Suzuki Klub Polska - Forum Dyskusyjne - www.suzukiklub.pl

Forum dyskusyjne dla użytkowników samochodów marki Suzuki.
Dzisiaj jest 08-06-2025, 08:54

Strefa czasowa UTC+01:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 2059 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 110 11 12 13 1483 Następna
Autor Wiadomość
Post: 19-04-2017, 21:31 
Offline

Rejestracja: 01-04-2017, 18:26
Posty: 84
macioo pisze:
Nie dałoby! Nie na zwykłych oponach zwyczajnie zarżnął się w kopnym piachu po "brzuch". Niestety fizyki się nie oszuka. Żaden napęd nie pomoże kiedy kółka nie mają przyczepności.

No właśnie - opony - tylko czy Grand Vitara miała lepsze ? Szkoda że solidniej nie informuje się w takich testach np. o oponach

P.S. jedyne co udało mi się odczytać z opony Grand Vitary to DUNLOP - ciśnienie natomiast zdecydowanie niższe- no i "balon" zdecydowanie większy niż niskoprofilowe u V II


Na górę
Post: 20-04-2017, 01:40 
Offline

Rejestracja: 02-02-2017, 09:23
Posty: 346
Lokalizacja: Warszawa
Suzuki: Vitara 1.6
Ten samochód który wjechał to nie była grand vitara ,tylko Jimny.


Na górę
Post: 20-04-2017, 01:52 
Offline

Rejestracja: 13-02-2017, 21:39
Posty: 42
sipap248 to jest Vitara tylko w wersji 3 drzwiowej co nie zmienia faktu że ujęcia zmontowane pod tezę: Dobre prowadzenie na asfalcie nie może iść w parze z możliwościami w terenie.

_________________
Vitara DDiS XLED 4WD


Na górę
Post: 20-04-2017, 07:46 
Offline

Rejestracja: 18-04-2015, 17:02
Posty: 891
sipap248 pisze:
Ten samochód który wjechał to nie była grand vitara ,tylko Jimny.

To chyba Jimny'ego nie widziałeś :szok:


Na górę
Post: 20-04-2017, 08:41 
Offline

Rejestracja: 02-02-2017, 09:23
Posty: 346
Lokalizacja: Warszawa
Suzuki: Vitara 1.6
Sorry rzeczywiscie to nie Jimny (ale też nie grand vitara ). Oglądałem ten odcinek tak z doskoku i wydawało mi się, że prowadzący mówił o Jimnym. Nawet wydawało mi się, że to był taki bardziej jeepowaty kształt. Dopiero dziś na spokojnie obejrzałem ten odcinek i okazało się, że to poprzednia generacja Vitary. Mój błąd.


Na górę
Post: 20-04-2017, 08:54 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 19-01-2013, 14:09
Posty: 1384
Suzuki: Vitara S 4WD AT
To nie była poprzednia generacja Vitary, tylko GRAND VITARA II w wersji 3D.
Nie pamiętam wersji silnikowej (miała oznaczenie DDiS nad bocznym kierunkowskazem?), jeśli diesel, to z blokadą centralnego dyfra i reduktorem.

_________________
Vitara S 1.4 Boosterjet 4WD AT
Swift Sport 1.4 Boosterjet


Na górę
Post: 20-04-2017, 11:35 
Offline

Rejestracja: 02-02-2017, 09:23
Posty: 346
Lokalizacja: Warszawa
Suzuki: Vitara 1.6
W takim razie jeszcze raz przepraszam za zamieszanie. Po prostu oparłem się na wypowiedziach prowadzącego,a on nie użył nazwy grand vitara ,tylko jak dobrze pamiętam"stara vitara".
Zresztą to nie najważniejsze. Bardziej chodzi o to,że dla mnie wyglądało to na celowe pokazanie,że nowa Vitara nie podjedzie na tę górkę. Prowadzący jechał bardziej po prawej stronie,a pierwszym autem bardziej po lewo. No i nie pokazał jakiego użył trybu all grip.


Na górę
Post: 20-04-2017, 11:58 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 03-08-2006, 11:13
Posty: 12406
Lokalizacja: CB - CIN - CT
Suzuki: Vitara 1.6 AllGrip
Nieco OT: podjazd pod górę w śniegu (Ignis AllGrip kontra 2-3x droższa konkurencja - VW i Volvo):
https://www.youtube.com/watch?v=uJF4kkFsIS0


Na górę
Post: 20-04-2017, 12:01 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 19-01-2013, 14:09
Posty: 1384
Suzuki: Vitara S 4WD AT
Zgadza się, bardzo częsty błąd (porównywanie Vitary do "poprzednika" w postaci Grand Vitary), prowadzący albo nie wiedział o czym mówi, albo tak jak piszesz - celowa ustawka pod program.
Nie zmienia to faktu, iż właściwości terenowe nowej Vitary nijak się mają do Grand Vitary, szczególnie tej w wersji 3D z centralną blokadą i reduktorem, aczkolwiek w tym przypadku ja także uważam, że przy odpowiednim podejściu Vitara w trybie Lock dałaby radę, nawet z włączonym ESP, gdzie komputer redukuje moment w niewielkim stopniu (takim samym, jak w Sport).

_________________
Vitara S 1.4 Boosterjet 4WD AT
Swift Sport 1.4 Boosterjet


Na górę
Post: 20-04-2017, 19:01 
Offline

Rejestracja: 09-01-2010, 14:02
Posty: 3375
Lokalizacja: Kwidzyn
Ale jeżeli "siedzi" na podwoziu, to żadne reduktory, blokady i cuda na kiju nie pomogą. Wtedy tylko dobre buty i azymut na najbliższego rolnika po traktor! :]

_________________
S-cross 1,6 Pb AWD


Na górę
Post: 20-04-2017, 21:49 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 19-01-2013, 14:09
Posty: 1384
Suzuki: Vitara S 4WD AT
Wiadomo, ale zanim "usiądziesz" na podwoziu, to jedziesz i tu właśnie rola napędu w tym, aby ciągnąć do przodu, a nie w dół. Przy takim podjeździe LOCK powinien wyciągnąć.

_________________
Vitara S 1.4 Boosterjet 4WD AT
Swift Sport 1.4 Boosterjet


Na górę
Post: 21-04-2017, 13:03 
Offline

Rejestracja: 11-02-2015, 22:46
Posty: 332
Lokalizacja: Wawer
Suzuki: (dawniej) S-Cross
Miałem niedawno okazje obejrzeć chwalonego tu niedawno SSangyonga XLV, szczerze to nie podoba mi się, ta stylizacja jest mało udana chyba, tył taki ciężki, jakby doczepiony na siłę, niemniej co kto lubi. Tivoli tez tak średnio mi się spodobał, natomiast interesującym pojazdem wydaje się pozostający jakoś w cieniu model Korando. Występuje również z wolnossącym benzynowym 2.0, coraz rzadszy to widok w salonach.


Na górę
Post: 21-04-2017, 21:11 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 09-06-2016, 22:34
Posty: 101
Suzuki: V II 1.6 Pb AllGrip
sipap248 pisze:
Był to jak dobrze wychwyciłem sezon 18 i odcinek 2
Nawet moja żonka oglądała tego Automaniaka i była podbudowana. Śmiać mi się chciało jak Audi 2-a razy nie wyhamowało i nie zmieściło bagażu w postaci pudeł po TV do bagażnika.
Jak kupowaliśmy Vitarę to sobie oglądałem ten filmik :) https://youtu.be/O7UEk1mvVcE natomiast tutaj V II na maletestach https://youtu.be/qsUzYouQMeY

_________________
Vitara II 1.6 Pb 5 M/T AllGrip


Na górę
Post: 26-04-2017, 12:12 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 03-08-2006, 11:13
Posty: 12406
Lokalizacja: CB - CIN - CT
Suzuki: Vitara 1.6 AllGrip
Ssangyong XLV w teście łosia - poległ:
https://www.youtube.com/watch?v=B6xF0Di9Qa4


Na górę
Post: 29-04-2017, 07:19 
Offline

Rejestracja: 29-04-2017, 06:58
Posty: 26
Suzuki: Vitara 4x4
Kupiłem vitare ze względu na naped za 80 tys. Za te cenę można mieć tuscona 1.6, tak samo wyposażonego tylko z napedem 2wd. Tuscon wykonany jest o niebo lepiej od vitary, więcej miejsca w nim i klasa wyzej. Uważam ze Vitara 2wd Premium za ok 70 jest nie warta tych pieniędzy.
Ps. pisane z tel. na szybko


Ostatnio zmieniony 29-04-2017, 09:40 przez michalll, łącznie zmieniany 1 raz.

Na górę
Post: 04-05-2017, 15:47 
Offline

Rejestracja: 02-02-2017, 09:23
Posty: 346
Lokalizacja: Warszawa
Suzuki: Vitara 1.6
Z racji tego,że na odbiór nowej Vitarki trzeba dość długo czekać i do końca nie jestem pewien, czy cena ostateczna będzie uwzgledniała zniżkę,którą umożliwia umowa pomiędzy Suzuki a firmą gdzie pracuję(Suzuki zostawiło sobie taki kruczek,że może odmówić),to zacząłem szukać innego rozwiązania(na wszelki wypadek).
Co sądzicie o Nissanie Qashqai,lekko używanym,powiedzmy 2015 rok i z 15-20 tys. przebiegu,silnik ten 115 KM-1.2 ?. Rozważaliście ten samochód przed zakupem Vitary ?


Na górę
Post: 04-05-2017, 19:07 
Offline

Rejestracja: 18-04-2015, 17:02
Posty: 891
To zamówiłeś Vitarę czy nie, bo już się pogubiłem :niewiem: O Nissana lepiej pytać na forum jego użytkowników, w mojej opinii ten model jest nudny :spi:


Na górę
Post: 04-05-2017, 19:24 
Offline

Rejestracja: 01-04-2017, 18:26
Posty: 84
Jeżeli mowa o budżetowym konkurencie dla Vitary 2WD to wybór jest szeroki i fajny: Tucson, Sportage ewent Qashqai w najniższych wersjach wyposażenia to chyba najciekawsze propozycje.
Ale jeżeli chcemy budżetowe 4WD , ewentualnie jeszcze z automatem, to konkurencji w tej cenie praktycznie nie ma.


Na górę
Post: 04-05-2017, 20:13 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 29-06-2015, 17:33
Posty: 459
Tucson, Sportage. Qashqai to nie do końca budżetowe modele. Nawet w najniższych wersjach ich koszt to jak kojarzę ponad 75tyś po rabacie chyba każdy. Faktem jest, że np. Tucson w najniższej ma lepsze wyposażenie od Comforta w Suzuki ale bądź co bądź kosztuje min. 15tys więcej niż Vicia
Ja za swojego Tajsona w wersji powiedzmy środkowej tj. Comfort po bardzo dużym rabacie dałem 89tys, podczas gdy w 2015 za Vitare Premium zapłaciłem 64 500 wiec niby dwie środkowe wersj obu aut, a jednak 25tyś różnicy.
Gabaryty, wyposażenie, wykonanie i wygląd wywołują u mnie jednak uśmiech ilekroć na niego spojrze i nim jadę więc z decyzji o zmianie jestem bardzo zadowolony. :D

_________________
Obecnie Tucson, już nie Vitara ale sympatia wciąż pozostała.


Na górę
Post: 04-05-2017, 20:57 
Offline

Rejestracja: 01-04-2017, 18:26
Posty: 84
Teraz już nie kupisz Vitary Premium za tyle - raczej 70 tyś. To juz tylko 5 tyś do podstawowego Tucsona czy Sportage , a i rabat mozna dostać o co w Vitarze ciezko. Tak że w Twoim przypadku to naprawdę dobra zmiana ;)
Natomiast 4WD to roznica miedzy Vitarą a tymi modelami to 40 -50 tyś. I tu oferta Suzuki jest trudna do pobicia (Oczywiście jak ktoś chce tanio).


Na górę
Post: 04-05-2017, 21:43 
Offline

Rejestracja: 02-02-2017, 09:23
Posty: 346
Lokalizacja: Warszawa
Suzuki: Vitara 1.6
mayya pisze:
To zamówiłeś Vitarę czy nie, bo już się pogubiłem :niewiem: O Nissana lepiej pytać na forum jego użytkowników, w mojej opinii ten model jest nudny :spi:

Vitara jest zamówiona i umowa podpisana. Ale Suzuki zawarła w niej mały aneks ,który stanowi że Suzuki może odstąpić od umowy i zwrócic zaliczkę ,jeśli klient nie chce kupić auta w wyższej cenie,nie uwzględniającej rabatu. A zwrócił mi na to uwagę dealer z którym podpisywałem umowę i wspominał cos o ogromnym zainteresowaniu tym modelem(z silnikiem 1.6).
Dlatego wolę się zabezpieczyć,jeśli Suzuki by tak brzydko postąpiło.
A że Qashqai jest bardzo popularnym samochodem,to myślę że niejedna osoba która kupiła Vitarę, myślała również o zakupie crossovera Nissana. Mnie stać by było tylko na jakiś używany ,ale w miarę świeży samochód z niedużym przebiegiem. Ale to bez znaczenia ,czy nowy czy używany. Chodzi bardziej o to czy wybór Vitary był tylko spowodowany niższą ceną, czy też zaważyły inne rzeczy.
Oczywiście na forum nissana też zajrzę,ale Forum Suzuki naprawdę żyje,cały czas pojawia się sporo informacji,można liczyć na odpowiedz i poradę.


Na górę
Post: 05-05-2017, 06:21 
Offline

Rejestracja: 01-04-2017, 18:26
Posty: 84
Oczywiście Vitara ma wiele innych zalet.
Oprócz ceny posiada cechy,o których już pisano wyżej, a które konkurencja nie zawsze ma, chociażby:
-wygląd
-prostota budowy - brako kosztownego w naprawach osprzętu
-Niezawodność mechaniczna - zwłaszcza silnik 1.6
-dobry prześwit
-ciekawy napęd Allgrip
-wyposażenie - chociażby aktywny tempomat
- przestronność wnętrza
-widoczność i pozycja za kierownicą
-dobre prowadzenie w zakrętach
-Niskie spalanie
-brak zainteresowania złodziei


Na górę
Post: 05-05-2017, 06:57 
Offline

Rejestracja: 21-06-2015, 12:31
Posty: 1818
Suzuki: SuziQuattro
Ale Ty wymieniłeś zalety s-crossa :] no może poza silnikiem, bo tam już brak 1,6 :sciana:


Na górę
Post: 05-05-2017, 08:00 
Offline

Rejestracja: 01-04-2017, 18:26
Posty: 84
Wygląd i S-Cross - dajcie spokój ;)
Vitara z przodu jest bardzo przestronna


Na górę
Post: 05-05-2017, 14:14 
Offline

Rejestracja: 29-04-2017, 06:58
Posty: 26
Suzuki: Vitara 4x4
Ja dołożę 3 grosze do VITARY. Ale bedzie to minus...
- plastiki - poniżej krytyki, miękkie jak papier
- drzwi żeby je zamknać trzeba wyobrazić sobie stodołe i drzwi które w niej trzeba zamknąć, wtedy za 3 razem sie udaje
- klapa bagażnika - jak wyżej. druga stodoła.
- skrzynia biegow - ten kto jeżdził traktorem c330 jest pewien że w traktorze jest lepsza skrzynia, viatra nie ma precyzji wogole.
- tył na dziurach ucieka, owszem felgi 17 cali + prawie niska opona, zle sie po łatanej drodze jeżdzi.
- stacja multimedialna, fajna ale ma wady, dzis łącznie z telefon sfiksowało i jade na serwis.

Auto ma duzo minusów, ma tez plusy który zostały wymienione.

Dla porównania powiem tak: jeździłem Vitara tydzień od momenty odebrania. Przesiadłem się na stare auto które również posiadam sx4/sedici z roku 2008.
Rozczarowanie jest takie że Vitara za 80 tys. nie ma nic co by było lepsze od starego auta. Komfort taki sam, plastiki w nowym aucie gorsze, głośność taka sama, naped tez 4x4, poza bajerami typu tempomat, radar, multimedia, zdjazd i podjazd te auta niczym sie nie różnia. Wyglad - oczywiście Viatara ładniejsza.
Jeżdźąc innymi autami np nowym i30, czuc komfort jazdy oraz widać choć troche jakość w stosunku do starego sx4/sedici czy innych starszych aut ( mowie tu o plastikach, wykonczeniu, pozycji za kierownica, skrzyni biegów, zawieszeniu itp)

Odczucia mam takie że jadać nowym autem mam tylko zapach "nowosci". Poza tym TOTALNIE nic sie nie zmieniło, a wydając tyle kasy fajnie by było miec cos lepszego,

PS nie dziwie sie ze VITARARAFAŁA zmienił na Tuscona :)


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 2059 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 110 11 12 13 1483 Następna

Strefa czasowa UTC+01:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 8 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl
[ GZIP: On ]