Suzuki Klub Polska - Forum Dyskusyjne - www.suzukiklub.pl

Forum dyskusyjne dla użytkowników samochodów marki Suzuki.
Dzisiaj jest 09-06-2025, 06:33

Strefa czasowa UTC+01:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 12 ] 
Autor Wiadomość
Post: 23-06-2016, 20:51 
Offline

Rejestracja: 21-06-2016, 07:16
Posty: 86
Suzuki: GV2 V6 3.2L
Witam.

Czy regulacja zaworów to skomplikowana operacja na silniku 2.4 ?
W samochodzie jest LPG i po zakupie chcę zrobić taką regulację wraz z oceną stanu zaworów.

Znacie mechanika na terenie Śląska/Zagłębia, który zna się na temacie regulacji za pomocą szklanek?


Na górę
Post: 24-01-2018, 19:09 
Offline

Rejestracja: 24-01-2018, 18:43
Posty: 11
Suzuki: GV2 2,4
Właśnie zakupiłem ten model.Autko fajne ale zamierzam założyć gaz i pomyślałem o tej regulacji zaworów.Z tego co się dowiedziałem to silniki 2,4 i 3,2 mają regulację szklankami a nie jak 2,0 płytkami.Czyli gorzej i drożej.Trzeba wyciągać wałki rozrządu do regulacji i wymieniać całe szklanki a nie tylko płytki.Jutro zadzwonię do serwisu i dowiem się ile kosztują saklanki,choć gdzieś czytałem że ponad 110zł za sztukę.Muszę też podjechać do szlifierni i zapytać czy takie szklanki można szlifować tak jak się to robi z płytkami.Niemniej jednak sprawdzenia luzu dokam sam,bo jest to raczej proste a szczelinomierz posiadam.Nie wiem jaki ma być właściwy luz?Czy taki jak w 2,0?


Na górę
Post: 25-01-2018, 00:09 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 21-08-2007, 20:49
Posty: 4021
Lokalizacja: Sztutowo czasem Warszawa
Suzuki: Była GV II 2007 DDIS
Poczytajcie forum. Są tematy o regulacji zaworów w tych silnikach.

_________________
Pozdrawiam, Marek
"There are 10 types of people in this world, those who understand binary and those who don't" ;)
I już bez klekocika :placze:


Na górę
Post: 26-01-2018, 15:44 
Offline

Rejestracja: 24-01-2018, 18:43
Posty: 11
Suzuki: GV2 2,4
No właśnie jakoś nie znalazłem.Dzwoniłem do serwisu.Koszt jednej szklanki to 116zł.Luz na ssących ma wynosić 0,18-0,25 a na wydechowych 0,3-0,35.Jutro biorę się za sprawdzenie luzów.Serwis w Zielonej Górze za kontrole życzy sobie 300zł.Byłem u znajomego w szlifirni i on mówi ze nie ma możliwości zamówwienia tych szklanek i pozostaje tylko serwis.Jak pomierze to dam znać ile szklanek do wymiany.Wiadomo że wymiany wymagają głównie wydechowe.Moje auto było krótko serwisowane a deklarowany przebieg to 91tys.Podejrzewanm że te zawory nigdy nie były regulowane.Aha i jeszcze jedno,zakres wysokości szklanek zawiera się między 7,55 a 8,150.


Na górę
Post: 26-01-2018, 17:50 
Offline

Rejestracja: 24-08-2013, 18:37
Posty: 66
Lokalizacja: Zielona Góra
Osobiście nie polecam serwisu w ZG. Cała dobra załoga, odeszła do VW przy Trasie Północnej.

A dołów szklanek nie można na magnesówce zeszlifować? Z płytkami zaworowymi można tak działać :-)

Wysłane z mojego MI 5 przy użyciu Tapatalka


Na górę
Post: 26-01-2018, 21:20 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 16-10-2016, 20:33
Posty: 184
Lokalizacja: Zielona Góra
Tylko przy plytkach zaworowych nie trzeba rozpinac rozrządu. Szczerze mowiąc to spotkałem się z opinią, że szklanki też się szlifuje. Najlepiej będzie podjechać tam na koncu ulicy dąbrowskiego jest zakład Falubaz czy tam Zastal, ciągle mi się mylą. Za szlifowanie 13 plytek zaplacilem 250zl i zrobili to porządnie, a w Czerwiensku w narzędziowni rozwalili mi plytki


Na górę
Post: 29-01-2018, 11:46 
Offline

Rejestracja: 24-01-2018, 18:43
Posty: 11
Suzuki: GV2 2,4
Ze szlifowaniem płytek też się spotkałem i myślałem że ze szklankami będzie podobnie.W szlifierni(w Głogowie) powiedzieli mi jednak że tego nie robią.Może mnie zbyli,a może faktycznie szklanki nie nadają się do szlifowania.Płytke szlifujesz z jednej strony a montujesz tak że współpracuje z krzywką stroną nieszlifowaną.W szklance trzeba zebrać z góry i nie wiadomo jak jest utwardzona ta powierzchnia.Wydaje mi sie że zebranie dwóch setek powinno być bezpieczne,ale to tylko moje przypuszczenia niepotwierdzone praktyką.


Na górę
Post: 02-02-2018, 11:31 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 15-05-2011, 01:23
Posty: 464
Lokalizacja: Pszczyna
MartinTeo pisze:
Ze szlifowaniem płytek też się spotkałem i myślałem że ze szklankami będzie podobnie.W szlifierni(w Głogowie) powiedzieli mi jednak że tego nie robią.Może mnie zbyli,a może faktycznie szklanki nie nadają się do szlifowania.Płytke szlifujesz z jednej strony a montujesz tak że współpracuje z krzywką stroną nieszlifowaną.W szklance trzeba zebrać z góry i nie wiadomo jak jest utwardzona ta powierzchnia.Wydaje mi sie że zebranie dwóch setek powinno być bezpieczne,ale to tylko moje przypuszczenia niepotwierdzone praktyką.


Witaj jak najbardziej szklanki się szlifuje - tylko nie po górze (tam gdzie pracuje krzywka) a ten dziubek wewnątrz który naciska na zawór :-)

pozdrawiam Adrian


Na górę
Post: 14-05-2018, 10:01 
Offline

Rejestracja: 24-01-2018, 18:43
Posty: 11
Suzuki: GV2 2,4
Dzięki Adrian.Opini na ten temat jest wiele i sa zwolennicy za i przeciw.Pomierzyłem luzy i są prawie fabryczne.Chyba na dwóch tylko lekka odchyłka,ale w granicach błedu pomiarowego.mam problem z odpalaniem bo na ciepłym długo mi kręci zanim odpali,myślałem ze to luzy ale to odpada.Podejrzewam także rozrząd i będę musiał go sprawdzić.Błędów brak.


Na górę
Post: 29-10-2018, 15:56 
Offline

Rejestracja: 20-10-2018, 19:25
Posty: 9
Suzuki: GVII'11 2.4/AT
Koledzy, a przy jakich przebjegach pojawia się u Was konieczność regulacji zaworów? Zastanawiam się czy jest jakaś określona reguła czy może po jakimś przebiegu warto jest to zrobić?


Na górę
Post: 27-02-2019, 17:46 
Offline

Rejestracja: 24-01-2018, 18:43
Posty: 11
Suzuki: GV2 2,4
mmati,wydaje mi się że cięzko jest określić jakiś przebieg.Znaczenie ma to czy auto ma lpg i jak jest eksploatowane.Wiadomo że jak jeździsz po normalnych drogach i w długich trasach to taki przebieg może być znaczny.Najbardziej niszczące dla silnika jest odpalanie jego odpalanie na zimno.Wtedy jest,przez chwilę mniejsze ciśnienie w układzie smarowania a silnik już pracuje.Czyli od odpalenia do momentu zgaśnięcia kontrolki oleju.lpg zaś podnosi temperaturę spalania i gniazda zaworowe zużywają się szybciej.W efekcie tego,w uproszczeniu,zawory wchodzą głębiej w gniazda i zmniejsza się luz między szklanką zaworową a wałkiem rozrządu.Jest to moje pierwsze Suzuki ale z mojej wiedzy myślę że na benzynie w przciętnym ruchu ulicznym powinny wytrzymać bez problemu 150tys.km.W innych popularnych modelach z takim rozwiązaniem do takich przebiegów zwykle się nic nie wymienia(np.Mazda).Mogę się oczywiście mylić,więc jak ktoś ma szerszą wiedzę w tym temacie to proszę się podzielić.


Na górę
Post: 16-09-2024, 13:23 
Offline

Rejestracja: 16-09-2024, 07:28
Posty: 1
Suzuki: Grand Vitara 2.4
Witam kolegów
Kupiłem Grand Vitarę 2.4 lpg 2012r, przebieg 100000 kkm na gazie od początku, zawory były regulowane przy 50000 kkm
Pytanie do kolegów potrzebuję zakładu na Podkarpaciu który przeprowadzi rzetelnie regulację zaworów
Z góry dziękuję za pomoc


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 12 ] 

Strefa czasowa UTC+01:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 7 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl
[ GZIP: On ]