Suzuki Klub Polska - Forum Dyskusyjne - www.suzukiklub.pl

Forum dyskusyjne dla użytkowników samochodów marki Suzuki.
Dzisiaj jest 19-06-2025, 22:05

Strefa czasowa UTC+01:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 41 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2
Autor Wiadomość
Post: 13-10-2020, 16:40 
Offline

Rejestracja: 06-08-2019, 08:42
Posty: 190
Suzuki: Vitara 1,4 AT Allgri
emeryk113 pisze:
Kium pisze:
Tu jest działający link
https://www.youtube.com/watch?v=pVRkXZDxI8o

Od 8 minuty i 30 sekundy
Mam nową Viatre i też to zauważyłem przy wyższych prędkościach. Ale wystarczy wyłączyć asystenta pasa ruchu i jest ok. Moim zdaniem system asystenta pasa ruchu jest zbyt "czuły".


Nie zauważyłem tego, nic nie muszę korygować niezależnie od prędkości.
Co do Asystenta pasa ruch to nie włączam bo nie lubię jak ktoś za mnie rusz kierownicą.
Co do opinij Petryna to mam bardzo mieszane uczucia,

_________________
VITARA 1,4 AT ALLGRIP
GSF 600 BANDIT


Na górę
Post: 13-10-2020, 16:59 
Offline

Rejestracja: 08-10-2020, 20:51
Posty: 11
Pertyn, jak wiadomo, ględzi. Ten typ tak ma. Zastanowiło mnie też, że testując wersję 2WD AT oznajmił, że przy gwałtownym przyspieszaniu wyrywa mu kierownicę z rąk i auto skręca w prawo (zawsze w prawo). Kolejna ciekawostka made by Pertyn do weryfikacji. Z kolei wersja 4WD, jego zdaniem, wyje okrutnie powyżej 130 km/h, czego z kolei nie ma wersja 2WD. Itd.


Na górę
Post: 13-10-2020, 17:23 
Offline

Rejestracja: 06-08-2019, 08:42
Posty: 190
Suzuki: Vitara 1,4 AT Allgri
gentile pisze:
Pertyn, jak wiadomo, ględzi. Ten typ tak ma. Zastanowiło mnie też, że testując wersję 2WD AT oznajmił, że przy gwałtownym przyspieszaniu wyrywa mu kierownicę z rąk i auto skręca w prawo (zawsze w prawo). Kolejna ciekawostka made by Pertyn do weryfikacji. Z kolei wersja 4WD, jego zdaniem, wyje okrutnie powyżej 130 km/h, czego z kolei nie ma wersja 2WD. Itd.


Nie wiem jak Petryn ale ja swoją Vitarą 1,4 T AT allgrip przejechałem ponad 31 tyś km i myślę że znam nieźle swoje auto i ono na prawdę dobrze jeździ w różnych warunkach.

_________________
VITARA 1,4 AT ALLGRIP
GSF 600 BANDIT


Na górę
Post: 13-10-2020, 17:49 
Offline

Rejestracja: 08-10-2020, 20:51
Posty: 11
Poza tym każde auto trzeba lekko kontrować kierownicą przy jeździe na wprost, nawet przy idealnie prostej i równej trasie. Inaczej stopniowo będzie zbaczało w jedną ze stron.


Na górę
Post: 13-10-2020, 20:23 
Offline

Rejestracja: 02-11-2019, 23:04
Posty: 55
Lokalizacja: Kraków
Suzuki: Vitara Allgrip
Ja ze swej strony mogę potwierdzić dwie rzeczy. Zawieszenie jest rzeczywiście dość twarde, co przy połączeniu z krótkim rozstawem osi i kół powoduje, że samochód może być niekomfortowy (np. przejazd na ukos przez głębsze koleiny - można sobie wybić zęby lub walnąć głową o szybę). Wcześniej miałem Kię Vengę - tu również było twardo, ale nie przenosiło się to w takim stopniu na całe nadwozie.

Drugą rzecz którą mogę potwierdzić, to fakt "wyrywania z ręki" kierownicy przy najechaniu na przeszkodę (np. skręconymi kołami na krawężnik).

Polecam dokładnie sprawdzić na jeździe testowej, bo ogólny odbiór komfortu może być później rozczarowujący. Natomiast silnik 1,4T rewelacja i do tego fajnie brzmi :)


Na górę
Post: 13-10-2020, 20:47 
Offline

Rejestracja: 04-03-2020, 23:34
Posty: 45
Suzuki: VITARA 2019
Ja mam wersję z aktywnym tempomatem i line assistance. Na autostradzie prowadzi się świetnie, w mieście jeszcze lepiej. Jadąc na wprost bez aktywnych systemów, faktycznie układ kierowniczy jest bardzo wyczulony na lekkie ruchy kierownicą. Ciężko utrzymać jazdę na wprost, auto zawsze trzeba kontrować. Jednak jak włączam systemy asystujące, samochód sam w łagodny sposób koryguje tor jazdy i jazda jest przyjemna jak w Mercedesie. Jedzie się jak po sznurku.


Na górę
Post: 13-10-2020, 21:14 
Offline

Rejestracja: 28-11-2018, 19:14
Posty: 317
Lokalizacja: południe
Suzuki: Vitara 1.4 AWD
Mój egzemplarz nie wymaga stałych korekt i jedzie n wprost bez problemu. Na autostradzie asystent sprawdza sie świetnie i nawet łuków nie trzeba kontrolować.

W przy jazdach testowych też nie było tego problemu a sprawdzałem po wysłuchaniu ględzenia Petryna. IMO bzdura.


Na górę
Post: 14-10-2020, 08:31 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 03-08-2006, 11:13
Posty: 12406
Lokalizacja: CB - CIN - CT
Suzuki: Vitara 1.6 AllGrip
Wczoraj przejechałem 60 km w takich warunkach: deszcz, porywisty wiatr (gałęzie na drogach), liście na drogach. Prędkości od miejskich po 105 km/h. Kilka wyprzedzeń.
Tryb: Sport.
Samochód prowadził się jakby było suche letnie popołudnie. Jedynie mocniejsze podmuchy wiatru były odczuwalne, ale ani przez chwilę nie miałem wrażenia, że cokolwiek jest nie tak z układem jezdnym.


Na górę
Post: 14-10-2020, 15:39 
Offline

Rejestracja: 05-10-2017, 10:11
Posty: 63
Suzuki: vitara 4x4
Witajcie
jeżdżę Vitarą od 3,5 roku silnik 1,6 allgrip przejechane 93 tyś, . do tej pory nie mogę się przyzwyczaić do układu kierowniczego. Powyżej 100 km/h przeważnie podczas wiatru auto wymaga lekkiej korekty toru jazdy. Niektórzy pewnie tego nie wyczuwają, być może nie wszystkie modele mają tą przypadłość. Auto jest bardzo fajne mało pali i się jeszcze nic nie zepsuło, tylko ten układ kierowniczy :sciana: Wcześniej jeździłem samochodem z niezależnym zawieszeniem , który prowadził się jak po sznurku, myślałem że przyzwyczaję ale cały czas to czuję. Nie wiem może to auto jest za lekkie i ma mały rozstaw osi, do miasta i wokół komina jest super, ale trasa to jest męczarnia.


Na górę
Post: 15-10-2020, 09:50 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 17-09-2018, 20:20
Posty: 484
Lokalizacja: miasto 9 zajezdni
Suzuki: Swift AZ
Dużo zależy czym wcześniej jeździłeś :]

_________________
Swift 1,2; była Liana 4WD i Samurai


Na górę
Post: 17-10-2020, 08:24 
Offline

Rejestracja: 24-09-2016, 10:31
Posty: 134
DS pisze:
Pierwszy link nie działa.
Drugi - przecie sam Pertyn, którego linkujesz, w ostatnim teście Vitary mówił, że problemu nie ma.

Ja po raz n-ty zalinkuję to: https://youtu.be/2LJgKr6N_BE
Niech sobie zainteresowani sami wywnioskują, czy jest jakiś problem czy nie.


Pertyn mówi, ze problemu nie po ostatnim lifcie czyli w mild hybrid. A jak rzeczywiście nie ma to dzięki "malkontentom" którzy ten problem zgłaszali. DS zalinkuj ponownie film gdzie zjeżdżasz ze ślimaka, fragment Twojego posta:

DS pisze:
bielux, gdyby nie Ty, to nawet bym nie zauważył tej "usterki" na moim filmie. Te "drgania" to rzeczywiście efekt zablokowania kierownicy przez serwo, nie może być inaczej jeśli koło kierownicy ma choćby minimalny luz. W czasie jazdy nigdy nie puszczam kierownicy w taki sposób, więc i nie zauważyłem tego podczas 35 kkm Vitarą. Jeżdżę od ponad 20 lat, tyleż samo samochodów przewinęło się przez moje ręce, nie odczuwam żadnego wadliwego działania układu kierowniczego w Vitarze. Co ciekawe, sprawdzałem jak zachowuje się układ kierowniczy w Swifcie z klasycznym wspomaganiem - także nie wraca idealnie do punktu zero.
Nie wiem, może to kwestia indywidualnych odczuć, może All Grip, może SVDC. Dla mnie wszystko gra.
Nawet jeśli ktoś uważa, że układ ma wady, to niech nie wypisuje bzdur, że puszczenie na moment kierownicy skutkuje wjechaniem do rowu...

macioo, mnie nawet nie informowano o update.
Generalnie wygląda to tak, że podpinają samochód do internetu i aktualizacje lecą automatycznie. Niektóre nawet nie mają opisu...


Mimo, ze problem istnieje (lub istniał przed mild hybrid) to ponownie bym vitarę kupił. Jak już wielokrotnie pisałem, w mojej opinii są dwie przyczyny: spasowanie przekładni i servo (konstrukcja/oprogramowanie). Wraz z przebiegiem (zużywanie się przekładni kierowniczej) ta wada maleje i układ kierowniczy działa znośnie. Być może ma ktoś dostęp do serwisówki i może sprawdzić czy w mild hybrid jest inna przekładnia lub servo?


Na górę
Post: 17-10-2020, 09:12 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 19-01-2013, 14:09
Posty: 1384
Suzuki: Vitara S 4WD AT
Nie mogę zlokalizować tego linku. Z tego co pamiętam, tam kierownica nie wracała do punktu zero, ale w zupełnie innych okolicznościach - puszczona w łuku przy 70 km/h była blokowana przez servo. Takich manewrów nigdy się nie robi.
Pomyliłem się odnośnie Swifta, tam też było wspomaganie elektryczne.
Zapomniałem dodać - Pertyn wiele razy został przyłapany na wygadywaniu kompletnych bzdur, łącznie z powyższym tematem - usunął swoje komentarze z dyskusji ze mną, gdzie pisał, że to wada powstała na etapie konstrukcyjnym samochodu, trudna do usunięcia etc. (dotyczyło przekładni i przedniego zawieszenia), później twierdził, że to wina geometrii tylnego zawieszenia...
Z całym szacunkiem i sympatią, ale trzeba weryfikować podawane przez niego informacje.

_________________
Vitara S 1.4 Boosterjet 4WD AT
Swift Sport 1.4 Boosterjet


Na górę
Post: 18-10-2020, 19:34 
Offline

Rejestracja: 13-09-2017, 14:08
Posty: 254
Suzuki: Vitara
DS pisze:
Porównanie właściwości jezdnych Vitary do trzynastu innych samochodów suv/crossover: https://youtu.be/oezeF6WdAOw
I porównanie do Mitsubishi ASX: https://youtu.be/hqIROzrAp-s
Tyle w temacie.


No właśnie- tyle w temacie!

_________________
ex Suzuki Swift III
ex Suzuki Swift V
ex Suzuki Baleno 1.2 Premium Plus
ex Suzuki Baleno 1.0 Elegance
Suzuki Vitara 1.4 129 hp mild hybrid Premium 2WD


Na górę
Post: 19-10-2020, 06:21 
Offline

Rejestracja: 03-04-2019, 18:44
Posty: 29
Suzuki: Sx4 s-cross
Kiedyś szukałem i znalazłem różne opinie, głównie S-cross ale ma ten sam układ kierowniczy co Vitara


https://www.youtube.com/watch?v=VeBZZ_0e_Mk&t=410s
od 6:50 minuty

https://www.youtube.com/watch?v=Ob12YgiMeWw&t=360s
od 6:00 minuty

https://www.youtube.com/watch?v=y2Gl0efyHA4&t=365s
od 6:10 minuty

https://www.youtube.com/watch?v=NYT2rRCVJZk&t=680s
od 11:20 minuty


Na górę
Post: 19-10-2020, 06:38 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 27-10-2011, 17:09
Posty: 360
Lokalizacja: Kaszuby
Suzuki: Vitara 1.0 2019 ZQN
Osobiście tego wszystkiego nie zauważyłem w swojej Suzi. Wczoraj wymieniłem koła na zimowe. Przez pierwsze kilometry auto jakoś gumowato się prowadziło, ale okazało się że ciśnienie spadło na 2,3. Korekta na 2,7 i znowu jak po sznurku :)


Na górę
Post: 19-10-2020, 06:42 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 25-01-2019, 22:18
Posty: 1698
Lokalizacja: Wieliczka
Suzuki: Swift+Vitara
Kium pisze:
Kiedyś szukałem i znalazłem różne opinie, głównie S-cross ale ma ten sam układ kierowniczy co Vitara


Nie można porównywać automatycznie vitary i s-crossa, bo w tym drugim były stwierdzone problemy w tylnym zawieszeniu wpływające m.in. na prowadzenie auta. Później to poprawili. Poza tym większy rozstaw osi też wpływa na inne odczucia z jazdy.

_________________
ex Swift III 1.3 (2007) | Swift V 1.2 SHVS (2018) | Vitara 1.4T 4WD AT (2019)


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 41 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2

Strefa czasowa UTC+01:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 25 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl
[ GZIP: On ]