Suzuki Klub Polska - Forum Dyskusyjne - www.suzukiklub.pl

Forum dyskusyjne dla użytkowników samochodów marki Suzuki.
Dzisiaj jest 10-06-2025, 08:20

Strefa czasowa UTC+01:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 177 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2 3 4 58 Następna
Autor Wiadomość
 Tytuł:
Post: 06-12-2007, 20:16 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 24-11-2007, 14:18
Posty: 283
Lokalizacja: Grodzisk Mazowiecki
Xenon to jest jednak mistrzowski wynalazek...przynajmniej do jazdy w nocy...Ja zastanawiam się nad zamontowaniem całego "packa" łącznie z soczewkami...Czy ktoś z was też myślał o takim rozwiązaniu??...


Na górę
 Tytuł:
Post: 07-12-2007, 08:19 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 10-08-2007, 19:54
Posty: 1138
Lokalizacja: 3-miasto
Woju pisze:
hidy H4 maja elektromagnes sterujacy przeslona i jak chcesz dlugie to odslaniaja poprostu reszte swiatla :ok:


Dzięki za (nomen-omen) oświecenie.

Woju pisze:
Mysle,ze do swiat bede mial hidy w doblo chociaz musze powiedziec,ze w doblo to raczej na probe a w suzi to naprawde by sie przydaly :(


Czekam na relację.


dudek_2001 pisze:
Xenon to jest jednak mistrzowski wynalazek...przynajmniej do jazdy w nocy...Ja zastanawiam się nad zamontowaniem całego "packa" łącznie z soczewkami...Czy ktoś z was też myślał o takim rozwiązaniu??...


Myślałem, dopóki nie zapoznałem się z ceną :placze: Na alledrogo po wpisaniu w motoryzacji SX4 wyskakuje taka przeróbka za 1800 zł.

Myślę, że po zamontowaniu HID-ów trzeba pomyśleć o światłach dziennych, żeby drogie palniki oszczędzać.


Na górę
 Tytuł:
Post: 07-12-2007, 11:49 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 07-09-2007, 07:53
Posty: 491
Lokalizacja: Szczecin
waldis pisze:

Myślałem, dopóki nie zapoznałem się z ceną :placze: Na alledrogo po wpisaniu w motoryzacji SX4 wyskakuje taka przeróbka za 1800 zł.

Myślę, że po zamontowaniu HID-ów trzeba pomyśleć o światłach dziennych, żeby drogie palniki oszczędzać.


Spoko zestaw 1800 hidy okolo 800 :)
Palniki sa zasadniczo wieczne i jeden kosztuje maks 200pln :)


Na górę
 Tytuł:
Post: 08-12-2007, 12:14 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 07-09-2007, 07:53
Posty: 491
Lokalizacja: Szczecin
Wlasnie kupilem zestaw HID na allegro z zaroweczka H7R (z przeslona) i jak tylko wsadze do doblo to zloze sprawozdanie :)


Na górę
 Tytuł:
Post: 11-12-2007, 19:51 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 10-08-2007, 19:54
Posty: 1138
Lokalizacja: 3-miasto
Woju pisze:
Wlasnie kupilem zestaw HID na allegro z zaroweczka H7R (z przeslona) i jak tylko wsadze do doblo to zloze sprawozdanie :)

Czekam niecierpliwie, zwłaszcza, że jest pozytywna opinia żony :lol: . Ile dałeś i u którego sprzedawcy, bo troche ich jest.


Na górę
 Tytuł:
Post: 11-12-2007, 23:05 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 07-09-2007, 07:53
Posty: 491
Lokalizacja: Szczecin
U kowalkowal 300 z wysylka ale ja kupilem h7r ty musisz kupic biksenony.


Na górę
 Tytuł:
Post: 12-12-2007, 08:46 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 10-08-2007, 19:54
Posty: 1138
Lokalizacja: 3-miasto
Woju pisze:
U kowalkowal 300 z wysylka ale ja kupilem h7r ty musisz kupic biksenony.


Kurde, to mnie zmartwiłeś. Czym to się różni? Bo na aukcjach są niby zestawy HID na H4 też za 300 zł, a biksenony to ponad 500 zł. Z opisów aukcji niewiele można się dowiedzieć.


Na górę
 Tytuł:
Post: 12-12-2007, 11:02 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 07-09-2007, 07:53
Posty: 491
Lokalizacja: Szczecin
waldis pisze:

Kurde, to mnie zmartwiłeś. Czym to się różni? Bo na aukcjach są niby zestawy HID na H4 też za 300 zł, a biksenony to ponad 500 zł. Z opisów aukcji niewiele można się dowiedzieć.


Sprawa jest bardzo prosta,zarowki h4 to zarowki dwuzarnikowe ,jeden zarnik na mijania drugi na dlugie a w np. doblo mam zestaw h1,h7(dwie oddzielne zarowki) czyli h1 dlugie h7 mijania i dlatego moge kupic prosty zestaw zarowki h7 za 300pln i pozostac przy zwyklych dlugich i ksenonowych mijania.
Ksenon h4 za 300pln to poprostu rezgnacja ze swiatel dlugich ,gdyz w palniku ksenonowym jedyna opcja bi-ksenon jest przeslona i dlatego trzeba zaplacic za to ponad 500pln.

Podsumowujac jedyna opcja "taniego" ksenonu do sx4 to hidy h4 bixenon.


Na górę
 Tytuł:
Post: 12-12-2007, 11:36 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 10-08-2007, 19:54
Posty: 1138
Lokalizacja: 3-miasto
Woju pisze:
Sprawa jest bardzo prosta,zarowki h4 to zarowki dwuzarnikowe ,jeden zarnik na mijania drugi na dlugie a w np. doblo mam zestaw h1,h7(dwie oddzielne zarowki) czyli h1 dlugie h7 mijania i dlatego moge kupic prosty zestaw zarowki h7 za 300pln i pozostac przy zwyklych dlugich i ksenonowych mijania.
Ksenon h4 za 300pln to poprostu rezgnacja ze swiatel dlugich ,gdyz w palniku ksenonowym jedyna opcja bi-ksenon jest przeslona i dlatego trzeba zaplacic za to ponad 500pln.

Podsumowujac jedyna opcja "taniego" ksenonu do sx4 to hidy h4 bixenon.


No, teraz mam jasność w głowie, na jasność na drodze trzeba będzie poczekać ;)


Na górę
 Tytuł:
Post: 12-12-2007, 16:51 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 07-09-2007, 07:53
Posty: 491
Lokalizacja: Szczecin
Jakby bi-xenony byly po 3 stowki to juz by siedzialy w suzi :D


Na górę
 Tytuł:
Post: 17-12-2007, 19:16 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 10-08-2007, 19:54
Posty: 1138
Lokalizacja: 3-miasto
Woju, założyłeś już to cudo w doblo?

Taka myśl przyszła mi do głowy: Czesi i Słowacy wymagają kompletu zapasowaych żarówek. To co zakładając HID-y trzeba by palnik dodatkowy kupić? Od biedy można się żawrówką H4 wykpić i liczyć, że się nie zorientują. Co sądzicie?


Na górę
 Tytuł:
Post: 17-12-2007, 19:48 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 24-11-2007, 14:18
Posty: 283
Lokalizacja: Grodzisk Mazowiecki
waldis pisze:
Taka myśl przyszła mi do głowy: Czesi i Słowacy wymagają kompletu zapasowaych żarówek. To co zakładając HID-y trzeba by palnik dodatkowy kupić? Od biedy można się żawrówką H4 wykpić i liczyć, że się nie zorientują. Co sądzicie?


Słowacy raczej się nie przyczepią...byle byś miał...z resztą oni wymagają posiadania części szpitala polowego w samochodzie :lol: :lol: ...


Na górę
 Tytuł:
Post: 17-12-2007, 20:17 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 07-09-2007, 07:53
Posty: 491
Lokalizacja: Szczecin
waldis pisze:
Woju, założyłeś już to cudo w doblo?



Nie musze czekac bo paczka leci az zza oceanu :(


Na górę
 Tytuł:
Post: 18-12-2007, 19:52 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 07-09-2007, 07:53
Posty: 491
Lokalizacja: Szczecin
W temacie ksenonow ,dzisiaj zasadniczo rozwiazalem temat slabych swiatel w SX4. Swiatla sa fabrycznie bardzo nisko ustawione i wystarczy okolo 1,5 sruba do regulacji i mamy dobrze swiecace swiatla rowne z tymi w innych autach.


Na górę
 Tytuł:
Post: 20-12-2007, 20:37 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 10-08-2007, 19:54
Posty: 1138
Lokalizacja: 3-miasto
Woju pisze:
W temacie ksenonow ,dzisiaj zasadniczo rozwiazalem temat slabych swiatel w SX4. Swiatla sa fabrycznie bardzo nisko ustawione i wystarczy okolo 1,5 sruba do regulacji i mamy dobrze swiecace swiatla rowne z tymi w innych autach.


A nie mrugają Ci teraz inni? Bo myślę sobie, że w takim razie można sobie odpuścić HID-y i zamontować np. OSRAM Nightbraker, które w ostatnim czasie są dość lansowane.


Na górę
 Tytuł:
Post: 21-12-2007, 02:26 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 07-09-2007, 07:53
Posty: 491
Lokalizacja: Szczecin
waldis pisze:
A nie mrugają Ci teraz inni? Bo myślę sobie, że w takim razie można sobie odpuścić HID-y i zamontować np. OSRAM Nightbraker, które w ostatnim czasie są dość lansowane.


Osram night breaker to wiesz mozna skwitowac starym kawalem "dziekuje sam sobie osram ;) " nie mrugaja bo swiatla sa na tym samym poziomie co fabryka w doblo i bylem w SKP i gosc powiedzial,ze jest OK . Dziwi mnie tylko dlaczego fabryka daje tak super nisko.


p.s. Jak nazbieram kasy to i tak wlozy ksenony :)


Na górę
 Tytuł:
Post: 21-12-2007, 10:32 
Offline

Rejestracja: 05-09-2007, 11:10
Posty: 20
Lokalizacja: Gdańsk
Takie ostrzeżenie znalazłem w firmie która zajmuje się tuningiem.
"UWAGA: zestawy xenonowe / HID nie są zgodne z ustawą Prawo o ruchu drogowym, co za tym idzie, ich używanie na drogach publicznych jest niezgodne z obowiązującym prawem. JC AUTO TUNING Division zaleca używanie zestawów xenonowych HID tylko i wyłącznie na zamkniętych torach i podczas imprez sportowych gdzie nie obowiązują przepisy kodeksu drogowego."


Na górę
 Tytuł:
Post: 21-12-2007, 10:58 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 07-09-2007, 07:53
Posty: 491
Lokalizacja: Szczecin
piter606 pisze:
"UWAGA: zestawy xenonowe / HID nie są zgodne z ustawą Prawo o ruchu drogowym, co za tym idzie, ich używanie na drogach publicznych jest niezgodne z obowiązującym prawem. JC AUTO TUNING Division zaleca używanie zestawów xenonowych HID tylko i wyłącznie na zamkniętych torach i podczas imprez sportowych gdzie nie obowiązują przepisy kodeksu drogowego."


Czekalem na to KRD nic nie ma o ksenonach a kolesie w SKP sie nie czepiaja dlatego - montowac, dobrze ustawic i smigac.


Na górę
 Tytuł:
Post: 21-12-2007, 12:25 
Offline

Rejestracja: 27-01-2007, 12:38
Posty: 550
Lokalizacja: Bydgoszcz
W temacie nieoryginalnych ksenonow moge polecic lekture najnowszego "BMW trends" (nr 6[10]/2007) :szok: (tak, tak - istnieje takie czasopismo 8) ) - na stronach 50-55, w artykule Tomasza Mydlowskiego (c) jest przedstawiony sposob przerobki w E34. Pozwole sobie doslownie zacytowac najistotniejsze, z punktu widzenia niniejszego topicu, fragmenty:
"/.../ Skoro wspomnielismy juz o kwestiach prawnych dotyczacych zastosowania lamp ksenonowych, warto zaznaczyc, ze przepisy nie sa jednoznaczne. Jasne wymogi postawiono nowym samochodom posiadajacym lampy wyladowcze. Obowiazkowym wyposazeniem w przypadku takich pojazdow sa uklady poziomowania oraz oczyszczania reflektorow. Dotyczy to jednak homologacji, czyli dopuszczenia do sprzedazy nowych samochodow.
Przepisy nie mowia, jak rzecz sie ma w przypadku wykonywania przerobki. Rozporzadzenie ministra infrastruktury z dnia 16 grudnia 2003 roku w sprawie zakresu i sposobu kontroli technicznej pojazdow okresla jedynie liczbe reflektorow w pojezdzie, ich rozmieszczenie, barwe swiatla, sposob przelaczania, widoczna granice swiatlo-cien, sposob ustaienia swiatel oraz sile swiecenia. Nie ma tam wzmianki o lampach wyladowczych ani tym bardziej o ukladach poziomowania i oczyszczania. Jednka rozporzadzenie ministra infrastruktury z dnia 30 kwietnia 2004 roku (z pozniejszymi zmianami) z uwzglednieniem zmian zawartych w rozporzadzeniu ministra infrastruktury z dnia 9 listopada 2004 roku oraz rozporzadzenia ministra infrastruktury z dnia 10 sierpnia 2005 roku, dotyczace obowiazkowego wyposazenia samochodu, nakazuje juz w przypadku lamp wyladowczych stosowanie ukladu oczyszczania (wysokocisnieniowe spryskiwacze lub wycieraczki).
Nawet gdy spelnimy troche sprzeczne wymogi i wyposazymy nasze przerobione lampy wyladowcze w uklad oczyszczania, los dowodu rejestracyjnego zalezy od dobrego humoru policjanta lub diagnosty, gdyz pomimo ze auto spelnia wszytkie prawne wymagania... dokonalismy zmiany konstrukcyjnej w pojezdzie bez przeprowadzenia badan homologacyjnych.
UWAGA! Przerobki dokonujemy wiec tylko i wylacznie na wlasna odpowiedzialnosc!
Pojawia sie zatem pytanie: skorzystac z uslug profesjonalnej firmy czy tez zakupic zestaw palnikow ksenonowych i przerobki dokonac we wlasnym zakresie?
Pierwsze wyjscie jest /.../ niezbedne, jesli nasze BMW nie posiada reflektorow soczewkowych!
Montaz palnikow ksenonowych do aut wyposazonych w lampy ze zwyklymi odblysnikami, ZAWSZE konczy sie tzw. efektem UFO lub latarni morskiej. W skrocie, tak przerobiony reflektor oslepia wszytko i wszystkich, a podczas jazdy np. we mgle rowniez swojego pozbawionego rozsadku wlasciciela /.../".


No... to by bylo na tyle - mam nadzieje, ze Wam sie przyda :)
PS. Tradycyjnie przepraszam za brak pl.

_________________
Robert


Na górę
 Tytuł:
Post: 21-12-2007, 13:23 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 07-09-2007, 07:53
Posty: 491
Lokalizacja: Szczecin
Dr.Bunsen pisze:
Montaz palnikow ksenonowych do aut wyposazonych w lampy ze zwyklymi odblysnikami, ZAWSZE konczy sie tzw. efektem UFO lub latarni morskiej. W skrocie, tak przerobiony reflektor oslepia wszytko i wszystkich, a podczas jazdy np. we mgle rowniez swojego pozbawionego rozsadku wlasciciela /.../".[/i]



:) Wszystko zalezy od lampy w jednym wozie jest ten efekt w innym nie ma - sprawdzone w autopsji :D


Na górę
 Tytuł:
Post: 21-12-2007, 17:36 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 24-11-2007, 14:18
Posty: 283
Lokalizacja: Grodzisk Mazowiecki
Woju pisze:
Dr.Bunsen pisze:
Montaz palnikow ksenonowych do aut wyposazonych w lampy ze zwyklymi odblysnikami, ZAWSZE konczy sie tzw. efektem UFO lub latarni morskiej. W skrocie, tak przerobiony reflektor oslepia wszytko i wszystkich, a podczas jazdy np. we mgle rowniez swojego pozbawionego rozsadku wlasciciela /.../".[/i]



:) Wszystko zalezy od lampy w jednym wozie jest ten efekt w innym nie ma - sprawdzone w autopsji :D


Zgadzam się w 100%.... :P


Na górę
 Tytuł:
Post: 21-12-2007, 18:46 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 10-08-2007, 19:54
Posty: 1138
Lokalizacja: 3-miasto
Woju pisze:
nie mrugaja bo swiatla sa na tym samym poziomie co fabryka w doblo i bylem w SKP i gosc powiedzial,ze jest OK .

Ale powiedział, czy sprawdził na urządzeniu? Bo to różnica.
Woju pisze:
Dziwi mnie tylko dlaczego fabryka daje tak super nisko.

Może wcale nie regulują, tylko wstawiają w najniższym położeniu, bo tak np. od producenta przychodzą. A taka regulacja to parę minut, a parę minut to parę jenów lub forintów, a to x ileś tam sztuk itd ;)


Na górę
 Tytuł:
Post: 22-12-2007, 09:55 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 07-09-2007, 07:53
Posty: 491
Lokalizacja: Szczecin
waldis pisze:
Ale powiedział, czy sprawdził na urządzeniu? Bo to różnica.


Maszyna po to pojechalem do SKP ,zeby mi wyrownal prawa z lewa bo na bramie garazowej tak rowno sie tego nie ustawi.

waldis pisze:
Może wcale nie regulują, tylko wstawiają w najniższym położeniu, bo tak np. od producenta przychodzą. A taka regulacja to parę minut, a parę minut to parę jenów lub forintów, a to x ileś tam sztuk itd ;)


Moze :niewiem: ale warto sobie podniesc.


Na górę
 Tytuł:
Post: 28-12-2007, 19:56 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 10-08-2007, 19:54
Posty: 1138
Lokalizacja: 3-miasto
Woju pisze:
waldis pisze:
Ale powiedział, czy sprawdził na urządzeniu? Bo to różnica.


Maszyna po to pojechalem do SKP ,zeby mi wyrownal prawa z lewa bo na bramie garazowej tak rowno sie tego nie ustawi.

waldis pisze:
Może wcale nie regulują, tylko wstawiają w najniższym położeniu, bo tak np. od producenta przychodzą. A taka regulacja to parę minut, a parę minut to parę jenów lub forintów, a to x ileś tam sztuk itd ;)


Moze :niewiem: ale warto sobie podniesc.


Podniosłem. Warto. Jutro jadę na SKP.


Na górę
 Tytuł:
Post: 29-12-2007, 10:27 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 03-08-2006, 11:13
Posty: 12406
Lokalizacja: CB - CIN - CT
Suzuki: Vitara 1.6 AllGrip
Tak wygląda światło z amerykańskich HIDów:

Obrazek

Ciekawe, czy te białe plamy przed samochodem, to wynik ustawienia świateł, czy efekt uboczny zastosowania żarówek niekompatybilnych z budową reflektora :?


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 177 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2 3 4 58 Następna

Strefa czasowa UTC+01:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 6 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl
[ GZIP: On ]