Suzuki Klub Polska - Forum Dyskusyjne - www.suzukiklub.pl

Forum dyskusyjne dla użytkowników samochodów marki Suzuki.
Dzisiaj jest 08-06-2025, 19:34

Strefa czasowa UTC+01:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 373 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 13 4 5 6 715 Następna
Autor Wiadomość
 Tytuł:
Post: 06-10-2007, 13:16 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 20-04-2007, 19:23
Posty: 980
Lokalizacja: Górny Śląsk
Dowiedziałem się telefonicznie, że serwis Suzuki w Rybniku aktualnie posiada stalowe felgi 16 do SX-a za 147zł. sztuka, moim zdaniem jest to dobra cena na dziś.Jednocześnie chciałem odnieść się do wcześniejszego mojego posta na temat nakrętek, mianowicie dziś powiedziano mi w ASO że przy wymianie felg na stalówki muszę zmienić nakrętki fabryczne na odpowiednie do stalówek , a wczesniej rozmawiając na ten temat usłyszałem , że mogą zostać fabryczne.No i gdzie tu jest prawda?Już wiem, prawdą jest to , że rozmawiałem z dwoma różnymi doradcami z ASO na ten sam temat i czy można ich traktować poważnie skoro reprezentują odrębne stanowiska w tej samej sprawie , ale nadal pozostało pytanie odnośnie nakrętek, może ktoś doradzi?Mowa o SX 2WD Japan.


Na górę
 Tytuł:
Post: 06-10-2007, 15:53 
Offline

Rejestracja: 22-12-2006, 22:03
Posty: 319
Lokalizacja: Wrocław
Dokładnie.
Nie chodzi o to że inne opony są winne kolizji (bo wtedy winny byłby producent) ale użytkownik dopuszczający jazdę na niehomologowanych oponach.
Być może w Polsce (jeszcze) tego nie ma, co nie znaczy że nie będzie.
I nikomu nie życzę żeby był tym "pierwszym".

Ja w pewnym sensie mam takie doświadczenie.
Miałem kiedyś Punto 2, homologowane opony to 165/70R14, ja miałem zimówki 165/65R14.
Rozbiłem je 1.5 roku. Zasnęłem za kółkiem i wpadłem na ciężarówkę po czy uszkodziłem jeszcze jeden samochód.
W dodatku wiozłem pasażera który na szczęście tylko rozciął sobie ucho.
Łacznie straty w sprzęcie na jakieś 20-30tyś pln. w ludziach to tylko 2 szwy u mnie i 4 na uchu mojego pasażera - miałem naprawdę szczęście że nic poważniejszego się nie stało.
Moje Punto poszło do kasacji.
Policjant powiedzial mi tak - niech Pan się modli że mu (mojemu pasażerowi) nic nie bylo.
Było podejrzenie wstrząsu mózgu - wtedy sprawą zająłby się prokurator.
I podejrzewam że ubezpieczyciel wtedy też uważniej by się przyglądał.

Ja po prostu wolę nie ryzykować. Fakt opony H są droższe niż T, ale cóż jak bym chciał mniej wydawać to bym kupił cinquecento na gaz.


Na górę
 Tytuł:
Post: 06-10-2007, 18:47 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 10-06-2007, 16:04
Posty: 54
Lokalizacja: 3Miasto
Dziękuje za rady jeśli chodzi o ten indeks. Może rzeczywiście lepiej dmuchać na zimno. Kupie H i nie będe sie przynajmniej denerwował.


Na górę
 Tytuł:
Post: 06-10-2007, 21:45 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 10-08-2007, 19:54
Posty: 1138
Lokalizacja: 3-miasto
Satalax pisze:
Dziękuje za rady jeśli chodzi o ten indeks. Może rzeczywiście lepiej dmuchać na zimno. Kupie H i nie będe sie przynajmniej denerwował.

Nie tak nerwowo :
ROZPORZĄDZENIE
MINISTRA TRANSPORTU I GOSPODARKI MORSKIEJ

z dnia 1 kwietnia 1999 r.

w sprawie warunków technicznych pojazdów oraz zakresu ich niezbędnego wyposażenia.

(Dz. U. z dnia 15 maja 1999 r.)
6. Pojazd nie może być wyposażony, z zastrzeżeniem ust. 5:
1) w opony różnej konstrukcji, w tym o różnej rzeźbie bieżnika, na kołach jednej osi,
2) w przypadku pojazdu samochodowego o dwóch osiach z kołami pojedynczymi:
a) w opony diagonalne lub diagonalne z opasaniem na kołach tylnej osi, jeżeli na kołach przedniej osi znajdują się opony radialne,
b) w opony diagonalne na kołach tylnej osi, jeżeli na kołach przedniej osi znajdują się opony diagonalne z opasaniem,
3) w opony różnej konstrukcji, w tym o różnej rzeźbie bieżnika, na osiach wchodzących w skład osi wielokrotnej, z zastrzeżeniem że na osi nie napędzanej opony mogą być takie same, jak na osi kierowanej,
4) w opony, których wskaźniki pokazują graniczne zużycie bieżnika, a w odniesieniu do opon nie zaopatrzonych w takie wskaźniki - o głębokości rzeźby bieżnika mniejszej niż 1,6 mm, z zastrzeżeniem § 23 ust. 4 pkt 3,
5) w opony o widocznych pęknięciach odsłaniających lub naruszających ich osnowę,
6) w opony z umieszczonymi trwale, wystającymi na zewnątrz elementami przeciwślizgowymi.

Czyli nic o indeksach. W poniedziałek sprawdzę to dokładnie w dwóch (pewnych) źródłach i dam znać, jak to jest faktycznie.


Na górę
 Tytuł:
Post: 06-10-2007, 22:10 
Offline

Rejestracja: 22-12-2006, 22:03
Posty: 319
Lokalizacja: Wrocław
Przyklad dla samodzielnie montowanych Xenonów (z forum AutoKącik.PL):

"Poniżej przytaczam (za zgodą autora) treść maila otrzymanego od mgr. inż. Macieja Łukasika z ITS w Warszawie, który ustosunkował się do legalności i bezpieczeństwa takiego roziązania:

*******************************

Szanowny Panie

Dziękujemy za zainteresowanie tematyką oświetlenia pojazdów samochodowych.

Podzielam Pańskie zastrzeżenia i przemyślenia.

Odpowiadając na postawione przez Pana pytania:

- prawo o ruchu drogowym Dz.U. Nr 108 Poz. 908 Art. 66 ust.4 p. 2: Zabrania się stosowania w pojeździe przedmiotów wyposażenia i części nieodpowiadających warunkom określonym w przepisach szczegółowych; (Regulaminy homologacyjne EKG ONZ) czyli niezgodne z przepisami jest stosowanie źródeł światła nieodpowiednich - nie przewidzianych w dokumentacji homologacyjnej (praktycznie: oznaczenie kategorii źródła światła jest naniesione na reflektorze i tylko takie źródło może być stosowane), zastosowanie innego źródła światła może być niebezpieczne i stwarzać zagrożenie w ruchu drogowym, co najmniej, z powodów, o których wspomina Pan w swoim mailu,

- nie jest możliwe posiadanie homologacji na zamiennik wyładowczy żarówki halogenowej, gdyż nie istnieje, w homologacji reflektorów pojazdów drogowych, pojęcie zamiennika źródła światła - stąd różnorodność trzonków aby ich nie montować niezgodnie z homologacją,

- podstawowym potwierdzeniem posiadania homologacji są znaki homologacyjne naniesione na wyrób w sposób trwały i czytelny oraz posiadanie (najczęściej przez importera) kopii zawiadomienia o udzieleniu homologacji, gdzie występują identyczne jak na wyrobie oznaczenia.

z poważaniem


mgr inż. Maciej Łukasik

Kierownik Zakładu Oświetlenia i Wyposażenia Elektrycznego Pojazdów

Instytut Transportu Samochodowego

ul. Jagiellońska 80, 03-301 Warszawa"


Na górę
 Tytuł:
Post: 06-10-2007, 22:16 
Offline

Rejestracja: 22-12-2006, 22:03
Posty: 319
Lokalizacja: Wrocław
I jeszcze:
http://strefaosk.prawojazdy.com.pl/index.php?id=93


Na górę
 Tytuł:
Post: 07-10-2007, 09:20 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 03-08-2006, 11:13
Posty: 12406
Lokalizacja: CB - CIN - CT
Suzuki: Vitara 1.6 AllGrip
Kris, a jak to się ma do tematu OPONY ZIMOWE DLA SX4?
Wsadź to w inny temat, bo niedługo będzie tu sprzątanie :nono:


Na górę
 Tytuł:
Post: 07-10-2007, 09:35 
Offline

Rejestracja: 22-12-2006, 22:03
Posty: 319
Lokalizacja: Wrocław
Dotyczy to dyskusji natemat wymaganej nośności opon zimowych do SX4


Na górę
 Tytuł:
Post: 07-10-2007, 09:41 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 03-08-2006, 11:13
Posty: 12406
Lokalizacja: CB - CIN - CT
Suzuki: Vitara 1.6 AllGrip
OK, ale bez naciągania tematów ;)


Na górę
 Tytuł:
Post: 08-10-2007, 18:59 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 10-08-2007, 19:54
Posty: 1138
Lokalizacja: 3-miasto
KrisB4 pisze:
Dotyczy to dyskusji natemat wymaganej nośności opon zimowych do SX4

Zgodnie z podanym wcześniej linkiem nośność może być przyczyną uznania samochodu za niezgodny z wymaganiami, czyli wyróżnik cyfrowy po rozmiarze. W większości opon w rozm. 195x65/15 nośność ma wartość 91, czyli taką samą w przypadku indeksów prędkości T i H. Jutro obdzwonię parę ubezpieczalni, bo dzisiaj zapytani ludzie nie potrafili odpowiedzieć. A swoją drogą po co indeks H - 210km/h, skoro fura ma w homologacji V max. 170 km/h?


Na górę
 Tytuł:
Post: 08-10-2007, 19:14 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 20-04-2007, 19:23
Posty: 980
Lokalizacja: Górny Śląsk
Omawiając indeksy, warto mięć na uwadze to aby indeks nośności traktować z pierszeństwem bo to naprawdę ważna rzecz.


Na górę
 Tytuł:
Post: 08-10-2007, 19:18 
Offline

Rejestracja: 22-12-2006, 22:03
Posty: 319
Lokalizacja: Wrocław
IMO niezupełnie.
Jakby indeks prędkości nie miał znaczenia to by go nie podawali na oponie.
Wytrzymałość opony to jak widać dwa czynniki - nośnść statyczna - wskaźnik cyfrowy i nośność dynamiczna - wskaźnik literowy.

Przekonaj mnie że odporność opony na obciążenie od prędkości nie jest jej wytrzymałością.

Co do prędkości - ironizuję - a jak będziesz "leciał" z bardzo wysokiej góry?

Ja u siebie juz 205 na liczniku widziałem.


Na górę
 Tytuł:
Post: 08-10-2007, 19:34 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 20-04-2007, 19:23
Posty: 980
Lokalizacja: Górny Śląsk
Ja miałem na myśli kolejność brania określonych danych pod uwagę przy analizowaniu zagadnienia.Wiadomo że wszystkie wskażniki trzeba analizować dokładnie. :uznanie:


Na górę
 Tytuł:
Post: 09-10-2007, 18:04 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 10-08-2007, 19:54
Posty: 1138
Lokalizacja: 3-miasto
Zapytałem o indeks prędkości kolejno: egzaminatora na prawo jazdy, instruktora, diagnostę i policjantów z ruchu drogowego. Wszyscy twierdzą, że jeżeli indeks prędkości jest wyższy od V max. samochodu to będzie ok. W OWU Autocasco PZU też nie znalazłem klauzuli, aby od opon mogła zależeć odmowa wypłaty odszkodowania. Z kolei znalazłem takie info , z tym że przytoczonych tam zmian nie znalazłem w żadnych obowiązujących przepisach. Może ktoś więcej znalazł?


Na górę
 Tytuł:
Post: 09-10-2007, 18:43 
Offline

Rejestracja: 22-12-2006, 22:03
Posty: 319
Lokalizacja: Wrocław
Być może jest to tłumaczenie artykułu niemieckiego.
Kilka razy korzystając zimą w Niemczech z samochodów z wypożyczalni miałem na szybie nalepkę informujacą o mniejszej prędkości maksymalnej na założonych zimowych oponach (Audi A3, BMW 118, 320).
Ale faktycznie tego na co się na tej stronie powołują nigdzie odnaleźć nie można.


Na górę
 Tytuł:
Post: 09-10-2007, 21:46 
Offline

Rejestracja: 09-10-2007, 21:00
Posty: 49
Lokalizacja: Krosno
Witam!
Mam pytanko czemu wszędzie pisze ze wsx4 rostaw otworów w felgach jest 114 jak mierzyliśmy dzisiaj i jest 108 jak byk.


Na górę
 Tytuł:
Post: 09-10-2007, 21:59 
Offline

Rejestracja: 22-12-2006, 22:03
Posty: 319
Lokalizacja: Wrocław
A jak to mierzyłeś?


Na górę
 Tytuł:
Post: 10-10-2007, 08:06 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 10-08-2007, 19:54
Posty: 1138
Lokalizacja: 3-miasto
FryceN pisze:
Witam!
Mam pytanko czemu wszędzie pisze ze wsx4 rostaw otworów w felgach jest 114 jak mierzyliśmy dzisiaj i jest 108 jak byk.

Zmień miarkę lub konfiguratory felg, jakie są w necie, albo zapytaj fachowca jak to się mierzy.


Na górę
 Tytuł:
Post: 10-10-2007, 14:02 
Offline

Rejestracja: 09-10-2007, 21:00
Posty: 49
Lokalizacja: Krosno
Od środka śruby do środka po przekątnej.
Nie wiem w toyocie mam 5x100 i tak jest dokladnie jak mierze.
Chyba że poprostu jest to zbieg okoliczności.

Panowie Mój błąd.Skleroza nie boli.Własnie sąsiad przypomniał mi jak to mierzyło sie.Od środka KOŁA do środka śruby x2 i mamy wynik taki jak powinien być.


Na górę
 Tytuł:
Post: 10-10-2007, 19:18 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 10-08-2007, 19:54
Posty: 1138
Lokalizacja: 3-miasto
FryceN pisze:
Panowie Mój błąd.Skleroza nie boli.Własnie sąsiad przypomniał mi jak to mierzyło sie.Od środka KOŁA do środka śruby x2 i mamy wynik taki jak powinien być.

Gratuluję. Nie każdy potrafi przyznać się do błędu. Ale trochę mnie rano nastraszyłeś, bo czekają na poczcie nowe alusy na zimę i właśnie 5x114,3. W ten sposób ponowne sprawdzanie wymiarów mi zafundowałeś.


Na górę
 Tytuł:
Post: 12-10-2007, 21:57 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 20-04-2007, 19:23
Posty: 980
Lokalizacja: Górny Śląsk
Iron pisze:
Dowiedziałem się telefonicznie, że serwis Suzuki w Rybniku aktualnie posiada stalowe felgi 16 do SX-a za 147zł. sztuka, moim zdaniem jest to dobra cena na dziś.Jednocześnie chciałem odnieść się do wcześniejszego mojego posta na temat nakrętek, mianowicie dziś powiedziano mi w ASO że przy wymianie felg na stalówki muszę zmienić nakrętki fabryczne na odpowiednie do stalówek , a wczesniej rozmawiając na ten temat usłyszałem , że mogą zostać fabryczne.No i gdzie tu jest prawda?Już wiem, prawdą jest to , że rozmawiałem z dwoma różnymi doradcami z ASO na ten sam temat i czy można ich traktować poważnie skoro reprezentują odrębne stanowiska w tej samej sprawie , ale nadal pozostało pytanie odnośnie nakrętek, może ktoś doradzi?Mowa o SX 2WD Japan.


Ponownie wracam do tematu , mogę potwierdzić promocyjna cenę stalówek bo osobiście dokonałem takiego zakupu, ale nadal pozostaje problem nakretek bo rozmawiając z doradcą (znowu inny pan) dowiedziałem się , że mogą zostać te fabryczne czyli z alumek.Może ktoś mi wyjaśni te różne opinie na ten sam temat i doradzi jakie nakrętki zastosować. :bzik:


Na górę
 Tytuł:
Post: 12-10-2007, 22:04 
Offline

Rejestracja: 22-12-2006, 22:03
Posty: 319
Lokalizacja: Wrocław
Na allegro ktoś sprzedaje (sprzedawał) fabryczne 15" i 16" za 139/szt.

Ja zamówiłem Alcary 7150 (15" do SX4) za 197/szt.


Na górę
 Tytuł:
Post: 12-10-2007, 23:49 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 03-08-2006, 11:13
Posty: 12406
Lokalizacja: CB - CIN - CT
Suzuki: Vitara 1.6 AllGrip
Sprzedaje, ale 139 to cena za 15"
http://www.allegro.pl/item255331192_fel ... i_sx4.html


Na górę
Post: 13-10-2007, 16:24 
Offline

Rejestracja: 28-07-2007, 08:29
Posty: 6
Lokalizacja: Tarnobrzeg
Iron pisze:
Dowiedziałem się telefonicznie, że serwis Suzuki w Rybniku aktualnie posiada stalowe felgi 16 do SX-a za 147zł. sztuka, moim zdaniem jest to dobra cena na dziś.Jednocześnie chciałem odnieść się do wcześniejszego mojego posta na temat nakrętek, mianowicie dziś powiedziano mi w ASO że przy wymianie felg na stalówki muszę zmienić nakrętki fabryczne na odpowiednie do stalówek , a wczesniej rozmawiając na ten temat usłyszałem , że mogą zostać fabryczne.No i gdzie tu jest prawda?Już wiem, prawdą jest to , że rozmawiałem z dwoma różnymi doradcami z ASO na ten sam temat i czy można ich traktować poważnie skoro reprezentują odrębne stanowiska w tej samej sprawie , ale nadal pozostało pytanie odnośnie nakrętek, może ktoś doradzi?Mowa o SX 2WD Japan.


Ja od 3 dni śmigam już na zimówkach (felgi stalowe 16 zakupione w ASO za 146 zł/szt.) i stwierdzam, że bez problemu dało się zastosować nakrętki od felg aluminiowych. W związku z tym nie dajcie się naciągnąć na zakup dodatkowego kompletu nakrętek. Dodam tylko, że mam wersję japońską.


Na górę
 Tytuł:
Post: 13-10-2007, 18:48 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 20-04-2007, 19:23
Posty: 980
Lokalizacja: Górny Śląsk
bimbas, powoli rozwiewasz moje watpliwości odnośnie nakrętek. Ciekawe jakie opinie na ten temat mają inni?Tak , a propo jakie masz oponki?


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 373 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 13 4 5 6 715 Następna

Strefa czasowa UTC+01:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 21 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl
[ GZIP: On ]