Suzuki Klub Polska - Forum Dyskusyjne - www.suzukiklub.pl

Forum dyskusyjne dla użytkowników samochodów marki Suzuki.
Dzisiaj jest 08-07-2025, 22:15

Strefa czasowa UTC+01:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 41 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna
Autor Wiadomość
Post: 26-10-2006, 08:48 
Offline

Rejestracja: 05-11-2005, 15:15
Posty: 293
Lokalizacja: Warszawa
Witam

Pytanko zgoła trywialne ale ja sie nie znam aż tak dobrze na tym dlatego zapytuje klubowiczów.

Mam GV XL.7 TD 2.0 z 2005 r. i ktoś mi powiedział, że po każdym wyłączaniu samochodu z kluczyka powinno się odczekać i nie wyłączać aż turbina ostygnie bo inaczej sie zatrze/stanie czy coś w tym rodzaju.

Czy ktoś coś na ten temat wie ?

Troche ciężko mi czekać w samochodzie aż sie szanowna turbinka schłodzi jak sie gdzieś spiesze.

Wiem, że jest takie cudo co sie nazywa TURBO TIMER ale czy nadaje sie to do DIESLI ? Montuja to w Subaru i EVO ale nie seryjnie tylko diler to zaleca założyć. Wiec jak to jest ktoś pomoże ? I gdzie to mozna ew. kupic ?

_________________
ChaMeLeon / XL-7 TD '05


Na górę
 Tytuł:
Post: 26-10-2006, 09:48 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 26-05-2006, 09:40
Posty: 488
Lokalizacja: Katowice
a więc tak dobrze ci ktoś powiedział aczkolwiek dziwne ze do tej pory o tym nie slyszales, turbina powinna miec odrobine czasu dla siebie i po starcie silnika i przed jego wyłączeniem, co do startu to własciwie kłóci się to z teorią że auto powinno jechać zaraz po włączeniu bo optymalnie się nagrzewa jak się jedzie a nie jak stoi na jałowym. wazniejsze jest aby ja schłodzić po intensywniejszej jeździe , choć zasadniczo jak jechałes powoli to też warto jej dać chwilę dychnąć. turbina może się zatrzeć choć nie tak od razu bo jeżeli i tak gasisz silnik na jego biegu jałowym, a chyba każdy tak robi to pewnie miała chwilę czasu żeby dychnąć. bardzo niebezpieczne jest za to zgaszenie silnika pracującego na większych obrotach kiedy turbina tłoczy ponieważ wirujące elementy w turbinie po wyłączeniu takim gwałtownym silniku przestają być smarowane a w przypadku nowoczesnych turbosprężarek chodzi tu o obroty nawet do 100 000 obr/min więc olbrzymie jak na tak delikatny mechanizm. wiadomo że mało kto zgasi w takich warunkach, ale może się komuś zdarzyć zawsze, a w przypadku rajdów np. jeżeli ktoś w coś uderzy i momentalnie się samochód zatrzyma na jkimś słupie itd, to jest bardzo duża szansa zatarcia sprężarki i najczęściej profilaktycznie się ją wymienia lub robi pełną rewizję.

co do turbo timera wydaje mi się że mozna zamontować do każdego auta, akurat w EVO, czy Imprezie napewno spręzarka ma wycisk :wink: więc warto to montować, w przypadku towjego autka mysle ze warto koncowe pare minut autku odpusciic zanim zgasisz silnik i potrzymac go chociazby parenascie sekund na jałowym (teoria mówi o około 1 minucie)


a jeszcze odnosnie Vitary silnik jaki tam masz to nie jest jesli sie nie myle zadna specjlalna nowinka zreszta problem chłodzenia sprezarek dotyczy głownie nowych silników turbo gdzie sprezarka jest mała za to ostro sie kreci i tam najwazniejsze jest smarowanie, za to w starszych konstrukcjach sprezarka ma wiekszew rozmiary ale wolniej sie kreci wiec lozyskowanie njaczesciej ma łatwiej.

z kolei jezeli ktos tunuje diesla, np. zwieksza cisnienie doladowania to powinien dodatkowo zwrocic uwage na chlodzenie turbo


Na górę
 Tytuł:
Post: 26-10-2006, 20:42 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 19-09-2006, 10:10
Posty: 174
Lokalizacja: Wawa/Rawa/Okolice...różnie
o turbinke trzeba dbac jesli chce sie dluzej pojezdzic bezawaryjnie badz jak sie wprowadza jakies zmiany np w oprogramowaniu silnika
timery nie we wszystkich samochodach zdaja egzamin, osobiscie wole sam chwile posiedziec w autku i odczekac chwile, bywa to denerwujace ale zdazylem sie przyzwyczaic ponad 100 kkm przejechane uturbionymi samochodami :)


Na górę
Post: 18-06-2007, 09:50 
Offline

Rejestracja: 05-11-2005, 15:15
Posty: 293
Lokalizacja: Warszawa
No i stało się 43.000 km przejechane i turbinę szlag trafił :( czy ktoś wie gdzie można takową kupić lub zregenerować :?:

_________________
ChaMeLeon / XL-7 TD '05


Na górę
 Tytuł:
Post: 18-06-2007, 09:56 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 19-09-2006, 10:10
Posty: 174
Lokalizacja: Wawa/Rawa/Okolice...różnie
:( przykra sprawa....
szukac najlepiej gdzies po aukacjach badz warsztatach (z tym ze nie wiadomo co sie kupi) , turbo nie musi byc takie samo wiec mozna sie rozejrzec za podobnym ale np troche wiekszym i troszke podniesc przy okazji moc autka 8) chyba ze z jakiegos pewnego zrodla uda Ci sie znalezc uzywana....
jesli uda mi sie odnalezc gdzies w kompie jakies namiary na cos to napisze :roll:


Na górę
 Tytuł:
Post: 18-06-2007, 10:16 
Offline

Rejestracja: 05-11-2005, 15:15
Posty: 293
Lokalizacja: Warszawa
Dzięki Konrad za pocieszenie, jestem załamany bo stało się to gdy w weekend jechałem w góry z rodziną i taka kicha.

A było tak samochód z sekundy na sekundę stracił moc ja mu pedał w podłogę na 4 biegu a on mi jedzie max 80 km/h zjechałem na bok otworzyłem klapę popatrzyłem, że niby się znam 8) wsio podłączone dla mnie git. Wsiadłem znowu na 3 biegu max 50 km/h dzwonie do naszego mechanika on-line mówię Tomal cuś się spsuło w XL-7 a on na to mocy nie ma tak ? ja mówię no ni chuchu ale jadę twardo dalej on pyta czy dymi ja mówię że nie ale zerkam w lusterko mi mówię ty Tomal za mną jest biało samochody stają na Katowickiej :D Zatrzymałem się na poboczu przed światłami wstukałem w GPS adres do Tomka wyświetliło odległość 48 km nie mam nic do stracenia myślę i pojechałem. Udało się chodź dotarliśmy na resztkach oleju teraz szukam turbiny i modlę się czy łopatki nie pourywały się i nie powbijały w głowicą. Mówię wam takiego weekendu dawno nie miałem...

_________________
ChaMeLeon / XL-7 TD '05


Na górę
 Tytuł:
Post: 18-06-2007, 10:21 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 19-09-2006, 10:10
Posty: 174
Lokalizacja: Wawa/Rawa/Okolice...różnie
....a domyslasz sie czemu mogla odmowic posluszenstwa?


Na górę
 Tytuł:
Post: 18-06-2007, 10:24 
Offline

Rejestracja: 05-11-2005, 15:15
Posty: 293
Lokalizacja: Warszawa
Konrad pisze:
....a domyslasz sie czemu mogla odmowic posluszenstwa?


oświeć mnie :!: paliwo z najlepszych stacji zawsze leje :!: dodatek STP do oleju co 5-6 tankowanie czasem MILITEC-1 ale ciężko ze stanów sprowadzić :!: 99% razy czekam 1 min po zatrzymaniu się bo turbo timera nie założyłem bo się nie da jakieś względy elektryczne...

_________________
ChaMeLeon / XL-7 TD '05


Na górę
 Tytuł:
Post: 18-06-2007, 11:03 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 19-09-2006, 10:10
Posty: 174
Lokalizacja: Wawa/Rawa/Okolice...różnie
a jakie olej? i co ile wymieniasz? chociaz 43 tys. to bardzo malo :roll:
jesli obchodzisz sie z autkiem odpowiednio to co najwyzej mozna podejrzewac akurat jakas wade badz awarie ktora tez sie moze przytrafic....
aha, masz je od nowosci?


Na górę
 Tytuł:
Post: 18-06-2007, 11:13 
Offline

Rejestracja: 05-11-2005, 15:15
Posty: 293
Lokalizacja: Warszawa
Konrad pisze:
a jakie olej? i co ile wymieniasz? chociaz 43 tys. to bardzo malo :roll:
jesli obchodzisz sie z autkiem odpowiednio to co najwyzej mozna podejrzewac akurat jakas wade badz awarie ktora tez sie moze przytrafic....
aha, masz je od nowosci?


jak ją sprowadziłem z Belgii od zaufanej osoby to miała przejechane 23.000 km czyli prawie nowa a turbina nie ruszana, olej już 2x wymieniany Castrol Diesel 0W-40 chyba wersja Magnatec :| :(

_________________
ChaMeLeon / XL-7 TD '05


Na górę
 Tytuł:
Post: 18-06-2007, 11:27 
Offline

Rejestracja: 05-11-2005, 15:15
Posty: 293
Lokalizacja: Warszawa
czy to prawda ze to jest silnik od RENAULT ? od jakiego ?

_________________
ChaMeLeon / XL-7 TD '05


Na górę
 Tytuł:
Post: 18-06-2007, 11:29 
Offline

Rejestracja: 05-11-2005, 15:15
Posty: 293
Lokalizacja: Warszawa
Konrad pisze:
:( przykra sprawa....
szukac najlepiej gdzies po aukacjach badz warsztatach (z tym ze nie wiadomo co sie kupi) , turbo nie musi byc takie samo wiec mozna sie rozejrzec za podobnym ale np troche wiekszym i troszke podniesc przy okazji moc autka 8) chyba ze z jakiegos pewnego zrodla uda Ci sie znalezc uzywana....
jesli uda mi sie odnalezc gdzies w kompie jakies namiary na cos to napisze :roll:


...z wielką chęcią bym podniósł moc może istnieje firma oferująca turbiny tuningowe do tej mojej pokraczki :?: :!:

_________________
ChaMeLeon / XL-7 TD '05


Na górę
 Tytuł:
Post: 18-06-2007, 11:50 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 03-08-2006, 11:13
Posty: 12408
Lokalizacja: CB - CIN - CT
Suzuki: Vitara 1.6 AllGrip
chameleon pisze:
czy to prawda ze to jest silnik od RENAULT ? od jakiego ?

Nie. To na 100% silnik PSA.
Na gorąco po holendersku:

"... Want daar is nu een 2,0-liter common-raildiesel te bestellen. De motor is afkomstig van PSA en wordt gebruikt in de meest uiteenlopende auto’s van Peugeot en Citroën, de merken die PSA vormen. Je komt ’m als HDI tegen in de 307, in de C5, in de 406 en ga zo maar door. In die auto’s viel hij positief op door z’n rustige en stille karakter en dat schept hoge verwachtingen...."

Należałoby więc sprawdzić jak pasuje turbina od 307 czy 406.


Na górę
 Tytuł:
Post: 18-06-2007, 12:17 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 03-08-2006, 11:13
Posty: 12408
Lokalizacja: CB - CIN - CT
Suzuki: Vitara 1.6 AllGrip
Przesuń na swoje miejsce - do Warsztatu, PitPaw, ale oszczędź człeka ;)


Na górę
 Tytuł:
Post: 18-06-2007, 12:23 
Avalanche pisze:
Przesuń na swoje miejsce - do Warsztatu, PitPaw, ale oszczędź człeka ;)


Pewnie to zrobię ale nie mógłbym spojrzeć w lustro bez obrzydzenia gdybym wcześniej nie napisał tego co napisałem.
Tak poprostu mam :lol:
Pozdrawiam


Na górę
   
 Tytuł:
Post: 18-06-2007, 12:33 
Offline

Rejestracja: 05-11-2005, 15:15
Posty: 293
Lokalizacja: Warszawa
jasne pisze:
a czy temat nie pasuje bardziej pod warsztat :myjezeby:
...
może i sie czepiam ale porzadek musi być :]


przenoś waść masz racje porządek musi być chylę czoło...

_________________
ChaMeLeon / XL-7 TD '05


Na górę
 Tytuł:
Post: 18-06-2007, 12:35 
Offline

Rejestracja: 05-11-2005, 15:15
Posty: 293
Lokalizacja: Warszawa
pitpaw pisze:
Avalanche pisze:
Przesuń na swoje miejsce - do Warsztatu, PitPaw, ale oszczędź człeka ;)


Pewnie to zrobię ale nie mógłbym spojrzeć w lustro bez obrzydzenia gdybym wcześniej nie napisał tego co napisałem.
Tak poprostu mam :lol:
Pozdrawiam


szanuje to i bije się w piersi :roll:

_________________
ChaMeLeon / XL-7 TD '05


Na górę
 Tytuł:
Post: 18-06-2007, 14:42 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 19-09-2006, 10:10
Posty: 174
Lokalizacja: Wawa/Rawa/Okolice...różnie
nie ma turbinek do tuningu :lol: chodzi o to ze mozna kupic inna, wieksza, od innego samochodu, modelu, oczywiscie taka aby pasowala....gdyby to bylo TDI moglbym pomoc niestety to moje poczatki z japoncem wiec i wiedza skapa... :?


Na górę
 Tytuł:
Post: 19-06-2007, 03:05 
TSRALLY pisze:
turbina powinna miec odrobine czasu dla siebie i po starcie silnika i przed jego wyłączeniem, co do startu to własciwie kłóci się to z teorią że auto powinno jechać zaraz po włączeniu bo optymalnie się nagrzewa jak się jedzie a nie jak stoi

Tu chodzi przede wszystkim o przesmarowanie. Silnik musi miec troszke czasu aby doprowadzic olej do lożysk turbiny, a ona znajduje sie zazwyczaj najdalej od pompy olejeowej. Gdy wprowadzimy silnik w zakres obrotow pracy turbiny za wczesnie, turbina pracuje na sucho.


"Chameleonowy przypadek" potwierdza jednen z argumentow przeciw doladowanym dieslom. Nie twierdze, ze to zle silniki, tylko wymagaja "specjalnej troski". A, że moje autko użytkuje w wiekszości żona zdecydowałem sie na "kobietoodpornego" benzyniaka ;) .


Na górę
   
 Tytuł:
Post: 19-06-2007, 10:45 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 19-09-2006, 10:10
Posty: 174
Lokalizacja: Wawa/Rawa/Okolice...różnie
Oczywisice, potrzebuja troski ale nie jest to uciazliwe. Ja nawet moja mame nauczylem obslugi co i jak bo tez jezdzi dieselkiem i bez problemow sie podporzadkowala chociaz nawet nie rozumie dlaczego to robi :lol: :lol: :lol:
;)


Na górę
 Tytuł:
Post: 19-06-2007, 10:51 
Offline

Rejestracja: 05-11-2005, 15:15
Posty: 293
Lokalizacja: Warszawa
Konrad pisze:
nie ma turbinek do tuningu :lol: chodzi o to ze mozna kupic inna, wieksza, od innego samochodu, modelu, oczywiscie taka aby pasowala....gdyby to bylo TDI moglbym pomoc niestety to moje poczatki z japoncem wiec i wiedza skapa... :?


Gadałem wczoraj z naszym mechanikiem i on nie poleca większych turbin silnik jest obliczony tak aby obsłużyć taka i o 10-15% mocniejszą ale jest to operacja na własne ryzyko tak więc dziś odesłałem grata do reanimacji do firmy TurboService.pl z Warszawy zobaczymy co powiedzą będę na bieżąco informował Was.

Tak jak myślałem na turbinie widnieje napis GARRETT 043 MADE IN FRANCE i zero komentarza już w tym temacie :zly:

_________________
ChaMeLeon / XL-7 TD '05


Na górę
 Tytuł:
Post: 19-06-2007, 10:55 
Offline

Rejestracja: 05-11-2005, 15:15
Posty: 293
Lokalizacja: Warszawa
Kubus pisze:
TSRALLY pisze:
turbina powinna miec odrobine czasu dla siebie i po starcie silnika i przed jego wyłączeniem, co do startu to własciwie kłóci się to z teorią że auto powinno jechać zaraz po włączeniu bo optymalnie się nagrzewa jak się jedzie a nie jak stoi

Tu chodzi przede wszystkim o przesmarowanie. Silnik musi miec troszke czasu aby doprowadzic olej do lożysk turbiny, a ona znajduje sie zazwyczaj najdalej od pompy olejeowej. Gdy wprowadzimy silnik w zakres obrotow pracy turbiny za wczesnie, turbina pracuje na sucho.


"Chameleonowy przypadek" potwierdza jednen z argumentow przeciw doladowanym dieslom. Nie twierdze, ze to zle silniki, tylko wymagaja "specjalnej troski". A, że moje autko użytkuje w wiekszości żona zdecydowałem sie na "kobietoodpornego" benzyniaka ;) .


Kubus normalnie rozwaliłeś mnie, no dzięki mam samochód "specjalnej troski" ;)

_________________
ChaMeLeon / XL-7 TD '05


Na górę
 Tytuł:
Post: 19-06-2007, 13:04 
Offline

Rejestracja: 22-12-2006, 22:03
Posty: 319
Lokalizacja: Wrocław
chameleon pisze:
Konrad pisze:
....a domyslasz sie czemu mogla odmowic posluszenstwa?


oświeć mnie :!: paliwo z najlepszych stacji zawsze leje :!: dodatek STP do oleju co 5-6 tankowanie czasem MILITEC-1 ale ciężko ze stanów sprowadzić :!: 99% razy czekam 1 min po zatrzymaniu się bo turbo timera nie założyłem bo się nie da jakieś względy elektryczne...


To opóźnianie wyłączenia jest dla schłodzenia oleju.
Wyłączona na gorąco turbina spowoduje skoksowanie sie oleju wewnątrz co z kolei może z czasem uszkodzić uszczelnienia wirników turbiny.

A po co lejesz jakies dodatki do oleju?
To często bardziej szkodzi niż pomaga.
IMO dobre paliwo i przede wszystkim dobry olej - full syntetyk (np. Mobil 1, Shell - nazwy nie pamiętam).
Castrol jest przereklamowany, w dodatku korzystają z cudzych baz olejowych, bo nie robią własnych.
Jedne z najlepszych olei robi francuski Motul - do motocykli 300V, chyba samochodowy też ma takie oznaczenia, jest kilka klas lepkości, robią też pólsynetyki.
To dość drogi olej (50PLN/litr), ale jeden z najlepszych.
Poleca go min jeszcze od lat 80-90 fabryczny tuner motocykli Suzuki - Yoshimura (w fabrycznych manualach do kitów wyścigowych).
Mam kumpla z Fabią RS TDI, który zawsze asystuje przy wymianie oleju, chce być pewien że ma wlany właśnie Motul.
Ja w motocyklach leję tylko 300V i paru znajomych mechaników wyścigowych poleca ten najbardziej.


Na górę
 Tytuł:
Post: 19-06-2007, 13:05 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 19-09-2006, 10:10
Posty: 174
Lokalizacja: Wawa/Rawa/Okolice...różnie
Garrett to dobra firma, przodujaca w temacie turbo, jak juz wiesz jaka miales to podmianka na np model wyzej badz z lepszymi parametrami nie sadze aby zaszkodzila, oczywscie musi to zrobic warsztat znajacy sie na tym ktory pozniej wprowadzi odpowiednie zmiany w oprogramowaniu i zgra to ladnie :)
no ale ciekawe co powiedza Ci od reanimacji, jesli sie uda to tej turbinki juz chyba lepiej nie wysilac, czyli zarowno dbac o nia jak i nie zwiekszac mocy (czyt. cisnienia doladowania)

potwierdzam jakosc Motula :!: :!:
sam uzywalem w poprzednim autku i naprawde warto wydac troche wiecej kasy, pomijajac jakos oleju trzeba rowniez pamietac o jego wymianie, wszystko zalezy od tego jak ktos uzywa samochodu w jakich warunkach sie porusza i czy silnik to seria czy sa jakies zmiany....
dynamiczna jazda, obciazanie silnika, wzrost mocy przez zmiany itd...= lepszy olej, czestsze wymiany itd...

ja poki co w GV leje ten shell co go polecaja bo rzeczywiscie powienien byc dobry no i spelnia te wymagania aut z filtrm czastek stalych (dowiadywalem sie ze jest tez motul z takimi parametrami ale poki co, nie wprowadzajac zmian i jezdzac dosc optymalnie GV zostalem przy shellu)


Na górę
 Tytuł:
Post: 19-06-2007, 13:44 
Offline

Rejestracja: 05-11-2005, 15:15
Posty: 293
Lokalizacja: Warszawa
znalazłem ciekawe porady ap ropo turbiny:

http://www.turboservice.pl/porady.html

_________________
ChaMeLeon / XL-7 TD '05


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 41 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna

Strefa czasowa UTC+01:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 5 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl
[ GZIP: On ]