rdx0 pisze:
Ludzie zastanówcie się. Jak mogą być opony działające w warunkach - 20 , +30 ? Oczywiście dają jakiś kompromis. Producenci wyczuli klienta i produkują. Kupujecie opony które ani zimą ani latem nie dają odpowiedniego bezpieczeństwa. O ile ktoś powie że zimy bywają ciepłe-ok. Ale lata nie bywają mroźne.
"Charakterystyka opony Michelin CrossClimate 2
Opona wielosezonowa Michelin CrossClimate 2 została stworzona w oparciu o EverWinterGrip Technologies, na którą to składają się różne technologie.
Po pierwsze CrossClimate 2 zbudowana jest z termoadaptacyjnej mieszanki gumy. Dzięki niej opona nie staje się twarda podczas niskich temperatur, jak ma to miejsce przy w przypadku opon letnich. Z kolei w temperaturach dodatnich nie jest zbyt miękka i nie zużywa się tak szybko, jak opon zimowa w lecie. Zastosowanie takiej mieszanki daje gwarancje, że opona zachowuje swoje właściwości w każdych warunkach termicznych.
Charakterystyczny kierunkowy bieżnik opony zapewnia optymalne odprowadzanie wody zalegającej na jezdni.
Michelin CrossClimate 2 posiada homologację zimową. Na bocznej ściance znajduje się symbol 3PMSF (3 szczyty górskie i płatek śniegu). Może być zatem używana w regionach, gdzie prawnie zobowiązani jesteśmy do poruszania się na oponach zimowych.
Bieżnik CrossClimate 2 posiada lamelki i nacięcia na pełnej głębokości bieżnika, dzięki czemu zachowuje swoje właściwości na jednakowym poziomie do całkowitego zużycia.
Technologia P-EDGE odpowiada za przyczepność na śniegu. Są to niewielkie rowki w klocku bieżnika. Co o ciekawe wraz ze zużyciem opony pojawiają się nowe rowki, które wgryzają się w śnieg. Dzięki temu przez cały okres eksploatacji opona zachowuje w pełni swoje pierwotne właściwości.
Za krótką drogę hamowania na suchej nawierzchni odpowiada m.in. odpowiednie fazowanie klocków bieżnika nazwane V-RAMP. Zwiększa to powierzchnię styku opony z asfaltem.
Rowki V-SHAPE mają za zadanie odprowadzanie wody z miejsca styku opony z asfaltem. Niwelują także ryzyko wystąpienia aquaplaningu. Zostały one zaprojektowane w taki sposób, aby skutecznie odprowadzały wodę, gdy opona jest nowa, ale także, kiedy nastąpi jej znaczne zużycie (oczywiście w dopuszczalnym zakresie)
Michelin CrossClimate 2 produkowane jest wyłącznie w siedmiu europejskich zakładach, głównie we Francji, Niemczech, Włoszech i Hiszpanii".