Suzuki Klub Polska - Forum Dyskusyjne - www.suzukiklub.pl

Forum dyskusyjne dla użytkowników samochodów marki Suzuki.
Dzisiaj jest 27-06-2025, 11:29

Strefa czasowa UTC+01:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 156 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 13 4 5 6 7 Następna
Autor Wiadomość
 Tytuł:
Post: 10-11-2007, 11:29 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 25-05-2006, 07:24
Posty: 691
Lokalizacja: Nowy Sącz
gelus pisze:
zaobserwowałem u siebie następującą rzecz:
hamując pedał wpada bardzo głęboko w podłogę, po odpuszczeniu i ponownym wciśnięciu hamulec działa rewelacyjnie (bardzo mocno, czuć że samochód hamuje a nie "ślizga się"), pedał zostaje dużo wyżej niż za pierwszym wciśnięciem. Czy zauważyliście taką sytuację u siebie czy tylko u mnie coś się dzieje z hamulcami. Odnośnie pisków z hamulcy to pomogło płukanie myjką wysoko ciśnieniową. Jak na razie nie piszczą.

Mam to samo. Bez znaczenia czy pierwsze naciśnięcie na hamulec jest ostre czy delikatne, pedał opada bardzo nisko. Przy kolejnym i następnych, jeśli jest następująca po sobie seria hamowań, pedał hamulca jest twardy i łapie znacznie wyżej. Po przejechaniu dłuższego odcinka bez hamowania, przy kolejnym sytuacja się powtarza.


Na górę
 Tytuł:
Post: 10-11-2007, 15:24 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 06-01-2006, 23:54
Posty: 960
Lokalizacja: Kobylnica/Poznań
A byles Kitza na akcji serwisoej z wymiana tego malego wezyka gumowego?

Podobno wada polegala na tym, ze guma pod dzialaniem plynu hamulcowego sie kruszyla/odrywala i jej elementy zapychaly pompke utrzymujaca odpowiednie cisnienie w ukladzie hamulcowym :roll:

Ja mialem identycznie ze sprzeglem kiedys, zeby zmienic bieg, musialem noga "napompowac" pedal, bo inaczej mi wpadal w podloge... Choroby wieku dzieciecego ;)


Na górę
 Tytuł:
Post: 10-11-2007, 19:09 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 15-05-2006, 16:03
Posty: 280
Lokalizacja: Katowice
Ja tez u siebie to obserwuje, przy dwoch nastepujacych po sobie nacisnieciach przy drugim pedal zdecydowanie wyzej sie zatrzymuje.


Na górę
 Tytuł:
Post: 12-11-2007, 02:22 
Offline

Rejestracja: 16-05-2006, 06:33
Posty: 205
Lokalizacja: Warszawa
Ale to wynika z zasady działania hydraulicznego hamulca :)


Na górę
 Tytuł:
Post: 12-11-2007, 10:38 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 25-05-2006, 07:24
Posty: 691
Lokalizacja: Nowy Sącz
pimposh pisze:
Ale to wynika z zasady działania hydraulicznego hamulca :)

To proszę wyjaśnij dlaczego, pomijając to co wyżej odnośnie wysokości "brania" hamulca, przy pierwszym mocnym hamowaniu momentalnie załącza się ABS, a przy kolejnym mocnym hamowaniu, po ponownym rozpędzeniu się, ABS załącza się znacznie później.
Wszystko ok, zgodnie z zasadą, o której piszesz czy coś faktycznie jest nie tak?
Spoono, nie byłem z tym w serwisie. Mogłem zgłosić przy przeglądzie zimowym ale jakoś wyleciało z pamięci.


Na górę
 Tytuł:
Post: 14-12-2007, 23:20 
Offline

Rejestracja: 16-05-2006, 06:33
Posty: 205
Lokalizacja: Warszawa
Kitza pisze:
pimposh pisze:
Ale to wynika z zasady działania hydraulicznego hamulca :)

To proszę wyjaśnij dlaczego, pomijając to co wyżej odnośnie wysokości "brania" hamulca, przy pierwszym mocnym hamowaniu momentalnie załącza się ABS, a przy kolejnym mocnym hamowaniu, po ponownym rozpędzeniu się, ABS załącza się znacznie później.

Ponieważ przy pierwszym mocnym hamowaniu nagrzewasz okładziny do temperatury w której skuteczność zaczyna poprostu maleć.

Jedno z drugim nie ma nic wspólnego (pompa ABS/okładziny, a różna wysokość "brania")

Ja natomiast o czym innym. Nie zdzierżyłem, i założyłem dziś zużywając 35 minut czasu (polecam! prosta robota w SS) tarcze Otto Zimmerman i klocki Ferrodo Premier FDB1617.

Na chwilę obecną na wyrost byłyby oceny jak się będzie sprawował, ale z czasem się wypowiem.

Zestaw raczej niedrogi, łącznie 375 PLN co jest chyba ogólnie taniej niż 5 klocków SGP :)


Na górę
 Tytuł:
Post: 15-12-2007, 11:22 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 26-05-2006, 09:40
Posty: 488
Lokalizacja: Katowice
trzeba bylo wziasc aparat, szczelac foty i opis to bylby od razu manual :)


Na górę
 Tytuł:
Post: 15-12-2007, 14:17 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 04-03-2007, 17:28
Posty: 654
Lokalizacja: Świnte miacho
pimposh pisze:
Ja natomiast o czym innym. Nie zdzierżyłem, i założyłem dziś zużywając 35 minut czasu (polecam! prosta robota w SS) tarcze Otto Zimmerman i klocki Ferrodo Premier FDB1617.

Na chwilę obecną na wyrost byłyby oceny jak się będzie sprawował, ale z czasem się wypowiem.

Zestaw raczej niedrogi, łącznie 375 PLN co jest chyba ogólnie taniej niż 5 klocków SGP :)


tak jak piszesz - troche musisz pojezdzic na tym zestawie.
Ja slyszalem od ludzi, ktorzy mieli podobne komplety ze taki zestaw jest super na poczatku.
Zimmermany sie po jakims czasie krzywia, natomiast Ferrodo za szybka sie scieraja


Na górę
 Tytuł:
Post: 15-12-2007, 23:12 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 06-01-2006, 23:54
Posty: 960
Lokalizacja: Kobylnica/Poznań
A paruch nie miałw swoim Mk5 takiego kompletu? :roll:

Chyba chwalil nawet... ale moge zle pamietac...

Problem jest innej natury, seria jest do d... wiec jezeli nie seria, to co?

Jak na razie najbardziej racjonalna i rozsadna cenowo opcja jest ww. zestaw...

Oby sie sprawdzil :)


Na górę
 Tytuł:
Post: 15-12-2007, 23:24 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 04-03-2007, 17:28
Posty: 654
Lokalizacja: Świnte miacho
Nie chbya ktos inny i wlasnie mowil ze na poczatku zylety, potem d...
Natomiast znajomy co mial CRX-a, mowil ze Ferodo sie u niego nadmiernie scieraly ...
Co do zestawu :
Brembo + EBC Green


Na górę
 Tytuł:
Post: 15-12-2007, 23:32 
Offline

Rejestracja: 16-05-2006, 06:33
Posty: 205
Lokalizacja: Warszawa
Hellsin a widziałeś Swifta z zestawem Brembo + EBC green, że tak polecasz ?

Niestety z tarczami 252mm SS nigdy nie będzie miał bardzo dobrych hamulców, nie ma teorii dorabiać. Może mieć co najwyżej mniej irytujące (chrobotanie, rozdrabnianie się i węglenie klocków SGP)... i to wszystko.

EBC green - zależy do jakiego modelu, opinie są skrajne.
Akurat uogulniać w tym przypadku nie można...


Na górę
 Tytuł:
Post: 16-12-2007, 00:00 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 06-01-2006, 23:54
Posty: 960
Lokalizacja: Kobylnica/Poznań
Hellsin pisze:
Co do zestawu :
Brembo + EBC Green


A slyszales o takim do normalnego Swifta Mk6? :niewiem:

bo ja nie :roll:


Na górę
 Tytuł:
Post: 16-12-2007, 03:03 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 04-03-2007, 17:28
Posty: 654
Lokalizacja: Świnte miacho
pimposh pisze:
Hellsin a widziałeś Swifta z zestawem Brembo + EBC green, że tak polecasz ?


hehe w Swifcie S1600 sa wlasnie wsadzane tarcze Brembo :)


Na górę
 Tytuł:
Post: 16-12-2007, 14:32 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 06-01-2006, 23:54
Posty: 960
Lokalizacja: Kobylnica/Poznań
Hmmm, no i fajnie, ale gdzie to w PL kupisz? :roll:

skoro gosc z hamulce.net, ktory ogolnie ma tarcze brembo, nic nie wiem o tych do Swifta S1600... to jedno

drugie, na pewno sa to wieksze tarcze, ktore z oryginalnymi zaciskami nie wejda do felg 15"... poza tym sportowe tarcze na codzien to nie jest dobre rozwiazanie, i watpie, zeby zwykle EBC green dobrze hamowalyby w tym zestawie, te klocki moga byc "za miekkie" na takie tarcze, ale to tylko rozwazania laika :]

a jezeli juz idziemy w ekstremum, to TSRALLY podał wlasciwy zestaw :ok:

P.S. MKV ma zestaw Ferrodo+Zimmermann, nie wiem czy dedykowany :], ale sobie chwali :]


Na górę
 Tytuł:
Post: 16-12-2007, 15:03 
Offline

Rejestracja: 16-05-2006, 06:33
Posty: 205
Lokalizacja: Warszawa
Hellsin pisze:
pimposh pisze:
Hellsin a widziałeś Swifta z zestawem Brembo + EBC green, że tak polecasz ?

hehe w Swifcie S1600 sa wlasnie wsadzane tarcze Brembo :)


I czego to dowodzi ? Niczego.
A wiesz że S1600 rozmiarówke ma 355 w przednich kółkach ? Nawet tył ma normalniejszy niż "zwykłe" CC bo 280...


Na górę
 Tytuł:
Post: 16-12-2007, 15:17 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 04-03-2007, 17:28
Posty: 654
Lokalizacja: Świnte miacho
pimposh pisze:
I czego to dowodzi ? Niczego.
A wiesz że S1600 rozmiarówke ma 355 w przednich kółkach ? Nawet tył ma normalniejszy niż "zwykłe" CC bo 280...


jaki z tego moral - jesli chcesz lepiej hamowac to kup albo SSS albo Swifta S1600 :lol:


Na górę
 Tytuł:
Post: 19-12-2007, 20:37 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 13-05-2007, 20:24
Posty: 35
Lokalizacja: Warszawa
spoono pisze:
Nadal szukam czegos lepszego od seryjnych hamulcow ;)

Znalazlem zestaw klockow i tarcz GALFER tutaj klikac



czy testowal moze ktos ten zestaw GALFER? bo moje obecne hamulce doprowadzaja mnie juz do szalu (chrobotanie :szalony: :szalony: :szalony: )
myslalem o klockach z serii FDR1065 + tarcze DFT..


Na górę
 Tytuł:
Post: 19-12-2007, 23:59 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 06-01-2006, 23:54
Posty: 960
Lokalizacja: Kobylnica/Poznań
szybki__ pisze:
czy testowal moze ktos ten zestaw GALFER? bo moje obecne hamulce doprowadzaja mnie juz do szalu (chrobotanie :szalony: :szalony: :szalony: )
myslalem o klockach z serii FDR1065 + tarcze DFT..


po tym jak d...ki z JC AUTO nie odpisali mi na dwa maile i nie odbierali telefonow (Ci z Pnia), to dalem sobie spokoj...

Cena przeciez odstrasza ;/ masz ja podana w cenniku w Euro, cos kolo 4 stow...

No i Galfer ma w necie na forach nieciekawe opinie... A Zimmerman i Ferrodo nie przekonuja? :roll:


Na górę
 Tytuł:
Post: 20-12-2007, 16:19 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 13-05-2007, 20:24
Posty: 35
Lokalizacja: Warszawa
no ale Zimmerman i Ferodo (modele dostepne dla Swifta) to w sumie takie troche lepsze czesci 'seryjne' zdaje sie, a jesli mam juz zmieniac to wolalbym na cos mocniejszego :)
mogliby chociaz zrobic ebc greenstuff do swiftow nowych :/


Na górę
 Tytuł:
Post: 20-12-2007, 16:37 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 06-01-2006, 23:54
Posty: 960
Lokalizacja: Kobylnica/Poznań
szybki__ pisze:
no ale Zimmerman i Ferodo (modele dostepne dla Swifta) to w sumie takie troche lepsze czesci 'seryjne' zdaje sie, a jesli mam juz zmieniac to wolalbym na cos mocniejszego :)
mogliby chociaz zrobic ebc greenstuff do swiftow nowych :/


To sa troche lepsze czesci seryjne, tak samo jak EBC green stuff... ta sama klasa czesci

BTW: dobrze poszukaj w necie, ale akurat klocki EBC green są dostepne dla Swifta Mk6 :ok:

Problem zaczyna sie jak chodzi o tarcze, chyba, ze te Zimmermany spelniaja dobrze swoja role

P.S. A jak wolalbys cos mocniejszego, to zmien z tyl bebny na zaciski :]


Na górę
 Tytuł:
Post: 21-12-2007, 12:44 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 13-05-2007, 20:24
Posty: 35
Lokalizacja: Warszawa
szukalem na ebcbrakes.pl (w katalogu) i na http://www.ebcbrakesdirect.com i znalazlem tylko DP1903 - czyli standardowe zamienniki..moze mi podpowiesz gdzie moge zakupic green-y? :)


Na górę
 Tytuł:
Post: 23-12-2007, 15:28 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 06-01-2006, 23:54
Posty: 960
Lokalizacja: Kobylnica/Poznań
Hmmm ;)

Troche za ostro poszedlem z tym, ze na pewno widzialem takowe :]

Zapadlo mi w pamiec, ze na sklep.tuning.pl znalazlem EBC greeny do Swifta, ale tam jest wskazowka, zeby im pisac maila, wiec raczej nie maja ;)

Natomiast co do Ferrodo Premierow, ktore ja juz zakupilem, to jest na nich napisane, ze sa przede wszystkim do Nissana Micry 2003- w silnikach 1.2 1.4 i 1.5 dCi, ergo, dla Nissana Micry sa tez greeny :) musza pasowac tez do Swifta :) cena cos okolo 130 zł. :ok:


Na górę
 Tytuł:
Post: 23-12-2007, 19:59 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 13-05-2007, 20:24
Posty: 35
Lokalizacja: Warszawa
http://sklep.tuning.pl/koszyk.php?p_id= ... d_id=93630

czyli np te teoretycznie beda dobre? cena jest "troche" wyzsza od tego co napisales, wiec chcialbym miec 100% pewnosci :)


Na górę
 Tytuł:
Post: 24-12-2007, 00:52 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 06-01-2006, 23:54
Posty: 960
Lokalizacja: Kobylnica/Poznań
szybki__ pisze:
http://sklep.tuning.pl/koszyk.php?p_id=9129&t_id=213&d_id=93630

czyli np te teoretycznie beda dobre? cena jest "troche" wyzsza od tego co napisales, wiec chcialbym miec 100% pewnosci :)


Kurcze, co chwile popelniam gafe :) chyba alzheimer sie zaczyna :]

1. Podalem cene standardow, bo tak sie "swietnie" zorientowalem na tej stronce, ze nie zauwazylem w ogole, ze greeny sa oddzielnie :] (skomplikowane i nielogiczne, lepiej nie drazyc :] )
2. Wpisujac ilosc, pisz "1" (slownie: jeden). Nie slyszalem jeszcze, zeby kiedykolwiek i gdziekolwiek ktos sprzedawal nowe klocki na sztuki :] zawsze cena dot. kompletu :ok:
3. Tak slyszalem, ze do Swifta pasuja od Micry 2003-, chyba gdzies na naszym forum albo od pimposha :roll: Wlasciciel hamulce.net tez tak twierdzi no i na moich premierach widnieje Micra jak byk, natomiast o Swifcie wzmianki nie ma ;) ale u dealera tez mozna kupic ferrodo premier do Swifta, wiec powinno byc ok ;)

sorki, za zamieszanie ;/ chyba prawy rdzen mi wysiadl :]


Na górę
 Tytuł:
Post: 19-01-2008, 16:52 
Offline

Rejestracja: 20-12-2006, 19:33
Posty: 38
Lokalizacja: Lubartów
A u mojej siostry w Swifcie przy niecałych 30 tys. km. hamulce zaczęły strasznie "szumieć". Objawia się to tym, że przy hamowaniu słychać jakby o tarcze hamulcowe i bębny tarł metal. Sprawdziłem klocki - zdrowe, zmniejszyły sie o połowę. Zaniepokoiły mnie natomiast tarcze, które w porównaniu do klocków są juz mocno zużyte- maja na prawdę mocno wyczówalny próg i dosyc głębokie wyżłobienia jak na ten przebieg. Miałem już kilka samochodów i takie zużycie przy 30 kkm wydaje mi się dziwne. Mimo tego samochód hamuje bardzo sprawnie i ręczny mocno trzyma - bez problemu 180 stopni na suchym asfalcie:) W mojej LIANIE, która ma obecnie 16 kkm tarcze hamulcowe sa niemal nietknięte. Hyba trzeba odwiedzić serwis :lol:


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 156 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 13 4 5 6 7 Następna

Strefa czasowa UTC+01:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 4 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl
[ GZIP: On ]