Suzuki Klub Polska - Forum Dyskusyjne - www.suzukiklub.pl

Forum dyskusyjne dla użytkowników samochodów marki Suzuki.
Dzisiaj jest 26-06-2025, 22:01

Strefa czasowa UTC+01:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 18 ] 
Autor Wiadomość
Post: 16-06-2008, 09:00 
Offline

Rejestracja: 15-06-2008, 16:22
Posty: 3
Witam Wszystkich,
jako że jestem nowy i nosze sie z zamiarem kupna Suzuki Vitary 1,6 ew 2.0
mam nastepujące pytanie. Jak to auto prowadzi się w trasie? Jak zachowuje się przy prędkosci 120-130 km/h? Gdybyście mogli opisać wrażenia z jazdy tym autem po trasie? Mowa o polskich drogach :) Jak wygląda przyśpieszanie i wyprzedzanie na wyższych biegach?

Pytania dotyczą raczej wersji LONG tzn tej 4-drzwiowej ale pewnie podobne wrazenia będa mieli uzytkownicy wersji cabrio.

Aha docelowo miałby być zamontowany gaz, czy robi on znaczną różnice na wydajności (przyśpieszanie) silnika?

Z góry dzięki za pomoc i odpowiedź na te nurtujące mnie pytania
Pozdrawiam


Na górę
 Tytuł:
Post: 16-06-2008, 12:25 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 15-12-2006, 15:52
Posty: 774
Lokalizacja: Białystok
Witaj

Mogę co nieco o 2.0 V6 napisać, gdyż taką właśnie się przemieszczam :D

Przy prędkościach rzędu 120-130 vitara long zachowuje się normalnie, o ile asfalt jest równy i nie wieje za mocno, w koleinach i przy bocznym wietrze trzeba trzymać mocniej kierownicę i pilnować toru jazdy, ale generalnie tragedii nie ma - oczywiście przy sprawnym zawieszeniu i szosowych oponach w seryjnym rozmiarze.
Niezależne zawieszenie z przodu sprawia, że vitarę da się całkiem precyzyjnie prowadzić, ale pamiętać trzeba (zwłaszcza na zakrętach) o sztywnym tylnym moście i tylnym napędzie oraz wysokim środku ciężkości.

Co do silnika: na wyższych obrotach ma całkiem niezłego kopa i wyprzedzanie nie stanowi problemu (mam porównanie z punto 1.2 8V i vitara jest o niebo lepsza w tej kwestii :lol: )

a jeśli chodzi o LPG to nie posiadam, ale w internecie można znaleźć sporo opinii, że dobra sekwencja nie powoduje strat mocy, a i spalanie nie jest jakieś kosmiczne.

Nie mam doświadczenia z silnikiem 1.6, ale jeżeli zdecydujesz się na 2.0 V6 to lepiej jeszcze kilka razy to przemyśl, bo koszty eksploatacji tej wersji są większe niż 1.6, szczególnie silnik jest dużo droższy (i nie chodzi mi o spalanie, bo potrafi spalać mniej niż 1.6, tylko o ceny części zamiennych i ich dostępność).

tak w skrócie to by było na tyle, pozdrawiam :D


Na górę
 Tytuł:
Post: 17-06-2008, 10:13 
Offline

Rejestracja: 15-06-2008, 16:22
Posty: 3
Dzięki za opinie, bardzo mi zależy na opiniach dotyczących jazdy w trasie wersją long. Fajne porównanie z punto już mi coś to mówi. Czy te zakręty to faktycznie jest chwila z sercem na tacy? :)

Pozdrawiam :)


Na górę
 Tytuł:
Post: 18-06-2008, 16:30 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 15-12-2006, 15:52
Posty: 774
Lokalizacja: Białystok
zal3s pisze:
Czy te zakręty to faktycznie jest chwila z sercem na tacy? :)



aż tak źle nie jest :lol: wystarczy brać zakręty z rozsądną prędkością i wszystko będzie dobrze ;)

no i jeszcze spalanie - w mieście mieści się w 12l/100, na trasie myślę, że ok. 10l/100 jadąc w miarę spokojnie :lol: (mowa oczywiście o benzynie)


Na górę
 Tytuł:
Post: 21-06-2008, 07:36 
Offline

Rejestracja: 14-05-2008, 21:34
Posty: 4
Mam Vitarę 1.6 cabrio z 1992 roku od ponad miesiąca, więc już coś nie coś mogę na ten temat powiedzieć...
...Silnik zrywny ale niestety apetyt na paliwo ma bardzo duże, poraz pierwszy nie mogłem ujechać w mieście 80km za 50zł, teraz nawet mi się to udaje ale jazda bardzie przypomina "kulanie" auta... alternatywą jest instalacja gazowa jednak oczywiście jest problem z butlą- trzeba wybraać pomiędzy bagażnikiem a gazem ;)... o wiele lepiej wygląda sprawa z silnikiem 2.0, z rozmowy z kolegą wnioskuję że paradoksalnie palą mniej niż 1.6 ok.3l Pb.
...z koszty instalacji gazowej też nie są wielkie, silnik nie za bardzo skomplikowany, mi udało się wczoraj kupić z powypadkowego auta instalację za 700zł z montażem i wszystkimi dokumentami...zobaczę ile będzie palić.
...Zawieszenie oceniam bardzo wysoko spokojnie można na trasie robić 100-110, auto zachowuje się jak zwykły samochód, bardzo miękko, należy pamiętać, że to auto typowo terenowe (ulubieniec myśliwych) i nie da nam farajdy z jazdy po asfalcie ale za to da się nawet 100km/h jechać po polnej drodze 8)
... jeżeli ktoś szuka auta rodzinnego...nie polecam, ale jeżeli ktoś jest młody, albo szuka drugiego auta...jak najbardziej ;)


Na górę
 Tytuł:
Post: 23-06-2008, 12:53 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 15-12-2006, 15:52
Posty: 774
Lokalizacja: Białystok
sys pisze:
poraz pierwszy nie mogłem ujechać w mieście 80km za 50zł, teraz nawet mi się to udaje ale jazda bardzie przypomina "kulanie" auta...


a koła i zawieszenie masz seryjne? bo nie chce mi się wierzyć - moja za 50zł spokojnie robi 100km po mieście, niekoniecznie w stylu "emeryta" ;)


Na górę
 Tytuł:
Post: 23-06-2008, 21:47 
Offline

Rejestracja: 14-05-2008, 21:34
Posty: 4
ogumienie 205/75 ..
:roll: ale przeczytaj co pisałem jeszcze o silniku 2.0, który jak widzę w profilu Ty posiadasz...paradaksolnie 2.0 pali mniej od 1.6. [/list]


Na górę
 Tytuł:
Post: 24-06-2008, 04:16 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 14-06-2008, 08:58
Posty: 21
Lokalizacja: Zambrów
sys pisze:
ogumienie 205/75 ..
:roll: ale przeczytaj co pisałem jeszcze o silniku 2.0, który jak widzę w profilu Ty posiadasz...paradaksolnie 2.0 pali mniej od 1.6. [/list]


Wszystko zależy od sposobu jazdy. Praw fizyki i matematyki nie oszukasz 2.0 > 1.6 pamiętam z matury.


Na górę
 Tytuł:
Post: 25-06-2008, 08:27 
Offline

Rejestracja: 24-06-2008, 21:58
Posty: 1
Lokalizacja: k_wce
ja też się przymierzam i mam dylemat 2.0 /1.6 mam już auto z silnikiem 2.5 v6(ford) i z tym spalaniem to masakry nie ma ciężko 10 przekroczyć normalnie jadąc porównywalnie 2.0 16v orda pali ok.8l a mieszkam w górach i mniejsze silniki na podjazdach trzeba mocniej deptać i też swoje spalą


Na górę
 Tytuł:
Post: 25-06-2008, 08:36 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 03-08-2006, 11:13
Posty: 12406
Lokalizacja: CB - CIN - CT
Suzuki: Vitara 1.6 AllGrip
Z punktu widzenia "gazowania" faktycznie lepiej pójść w 2.0 (5 d, większy bagażnik) - różnice w spalaniu niewielkie.

(tomo, zapraszam do przywitania się TUTAJ :) )


Na górę
 Tytuł:
Post: 28-06-2008, 07:57 
Offline

Rejestracja: 06-06-2008, 22:57
Posty: 3
Lokalizacja: mazowieckie
Z gazem tez nie ma problemu. Ja sie właśnie przymierzam do wywalenia zbiornika i montażu butli zamiast niego. Do tego mały zbiorniczek na benę (taki 10l) i załatwione. I bagażnik pusty i tył dociążony-same zalety.


Na górę
 Tytuł:
Post: 29-06-2008, 08:52 
Offline

Rejestracja: 14-05-2008, 21:34
Posty: 4
wojciech1505 pisze:
sys pisze:
ogumienie 205/75 ..
:roll: ale przeczytaj co pisałem jeszcze o silniku 2.0, który jak widzę w profilu Ty posiadasz...paradaksolnie 2.0 pali mniej od 1.6. [/list]


Wszystko zależy od sposobu jazdy. Praw fizyki i matematyki nie oszukasz 2.0 > 1.6 pamiętam z matury.

...oczywiście...ale jest jeszcze jeden czynnik , stosunek masy do mocy.... i tak jak pisał kolega z gór ;) tomo, mniejszy silnik potrzebuje większego deptania ( trochę offtopickowo-mam doświadczenie w silniczkach oplowskich i 2.0 8V pali mniej niż 1.6 8V- przy tym samym stylu jazdy)... pozatym jest jeszcze coś:) mam wersje cabrio i chyba przez cały miesiąc jeździłem "bez dachu"- opory powietrza też napewno miały znaczenie.
Teraz o LPG. Pierwsze tankowanie 61l-(spokojna jazda w trasie -90km/h- przejechałem 490km, w tym 130 ze sporą przyczepką wypełnioną rusztowaniem, deskami...uważam to za bdb wynik. Z wielką przyczepą do przewozu 6 kajaków (dł.6m) ...auto spaliło mi ok 18l LPG , oczywiście spieszyło mi się i wciskałem...zapewne na benzynie poszedłbym z torbami ;)
...ostra jazda...często 130 :lol: ... przejechałem 170km za 50zł(LPG-2.09/1l)...też całkiem nieźle...ogólnie jestem zadowwolony. :D


Na górę
 Tytuł:
Post: 02-07-2008, 12:21 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 14-10-2007, 21:38
Posty: 96
Lokalizacja: Wrocław
Mam 2.0 24V i LPG. Prowadzi się suuuper, nawet przy 150 km/h (u mnie to max - więcej nie chciała :( ) Komfort (bynajmniej dla mnie ) super. Mam LPG sekwencję (ostatnio mam małe problemy z jej regulacją), ale pali w miescie ~ 13l a na trasie :!: :!: :!: różnicy nie ma zbyt wielkiej bo przy 100 +- 10km/h to do 12l/100km.
Mam już 130 tyś. trochę korozji w tylnych nadkolach, ale uważam że to lepszy wybór niż silnik 1.6. Z opinii kolegów wiem, że 2.0 pali mniej niż 1.6 - czemu? Proste: auto ciężkie jest 1,3 tony, więc mocy mu trzeba. Duży współczynnik Cx (opór powietrza) więc i mając słabszy silnik trzeba go mocniej "deptac", a przy 2.0 nie jest tragicznie. Trzeba pamiętać o jednym:
:!: :!: :!: TO NIE WYŚCIGÓWKA :!: :!: :!:
To AUTO TERENOWE 8) 8) 8)
Mogę polecić każdemu, kto chce fajną terenówkę. A co do bagażnika: mam butlę małą bo 40l ułożoną wzdłuż pojazdu, fajnie zabudowałem i bagażnik jest nadal :P

_________________
Adam


Na górę
 Tytuł: spalanie
Post: 29-07-2008, 20:17 
Offline

Rejestracja: 08-10-2007, 20:45
Posty: 31
Zgadzam się z kolegami - mam doświadczenie w porównaiu 2.0 i 1.6 zawsze 2.0 wygrywa, i jak jeszcze klima się trafi to 1.6 kapa ledwo się kula, moja opinia na temat benzyniaków jest prosta im większy silnik i więcej garków tym lepiej. A spalanie to nie są już takie wielkie róznice, w mieście ze względu na niższy moment obrotowy 1.6 też nie wychodzi dobrze. Przerabiałem ten temat i 1.6 odpada.


Na górę
 Tytuł:
Post: 21-08-2008, 12:07 
Offline

Rejestracja: 15-06-2008, 16:22
Posty: 3
:) Wasze opinie dały mi dużo odpowiedzi na nurtujące mnie pytania, również spalanie przez Was opisane nie jest "nie z tej ziemi" jak na auto terenowe :)
Te opinie dużo mi pomogły i dziękuje Wam za nie, niedługo zaczynam poszukiwania wersji 2.0 z myślą o założeniu gazu lub tez kupnie z założonym gazem :). Dzięki za pomoc


Na górę
 Tytuł:
Post: 25-08-2008, 15:15 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 14-10-2007, 21:38
Posty: 96
Lokalizacja: Wrocław
Jak już to szukaj auta bez gazu i sam załóż - będziesz sam mógł decydować jaka instalka i jakie wtryskiwacze, a jak kupisz gotowca, to może to nie być to czego oczkujesz :)

_________________
Adam


Na górę
Post: 25-08-2008, 22:34 
Offline

Rejestracja: 24-03-2007, 21:37
Posty: 3
Lokalizacja: Puławy
Witam wszystkich suzukowiczów i nie suzukowiczów :D Od ponad roku jeżdżę GV 1,6 16v 94KM 3D. Zrobiłem nią 30 tyś. km , mam założony gaz sekwencyjny. Kupiłem ją na kołach 235/60/16 i to była porażka, na szosie skakała z koleiny w koleinę, w terenie buksowała na małym błotku i paliła 12-13 LPG/100km :szok: Zmiana opon na 215/70/16 na szosie dużo lepiej w terenie bardzo dobrze spalanie 11-12LPG/100km :D Obecnie jeżdżę na 195/80/15 wielosezonowe brigestone na szosie lekko huczą ale auto trzyma się drogi nawet przy 140, w terenie jeżdżę bez problemu (oczywiście nie ofraidowo) spalanie 9-10LPG/100km :lol:
Z zawodu jestem leśnikiem i auto na codzień jest w terenie :roll:
Wnioski wyciągnijcie sami :?:


Na górę
 Tytuł:
Post: 26-08-2008, 19:54 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 14-10-2007, 21:38
Posty: 96
Lokalizacja: Wrocław
Z tymi oponami to masz rację, wiadomo, że jak szersze "walce" to więcej będzie palić. Z tym, że te szersze fajniej wyglądają, ale coś za coś...
Ja mam 215/70/R16 na goodyerach WRANGLER HP i prowadzi się super i w terenie jest w miarę, ale spalanie gazu na trasie ~ 90-100 km/h to 11-12 l/100km. W mieście to 13 lekko.

_________________
Adam


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 18 ] 

Strefa czasowa UTC+01:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl
[ GZIP: On ]