Suzuki Klub Polska - Forum Dyskusyjne - www.suzukiklub.pl

Forum dyskusyjne dla użytkowników samochodów marki Suzuki.
Dzisiaj jest 21-06-2025, 09:10

Strefa czasowa UTC+01:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 789 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 116 17 18 19 2032 Następna
Autor Wiadomość
 Tytuł:
Post: 24-11-2008, 20:19 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 12-07-2008, 06:42
Posty: 129
Lokalizacja: Łódzkie
czy sprawdzał ktoś z was czy jest różnica w spalaniu pomiędzy trybem 2WD a AUTO ? Biorąc pod uwagę że tak jeździmy w trybie AUTO że nie załącza nam się tył.


Na górę
 Tytuł:
Post: 30-11-2008, 17:09 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 24-11-2007, 14:18
Posty: 283
Lokalizacja: Grodzisk Mazowiecki
Avalanche pisze:
dudek_2001 pisze:
Nie resetowałem komputera przez 2000km...i średnie spalanie wg. jego wskazań wyniosło 8.2l/100km...przy normalnej jeździe...

Chyba też tak mam.
A miało być 7,2 :roll: Teraz za każdy dodatkowy litr SMP powinno zwracać pieniądze nabywcom SX4 1.6 :szalony:


Ja już od dawna nie wierzę w to co jest napisane na broszurach...


Na górę
 Tytuł:
Post: 01-12-2008, 19:02 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 02-01-2008, 23:04
Posty: 67
dudek_2001 pisze:
Avalanche pisze:
dudek_2001 pisze:
Nie resetowałem komputera przez 2000km...i średnie spalanie wg. jego wskazań wyniosło 8.2l/100km...przy normalnej jeździe...

Chyba też tak mam.
A miało być 7,2 :roll: Teraz za każdy dodatkowy litr SMP powinno zwracać pieniądze nabywcom SX4 1.6 :szalony:


Ja już od dawna nie wierzę w to co jest napisane na broszurach...

A ja mam 7.2 :) nawet poniżej.


Na górę
 Tytuł:
Post: 01-12-2008, 19:12 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 03-08-2006, 11:13
Posty: 12406
Lokalizacja: CB - CIN - CT
Suzuki: Vitara 1.6 AllGrip
snurf pisze:
A ja mam 7.2 :) nawet poniżej.

Żona miała rację, trzeba było brać kashmir blue :(


Na górę
 Tytuł:
Post: 03-12-2008, 10:28 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 20-02-2007, 21:20
Posty: 218
Lokalizacja: Poznań
Ja trasę Poznań-Karpacz_Poznań pokonałem ze srednim spalaniem 6.8. Potwierdzam tezę, że odkąd podpompowałem oponki do 2.4-2.5 spalanie spadło.


Na górę
 Tytuł:
Post: 05-01-2009, 22:34 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 11-08-2008, 20:55
Posty: 35
Lokalizacja: Poznań
To o czym piszesz jest ogólnie znane i logiczne. Latem miałem wyjazd na Śląsk załadowany do oporu. Dopompowałem opony zgodnie z tabelą. Po powrocie wykonałem rutynową jazdę (60 km) sam. Byłem zaskoczony, bo zużycie było jak na ciśnieniu dla 2 osób. Mam dużą powtarzalność zużycia paliwa gdyż mają miejsce b. wcześnie rano. Obniżyłem ciśnienie do zalecanego poziomu, zawieszenie też kosztuje (dziury, kanałki, Malwowa).
Mamy mrozy i polecam osłonięcie atrapy, naprawdę warto.


Na górę
 Tytuł:
Post: 06-01-2009, 04:20 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 10-01-2008, 01:50
Posty: 155
Lokalizacja: Katowice
klincz pisze:
.....Mamy mrozy i polecam osłonięcie atrapy, naprawdę warto.

W jakim celu ?


Na górę
 Tytuł:
Post: 06-01-2009, 22:07 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 11-08-2008, 20:55
Posty: 35
Lokalizacja: Poznań
1 ) W celu zmniejszenia zużycia paliwa. Różnice są wyraźne.
2 ) Silnik jest bardziej żwawy i grzeje ...
3 ) Szybciej łapie temperaturę
4 ) Solanka nie osiada na chłodnicy (wiosną ocenisz)


Na górę
 Tytuł:
Post: 07-01-2009, 00:41 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 08-08-2008, 19:39
Posty: 1130
@klincz: Odradzam!
Uszkodzilem w ten sposob przed wielu laty silnik w moim pierwszym samochodzie (Escort 1.3 z 1981 roku). Fakt ze nie wiedzialem ze mam
niesprawny czujnik temperatury. Gdyby nie wskazywal w ogole, to wiedzialbym ze jest niesprawny, ale wskazowka sie nieco podnosila, a mialem nowa chlodnice wiec bylem przekonany ze chlodzenie jest zbyt efektywne.
Pierwsze podejrzenie - termostat. Wymontowalem i sprawdzilem - OK!
Zaczalem wiec zakrywac stopniowo atrape az uzyskalem - subiektywnie - pozadany efekt.
Po przejechaniu nastepnego mroznego dnia okolo 80 km w dwoch odcinkach bylem z siebie zadowolony, do nastepnego poranka kiedy po wyprowadzeniu auta z garazu zauwazylem dosyc pokazna plame oleju
na podlodze. Jak sie pozniej okazalo nieswiadomie przegrzalem silnik i cos puscilo.
Nie wiem do dzisiaj czy przy wale korbowym czy tez przy walku rozrzadu bo calosc byla ukryta pod uslona paska zebatego.
Do wlasciwej naprawy juz nie doszlo (wymienilem tylko ten czujnik temperatury i wylacznik termiczny wentylatora), bo juz wkrotce go sprzedalem, a nastepnemu wlascicielowi to nie zdazylo przeszkadzac bo go doszczetnie rozbil (jezdzac jeszcze na moich papierach !)
Tak wiec - z mojego punktu widzenia - moge sie zgodzic tylko z tym argumentem dotyczacym solanki...
W starych samochodach bylo przeslanianie chlodnicy normalna sprawa, bo
jedyna automatyczna regulacja teperatury byl termostat, a wentylator napedzany byl permanentnie paskiem klinowym.
Wiele samochodow mialo wowczas fabrycznie zamontowana zaluzje lub rolete przed chlodnica, ale to chyba nie przypadek ze z tego zrezygnowano a wentylatory sa dzisiaj napedzane elektrycznie i to tylko w razie potrzeby.
Dzisiaj juz wierze ze konstruktorzy samochodow maja na ten temat wiecej pojecia niz ja jako uzytkownik z obcej branzy...
Od tej pory zmienilem juz pieciokrotnie samochod i parkujac od prawie pietnastu lat "pod chmurka" nie pokusilem sie ponownie na tego typu eksperyment, a silnik po przejechaniu krotkiego odcinka rzedu 2 do 3km
osiaga swoja temperature.

_________________
****** Pozdrawiam! ******
Obrazek


Na górę
 Tytuł:
Post: 07-01-2009, 02:11 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 10-01-2008, 01:50
Posty: 155
Lokalizacja: Katowice
klincz pisze:
1 ) W celu zmniejszenia zużycia paliwa. Różnice są wyraźne.
2 ) Silnik jest bardziej żwawy i grzeje ...
3 ) Szybciej łapie temperaturę
4 ) Solanka nie osiada na chłodnicy (wiosną ocenisz)

3 ) To jest czesto powtarzany mit - chlodnica podczas rozgrzewania silnika jest odcieta przez termostat od ukladu chlodzenia, wiec zaslanianie jej kompletnie nic nie daje.
A jak juz duzy obieg jest otwarty, to oczywiscie w zimie chlodnica szybciej sie wychlodzi niz latem, ale od tego by silnik tez sie wtedy zanadto nie wychlodzil jest termostat.
Zaslanianie chlodnicy ma sens tylko w przypadku niesprawnego - stale otwartego - termostatu, ale nie o tym piszesz.
W zwiazku z tym, to co opisales w pkt 1 i 2 ) nie ma miejsca.
Co do pkt. 4 ) - moze i tak jest, ale mialem juz 7 samochodow i jakos w zadnym nie stwierdzilem, by cos z chlodnicami dzialo sie niedobrego po zimie.


Na górę
 Tytuł:
Post: 07-01-2009, 20:12 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 11-08-2008, 20:55
Posty: 35
Lokalizacja: Poznań
Cóż w tej sytuacji mogę powiedzieć. Nie będę przekonywał przekonanych, ale porównanie starego Forda z usterkami z np. Sedici to przeginka. Kartonik przyśpieszył tylko wydarzenie, które nastąpiłoby latem w korku. Przeżyłem coś takiego właśnie w takim Eskorcie stojąc latem na Niemieckiej autostradzie w korku. Przypomniałem sobie wierszyk. Stoi na stacji lokomotywa ....., na szczęście nie moja. Aby mogło coś takiego zaistnieć los musiałby się mocno postarać. 1- termostat 2-mam wskaźnik temperatury i oczy 3- komputerowo sterowany wentylator. Temperaturę w 2-3 km to łapię , ale latem. Z powyższym tematem wiążą się też inne zagadnienia i można by je rozwinąć. Przyznaję macie 100 % racji. Temat zamknięty. :poklon:


Na górę
 Tytuł:
Post: 09-01-2009, 23:58 
Offline

Rejestracja: 09-08-2008, 21:30
Posty: 141
Lokalizacja: Pruszków
klincz pisze:
Cóż w tej sytuacji mogę powiedzieć. Nie będę przekonywał przekonanych, ale porównanie starego Forda z usterkami z np. Sedici to przeginka. Kartonik przyśpieszył tylko wydarzenie, które nastąpiłoby latem w korku. Przeżyłem coś takiego właśnie w takim Eskorcie stojąc latem na Niemieckiej autostradzie w korku. Przypomniałem sobie wierszyk. Stoi na stacji lokomotywa ....., na szczęście nie moja. Aby mogło coś takiego zaistnieć los musiałby się mocno postarać. 1- termostat 2-mam wskaźnik temperatury i oczy 3- komputerowo sterowany wentylator. Temperaturę w 2-3 km to łapię , ale latem. Z powyższym tematem wiążą się też inne zagadnienia i można by je rozwinąć. Przyznaję macie 100 % racji. Temat zamknięty. :poklon:


Co tak łatwo klincz sie poddajesz, masz rację ja robie podobnie jak Ty, a odpornym na pewne tematy niczego nie przetłumaczysz :)
Jeden prosty patent, osłona chłodnicy. Owszem, póki silnik sie nie nagrzeje jest mały/krótki obieg, ale w czasie jazdy? a pózniej są posty " bo słabo grzeje". A wystarczy prosta znajomosc praw fizyki...ciepło ucieka do góry.... a jeśli chłodnica nieoslonięta....to i zimno wewnątrz i większe spalanie. Pozdrawiam


Na górę
 Tytuł:
Post: 10-01-2009, 00:48 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 10-01-2008, 01:50
Posty: 155
Lokalizacja: Katowice
natter pisze:
Co tak łatwo klincz sie poddajesz, masz rację ja robie podobnie jak Ty, a odpornym na pewne tematy niczego nie przetłumaczysz :)
Jeden prosty patent, osłona chłodnicy. Owszem, póki silnik sie nie nagrzeje jest mały/krótki obieg, ale w czasie jazdy? a pózniej są posty " bo słabo grzeje". A wystarczy prosta znajomosc praw fizyki...ciepło ucieka do góry.... a jeśli chłodnica nieoslonięta....to i zimno wewnątrz i większe spalanie. Pozdrawiam

OK, to ja jestem ten "oporny" wiec napisze jak to rozumiem a Ty mi wytlumacz ( zgodnie z zasadami fizyki) gdzie sie myle.

Silnik jest zagrzany, termostat jest otwarty.
Dmucha cieplo do wnetrza, brane z nagrzewnicy polaczonej z malym obiegiem. Ilosc tego ciepla zalezy od temp. malego obiegu, czyli silnika.
Jedziemy i chlodne powietrze zaczyna obnizac temp. plynu w chlodnicy a co za tym ( otwarty termostat - polaczone oba obiegi) calego obiegu. Termostat na skutek obnizanie sie temperatury plynu zaczyna sie zamykac, co powoduje zmniejszenie obiegu plynu przez chlodnice, czyli zmniejsza sie wplyw wychlodzonego plynu chlodnicy na temperature silnika - czasem az do calkowitego odciecia udzialu chlodnicy w regulacji temp. silnika. To powoduje automatyczne podniesienie temp. malego obiegu, czyli silnika - ergo temp. nagrzewnicy z ktorej jest pobierane cieplo do ogrzewania.
Taki cykl powtarza sie caly czas, co powoduje utrzymywanie sie stalej temperatury silnika, czywiscie w pewny malym zakresie temperatur (pare stopni - histereza termostatu).
Nie musze dodawac, ze moj opis dotyczy sprawnego ukladu chlodzenia.

Powiedz w czym sie myle i co mi da oslanianie chlodnicy, skoro temperatura nagrzewnicy (malego obiegu/silnika ) jest i bez oslony utrzymywana na stalym, maksymalnym poziomie a to znaczy, ze zawsze mam dostepne tyle samo ciepla z nagrzewnicy?


Na górę
 Tytuł:
Post: 10-01-2009, 03:06 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 08-08-2008, 19:39
Posty: 1130
natter pisze:
... odpornym na pewne tematy niczego nie przetłumaczysz :)

Rowniez ja jestem "odporny na pewne tematy", wiec i ja pozwole sobie jeszcze na maly komentarz.

natter pisze:
... Owszem, póki silnik sie nie nagrzeje jest mały/krótki obieg, ale w czasie jazdy? a pózniej są posty " bo słabo grzeje". A wystarczy prosta znajomosc praw fizyki...ciepło ucieka do góry.... a jeśli chłodnica nieoslonięta....to i zimno wewnątrz i większe spalanie...

Kwestie ogrzewania wnetrza wyjasnil juz Kolega etom (dziekuje!),
wiec ogranicze sie do wielkosci spalania.
"Prosta znajomosc praw fizyki" wystarcza byc moze do stwierdzenia ze "cieplo ucieka do gory" :) , ale nieco glebsza jej znajomosc (termodynamika) okresla miedzy innymi zasady funkcjonowania silnikow cieplnych, a wiec i czterosuwowego silnika benzynowego.
Wyobraz sobie, ze sprawnosc takiego silnika wzrasta ze wzrostem roznicy pomiedzy temperatura zasysanego powietrza i temperatura w komorze spalania.
Mowiac bardziej obrazowo, im nizsza jest temperatura zasysanego powietrza, tym wieksza jest jego gestosc a tym samym zawartosc tlenu niezbednego w procesie spalania i wyzsze cisnienie spalania a wiec i moc silnika.
Zauwaz prosze, ze filtr nie jest zasilany ogrzanym powietrzem z komory silnikowej, tylko poprzez wlot w najchlodniejszym(!) miejscu pod maska bezposrednio przy atrapie... Przypadek?
Obrazek
Silniki wiekszej mocy, doladowane sprezarka, maja nawet osobna chlodnice powietrza... Moze nalezaloby ja tez przeslonic? :D

_________________
****** Pozdrawiam! ******
Obrazek


Na górę
 Tytuł:
Post: 10-01-2009, 10:48 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 03-08-2006, 11:13
Posty: 12406
Lokalizacja: CB - CIN - CT
Suzuki: Vitara 1.6 AllGrip
etom, sx4ever - dzięki :poklon: za obrazowe wyjaśnienie (sam bym tak nie potrafił :skromny: )

Co do kartoników, plastików i koralików... cóż, ktoś musi podtrzymywać te "miejskie legendy" ;)


Na górę
 Tytuł:
Post: 10-01-2009, 13:51 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 11-08-2008, 20:55
Posty: 35
Lokalizacja: Poznań
Zagadnienie jest bardziej złożone niż mogłoby się wydawać, więc daruję sobie obszerne wywody. Miejsce, które wskazujesz nie jest przypadkiem to jest efekt cięcia kosztów w samochodach klasy popularnej ( u mnie puste ). Jestem mile zaskoczony, mimo mrozów i ciężkich zimówek zużycie paliwa letnie. Ty masz rację ja efekty. :D


Na górę
 Tytuł:
Post: 10-01-2009, 19:34 
Offline

Rejestracja: 09-08-2008, 21:30
Posty: 141
Lokalizacja: Pruszków
SX4ever etom Co do opisu działania układu to macie rację i się z wami zgodzę.
Ale prosze o wytłumaczeniu faktu, że bez osłony chłodnicy na tej samej trasie i w takich samych warunkach ( około -20*C ), styl jazdy taki sam, moje auto spaliło ( wg wskazań ) 2l paliwa więcej? Załozyłem osłone z tworzywa od wewnątrz i spalanie było nizsze o te wspomniane 2l. Samochód jest nowy, bo ma dopiero 6kkm. Pozdrawiam i czekam na wytłumaczenie tego faktu.


Na górę
 Tytuł:
Post: 14-01-2009, 21:28 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 02-01-2008, 23:04
Posty: 67
klincz, natter: osłaniajcie sobie co chcecie, ryzykujcie uszkodzenie silnika dla 7złotych "oszczędności". I to jeszcze w nowym, ledwo dotartym samochodzie.
Jak wam się coś spieprzy to pozostanie tylko racja...

Nie wiem klincz co masz na myśli bo ja mam w porównaniu do lata spalanie o 0.2l (7.4l) większe aktualnie więc może popracuj nad techniką jazdy?

Tak strasznie panowie narzekacie na swoje auto ale jak widzę na jakie pomysły "wpadacie" - przestaję się dziwić. Chłodzenie silnika to nie pole do eksperymentu dla nas, szaraczków za pomocą kawałka plastiku z Biedronki , tylko dla inżynierów i projektantów uzbrojonych w tunel aerodynamiczny i aparaturę badawczo - pomiarową.


Gdyby przesłanianie chłodnicy nie wiązało się z ryzykiem auta miałyby to w standardzie.


Na górę
 Tytuł:
Post: 15-01-2009, 00:08 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 20-04-2007, 19:23
Posty: 980
Lokalizacja: Górny Śląsk
snurf pisze:





Gdyby przesłanianie chłodnicy nie wiązało się z ryzykiem auta miałyby to w standardzie.




:brawo: :ok:


Na górę
 Tytuł:
Post: 15-01-2009, 09:41 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 15-05-2006, 16:03
Posty: 280
Lokalizacja: Katowice
klincz magnetyzera tez uzywasz ? i tej rosyjskiej wojskowej tajemnicy z TVN Turbo?


Na górę
 Tytuł:
Post: 31-01-2009, 21:00 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 11-08-2008, 20:55
Posty: 35
Lokalizacja: Poznań
Nigdzie nie pisałem że zastawiam chłodnicę kartonikiem z Biedronki. Samochód to nie stalowa kulka, a zbiór elementów i układów, które na siebie w różnym stopniu oddziałują. Celem moich działań jest przede wszystkim ogólna sprawność i bez awaryjność samochodu.
Tak się składa że ogólna sprawność samochodu ma wpływ na zużycie paliwa. Pisząc o letnim zużyciu paliwa miałem na myśli 6,4. Naiwne jest mniemanie że auto jest dopracowane. Są auta w których każda ingerencja to pogorszenie parametrów. Suzuki to nie ten poziom.


Na górę
 Tytuł:
Post: 01-02-2009, 00:34 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 20-04-2007, 19:23
Posty: 980
Lokalizacja: Górny Śląsk
klincz pisze:
Naiwne jest mniemanie że auto jest dopracowane. Są auta w których każda ingerencja to pogorszenie parametrów. Suzuki to nie ten poziom.



:bzik: :bzik: :?: :?: :?: :?: :?: :?: :?: :?: :?: :?: :bzik: :bzik:

Jak to mam rozumieć :?: :?: :?: :?: :?: :?: :?: :?: :?: :bzik: :bzik: :idea:


Na górę
 Tytuł:
Post: 01-02-2009, 11:29 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 03-08-2006, 11:13
Posty: 12406
Lokalizacja: CB - CIN - CT
Suzuki: Vitara 1.6 AllGrip
że możesz założyć "filtr sportowy", wsadzić czipa +20% mocy, magnetyzer, kartonik i ... będzie hulać jak WRC, spalając jak trzycylindrowe Polo dyzel :skoczek:


Na górę
 Tytuł:
Post: 01-02-2009, 14:21 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 03-03-2007, 19:34
Posty: 168
Lokalizacja: KRAKÓW
klincz pisze:
.......... Jestem mile zaskoczony, mimo mrozów i ciężkich zimówek zużycie paliwa letnie. Ty masz rację ja efekty. :D


ja natomiast nie stosuję żadnych kartoników itp, i spalanie mam również takie samo jak w lecie i również jeżdżę na zimówkach, znaczący wzrost spalania zauważyłem jak było bardziej ślisko i się dynamiczniej na skrzyżowaniach ruszało, lub zwiększyły się korki w mieście, czy pojechałem się pobawć na śniegu.
A co do przysłaniania chłodnicy moje zdanie jest takie samo jak etom, sx4ever , i stwierdzam że jest to podobny mit jak sławny przypadek pewnego zaczepu który umożliwiaj w PF 126p jazdę z uchyloną klapą tylną i miał zapobiegać w ten sposób przegrzewaniu się silnika, a jak większość interesujących się tematem wie - skutek był wręcz odwrotny, ale kasę ktoś zebrał (paradoks polegał również na tym że popularny maluch został opracowany w Włoszech gdzie temp. są znacznie większe niż u nas, i tam na taki wynalazek nie wpadli)


Na górę
 Tytuł:
Post: 02-02-2009, 00:36 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 20-04-2007, 19:23
Posty: 980
Lokalizacja: Górny Śląsk
Avalanche pisze:
że możesz założyć "filtr sportowy", wsadzić czipa +20% mocy, magnetyzer, kartonik i ... będzie hulać jak WRC, spalając jak trzycylindrowe Polo dyzel :skoczek:



Ale odlotowo ;) :lol:


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 789 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 116 17 18 19 2032 Następna

Strefa czasowa UTC+01:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 7 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl
[ GZIP: On ]