Kotperski pisze:
Duster ma blokadę dyfra centralnego (nie wiem jak Vitara i S-Cross). Swift jej nie miał, albo nie znalazłem przełącznika. A to oznacza, że przy braku przyczepności cała para pójdzie w gwizdek, czyli na jedno koło, jak w ośce.
DS pisze:
Nie na jedno, a na dwa koła - jedno z przodu i jedno z tyłu. I tu ma zadziałać kontrola trakcji, żeby poszło na cztery.
Kotperski pisze:
Jeśli nie ma choćby szczątkowej blokady mechanizmu różnicowego, to na jedno. Nie ma sensu się tutaj sprzeczać, tak po prostu jest
DS pisze:
ABSOLUTNIE TAK NIE JEST. Napęd tylnej osi pobierany jest z obudowy przedniego dyfra, zatem jeśli kręci się którekolwiek przednie koło, to kręci się i wał napędowy, więc kręci się też co najmniej jedno koło z tyłu (...) żeby nie być gołosłownym odnośnie poprzednich postów, wkrótce wrzucę prezentację na przykładzie Subaru Justy, czyli Suzuki Swifta
Dla potomnych - krótka prezentacja działania napędu ze sprzęgłem wiskotycznym:
https://www.youtube.com/watch?v=PMsQoMdv_gQ