Suzuki Klub Polska - Forum Dyskusyjne - www.suzukiklub.pl

Forum dyskusyjne dla użytkowników samochodów marki Suzuki.
Dzisiaj jest 20-07-2025, 14:43

Strefa czasowa UTC+01:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 9 ] 
Autor Wiadomość
Post: 03-11-2016, 21:30 
Offline

Rejestracja: 03-11-2016, 20:20
Posty: 4
Suzuki: Grand vitara ddis
Witam od niedawna jestem posiadaczem gv ddis z 2006r autko zakupilem w dani uszkodzone nie odpalalo, okazalo sie ze jest kpl zapchany dpf oraz kat wiec go usunieto zostalo wgrane rowniez oprogramowanie, problem polega na tym ze podczas gwaltownego dodaniu gazu miedzy 2 a 3 tys obr dochodza stuki z silnika cos jak by zawieszajacy sie wtrysk wtryski wyciagniete i sprawdzone sa dobre mechanicy wymyslaja cuda i dziwy prosze o pomoc moze ktos mial cos takiego.


Na górę
Post: 04-11-2016, 09:19 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 21-08-2007, 20:49
Posty: 4031
Lokalizacja: Sztutowo czasem Warszawa
Suzuki: Była GV II 2007 DDIS
Te stuki utrzymują się cały czas w tym zakresie obrotów, czy tylko przez chwilę? Na każdym biegu?

_________________
Pozdrawiam, Marek
"There are 10 types of people in this world, those who understand binary and those who don't" ;)
I już bez klekocika :placze:


Na górę
Post: 04-11-2016, 11:45 
Offline

Rejestracja: 03-11-2016, 20:20
Posty: 4
Suzuki: Grand vitara ddis
Przez chwilke, stuknie z 5 razy w tym przedziale obrotow pusci czarnego dyma i dalej jest ok, jezeli dadadaje delikatnie gazu jest cisza jak i po odpieciu gruszki od turbo.


Na górę
Post: 04-11-2016, 11:47 
Offline

Rejestracja: 03-11-2016, 20:20
Posty: 4
Suzuki: Grand vitara ddis
Najbardziej stuk jest slyszalny na 1,2, na 3 biegu juz go nie ma


Na górę
Post: 07-11-2016, 00:17 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 19-09-2016, 18:13
Posty: 73
Lokalizacja: Słupsk
Suzuki: GV 2006 3d 1.9d
przyczyn może być bez liku, ale może ktoś spie***lił ci tą mapę bez dpfu, ja jak pozbyłem się filtra, wgrałem mapę która oprócz wyłączonego filtra miała mieć trochę wiecej mocy, niestety była zła, auto dymiło i w zakresie 2-3tys wibrowało całe - wszak nie ma dwumasówki, zdynerwowany całą sytuacją wgrałem z powrotem oryginał w którym sam dezaktywowałem dpf - problemy ustały , natomiast dynerwował mnie... brak mocyyyyyyyy, kolejną mapę zmodyfikował mi lepszy magik i teraz auto ciągnie, mało pali, nie dymi, malina :-P

z drugiej strony stuki nie nastrajają optymistycznie, f9q marki reno ma trochę problemów z dołem silnika tj panewkami, a 2-3 tysiace to taki objaw możliwy.... :idea:


Na górę
Post: 08-11-2016, 19:17 
Offline

Rejestracja: 03-11-2016, 20:20
Posty: 4
Suzuki: Grand vitara ddis
z tymi magikami to już szkoda gadać jeden lepszy od drugiego nie ma komu dać auto żeby porządnie je zdiagnozował po za tym miałem kiedyś lagune i tam miałem problem z panewkami lecz objaw był zupełnie inny tutaj ewidentnie przyczyna jest zawieszający się wtrysk dodam ze auto ma czasami jakiś odpał i chodzi normalnie ale po postoju na nowo zaczyna grać najlepszym rozwiązaniem chyba będzie zakup drugich wtrysków, może ma ktoś na forum dostępne nr 0445110230 ?


Na górę
Post: 17-11-2016, 12:26 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 03-08-2016, 06:37
Posty: 16
Lokalizacja: warzawa
Suzuki: Grand Vitara 1.9DDiS
polecam firme V-tech jestem swieżo po usunięciu DPF i podniesieniu mocy auto smiga jak nowe zero problemów


Na górę
Post: 24-08-2017, 07:14 
Offline

Rejestracja: 24-08-2017, 06:19
Posty: 1
Witam serdecznie.
Suzuki trafiła w moje ręce. Diagnoza tego problemu zajęła mi 8godz pracy. Wszystko co opisuje autor zgadza się w 100%. Były wykonane wszelkie diagnozy podzespołów elektronicznych (wszystko w normie) ,ale Vitara stukała przy doładowaniu turbo. Moi poprzednicy zaglądali prawie w każdy możliwy kąt silnika ,bez skutku (pozdrawiam mechaników którzy dokręcili miskę olejową nie kompletnie na parę śrub ) i wiele innych podzespołów. Wracając do sprawy, w suzuki miało miejsce spalanie stukowe (nieprawidłowe spalanie w cylindrze) ,po sprawdzeniu ciśnienia sprężania diagnoza nic nie pokazała , ale zaobserwowałem strzelanie w kolektorze wydechowym ( przyczyna do złego zapłonu), rozrząd sprawdzony wszystko ok. Kierowało mnie to na wytarty wałek rozrządy który sprawdziłem i był Ok ,ale przy diagnozie wałka sprawdzałem jednocześnie luzy zaworowe i w taki sposób doszedłem do przyczyny. W suzuki pękła sprężyna (dwa zwoje) na zaworze wydechowym pierwszego cylindra, siła dużej ilości spalin w kolektorze wydechowym z pozostałych cylindrów otwierała zawór z pierwszego cylindra (otwierał się pod naciskiem małego palca) i tworzył się nie prawidłowy cykl spalania. Do tego typu usterek dochodzi jeżeli jeździmy zbyt długo na zapchanym dpf-ie i powoduje to przegrzanie silnika .
Pozdrawiam ...


Na górę
Post: 24-08-2017, 07:27 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 21-08-2007, 20:49
Posty: 4031
Lokalizacja: Sztutowo czasem Warszawa
Suzuki: Była GV II 2007 DDIS
:ok: O proszę. Dzięki za opisanie przyczyny. :ok:

_________________
Pozdrawiam, Marek
"There are 10 types of people in this world, those who understand binary and those who don't" ;)
I już bez klekocika :placze:


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 9 ] 

Strefa czasowa UTC+01:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 5 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl
[ GZIP: On ]