Suzuki Klub Polska - Forum Dyskusyjne - www.suzukiklub.pl

Forum dyskusyjne dla użytkowników samochodów marki Suzuki.
Dzisiaj jest 07-06-2025, 00:02

Strefa czasowa UTC+01:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 13 ] 
Autor Wiadomość
Post: 01-10-2024, 06:17 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 01-09-2024, 21:56
Posty: 8
Suzuki: GV2 2008 DDIS
Cześć, ciąg dalszy historii niedawno kupionej furki :).
Problem wyszedł przy nieco dłuższej trasie (100km), wygląda na to, że auto pali na trasie (spokojna miedzymiastowa, prędkość 70-80km, cały czas, więcej na 5 biegu niż na 4) więcej niż na mieście.
Po tygodniu miejskiej jazdy średnie spalanie pokazało 10.6l. Po ruszeniu w trasę cały czas rosło aby skończyć na 11.5l. Tylko raz mocniej przyspieszyłem żeby wyprzedzić jakąś spiącą królewnę...
Od czego zacząć szukanie przyczyny? Takie spalanie na trasie to mam w TERRANO II 2.7, z zaspawanymi przednimi piastami...


Na górę
Post: 10-10-2024, 22:12 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 21-08-2007, 20:49
Posty: 4021
Lokalizacja: Sztutowo czasem Warszawa
Suzuki: Była GV II 2007 DDIS
10,6 w mieście to nie jest dużo jak na to auto. :) Ale 11,5 w trasie to przesada. Nie bardzo mam pomysł jaka może być przyczyna.
To są wskazania kompa? Jeśli tak, to może masz przestawione jednostki i pokazuje Ci ile przejechałeś km na litrze. :)

Odnośnie spalania przy prędkości 70-80 na 5 biegu.
To auto nie lubi obrotów poniżej 2000. Z tego co pamiętam, to najlepsza prędkość obrotowa dla 5 biegu to była tak ~2800 do ~3200 obr/min. Ten przedział. Przyspieszając zawsze starałem się zmieniać obroty, tak aby nie spadły poniżej ~2300.
Przyspieszanie na 5 biegu z poziomu obrotów 2000, to duże spalanie.

_________________
Pozdrawiam, Marek
"There are 10 types of people in this world, those who understand binary and those who don't" ;)
I już bez klekocika :placze:


Na górę
Post: 11-10-2024, 07:54 
Offline

Rejestracja: 12-08-2016, 05:48
Posty: 191
Lokalizacja: Stalowa Wola
Suzuki: GVII, SX4, Wagon
Wskazania komputera są czasami z kosmosu. Najlepiej sprawdź tradycyjną metodą, czyli tankowanie pod korek, przejechanie jakiegoś odcinka trasy, ponowne tankowanie pod korek.

_________________
Pozdrawiam! Marek
GV II 1.9 DDiS ; SX4 1,6 M16 ; Wagon M13A


Na górę
Post: 11-10-2024, 08:56 
Offline

Rejestracja: 14-02-2019, 21:58
Posty: 55
Lokalizacja: opolskie
Suzuki: GVII 2007 DDiS
Do 11 litrów w mieście to standard. Na trasie powinno spaść do 8-9litrów. Jak chcesz sprawdzać na tak krótkim odcinku to wyzeruj wskaźnik spalania przed rozpoczęciem pomiaru. A twoje 11.5 l w trasie raczej wskazuje na wypalanie DPFa.
Wszystkie kontrolki w aucie ci działają? - nie masz czasami jakieś zaklejonej/odłączonej przez poprzednika?

_________________
Pozdrawiam


Na górę
Post: 14-10-2024, 10:03 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 01-09-2024, 21:56
Posty: 8
Suzuki: GV2 2008 DDIS
Dzięki wszystkim za podpowiedzi, od 2 tyg. auto jest na warsztacie, strasznie się grzebią z tym (coś innego niż w temacie), ale tak, jest możliwe że przyczyną jest filtr DPF bo jakieś błędy ponoć pokazało na kompie serwisowym. Poza tym zdaję sobie sprawę, że 2000 obrotów to raczej minimum ale zauważyłem, że on dość szybko wchodzi na obroty przy niskich prędkościach, dla porównania Terrano II jedzie szybciej przy tych samych obrotach.
W każdym razie na razie nic więcej nie wiem dopóki nie odbiorę auta i zaraz potem idzie do piaskowania i konserwacji więc wiele się nim nie nacieszę na razie, ani nie przetestuję tego "pod korek". Co do wskaźnika komputera - pokazuje spalanie średnie. Zerowałem oczywiście przed pomiarem, po powrocie z trasy i na kawałku prostej drogi (kilka kilometrów) błyskawicznie skoczyło na ponad 11l (a na początku przez chwilę pokazywało 5l).
Druga sprawa odnośnie pytania kolegi czoboki - drugi wskaźnik, taki na pasku po którym lata chwilowe spalanie, on właśnie pokazuje mi ile mogę przejechać na litrze paliwa - da się to jakoś zmienić czy to już jest taki fabryczny wynalazek? Bo jest to totalnie bezużyteczne i mega wprowadza w błąd :-). Ale pokazuje adekwatnie do spalania średniego, podczas normalnej jazdy cały czas poniżej 10km (z prawej jest 30km).
Tak, wskaźniki w kokpicie są wszystkie sprawne.


Na górę
Post: 14-10-2024, 10:12 
Offline

Rejestracja: 14-02-2019, 21:58
Posty: 55
Lokalizacja: opolskie
Suzuki: GVII 2007 DDiS
Zmiana trybu wskaźnika:
1. Wyłącz zapłon
2. Przytrzymaj przycisk komputera i przekręć kluczyk w pierwszą pozycję (zacznie migać wyświetlacz)
3. Przyciskiem komputera przełączasz jednostki (trzeba przycisnąć kilka razy, aż do wybrania żądanej jednostki)
4. Po wybraniu właściwych jednostek przytrzymaj dłużej przycisk komputera

_________________
Pozdrawiam


Na górę
Post: 14-10-2024, 10:14 
Offline

Rejestracja: 14-02-2019, 21:58
Posty: 55
Lokalizacja: opolskie
Suzuki: GVII 2007 DDiS
whitetiger pisze:
Poza tym zdaję sobie sprawę, że 2000 obrotów to raczej minimum ale zauważyłem, że on dość szybko wchodzi na obroty przy niskich prędkościach, dla porównania Terrano II jedzie szybciej przy tych samych obrotach.

U mnie turbosprężarka włącza się przy 1500obrotów i w tym momencie auto dostaje kopa :)

_________________
Pozdrawiam


Na górę
Post: 14-10-2024, 20:32 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 21-08-2007, 20:49
Posty: 4021
Lokalizacja: Sztutowo czasem Warszawa
Suzuki: Była GV II 2007 DDIS
Ile auto ma przejechane?
DPF - zanim coś bezpośrednio z nim, to:
- niech sprawdzą czujniki temperatury za i przed (ten za lubi padać). U mnie ten za padł i nie pokazywał więcej niż 200 stopni i komp ciągle próbował wypalać. Czujniki jako czujniki są takie same, tylko mają inne wtyczki i długości przewodów. ;)
- przewody do DPF, bo one się rozpadają po pewnym czasie

Co do samego DPF, to jakby co czyszczenie w maszynie szału nie robi i czasem potrafi uszkodzić środek. Chyba lepiej już kupić zamiennik od około 700 pln.

O niedozwolonych metodach na DPF nie piszemy. ;)


czarekt pisze:
U mnie turbosprężarka włącza się przy 1500obrotów i w tym momencie auto dostaje kopa :)


O ile podniesione parametry? Rozumiem, że soft nie box.

_________________
Pozdrawiam, Marek
"There are 10 types of people in this world, those who understand binary and those who don't" ;)
I już bez klekocika :placze:


Na górę
Post: 15-10-2024, 07:53 
Offline

Rejestracja: 14-02-2019, 21:58
Posty: 55
Lokalizacja: opolskie
Suzuki: GVII 2007 DDiS
czoboki pisze:

O ile podniesione parametry? Rozumiem, że soft nie box.


Boxa nie mam. Auto kupiłem z uszkodzona turbosprężarką, była regenerowana i tak działa juz 5 lat. Nie zlecałem żadnych modyfikacji softu. Oczywiście czuje kiedy turbo się włącza. Sądząc z twojego pytania 1500obr/min to nie jest prawidłowa wartość?

_________________
Pozdrawiam


Na górę
Post: 15-10-2024, 08:18 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 21-08-2007, 20:49
Posty: 4021
Lokalizacja: Sztutowo czasem Warszawa
Suzuki: Była GV II 2007 DDIS
Ja wyraźne przyspieszenie czułem przy ~2300. Troszkę dziwnie, ale nie pamiętam dokładnych wartości. :)

_________________
Pozdrawiam, Marek
"There are 10 types of people in this world, those who understand binary and those who don't" ;)
I już bez klekocika :placze:


Na górę
Post: 23-10-2024, 13:16 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 01-09-2024, 21:56
Posty: 8
Suzuki: GV2 2008 DDIS
U mnie na pewno turbo włączało się powyżej 2000, pewno z 2200 albo 2300, teraz już nie pamiętam bo auto nadal u mechaników, cały czas naprawiają wyciek ze skrzyni... już mi przepadł termin konserwacji, przesunięty o 2 tyg., w sumie ładna pogoda, można chodzić na nogach :D. Kupiłem u chińczyków jakiś interfejs najtańszy ELM 327 tylko nie mam go na razie do czego wpiąć.


Na górę
Post: 14-11-2024, 12:48 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 01-09-2024, 21:56
Posty: 8
Suzuki: GV2 2008 DDIS
Żeby zamknąć wątek napiszę tylko, że po równym miesiącu autko wróciło, przejechałem 600km z czego połowa to A4 (130km/h) i średnie spalanie wyszło 8.3L/100 co mnie satysfakcjonuje, być może coś tam się poprawiło po naprawie (naprawiane były głównie jakieś wycieki), generalnie przy 140km/h chwilowe spalanie było w okolicach 10L (udało mi się przestawić ten nieszczęsny wskaźnik z zasięgu na litrze na spalanie). Na interfejsie diagnostycznym wyszedł błąd związany z filtrem cząstek stałych, ale na razie nie drążę tematu bo muszę się odkuć finansowo tym bardziej, że autko poszło do profesjonalnej konserwacji z piaskowaniem.


Na górę
Post: 14-11-2024, 21:00 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 21-08-2007, 20:49
Posty: 4021
Lokalizacja: Sztutowo czasem Warszawa
Suzuki: Była GV II 2007 DDIS
Czyli nie wiadomo co?
Zainteresuj się DPF jak najszybciej, bo im później tym wyższe koszty. Auto ma swoje lata (i pewnie nie mały przebieg) i wszelkie czujniki przy DPF, przewody itp mogą się sypać, a jeśli zatyka się DPF lub się nie wypala, to pytanie dlaczego. Zależy co to za błąd.
Spalanie, które teraz podałeś jest jak najbardziej ok

_________________
Pozdrawiam, Marek
"There are 10 types of people in this world, those who understand binary and those who don't" ;)
I już bez klekocika :placze:


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 13 ] 

Strefa czasowa UTC+01:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 9 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl
[ GZIP: On ]