Suzuki Klub Polska - Forum Dyskusyjne - www.suzukiklub.pl

Forum dyskusyjne dla użytkowników samochodów marki Suzuki.
Dzisiaj jest 08-06-2025, 00:19

Strefa czasowa UTC+01:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 10 ] 
Autor Wiadomość
Post: 01-08-2024, 07:10 
Offline

Rejestracja: 19-06-2024, 09:17
Posty: 6
Witam.
Suzuki GrandVitara 2.4 2010r
Podczas jazdy na tempomacie 120km/h skończył się gaz i auto przełączyło się na paliwo. Po kilku sekundach mrugnął czeck kilka razy. Pod maską podczas dodawaniu gazu coś tyrkotało.
Auto straciło moc. Stanąłem na poboczu, podniosłem maskę i okazało się ,że wywaliło płyn chłodniczy.
Silnik kręci ale tak,jak by były wykręcone świece(bez żadnego oporu), łańcuch się obraca. Nie wiem czy ma iskrę, czy podaje paliwo.
Zjechał dopiero do mechanika na lawecie i czekam co zdiagnozuje.

Czy panowie mają jakieś pomysły?

Edycja - modyfikacja tematu. Czoboki


Na górę
Post: 01-08-2024, 13:20 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 21-08-2007, 20:49
Posty: 4021
Lokalizacja: Sztutowo czasem Warszawa
Suzuki: Była GV II 2007 DDIS
Te silniki są dość czułe na temperaturę, to znaczy przegrzanie. Oby to nie było pęknięcie bloku.

_________________
Pozdrawiam, Marek
"There are 10 types of people in this world, those who understand binary and those who don't" ;)
I już bez klekocika :placze:


Na górę
Post: 14-08-2024, 08:20 
Offline

Rejestracja: 19-06-2024, 09:17
Posty: 6
na chwilę obecną wiem,że rozrzad jest na znakach. nie ma ciśnienia na żadnym cylindrze. Jakieś pomysły?


Na górę
Post: 15-08-2024, 09:16 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 21-08-2007, 20:49
Posty: 4021
Lokalizacja: Sztutowo czasem Warszawa
Suzuki: Była GV II 2007 DDIS
Blok silnika i głowica całe? Jak pisałem, te silniki przy przegrzaniu pękały.

_________________
Pozdrawiam, Marek
"There are 10 types of people in this world, those who understand binary and those who don't" ;)
I już bez klekocika :placze:


Na górę
Post: 27-08-2024, 09:20 
Offline

Rejestracja: 19-06-2024, 09:17
Posty: 6
Wżer na krawędzi bloku ( razem z tuleją) uszczelka stan krytyczny...


Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.


Na górę
Post: 29-08-2024, 10:52 
Offline

Rejestracja: 19-06-2024, 09:17
Posty: 6
Jeden fachowiec podjął się naprawy głowicy( spawanie alu +nowa tuleja+ planowanie) koszt 700PLN do tego remont( zawory nieszczelne) i planowanie głowicy około 1000PLN. Nie ma tragedii- oby działało.


Na górę
Post: 29-08-2024, 17:58 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 21-08-2007, 20:49
Posty: 4021
Lokalizacja: Sztutowo czasem Warszawa
Suzuki: Była GV II 2007 DDIS
Czyli jednak dopadła Ciebie przypadłość tych silników.

_________________
Pozdrawiam, Marek
"There are 10 types of people in this world, those who understand binary and those who don't" ;)
I już bez klekocika :placze:


Na górę
Post: 30-08-2024, 10:09 
Offline

Rejestracja: 19-06-2024, 09:17
Posty: 6
Słyszałem o przegrzanych silnikach i pękających blokach ale takie coś? Żaden ze znajomych mechaników nie wie jak to się mogło stać...


Na górę
Post: 01-09-2024, 16:07 
Offline

Rejestracja: 28-02-2021, 11:04
Posty: 326
Lokalizacja: okolice Krakowa
Suzuki: Sedici 4x4 1,6
Gownolit i tyle. Do tego ścianka cylindra cienka jak z papieru. Nie wiem jak oni chcą tam jeszcze tulejowanie zrobić.


Na górę
Post: 27-09-2024, 10:03 
Offline

Rejestracja: 19-06-2024, 09:17
Posty: 6
Głowica również popękana


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 10 ] 

Strefa czasowa UTC+01:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl
[ GZIP: On ]