Suzuki Klub Polska - Forum Dyskusyjne - www.suzukiklub.pl

Forum dyskusyjne dla użytkowników samochodów marki Suzuki.
Dzisiaj jest 08-06-2025, 10:37

Strefa czasowa UTC+01:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 77 ]  Przejdź na stronę 1 2 3 4 Następna
Autor Wiadomość
Post: 28-11-2016, 14:18 
Offline

Rejestracja: 31-05-2016, 09:33
Posty: 163
Witam, mam problem z moja grand vitarą. Na wolnych obrotach po nagrzaniu silnika nie leci ciepłe powietrze z nawiewu. Po lekkim dodaniu gazu zaczyna lecieć ciepłe powietrze. Czy to objawy kończącej się pompy? Oprócz pompy co jeszcze może nie działać jak należy.

Wysłane z mojego XT1562 przy użyciu Tapatalka


Na górę
Post: 29-11-2016, 10:15 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 16-10-2016, 20:33
Posty: 184
Lokalizacja: Zielona Góra
Witam

problem dosyć popularny w tych silnikach, u mnie też wystepuje. Chciałem wymieniać pompę wody, ale okazało się, że problemem był zapowietrzony układ. Odpal auto, odkręć korek od odpowietrzania, przekręc grzanie na max i zobacz co się bedzię działo. Ja ze zbiorniczka wyrównawczego spuściłem prawie cały płyn i wlewałem go we wspomniany korek. Bardzo dużo powietrza wyszło i pojawiło się ogrzewanie. Wszystko było pięknie, ale zauważyłem, że po zgaszeniu silnika, słychać lekkie bulgotanie z nagrzewnicy i wkrótce znowu ogrzewanie słabło. Podejrzewam, że trzeba jeszcze raz porządnie odpowietrzyć i problem zniknie całkowicie.


Na górę
Post: 29-11-2016, 12:26 
Offline

Rejestracja: 31-05-2016, 09:33
Posty: 163
Który to jest ten korek od odpowietrzania.

Wysłane z mojego XT1562 przy użyciu Tapatalka


Na górę
Post: 29-11-2016, 12:51 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 16-10-2016, 20:33
Posty: 184
Lokalizacja: Zielona Góra
Ten, przez który wlewasz płyn, metalowy z uszczelka.


Na górę
Post: 29-11-2016, 12:52 
Offline

Rejestracja: 31-05-2016, 09:33
Posty: 163
Ten blisko silnika z metalową rurką?

Wysłane z mojego XT1562 przy użyciu Tapatalka


Na górę
Post: 29-11-2016, 12:56 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 16-10-2016, 20:33
Posty: 184
Lokalizacja: Zielona Góra
Obrazek


Tylko nie odkrecaj go przy gorącym silniku i nie wkrecaj na obroty bo zrobi się fontanna :) Ciekawe na jakiej wysokosci jest nagrzewnica w GV, moze są na podobnej wysokosci i stad problem z odpowietrzaniem?


Na górę
Post: 29-11-2016, 13:00 
Offline

Rejestracja: 31-05-2016, 09:33
Posty: 163
Oko dzięki wielkie. Co do luzu to ja miałem na 5 zaworach luz mniejszy niż 0.04, pobierz to dokładnie i będzie dobrze [THUMBS UP SIGN]

Wysłane z mojego XT1562 przy użyciu Tapatalka


Na górę
Post: 29-11-2016, 13:05 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 16-10-2016, 20:33
Posty: 184
Lokalizacja: Zielona Góra
Dzieki ! ;)

Daj znacz czy po odpowietrzaniu, wrocilo Ci grzanie.


Na górę
Post: 29-11-2016, 20:15 
Offline

Rejestracja: 23-01-2013, 00:10
Posty: 102
Lokalizacja: opolskie
hej miałem to samo, zamówiłem nawet pompę ale odpowietrzylem i przeszło. po kilku dniach znów, znów odpowietrzylem i juz jest okej. nic się nie martw, odpowietrzyc wystarczy ;)

Wysłane z mojego SM-G928F przy użyciu Tapatalka

_________________
Jimny 1.3 02r
GVII 06r, 2.7 v6


Na górę
Post: 29-11-2016, 20:36 
Offline

Rejestracja: 31-05-2016, 09:33
Posty: 163
Dziś już nie dałem rady, jutro może znajdę jakąś górkę i spróbuje odpowietrzyć. Zdam relację jak poszło .

Wysłane z mojego XT1562 przy użyciu Tapatalka


Na górę
Post: 29-11-2016, 20:49 
Offline

Rejestracja: 23-01-2013, 00:10
Posty: 102
Lokalizacja: opolskie
nie musisz mieć górki-przynajmniej ja nie miałem. zagrzej silnik, zgaś, delikatnie odkręć korek, "pobulka" trochę płyn, dolej pod korek. zapal silnik niech pochodzi i powinno być git. jak nie operacje powtórzyć

Wysłane z mojego SM-G928F przy użyciu Tapatalka

_________________
Jimny 1.3 02r
GVII 06r, 2.7 v6


Na górę
Post: 01-12-2016, 10:25 
Offline

Rejestracja: 31-05-2016, 09:33
Posty: 163
No i ogrzewanie wróciło ale nie bez przygód. Odkręcanie korka na gorącym silniku to nie jest dobry pomysł, bo zostałem obryzgany hehe. Układ odpowietrzyłem dopiero jak auto postawiłem pod górkę. Wlałem ponad litr płynu. Jak na razie działa, zobaczymy jak długo będzie działać.

Wysłane z mojego XT1562 przy użyciu Tapatalka


Na górę
Post: 01-12-2016, 10:45 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 21-08-2007, 20:49
Posty: 4021
Lokalizacja: Sztutowo czasem Warszawa
Suzuki: Była GV II 2007 DDIS
Bo nie wolno odkręcić całkiem, a delikatnie, pomału poluzować i najlepiej w grubej rękawiczce z twarzą jak najdalej. Choć fakt, bezpieczniej na zimnym. :)

_________________
Pozdrawiam, Marek
"There are 10 types of people in this world, those who understand binary and those who don't" ;)
I już bez klekocika :placze:


Na górę
Post: 01-12-2016, 14:27 
Offline

Rejestracja: 31-05-2016, 09:33
Posty: 163
Tak teraz już to wiem. Hehe

Wysłane z mojego XT1562 przy użyciu Tapatalka


Na górę
Post: 01-12-2016, 15:38 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 16-10-2016, 20:33
Posty: 184
Lokalizacja: Zielona Góra
Zobacz jeszcze czy jak przygazujesz mocno i zgasisz auto, nie bulgocze/pluska w nagrzewnicy. U mnie po pierwszych dwoch odpowietrzaniach tak bylo ;) No i po takich przygazowkach, caly syf sie przeplukal, nie wiem czy poprzedni wlasciciel nigdy jej nie krecil wyzej jak 2000rpm, ale nowy plyn zaraz sie zamulil.


Na górę
Post: 01-12-2016, 16:02 
Offline

Rejestracja: 31-05-2016, 09:33
Posty: 163
Nie nic nie bulgota, górka zdała egzamin i chyba wyszło całe powietrze

Wysłane z mojego XT1562 przy użyciu Tapatalka


Na górę
Post: 10-12-2016, 18:06 
Offline

Rejestracja: 06-04-2011, 14:18
Posty: 9
Lokalizacja: Warszawa
Drodzy szczęśliwi posiadacze V6 2,7
A czy ktoś wie jak sobie poradzić z 1,9 DDIS?
Też nie grzeje na wolnych obrotach
pzdr

_________________
Michal750


Na górę
Post: 10-12-2016, 18:32 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 21-08-2007, 20:49
Posty: 4021
Lokalizacja: Sztutowo czasem Warszawa
Suzuki: Była GV II 2007 DDIS
Tak samo? :)

_________________
Pozdrawiam, Marek
"There are 10 types of people in this world, those who understand binary and those who don't" ;)
I już bez klekocika :placze:


Na górę
Post: 10-12-2016, 18:57 
Offline

Rejestracja: 31-05-2016, 09:33
Posty: 163
Sprawdź w jakim stanie masz korek, ja już wiem że mam do wymiany bo nie trzyma jak należy. Jak odpowietrzyć masz napisane wyżej.

Wysłane z mojego XT1562 przy użyciu Tapatalka


Na górę
Post: 11-12-2016, 15:20 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 15-05-2011, 01:23
Posty: 464
Lokalizacja: Pszczyna
Michal750 pisze:
Drodzy szczęśliwi posiadacze V6 2,7
A czy ktoś wie jak sobie poradzić z 1,9 DDIS?
Też nie grzeje na wolnych obrotach
pzdr


Witaj niestety w ddisie musisz odkręcić odpowietrznik jest za silnikiem - lusterko w dłoń i wypatrzysz.

pozdrawiam Adrian


Na górę
Post: 13-12-2016, 16:49 
Offline

Rejestracja: 31-05-2016, 09:33
Posty: 163
No i znowu powiało chłodem z nawiewu. Nic nie bąbluje, nic nie słychać, a ogrzewania znowu brak. Płynu nie ubywa ze zbiornika. Jutro znowu będę przeprowadzał odpowietrzanie. Kupiłem nowy korek I co wymienię, może on nie trzyma.

Wysłane z mojego XT1562 przy użyciu Tapatalka


Na górę
Post: 14-12-2016, 10:35 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 16-10-2016, 20:33
Posty: 184
Lokalizacja: Zielona Góra
U mnie całkowite rozwiązanie problemu nastąpiło po 3 odpowietrzaniu ;) Moze faktycznie warto stanąc "pod górkę" i wtedy odpowietrzać ?


Na górę
Post: 18-12-2016, 11:51 
Offline

Rejestracja: 06-04-2011, 14:18
Posty: 9
Lokalizacja: Warszawa
drysiek pisze:
Michal750 pisze:
Drodzy szczęśliwi posiadacze V6 2,7
A czy ktoś wie jak sobie poradzić z 1,9 DDIS?
Też nie grzeje na wolnych obrotach
pzdr


Witaj niestety w ddisie musisz odkręcić odpowietrznik jest za silnikiem - lusterko w dłoń i wypatrzysz.

pozdrawiam Adrian


A tak mniej więcej z której strony ten odpowietrznik?
Na przewodzie? na silniku?

_________________
Michal750


Na górę
Post: 19-12-2016, 00:00 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 15-05-2011, 01:23
Posty: 464
Lokalizacja: Pszczyna
Michal750 pisze:
drysiek pisze:
Michal750 pisze:
Drodzy szczęśliwi posiadacze V6 2,7
A czy ktoś wie jak sobie poradzić z 1,9 DDIS?
Też nie grzeje na wolnych obrotach
pzdr


Witaj niestety w ddisie musisz odkręcić odpowietrznik jest za silnikiem - lusterko w dłoń i wypatrzysz.

pozdrawiam Adrian


A tak mniej więcej z której strony ten odpowietrznik?
Na przewodzie? na silniku?


niebieski koreczek na korpusie termostatu ( z tyłu głowicy, oczywiście zdarza się też czarny;) ):
Załącznik:
Bez tytułu.jpg


pozdrawiam


Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.


Na górę
Post: 20-12-2016, 21:35 
Offline

Rejestracja: 06-04-2011, 14:18
Posty: 9
Lokalizacja: Warszawa
drysiek pisze:
Michal750 pisze:
drysiek pisze:

Witaj niestety w ddisie musisz odkręcić odpowietrznik jest za silnikiem - lusterko w dłoń i wypatrzysz.

pozdrawiam Adrian


A tak mniej więcej z której strony ten odpowietrznik?
Na przewodzie? na silniku?


niebieski koreczek na korpusie termostatu ( z tyłu głowicy, oczywiście zdarza się też czarny;) ):
Załącznik:
Bez tytułu.jpg


pozdrawiam


Dzięki
Już kombinuję jak mogę.Nawet przewód zasilający zdjąłem z króćca nagrzewnicy.
Z górki, pod górkę, nic nie pomaga. jak nie grzeje, tak nie grzeje. Teraz zima, nie ma jak rozmrozić przedniej szyby

_________________
Michal750


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 77 ]  Przejdź na stronę 1 2 3 4 Następna

Strefa czasowa UTC+01:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 5 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
cron
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl
[ GZIP: On ]