i zamknięciu drzwi. 4- zamknięcie drzwi z aktywacją funkcji domykania szyb. 5 – j.w. plus obsługa szyberdachu i czujnika deszczu. Przeprogramowałem i działało, bajer z szybami ! Podobnie rzecz się ma z immobilajzerem , kombinacja wyłączeń stacyjki i pedału gazu.
Nieświadomy podsunąłeś mi pomysł i tu zdejmuję nakrycie głowy. Mam trochę nietypową wersję, to eksponat targowy 2WD. Graty typowe tylko więcej niż ich być powinno w tej wersji. Rozwiązałem sprawę inaczej, ale szyby mógłby zamykać. Tylko czy skośny to potrafi ?.


Na górę
 Tytuł:
Post: 16-12-2008, 20:26 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 10-08-2007, 19:54
Posty: 1138
Lokalizacja: 3-miasto
klincz pisze:
Do „Mod” – kufer. Zaczyna mi coś świtać po Twojej wypowiedzi z przyciskami.
Nadal nie wiem o co chodzi. Raz naciskasz przycisk i otwiera się tylko bagażnik, dwa razy i reszta. Normalka.”
U mnie nie ! Raz naciskam -otwierają się drzwi kierowcy, dwa – cała reszta. Schemat ten sam tylko skutek inny ! Przepraszam muszę nawiązać do Pandy. Zakładałem gniazdo pod tylnym zderzakiem i musiałem podnieść wykładzinę podłogową. Znalazłem tam ulotkę, która objaśniała sposób programowania centralnego zamka. Polegało to na podaniu odpowiedniej liczby impulsów w określonym czasie. Zmieniało to kolejność zamykania drzwi – dwie kombinacje, 3- zamykanie automatyczne po 30 sek. Po wyjęciu kluczyka i zamknięciu drzwi. 4- zamknięcie drzwi z aktywacją funkcji domykania szyb. 5 – j.w. plus obsługa szyberdachu i czujnika deszczu. Przeprogramowałem i działało, bajer z szybami ! Podobnie rzecz się ma z immobilajzerem , kombinacja wyłączeń stacyjki i pedału gazu.
Nieświadomy podsunąłeś mi pomysł i tu zdejmuję nakrycie głowy. Mam trochę nietypową wersję, to eksponat targowy 2WD. Graty typowe tylko więcej niż ich być powinno w tej wersji. Rozwiązałem sprawę inaczej, ale szyby mógłby zamykać. Tylko czy skośny to potrafi ?.

Przejrzyj dokładnie forum, bo było tu sporo o alarmach w SX-4 i o domykaniu szyb. I nie ma nic wspólnego z Pandą, a więcej z alarmem zainstalowanym przez dealera.


Na górę
 Tytuł:
Post: 16-12-2008, 21:27 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 03-03-2007, 19:34
Posty: 168
Lokalizacja: KRAKÓW
Avalanche pisze:
klincz pisze:
Bagażnik: Widzę że się z lekka nie rozumiemy. W klapie bagażnika mam też guziczek w gumie. Miałem na myśli możliwość otworzenia kufra przy zamkniętym wnętrzu !.

Nadal nie wiem o co chodzi. Raz naciskasz przycisk i otwiera się tylko bagażnik, dwa razy i reszta. Normalka.



tylko chyba nie padło zasadnicze pytanie, tzn. czy ma tak jak w SX4 system bezkluczykowy, bo my takowy mamy więc sobie naciskami przycisk na tylnej klapie i otwieramy sam bagażnik. A co gdy nie ma tego systemu ( w Fiacie jest tylko za dopłatą), czy również ma przycisk na klapie, czy tylko sterowanie z pilota w kluczyku??


Na górę
 Tytuł:
Post: 16-12-2008, 22:34 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 11-08-2008, 20:55
Posty: 35
Lokalizacja: Poznań
To jest wersja z pilotem w kluczyku, a przykład Pandy przytoczyłem jako jeden ze sposobów programowania zamka. Z powyższych wypowiedzi wynika że są to różnice wynikające ze sposobu programowania zamka. Wszystko jasne.


Na górę
 Tytuł:
Post: 18-12-2008, 10:24 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 16-02-2008, 22:37
Posty: 15
Lokalizacja: Wrocław
Jak kolega Piopio uważa że cytuję: "Przeciez narzekanie nie bierze sie z niczego.Poprostu dolegliwosci Sx-a sa nie do zakceptowania i tyle w temacie" to po co katować siebie i innych, sprzedać,zapić, zapomnieć, kupić inną wspaniałą furkę i ewentualnie zmienić forum :? ,
Mimo wszystko pozdrawiam i życzę Wesołych Świąt .
Pozostałym forumowiczą więcej pogody ducha i również Wszystkiego Dobrego w Święta, mniej dolegliwości związanych z eksploatowanymi samochodami, a jak się trafią to więcej informacji na forum o sposobach pomożenia sobie nawzajem, a nie biadolenia w rodzaju " Mamo mucha na mnie patrzy" I to by było na tyle :)


Na górę
 Tytuł:
Post: 19-12-2008, 14:17 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 28-05-2007, 19:22
Posty: 31
Do kolegi leopk-Nie rozumiem jaki masz problem z moim narzekaniem !?
NIe musisz sie przejmowac moimi postami a tym bardziej sie denerwowac. Pisze co uwazam bo wychodze z zalozenia ze od tego jest to forum.
Pomimo wielu mankamentow SX-a nie widze sensu, zeby sie go pozbywac po 1,5 roku i 30 tys km i zrobic jeszcze dobry interes na tym. Rady typu zmien forum itp raczej sa nie na miejscu, niepotrzebnie zageszczasz atmosfere. Nie znam Cie i nawet nie probuje wyrabiac sobie opini na Twoj temat na podstawie kilku postow, bo to bez sensu. W przeciwienstwie do Ciebie. Proponuje Ci zrobic to samo. Zamiast tego skup sie nastepnym razem na rzeczowej dyskusji.
Pozdrawiam i Wesolych Swiat Ci Zycze :lol:


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 135 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2 3 4 5 6 Następna

Strefa czasowa UTC+01:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 8 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl
[ GZIP: On ]