Suzuki Klub Polska - Forum Dyskusyjne - www.suzukiklub.pl

Forum dyskusyjne dla użytkowników samochodów marki Suzuki.
Dzisiaj jest 15-06-2025, 23:22

Strefa czasowa UTC+01:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 14 ] 
Autor Wiadomość
Post: 18-01-2017, 09:14 
Offline

Rejestracja: 18-01-2017, 08:35
Posty: 5
Lokalizacja: Trzebinia
Suzuki: GV II 2,4 Manual
Witam wszystkich Forumowiczów!
Planuję zakup GV II 06-07r z silnikiem 2,0 16V 140KM. Samochód będzie wykorzystywany do ciągania przyczepy z łodzią (DMC 1350kg).
Na różnych stronach można przeczytać inne dane dotyczące DMC GV II 2,0 i DMC przyczepy z hamulcem. Nie chcę przekroczyć 3,5t zestawu, w związku z tym mam kilka pytań.
1. Jaką DMC mają wbite w dowód Wasze GV II 2,0?
2. Jaką DMC przyczepy z hamulcem mają w dowodzie?
3. Jak zachowuje się ten samochód przy ciągnięciu takiej masy?
4. Na co zwrócić szczególną uwagę przy zakupie GV II 2,0?
Za wszystkie odpowiedzi z góry dziękuję.
Pozdrawiam.


Na górę
Post: 18-01-2017, 13:01 
Offline

Rejestracja: 11-06-2016, 18:56
Posty: 19
Witam nie posiadam silnika 2.0 więc nie wiem jak sobie poradzi z taką przyczepą, moja GV to 1.9 2009r dopuszczalna masa całkowita 2070 kg a zespół pojazdów 4070 kg. Z tym silnikiem tak ciężki ładunek to raczej sporadycznie, na co dzień było by to raczej męczące szczególnie częste ruszanie w mieście.


Na górę
Post: 18-01-2017, 15:05 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 16-10-2016, 20:33
Posty: 184
Lokalizacja: Zielona Góra
Najpierw to radzilbym sie przejechać GV z silnkiem 2.0, bo w taka jednostke celowalem pierwotnie i czar prysł przy pierwszej jeździe. Akurat przyjechałem wtedy Fabia 1.4MPI i miałem wrażenie, że Skoda lepiej radziła sobie z dynamika jazdy. Obecne 2.7 to też taki mułek roboczy, ale przynajmniej mozna wyprzedać powyżej 100km/h, bez różańca na lusterku.


Na górę
Post: 18-01-2017, 21:10 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 12-01-2015, 20:19
Posty: 228
Lokalizacja: śląsk
Ja czasem ciągnę przyczepę naładowaną ok 1tona, może czasem 1,5t....
Silnik 2.0 automat.
Ogolnie auto rozpędza się wooooolno, z przyczepą baaaaardzo woooolno :-)
W dodatku mam automat i wtedy zapomnije o 4biegu.... spalanie rośnie o ok 2-3l.
Ale największy problem to hamowanie.... auto nie hamuje wiec jak możesz weż przyczepę z hamulcem.

Jak kupowałem przyczepe - sprzedawca miał kilka różnych homologacji do niej... i można sobie było wybrać - odkleił tabliczke znamionową z przyczepy, przykleił nową, do papierów wkleił tą, którą wybrałem;-)
Nie wiem czy to legalne ale skoro producent dodawał komplet tabliczek do każdej przyczepy to chyba tak:-)

Jak szukasz auto to szukaj 2,7 lub 3,2....


Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.


Na górę
Post: 19-01-2017, 20:21 
Offline

Rejestracja: 20-09-2016, 15:40
Posty: 24
Lokalizacja: Norda
Suzuki: Grand Vitara 1.9 DDi
Ciągam przyczepę moją GV II 1.9 ddis - przyczepę z dwoma końmi. W mojej ocenie ma samochód ma wystarczające parametry do ciągnięcia takiej przyczepy (w rzeczywistości to ok. 1,8 t) . Pewnie, że chciałoby się lepsze, ale po pierwszej przejażdżce zrezygnowałem z czipowania silnika. Tak na prawdę to do ciągnięcia przyczepy o DMC 1350 kg musisz się zaopatrzyć w nowe prawo jazdy.

_________________
GV 2009 1.9 DDiS


Na górę
Post: 19-01-2017, 23:17 
Offline

Rejestracja: 08-09-2015, 14:16
Posty: 41
Lokalizacja: Kalisz
Odpuść sobie 2-litrowy silnik, rozpędzając to auto trzeba dobrze deptać, a z przyczepą to będzie męczarnia, chyba że wcześniej miałeś doświadczenie z Żukiem, to będziesz zadowolony. Oprócz marnego rozpędzania, w tych rocznikach będą z tyłu bębny, czyli z taką masą będzie jeszcze marne hamowanie. Do wyciągania łódki z wody wystarczy, nawet po stromym slipie, wszystkie inne bulwarówki wysiadają, ale na tym koniec zalet. Szukaj większego motoru.


Na górę
Post: 20-01-2017, 09:31 
Offline

Rejestracja: 03-09-2013, 17:33
Posty: 33
NIe wiem jak silniki benzynowe, ale ten słaby DDIS całkiem przyzwoicie sobie radzi z ogonem. Ciągałem VITESSE 450? chyba tak 1100kg i sprawowała się GV znakomicie. Oczywiście zapomnij o szybkim przyspieszaniu ale nie było problemu z podróżą 90-110km/h. Spalanie na poziomie 10-11l. Później ciągałem ogon YJ 4,0 no to mam porównanie i GV wypadła całkiem przyzwoicie a z ogonem zrobiliśmy jakieś 7tys km.


Na górę
Post: 20-01-2017, 11:56 
Offline

Rejestracja: 18-01-2017, 08:35
Posty: 5
Lokalizacja: Trzebinia
Suzuki: GV II 2,4 Manual
Witam.
Dziękuję Panowie za wszystkie odpowiedzi. Miałem Pajero Longa II 2,8 TDI, Terrano II 3D 2,4B i to też były muły, ale w każdy teren wchodziły. Faktycznie muszę podjechać gdzieś do komisu i przejechać się GV II 2,0. Wyczytałem w prasie same dobre opinie na temat tego 2,0 i stąd moje zainteresowanie tym silnikiem. Silnik 2,7 u mnie odpada, bo wszystkie egzemplarze jakie znalazłem pochodzą z USA, a jak wszyscy wiem ze Stanów nikt samochodów w całości nie sprowadza, 3,2 prawie w ogóle nie występuje, a DDiS'a się trochę boję. Mam jeszcze jedną opcję: Subaru Forester III 2,0 B, niby ma reduktor, więc w razie stromego slipa wyciągnie łódź, ale tym samochodem raczej w teren się nie zapuszczę... Załączam kilka artykułów z gazet.
Pozdrawiam.


Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.


Na górę
Post: 20-01-2017, 12:04 
Offline

Rejestracja: 03-09-2013, 17:33
Posty: 33
Czemu boisz się DDIS? Ja ciągałem też mały yacht razem z przyczepką prawie 2t.


Na górę
Post: 20-01-2017, 12:14 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 12-01-2015, 20:19
Posty: 228
Lokalizacja: śląsk
Mati43 pisze:
Czemu boisz się DDIS?

90% postów o problemach z silnikiem w GV2 jest o tym renaultowskim dizlu


Na górę
Post: 20-01-2017, 12:17 
Offline

Rejestracja: 03-09-2013, 17:33
Posty: 33
Kurcze, to moja jest jakaś "dziwna" bo nie chce się zepsuć a lekko nie ma:)


Na górę
Post: 20-01-2017, 13:07 
Offline

Rejestracja: 14-02-2014, 14:36
Posty: 164
Nie ma problemu z ciągnięciem przyczepy, hamowaniem czy wolnym toczeniem się. Vitarą co roku jeżdżę po iglaki, krzewy itp. z donicami z ziemią przyczepa waży sporo, wywożę drewno z lasu. Samochód daję radę bez problemu. Nie wiem co niektórzy tu piszą że zamuł że nie jedzie. z przyczepą i tak nie pojedziesz szybciej niż 100 - 110, chyba że chcesz zobaczyć jak Cię przyczepa wyprzedza. Z wyprzedzaniem też nie ma problemu, oczywiście trzeba czasami zredukować o 2 biegi ale taki urok.

_________________
MINI Countryman CS Forester XT


Na górę
Post: 20-01-2017, 21:43 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 21-08-2007, 20:49
Posty: 4021
Lokalizacja: Sztutowo czasem Warszawa
Suzuki: Była GV II 2007 DDIS
Co do klekota i przyczepy, jedzie, hamuje, problemów nie zauważyłem. :)

Ktoś napisał 100-110 z przyczepą... Ja maks 90, szybciej to zaczyna być szaleństwo bo zapominamy o jakimkolwiek gwałtowniejszym hamowaniu. Pomijając, że łamiemy przepisy ;)

uciu pisze:
Mati43 pisze:
Czemu boisz się DDIS?

90% postów o problemach z silnikiem w GV2 jest o tym renaultowskim dizlu

Policzymy? :) Policzmy ile różnych problemów ma silnik DDIS a ile 2.0? :D ;) To jest bardzo dobry silnik, trzeba tylko pamiętać, że to diesel z turbiną i odpowiednio go traktować.

A tak na marginesie, używanej DDIS z nieznanych rąk bym nie kupił, tak jak i żadnego nowoczesnego turboklekota.
No ale to nie temat o silniki DDIS :)

_________________
Pozdrawiam, Marek
"There are 10 types of people in this world, those who understand binary and those who don't" ;)
I już bez klekocika :placze:


Na górę
Post: 21-01-2017, 09:14 
Offline

Rejestracja: 03-09-2013, 17:33
Posty: 33
Ja też nie zauważyłem problemów z ciąganiem klekotem przyczepy a targałem domek na kółkach jak i dość ciężką żaglówkę włącznie z wodowaniem.Jak ktoś chce mocnego holownika to proszę zerknąć na Jeep TJ,Rubicon czy szukać szerokiego... 5.7 i po problemie. mi osobiście przyjemniej się jeździ Vitarą z ogonem niż moim YJ.YJ wcale nie czuje przyczepy 4.0... ale jednak GV bardziej mi pasuje.
Nie znam benzyn ze stajni Suzuki, ale klekot w zupełności wystarczy do normalnego holowania.Spalanie, i prowadzenie na przyzwoitym poziomie.Raz na autostradzie wyprzedzałem z ogonem zestaw 10 ciężarówek to dobiłem do 120. Normalnie około 90.Hamuje bardzo dobrze, może z tego względu że ogon też miał hamulec.
Czoboki- moja teściowa zajechała tak GL 420:) Zima nie zima po nocy zapaliła i rura...dojeżdżała i gasiła. 3x turbo było zmieniane:) Diesla jak to mój ojciec mówi..kupuje się z głową.


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 14 ] 

Strefa czasowa UTC+01:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 4 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
cron
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl
[ GZIP: On ]