Suzuki Klub Polska - Forum Dyskusyjne - www.suzukiklub.pl

Forum dyskusyjne dla użytkowników samochodów marki Suzuki.
Dzisiaj jest 18-07-2025, 14:45

Strefa czasowa UTC+01:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 19 ] 
Autor Wiadomość
Post: 30-12-2008, 13:43 
Offline

Rejestracja: 29-03-2008, 08:08
Posty: 18
Lokalizacja: GV 1,9 DDiS 3D 2008
zamawiając GV zdziwiłem sie gdyż w wersji 3D 1.9DDiS nie ma możliwości zamówienia lamp xesenonowych.
producent nie przewiduje ??
kupiłem bez ale "by sie przydały" wiec pytanie:
czy ktoś z Was wie czy można zamontować bez utraty gwarancji ? jest dostepny jakis zestaw ? inne pomysły ?? :-)

_________________
Maciek


Na górę
Post: 31-12-2008, 06:35 
Offline

Rejestracja: 10-06-2008, 08:22
Posty: 16
marathon pisze:
zamawiając GV zdziwiłem sie gdyż w wersji 3D 1.9DDiS nie ma możliwości zamówienia lamp xesenonowych.
producent nie przewiduje ??
kupiłem bez ale "by sie przydały" wiec pytanie:
czy ktoś z Was wie czy można zamontować bez utraty gwarancji ? jest dostepny jakis zestaw ? inne pomysły ?? :-)


Za sensowne pieniądze - praktycznie nie da się tego zrobić, a tanich zestawów nie polecam. Primo ustawodawca nakłada na samochód z lampami wyładowczymi wymóg posiadania mechanizmu samopoziomowania, a secundo - przy światłach xenonowych lampy muszą być zaopatrzone w spryskiwacze. W przypadku tanich zestawów - w najlepszym wypadku może się to skończyć zatrzymaniem dowodu, w najgorszym - w przypadku kolizji zawsze zostaniesz uznany za winnego, ponieważ nie będziesz posiadał homologacji na lampy i prawie na pewno każdy biegły uzna, że olśniłeś (oślepiłeś) tego drugiego kierowcę, co w konsekwencji skutkowało wypadkiem. Oczywiście nie ma też mowy o wypłacie odszkodowania z ubezpieczenia. Kwestia utraty gwarancji przy tym to drobiazg ;-)


Na górę
 Tytuł:
Post: 31-12-2008, 14:42 
Offline

Rejestracja: 29-03-2008, 08:08
Posty: 18
Lokalizacja: GV 1,9 DDiS 3D 2008
hmmm ......spotkałem cos takiego jak firma Well-Done ( www.well-done.pl ) cena 799,00pod H1 lub H7 w komlecie żarniki, przetwornice i okablowanie - cyt (...System w pełni przygotowany do współpracy z magistralą CAN-BUS, wyposażony w cyfrową inteligentną przetwornicę, kompatybilny z każdą instalacją samochodową. Wyposażony w funkcje "Warning Canceller" zapewniającą płynną współpracę z ECU pojazdu ...)

niestety nie wiem czy posiadają homologacje ale znając zycie nie.
no i ;
- brak stabilizatora ( choć można by używać manualnej regulacji )
- brak spryskiwaczy

_________________
Maciek


Na górę
 Tytuł:
Post: 06-02-2009, 23:58 
Offline

Rejestracja: 12-05-2008, 12:05
Posty: 59
systemy well-done to nic innego jak systemy hid z allegro po 169 zł. Inna naklejka i tyle. jeśli już bardzo chcesz to nie warto przepłacać. z tego co się orientuję, to GV 3 drzwiowa nie ma soczewek tylko zwyczajny odbłyśnik a w w tym przypadku nie polecam instalacji hid - razi jak cholera. W przypadku soczewek sprawa wygląda już dużo lepiej, światło jest ukierunkowane więc nie "wali" w niebo. Jest oczywiście aspekt prawny, faktycznie należy mieć samopoziomowanie oraz spryskiwacze, jednak to nie jest wcale duży problem. Koszt założenia wysokociśnieniowych w wyspecjalizowanej fimie to koszt 700 zł, samemu to pewnie można zrobić za połowę tej ceny. Co do samopoziomowania to również są gotowe zestawy Hella (z homologacją) za stosunkowo przystępną ceną około 150-200 euro, podchodzące pod większość modeli.
Prawo prawem, a wystarczy wyjść na jakieś skrzyżowanie w większym mieście i łatwo można zauważyć, że co 4 auto ma zestawy z allegro (rozróżnić można właściwie tylko po braku spryskiwaczy), zestawy sprawują się dobrze, różnica jest kolosalna, dobrze ustawione wcale nie muszą oślepiać.


Na górę
 Tytuł:
Post: 17-02-2009, 00:19 
Offline

Rejestracja: 28-02-2008, 14:22
Posty: 9
żaden zestaw dokładanych xenonów czy to będzie chińszczyzna za 100 pln czy też wypasione lampki za 8 000 nie spełniają wymogów homologacyjnych pojazdów do których będziecie je zakładać. Ba możecie nawet dołożyć spryskiwacze a nawet samopoziomowanie i nic wam to nie da. Tyle w kwestii formalnej.
Praktyka:
Zestaw lampa konwencjonalna + xenon jakby go nie wyregulować BĘDZIE ZAWSZE OŚLEPIAŁ JADĄCYCH Z NAPRZECIWKA.

Wniski wyciągnijcie sami.


Na górę
 Tytuł:
Post: 17-02-2009, 21:45 
Offline

Rejestracja: 12-05-2008, 12:05
Posty: 59
007 pisze:
żaden zestaw dokładanych xenonów czy to będzie chińszczyzna za 100 pln czy też wypasione lampki za 8 000 nie spełniają wymogów homologacyjnych pojazdów do których będziecie je zakładać. Ba możecie nawet dołożyć spryskiwacze a nawet samopoziomowanie i nic wam to nie da. Tyle w kwestii formalnej.
Praktyka:
Zestaw lampa konwencjonalna + xenon jakby go nie wyregulować BĘDZIE ZAWSZE OŚLEPIAŁ JADĄCYCH Z NAPRZECIWKA.

Wniski wyciągnijcie sami.


a niby dlaczego oryginalne lampy DC plus spryski plus poziomowanie nie spełniają homologacji ? bo to, jeśli chodzi o GV 5 drzwi jest do zrobienia.
natomiast do 3 drzwiowej kolega nie dostanie lampy DC bo takiej nie ma...


Na górę
 Tytuł:
Post: 18-02-2009, 09:11 
Offline

Rejestracja: 29-03-2008, 08:08
Posty: 18
Lokalizacja: GV 1,9 DDiS 3D 2008
i dlatego sie zastanawiam czy aby lampa soczewkowa z 5D pasuje do 3D ?
sprawdziłem że:
1/ nie ma dodatkowego zbiornika z płynem do spryskiwaczy lamp - w normalnym zbiorniku zamontowana jest dodatkowa pompka i jest na nią miejsce w 3D - wystarczy wkręcić
2/ można zamontować w 3D oryginalne spryskiwacze z 5D ( lekkie cicie zderzaka )

koszt całości dość wysoki: pompka ok 600 pln, spryskiwacze ok 550 pln

nie zbadałem jeszcze tematu elektroniki: inna manetka przy kierownicy ?

suma sumarum: zabawa w oryginał nie warta świeczki - koszta ogromne i za dużo kombinowania ...

swoją drogą nie rozumiem toku myślenia producenta ze w 3D nie przewidziano:
- xenonów
- systemu bezkluczykowego

i tak sie bije z myślami:
... tyle "golfów" 8-10 letnich jeździ na HIDach bez spryskiwaczy, systemu poziomowania itd, itd i jakoś nie oślepiają, nie słychać tez aby policja zabierała dowody. Moze nie ma sensy rozdzielać włosa na czworo ? założyć,sprawdzić i podzielić sie na forum.

jak na razie założyłem HID do lamp przeciwmgielnych - i jest świetnie.

_________________
Maciek


Na górę
 Tytuł:
Post: 18-02-2009, 18:20 
Offline

Rejestracja: 12-05-2008, 12:05
Posty: 59
niekoniecznie tylko "golfy", widziałem już parę nowych Grand Vitar, Audi, Land Cruiserów itd, wszystkie autka nie starsze niż 2-3 lata z chińskimi zamiennikami i również mnie nie oślepiały ...


Na górę
 Tytuł:
Post: 24-02-2009, 13:00 
Offline

Rejestracja: 11-02-2008, 12:06
Posty: 8
Dla klasycznego asymetrycznego reflektora halogenowego mijania granica światła i cienia na ścianie składa się z dwóch odcinków: od lewej stony - poziomo, po prawej - ukośnie ku górze. Dla ksenonów wymagana jest granica złożona z trzech odcinków: drugi, wznoszący się odcinek przechodzi po prawej ponownie w poziomy (ale wyżej niż lewy poziomy). Wątpię, czy taka charakterystyka jest do uzyskania w klasycznym zwierciadlanym reflektorze z dokładką hid lub podobną. Moje obawy potwierdzają obserwacje: z dużej odległości odróżniam nowe auta z fabrycznymi ksenonami od starych poczciwców po tuningu.
Tylko niskiemu poziomowi edukacji i lenistwu policji zawdzięczają kierowcy takich aut spokojny byt w naszym kraju.
Czy warto ryzykować - każdy decyduje sam.


Na górę
 Tytuł:
Post: 24-02-2009, 13:54 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 03-08-2006, 11:13
Posty: 12410
Lokalizacja: CB - CIN - CT
Suzuki: Vitara 1.6 AllGrip
junan, pełna zgoda.
Niestety wielu tych, którzy zakładają "xenony" myśli tylko o tym, żeby im było jaśniej na drodze i oślepianie innych lub niezgodność z przepisami (przy braku kar), to nie są czynniki obniżające atrakcyjność montażu takich świateł :(


Na górę
 Tytuł:
Post: 24-02-2009, 14:09 
Offline

Rejestracja: 29-03-2008, 08:08
Posty: 18
Lokalizacja: GV 1,9 DDiS 3D 2008
Avalanche junan i dlatego sie zastanawiam czy warto ? należę do tych kierowców którzy liczą sie z innymi uczestnikami ruchu .....
a "nieudactwo" i "nieuctwo" policji to mam w nosie - sami wystawiają sobie laurkę swoim postępowaniem.

a swoją drogą to czy Wy zawsze tak wszystko zgodnie z przepisami i "po bożemu" w życiu i na drodze robicie he ?? ;) hihihihi

_________________
Maciek


Na górę
 Tytuł:
Post: 24-02-2009, 17:56 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 03-08-2006, 11:13
Posty: 12410
Lokalizacja: CB - CIN - CT
Suzuki: Vitara 1.6 AllGrip
marathon, miałem kiedyś częściowo na czarno zrobione tylne światła w Baleno i chociaż wyglądało to OK i świeciły w miarę normalnie, po 3 miesiącach zmyłem. W międzyczasie samochód przeszedł przegląd rejestracyjny i miałem stłuczkę, w wyniku której gościu z tyłu wjechał mi w zderzak. Ani policja ani stacja kontroli nie przyczepili się do czarnych kierunków/wstecznych.

Jednak nie chciałem ryzykować w przyszłości ewentualnych problemów.

Teraz z przodu mam żarówki +50%, a nie super xenon blue +200%, bo sprawdziłem że nikogo nie oślepiają ;)
Xenonów bym nie założył, chyba że zamiennik o parametrach fabrycznych, a nie palniki do reflektorów na halogeny.

Tyle o światłach.


Na górę
 Tytuł:
Post: 05-03-2009, 19:44 
Offline

Rejestracja: 12-05-2008, 12:05
Posty: 59
junan pisze:
Dla klasycznego asymetrycznego reflektora halogenowego mijania granica światła i cienia na ścianie składa się z dwóch odcinków: od lewej stony - poziomo, po prawej - ukośnie ku górze. Dla ksenonów wymagana jest granica złożona z trzech odcinków: drugi, wznoszący się odcinek przechodzi po prawej ponownie w poziomy (ale wyżej niż lewy poziomy). Wątpię, czy taka charakterystyka jest do uzyskania w klasycznym zwierciadlanym reflektorze z dokładką hid lub podobną. Moje obawy potwierdzają obserwacje: z dużej odległości odróżniam nowe auta z fabrycznymi ksenonami od starych poczciwców po tuningu.
Tylko niskiemu poziomowi edukacji i lenistwu policji zawdzięczają kierowcy takich aut spokojny byt w naszym kraju.
Czy warto ryzykować - każdy decyduje sam.


nie wiem jak to się ma w wersjach na UE. Zrobiłem test w mojej GV (uprzedzam, że mam wersję USA), podpiałem jeden zestaw hid (chiński) do oryginalnej lampy na H7 z USA a drugi do założonej lampy UE (oryginał lampa z oznaczeniami HR DC wersja UE plus oryginalny palnik D2S phillipsa). Efekt ? Obie lampy dają dokładnie takie same linie światła, brak różnicy, nie do rozpoznania, która lampa jest DC ! Niestety nie miałem aparatu ale przy najbliższej okazji pstryknę fotkę. Ciekawe jak to jest z wersją UE H7 ? a z tym rozkładem światła to nie zawsze tak jest, mamy w rodzinie nowe A6, linię światła ma jak w moim starym clio, czyli jak w normalnych lampach. z kolei w avensisie rozkład przy xenonie jest taki jak u mnie przy H7....


Na górę
 Tytuł:
Post: 07-03-2009, 19:05 
Offline

Rejestracja: 10-06-2008, 08:22
Posty: 16
Znajomy z innego założył xenony do Audi A6. Efekt - pojeździł miesiąc i stracił dowód, do tego doszedł solidny mandat. Policja zaczyna się brać na chińskich xenonowców, bo kupa budżetowej kasy jeździ po ulicach. I chwała im za to bo takich oślepiających syfaczy jeździ po ulicach coraz więcej. Uważam, że za chińskie ksenony powinna być osobna pozycja w taryfikatorze - tak po tysiaku za każdą lampę...


Na górę
 Tytuł:
Post: 07-03-2009, 20:03 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 13-11-2007, 15:10
Posty: 145
Lokalizacja: Warszawa
No dobra, a gdyby po zamontowaniu zestawu HID z Allegro zrobić badanie techniczne? Czy diagnosta może wystawić jakiś szczególny papier, że światła są ok? Jak ewentualnie udowodnić policji, że po zamontowaniu xenonów auto przeszło przegląd?
Czy policja może zatrzymać dow. rejestracyjny jeżeli xenony są zamontowane w jako światła przeciwmgielne? Te można zawsze wyłączyć i nie są obowiązkowe.


Na górę
Post: 20-02-2017, 09:37 
Offline

Rejestracja: 20-02-2017, 08:59
Posty: 12
Suzuki: sx4 s-cross
A czy ktoś wie jak ustawić , wyregulować , podnieść do góry xenony w s-crosie? Bo u mnie widać granicę światła i cienia i dlatego chciałbym trochę podnieść światła


Na górę
Post: 20-02-2017, 09:54 
Offline

Rejestracja: 14-02-2014, 14:36
Posty: 164
Regulacja jest na zębatce silniczka płaski albo krzyżakowy śrubokręt.

_________________
MINI Countryman CS Forester XT


Na górę
Post: 23-02-2017, 09:44 
Offline

Rejestracja: 20-02-2017, 08:59
Posty: 12
Suzuki: sx4 s-cross
Dzięki znalazłem, podkręciłem podniosły się . Nikt na razie mi nie mruga , a granicy światła już nie widać.


Na górę
Post: 23-02-2017, 12:43 
Offline

Rejestracja: 26-02-2015, 18:58
Posty: 209
pawel1 pisze:
Dzięki znalazłem, podkręciłem podniosły się . Nikt na razie mi nie mruga , a granicy światła już nie widać.


Tak na oko to może lepiej sobie nie kręć... :/ podjedź na SKP i powiedz, że chcesz wyregulować światła. Biorą za to 10-20zł i będziesz miał tak jak powinno być a nie tak jak Ci się wydaje, że jest dobrze.


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 19 ] 

Strefa czasowa UTC+01:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 11 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl
[ GZIP: On ]