Suzuki Klub Polska - Forum Dyskusyjne - www.suzukiklub.pl

Forum dyskusyjne dla użytkowników samochodów marki Suzuki.
Dzisiaj jest 08-06-2025, 12:35

Strefa czasowa UTC+01:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 77 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2 3 4 Następna
Autor Wiadomość
Post: 12-01-2017, 10:09 
Offline

Rejestracja: 31-05-2016, 09:33
Posty: 163
U mnie nie było różnicy czy na gazie czy benzynę. Kup sobie taki który działa z naszymi autami w opisie produktu będzie to napisane i oczywiście taki który sprzedawca ma od ręki a nie będzie płynąć do Ciebie z chin...

Wysłane z mojego XT1562 przy użyciu Tapatalka


Na górę
Post: 12-01-2017, 14:59 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 16-10-2016, 20:33
Posty: 184
Lokalizacja: Zielona Góra
ja mam taki interfejs
https://pl.aliexpress.com/item/Latest-N ... 4.1.HUMsoQ

Nadaje sie do odczytow bledow, mam go na stale wpiete w gniazdo i sparowane z radiem ( teraz chce zrobic prosty skrypt, zeby mi automatycznie kasowal blad katalizatora, ktory pojawia sie po jezdzie na gazie).

Mam juz wszystko zeby sprawdzic spaliny w ukladzie chlodzenia, czekam az auto wystygnie i czas stanac twarza w twarz z wynikiem testu ;)


Na górę
Post: 12-01-2017, 15:06 
Offline

Rejestracja: 31-05-2016, 09:33
Posty: 163
Czekam na wynik i trzymam kciuki żeby było tanio

Wysłane z mojego XT1562 przy użyciu Tapatalka


Na górę
Post: 12-01-2017, 16:09 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 16-10-2016, 20:33
Posty: 184
Lokalizacja: Zielona Góra
Dzięki :)

Pierwszy test za mną, ale można powiedzieć, że nieudany. W Suzuki zbiorniczek wyrównawczy nie jest pod ciśnieniem, muszę teraz ostudzić silnik i wcisnę "tester" w miejsce tego korka od ukladu chlodzenia. Najlepsze jest to, ze ogrzewanie mam teraz caly czas, ale czuc roznice po dodaniu gazu. Węże po wymianie korka również są twardsze. Sam już nie wiem, oby ten płyn się nie zabarwił - wtedy wyciągam parownik i przeglądam instalacje.


Na górę
Post: 12-01-2017, 16:38 
Offline

Rejestracja: 21-06-2016, 07:16
Posty: 86
Suzuki: GV2 V6 3.2L
Ja też dziś mam grzanie :]
Zamówiłem rano taki- http://allegro.pl/show_item.php?item=65 ... UyYTIxMg==

Podobno nie powoduje błędów, zobaczymy :D


Na górę
Post: 12-01-2017, 17:09 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 16-10-2016, 20:33
Posty: 184
Lokalizacja: Zielona Góra
I po tescie, płyn się nie zabarwil - bądź tu mądry, bo slychać było powietrze w nagrzewnicy jak gazowałem. Trzeba będzie przejrzeć wszystkie węże, opaski i te parownik bo w sumie ma już 5 lat.


Na górę
Post: 12-01-2017, 17:37 
Offline

Rejestracja: 21-06-2016, 07:16
Posty: 86
Suzuki: GV2 V6 3.2L
A czy jest możliwość, że te nasze "fał-szóstki" mają fabryczny problem z niskimi temperaturami na zewnątrz?


Na górę
Post: 12-01-2017, 17:43 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 16-10-2016, 20:33
Posty: 184
Lokalizacja: Zielona Góra
Tylko ty masz 3.2 ? To zupełnie inna konstrukcja od naszych 2.7. Twoja pochodzi od GM i była montowana w m.in w Oplach i Alfie Romego 159 i Brera. 2.7 to stara jednostka od Mitsubishi. Ogolnie to na zagraniczych forach spotkalem sie z problemem braku ogrzewania, ale konczylo sie na odpowietrzaniu. Sam juz nie wiem co to moze byc, zobaczymy w weekend jak sprawdze przewody od ukl. chlodzenia.


Na górę
Post: 12-01-2017, 22:04 
Offline

Rejestracja: 31-05-2016, 09:33
Posty: 163
LukaszL pisze:
I po tescie, płyn się nie zabarwil - bądź tu mądry, bo slychać było powietrze w nagrzewnicy jak gazowałem. Trzeba będzie przejrzeć wszystkie węże, opaski i te parownik bo w sumie ma już 5 lat.

No to ciekawe... W takim razie albo parownik albo może nagrzewnica jest nie szczelna. Nie pojawiła się większą wilgotność w kabinie?


Wysłane z mojego XT1562 przy użyciu Tapatalka


Na górę
Post: 12-01-2017, 22:20 
Offline

Rejestracja: 21-06-2016, 07:16
Posty: 86
Suzuki: GV2 V6 3.2L
U mnie brak wilgotności.
Nie wiem jak będzie gdy kobieta wsiądzie :D


Na górę
Post: 13-01-2017, 00:53 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 15-05-2011, 01:23
Posty: 464
Lokalizacja: Pszczyna
LukaszL pisze:
2.7 to stara jednostka od Mitsubishi.


bardzo proszę takich bajek nie opowiadać ;-) o ile H20 był początkowo we współpracy z mazdą to h25 i h27 to WŁASNE konstrukcje Suzuki. Odpowietrzenie tego silnika wymaga nieco wprawy, w zagazowanych egzemplażach warto podmienić korek na np od daewoo - na mniejsze ciśnienie (oryginał 1,1) - 0,8bara, zdarza się niestety zimą, że gaz dostaje się przez parownik do ukłądu chłodzenia i nie pozwala na "wciąganie" płynu ze zbiorniczka podczas stygnięcia silnika.

pozdrawiam Adrian


Na górę
Post: 13-01-2017, 19:57 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 16-10-2016, 20:33
Posty: 184
Lokalizacja: Zielona Góra
No to mea culpa, zawierzylem informacji z zagranicznego forum, a na dodatek na czujnikach m.in cisnienia w kolektorze, mozna znalezc logo mitshubishi. U mnie z nagrzewnicy raczej nic nie leci, szyby nie paruja. W nastepnym tygodniu pojade do gazownika, niech sprawdzi czy nie ma gazu w ukladzie. W kazdym razie ogrzewanie poki co jest, ale nie lubie "samonaprawiajacych" sie usterek, bo auto sporadycznie bedzie robilo trasy po 800km.


Na górę
Post: 13-01-2017, 20:47 
Offline

Rejestracja: 21-06-2016, 07:16
Posty: 86
Suzuki: GV2 V6 3.2L
Dam znać w przyszłym tygodniu po serwisie gazowym co u mnie piszczy.


Na górę
Post: 14-01-2017, 08:56 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 15-05-2011, 01:23
Posty: 464
Lokalizacja: Pszczyna
Zgadza się - sporo czujników jest produkcji mitsubishi electric - może zmylić, ale wracając do problemu: możesz popsikać parownik roztworem ludwika (jeszcze lepiej sprawdza się płyn do baniek mydlanych dla dzieci :-) ) sprawdz też czy uszczelka środkowa na starym korku nie wystawała poza "grzybek" - gaz często powoduje zmiękczenie tych gumek.

pozdrawiam


Na górę
Post: 14-01-2017, 09:05 
Offline

Rejestracja: 21-06-2016, 07:16
Posty: 86
Suzuki: GV2 V6 3.2L
Kolego Drysiek, z którego modelu Daewoo sugerujesz korek?


Na górę
Post: 14-01-2017, 18:15 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 16-10-2016, 20:33
Posty: 184
Lokalizacja: Zielona Góra
drysiek pisze:
Zgadza się - sporo czujników jest produkcji mitsubishi electric - może zmylić, ale wracając do problemu: możesz popsikać parownik roztworem ludwika (jeszcze lepiej sprawdza się płyn do baniek mydlanych dla dzieci :-) ) sprawdz też czy uszczelka środkowa na starym korku nie wystawała poza "grzybek" - gaz często powoduje zmiękczenie tych gumek.

pozdrawiam



Jutro to sprawdzę, bo akurat mam spray z gotowym roztworem do sprawdzania szczelności rur i połączeń. Dzieki za wskazówki.


Na górę
Post: 16-01-2017, 14:12 
Offline

Rejestracja: 31-05-2016, 09:33
Posty: 163
LukaszL pisze:
drysiek pisze:
Zgadza się - sporo czujników jest produkcji mitsubishi electric - może zmylić, ale wracając do problemu: możesz popsikać parownik roztworem ludwika (jeszcze lepiej sprawdza się płyn do baniek mydlanych dla dzieci :-) ) sprawdz też czy uszczelka środkowa na starym korku nie wystawała poza "grzybek" - gaz często powoduje zmiękczenie tych gumek.

pozdrawiam



Jutro to sprawdzę, bo akurat mam spray z gotowym roztworem do sprawdzania szczelności rur i połączeń. Dzieki za wskazówki.

I jak ? Są jakieś odznaki nieszczelności?

Wysłane z mojego XT1562 przy użyciu Tapatalka


Na górę
Post: 16-01-2017, 20:10 
Offline

Rejestracja: 23-01-2013, 00:10
Posty: 102
Lokalizacja: opolskie
Też chcę taki korek ;) drysiek podeślij szczegóły jaki to miałby być

Wysłane z mojego SM-G930F przy użyciu Tapatalka

_________________
Jimny 1.3 02r
GVII 06r, 2.7 v6


Na górę
Post: 18-01-2017, 06:59 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 15-05-2011, 01:23
Posty: 464
Lokalizacja: Pszczyna
Witaj, na chwilę obecną wg. mojego katalogu najłatwiej o korek do suzuki alto 0.8/super carry czyli 1792060B20 = RC124 (gates) = C0050 (vernet) oba na 0,9bara. Daewoo tico - ale trudno już o korki oryginalne a zamienniki do tico są często podłej jakości.


Na górę
Post: 18-01-2017, 15:08 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 16-10-2016, 20:33
Posty: 184
Lokalizacja: Zielona Góra
Witam,

opryskałem reduktor i nic nie wyszło, mam trochę mało czasu, żeby przejrzeć cały układ chłodzenia. Płynu nie ubywa, ogrzewanie jest, czyli usterka o stanie nie ustalonym ;) Pewnie ogrzewanie padnie jak pojadę na urlop w góry ( prawo Murphy`go). Na weekend chce wziąć GV na warsztat i w cieple sobie spokojnie posprawdzam opaski i połączenia. Muszę też znaleźć schemat swojego reduktora, bo niektóre miały tendencję i techniczną możliwość puszczania gaz w układ.


Na górę
Post: 18-01-2017, 16:15 
Offline

Rejestracja: 21-06-2016, 07:16
Posty: 86
Suzuki: GV2 V6 3.2L
Może przyczyną jest mniejszy mróz?


Na górę
Post: 19-01-2017, 20:16 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 16-10-2016, 20:33
Posty: 184
Lokalizacja: Zielona Góra
Ciezko powiedziec o co chodzi. Moze wymiana korka cos jednak pomogla :)


Na górę
Post: 21-01-2017, 15:45 
Offline

Rejestracja: 31-05-2016, 09:33
Posty: 163
U mnie puki co korek wyleczył auto

Wysłane z mojego XT1562


Na górę
Post: 29-01-2017, 21:11 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 16-10-2016, 20:33
Posty: 184
Lokalizacja: Zielona Góra
Pisze informacyjnie, po wymianie korka i tescie na co2 - ogrzewanie caly czas funkcjonuje.


Na górę
Post: 29-01-2017, 21:22 
Offline

Rejestracja: 21-06-2016, 07:16
Posty: 86
Suzuki: GV2 V6 3.2L
U mnie też funkcjonuje ale gdy jadę na wyższych obrotach to grzeje znacznie bardziej - to jest wyraźnie odczuwalne.
A korka nie wymieniałem, układu nie odpowietrzałem.


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 77 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2 3 4 Następna

Strefa czasowa UTC+01:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl
[ GZIP: On ]