Suzuki Klub Polska - Forum Dyskusyjne - www.suzukiklub.pl

Forum dyskusyjne dla użytkowników samochodów marki Suzuki.
Dzisiaj jest 08-07-2025, 20:10

Strefa czasowa UTC+01:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 16 ] 
Autor Wiadomość
Post: 08-01-2017, 14:12 
Offline

Rejestracja: 09-03-2016, 21:10
Posty: 15
Suzuki: Grand Vitara II
Witam,
wiem ze ESP włączy się samo po przekroczeniu 30km/h, wiem też że jak mamy zapiete 4L LOCK to ESP jest OFF cały czas.
Tylko że na 4L LOCK mamy inne przełożenie skrzyni i jazda ("bokiem w śniegu") przy np 60 km/h jest mordęgą dla samochodu, nie dość że jesteśmy na 4 albo 5 biegu to obroty szaleją...... po prostu serce się kroi i napę 4L LOCK do tego nie służy.
Pytanie brzmi:
Czy jest możliwość obejścia tego ograniczenia ESP - 30 km/h ???
Jutro jadę do sprawdzonego elektryka samochodowego.
Dzieki


Na górę
Post: 08-01-2017, 14:18 
Offline

Rejestracja: 31-05-2016, 09:33
Posty: 163
Wyłącz z guzika esp i tyle...

Wysłane z mojego XT1562 przy użyciu Tapatalka


Na górę
Post: 08-01-2017, 14:19 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 09-02-2016, 20:50
Posty: 280
Lokalizacja: Wolbrom
Suzuki: Grand Vitara 2.0 LPG
Daj znać co i jak po wizycie, bo tak jak piszesz, żal samochodu do szaleństw na reduktorze :-)


Na górę
Post: 08-01-2017, 16:20 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 16-10-2016, 20:33
Posty: 184
Lokalizacja: Zielona Góra
System nawet po dezaktywacji ESP uruchomi go samoczynnie przy wyższej prędkości. Najprościej byłoby wyciągnąć bezpiecznik od ESP, ale to nie takie proste, ponieważ przestanie dzialać również przełączanie napędów. Rozwiązaniem jest przerwanie obwodu czujnika prędkości koła. Najłatwiej w to zrobić z czujnikiem przedniego pasażera, wtyczka jest w okolicach filtra powietrza, wrzucamy pomiędzy wtyczkę,a gniazdo przełącznik i gotowe. Oczywiście wtedy przestają działać wszystkie systemy związane z kontrolą trakcji oraz nie dziala 4WL ;) Błedy kasują się samoczynnie, po podłączeniu czujnika.

http://www.suzuki-forums.com/attachment ... 7-0004.jpg


Na górę
Post: 08-01-2017, 16:46 
Offline

Rejestracja: 23-01-2013, 00:10
Posty: 102
Lokalizacja: opolskie
U mnie nie działa wyłączanie ESP albo ja nie potrafię tego zrobić. Trzeba tylko przycisnąć ESP off czy trzeba jakieś warunki spełnić?

Wysłane z mojego SM-G930F przy użyciu Tapatalka

_________________
Jimny 1.3 02r
GVII 06r, 2.7 v6


Na górę
Post: 08-01-2017, 17:15 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 09-02-2016, 20:50
Posty: 280
Lokalizacja: Wolbrom
Suzuki: Grand Vitara 2.0 LPG
Trzeba go przytrzymać 10-15s i ci się wyłączy. Przy przekroczeniu 40km/h załączy ci się automatycznie z powrotem.


Na górę
Post: 10-01-2017, 01:56 
Offline

Rejestracja: 21-08-2016, 22:13
Posty: 54
Lokalizacja: Poznań
Suzuki: GVII J20A LPG
Jak dobrze, że nie mam ESP :P
Swoją drogą dlaczego jazda z załączona blokadą po lodzie tak szkodzi mechanizmowi? Niespecjalnie ich używam więc i szczególnie się wgłebiałem w to jak dokładnie działają, ale czy blokada mostu u nas nie będzie działać podobnie do szpery?


Na górę
Post: 10-01-2017, 14:44 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 21-08-2007, 20:49
Posty: 4028
Lokalizacja: Sztutowo czasem Warszawa
Suzuki: Była GV II 2007 DDIS
Po lodzie specjalnie nie szkodzi, ponieważ różnice obrotowe kół są likwidowane przez poślizg koła na lodzie. Szkodzi na suchej twardej nawierzchni.
Szpera to mechanizm różnicowy o zwiększonym tarciu wewnętrznym, czyli LSD :zakrecony: :zakrecony: :zakrecony: :zakrecony:

Innymi słowy, nasza blokada to taka 100% szpera :) Nasza blokada działa bardziej, to znaczy na obie osie jest przekazywany taki sam moment obrotowy :) W przypadku LSD występuje różnica.

_________________
Pozdrawiam, Marek
"There are 10 types of people in this world, those who understand binary and those who don't" ;)
I już bez klekocika :placze:


Na górę
Post: 11-01-2017, 17:53 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 14-09-2010, 11:26
Posty: 42
Lokalizacja: Lubawa
Suzuki: GV 1.9 DDIS 3dr
inna wersja na wyłączenie tylko ESP bez ingerencji w działanie ABS lub jakiegokolwiek innego systemu.
Ciągniemy do wnętrza dwa kabelki od wtyczki poziomu płynu hamulcowego i zakańczamy włącznikiem.
ESP po stwierdzeniu zbyt niskiego stanu dezaktywuje się do kolejnego uruchomienia silnika.
Minus rozwiązania - wymaga przejechania między 5 a 200 metrów zanim ESP zaświeci się na liczniku.


Na górę
Post: 17-01-2017, 21:17 
Offline

Rejestracja: 09-03-2016, 21:10
Posty: 15
Suzuki: Grand Vitara II
Po wizycie u mechanika....
Nie ma mozliwosci wejscia w komputer i zmiany wartosci predkosci przy ktorej ESP sie włącza.
Najprostrza opcja braku ESP (wedlog mnie )wyjecie bezpiecznika. Sprawdzone i dziala.
Przy okazji wizyty u mechanika halogeny przod Valeo zamontowane, co ciekawe zaślepki w zderzaku nie byly zaslepkami tylko jednym elementem ze zderzakiem. Trzeba bylo zdemontowac zderzak i ładnie "zaślepke" wyciac. Koszt z robocizna 250 zł


Na górę
Post: 17-01-2017, 22:51 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 21-08-2007, 20:49
Posty: 4028
Lokalizacja: Sztutowo czasem Warszawa
Suzuki: Była GV II 2007 DDIS
Jest możliwość wyłączenia ESP, jest również możliwość wyłączenia ABS, tak, aby się nie włączyło i nie było błędów/mrugających kontrolek itp, tyle, że wymaga to większej dłubaniny w elektronice auta :) Znam człowieka, który to robił w aucie szykując je do rajdów :)

_________________
Pozdrawiam, Marek
"There are 10 types of people in this world, those who understand binary and those who don't" ;)
I już bez klekocika :placze:


Na górę
Post: 18-01-2017, 12:49 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 14-09-2010, 11:26
Posty: 42
Lokalizacja: Lubawa
Suzuki: GV 1.9 DDIS 3dr
Pamiętajcie że po wyjęciu bezpiecznika oprócz ESP wyłącza się ABS a tylko on odpowiada za rozdział siły hamowania między przodem a tyłem.
Po wyjęciu bezpiecznika najpierw blokują się tylne koła, efekt jakby ręczny zaciągnął.
Przestrzegam bo mój kolega w ten sposób wydzwonił, lecąc tyłem na przód nawet nie wiedział w co trafi.

W przypadku "wmówienia" komputerowi że brakuje płynu hamulcowego pozostaje błąd tylko do kolejnego uruchomienia silnika, ESP ponownie się aktywuje i znikają wszystkie kontrolki. ABS wraz z rozdziałem siły hamowania pozostaje sprawny.


Na górę
Post: 30-01-2017, 22:29 
Offline

Rejestracja: 23-01-2013, 00:10
Posty: 102
Lokalizacja: opolskie
DeMaDeS pisze:
W przypadku "wmówienia" komputerowi że brakuje płynu hamulcowego pozostaje błąd tylko do kolejnego uruchomienia silnika, ESP ponownie się aktywuje i znikają wszystkie kontrolki. ABS wraz z rozdziałem siły hamowania pozostaje sprawny.

czyli trzeba zamontować pstryczek elektryczek :brawo:
Chyba że zima szybko minie... ;)

_________________
Jimny 1.3 02r
GVII 06r, 2.7 v6


Na górę
Post: 06-02-2017, 21:00 
Offline

Rejestracja: 23-01-2013, 00:10
Posty: 102
Lokalizacja: opolskie
U mnie wypiecie kostki ze zbiorniczka nic nie zmienia. Nie działa to rozwiązanie u mnie

Wysłane z mojego SM-G930F przy użyciu Tapatalka

_________________
Jimny 1.3 02r
GVII 06r, 2.7 v6


Na górę
Post: 06-02-2017, 21:53 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 14-09-2010, 11:26
Posty: 42
Lokalizacja: Lubawa
Suzuki: GV 1.9 DDIS 3dr
Kable trzeba połączyć ze sobą i przejechać się by ESP się wyłaczyło.


Na górę
Post: 07-02-2017, 12:48 
Offline

Rejestracja: 23-01-2013, 00:10
Posty: 102
Lokalizacja: opolskie
Aaaa połączyć.... ;)
Sprawdzę to

Wysłane z mojego SM-G930F przy użyciu Tapatalka

_________________
Jimny 1.3 02r
GVII 06r, 2.7 v6


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 16 ] 

Strefa czasowa UTC+01:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 10 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl
[ GZIP: On ]