nakubenda pisze:
SX4ever pisze:
Problemem moze byc nieodpowiedni do pory roku olej napedowy.
Może być ale nie musi.
Moim zdaniem gdyby była to wina paliwa to kolega <<jm>> po odpaleniu daleko by nie najechał

, ale skoro problem był tylko przy próbie rozruchu to taką ewentualność << złe paliwo>> można śmiało pominąć.
Moja odpowiedz byla skierowana wlasciwie do Kolegi
KAMILA18, ktory o tym problemie napisal juz chwile wczesniej w Forum Ignisa.
Zauwaz prosze, ze Kolega
"jm" pomimo zapytania, do tej pory nie powiedzial nam czy jezdzi na benzynie czy tez dieslem...
Poniewaz jednak
KAMIL18 dolaczyl ze swoim problemem rowniez tutaj, uwazalem ze bedzie zreczniej rowniez tutaj podzielic sie moimi spekulacjami na temat diesla(!).
nakubenda pisze:
Mój TD (isuzu) stoi pod chmurką. Tankuję tylko BIOESTER i tej zimy przy -10 (Kielce) nie było żadnych problemów z odpaleniem.
Jakieś pół roku temu wymieniałem filtr paliwa <<gdy miałem problemy z odpalaniem>> i zupełnie niepotrzebnie, bo winowajcą okazał się ROZRUSZNIK

No i wcale mnie to nie dziwi, bo paliwo BIOESTER, nawiasem mowiac nie zawierajace parafiny, powinno wg. Polskiej Normy pozostawac ciekle zima do temperatury -20°C, w okresie przejsciowym do -10°C i latem do 0°C.
http://www.e-bioester.pl/pdf/wymagania_ ... N14214.pdfPoniewaz BIOESTER jest sprzedawane w sieci Orlenu, a wiec na wiekszych czy tez lepiej frekwentowanych stacjach paliw, praktycznie nie ma tam niebezpieczenstwa zatankowania nieodpowiedniego paliwa.
Inaczej moze to natomiast wygladac na malych stacjach gdzies na prowincji, gdzie nowe dostawy z oczywistych wzgledow nie sa takie czeste.
nakubenda pisze:
KAMIL18 pisze:
A z elektroniką nic nie bedzie to miało wspólnego ???
Myślę że to bardzo dobry TROP

Obstawiałbym rozrusznik, świece, aku, ewentualnie przekaźnik podgrzewania świec żarowych - jeśli to DIESEL starej generacji.
DDiS to diesel NOWEJ(!) generacji.
Wiemy ze "kreci" ale nie odpala, wiec zarowno rozrusznik jak i akumulator sa raczej w porzadku.
A swiece zarowe i przekaznik ich podgrzewania?
Albo dzialaja albo nie, dlaczego ich dzialanie mialoby byc uzaleznione od temperatury ( cytuje: ponizej 5°C) ?
To stosunkowo nowe auto, wiec teoretycznie nie powinno miec tego typu problemow.
Jak jednak na wstepie wspomnialem, nie wypowiadam sie na temat problemu Kolegi
"jm".
O tym samochodzie nie wiem nic, wiec nie moge zadnej mozliwosci wykluczyc. a tutaj problemy z osprzetem elektrycznym sa z pewnoscia warte rozwazenia.
Pozdrawiam - SX4ever
_________________
****** Pozdrawiam! ******
