Wczoraj odebrałem S-crossa w wersji 4x4 AT Elegance Sun, zrobiłem już kilkaset km, więc mogę się podzielić paroma spostrzeżeniami:
Plusy: Silnik i skrzynia biegów - świetny zestaw, jeździłem wieloma dwusprzęgłówkami i CVT i ten klasyczny hydrokinetyk to moim zdaniem idealne połączenie do miasta i na trasę. Skrzynia super dobiera biegi, silnik jest bardzo dynamiczny, odczucie jest jakby to było znacznie więcej niż 130km. W trybie sport jest już w ogóle bardzo szybko. Brak jakiejkolwiek turbodziury, pewnie dzięki systemowi mild hybrid. Nie zgadzam się z jedną recenzją gdzie było mówione, że silnik jest głośny i go słychać, moim zdaniem akurat silnik ma wysoką kulturę pracy. Jazda tym zestawem to sama przyjemność i za to wielki plus.
Systemy wsparcia działają dobrze i nie są nachalne, używałem dużo aktywnego tempomatu, działa bardzo dobrze i dogaduję się ze skrzynią, biegi są zmieniane płynnie w miarę potrzeby. Przy dużej różnicy prędkości na autostradzie rzeczywiście dosyć mocno wyrywa do przodu przy zmianie pasa, dla mnie to akurat plus, chociaż pewnie przydałaby się jakaś regulacja tego przyspieszenia.
System multimedialny, to był główny powód dlaczego zrezygnowałem z wersji premium. Z 9 calowym wyświetlaczem całe wnętrze wygląda dużo lepiej. bezprzewodowe apple car play działa super, nie trzeba biegać z kablem. Oczywiście na długie trasy ładowarka i tak będzie konieczna. Sam system ma też lepszą rozdzielczość niż w wersji premium. Sam system mógłby być szybszy, ale do tej pory nie trafiłem na żaden poważniejszy problem czy wysypanie się systemu.
System kamer 360 stopni, na początku myślałem, że to tylko bajer, ale jest to rzeczywiście bardzo dobre zwizualizowanie pozycji samochodu. Do tego oprócz kamer 360 większy system multimedialny lepiej pokazuje również wskazania z czujników parkowania.
Audio - jest moim zdaniem zauważalnie lepsze niż w wersji premium ze względu na ten dodatkowy głośnik.
Zawieszenie - dla mnie jest bardzo dobre, nieźle wybiera nierówności, samochód prowadzi się pewnie. Nie czuje już problemy jak w starym S-crossie z kierownicą bez centralnego położenia.
Panoramiczny dach - nie wiem co prawda czy często go w ogóle będę otwierał, ale na pewno fajnie rozświetla kabinę, samochód sprawia przez to wrażenie większego niż w rzeczywistości.
Światła LED są moim zdaniem dobrej jakości, dobrze rozświetlają, natomiast oczywiście szkoda, że nie ma żadnej automatyzacji tych świateł.
Mild hybrid działa super w tle, na światłach gaśnie i jest to kompletnie niezauważalne dla użytkownika.
Minusy: Wyciszenie - rzeczywiście mogłoby być lepsze. Tzn ja dalej uważam, że jest ok jak na tą klasę samochodu, ale jadąc na autostradzie szumy opływowe są mocno słyszalne. I tak jest dużo lepiej niż w poprzednim S-crossie (mam na myśli wersji jeszcze z przed liftingu, więc dla mnie i tak na plus). Mam wrażenie, że to jest to samo co było w wersji po liftingu jeżeli chodzi o materiały, ale mocno zmieniła się bryła i jest to na minus. Może w przyszłości rozważę profesjonalne wyciszenie
Brak nawiewu na tył - trochę kpina w tej klasie samochodu
Brak ładowarki bezprzewodowej - dziwne w połączeniu z bezprzewodowym apple car play
Brak lusterka fotochromatycznego - sprzedawca miał informację, że to ze względu na braki części, pewnie kiedyś domontuję.
Brak auto holdu
|