Suzuki Klub Polska - Forum Dyskusyjne - www.suzukiklub.pl

Forum dyskusyjne dla użytkowników samochodów marki Suzuki.
Dzisiaj jest 16-07-2025, 23:38

Strefa czasowa UTC+01:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 14 ] 

Gdzie wymieniac olej po zakupie
Silnik 27%  27%  [ 14 ]
Skrzynia 22%  22%  [ 11 ]
Mosty (dyferencjał) 22%  22%  [ 11 ]
Wspomaganie 8%  8%  [ 4 ]
Reduktor 22%  22%  [ 11 ]
Liczba głosów: 51
Autor Wiadomość
Post: 28-09-2016, 20:03 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 05-09-2016, 10:49
Posty: 54
Suzuki: Grand Vitara II 2.0
Witam,
Jakis miesiac temu kupilem GV II J20A i jestem w trakcie kapitalnego remontu silnika. Wyjety jest silnik, skrzynia, przedni wozek i kilka innych rzeczy.
Pytanie pomijajac remont silnika - przy okazji i ogolnie czy po zakupie tego modelu warto wymienic olej w skrzyni, mostach moze jeszcze w innych miejscach? Nie bede sie rozpisywal ile ma przebiegu ten moj egzemplarz bo generalnie nie ma to sensu - silnik do kapitalki a wyglada generalnie na bardzo zadbany.
Prosze wiec o rade nie tylko dla mnie ale tez jak mysle innych swiezych nabywcow tego modelu w dwoch kwestiach:

  • Czy warto po wymianach eksploatacyjnych w silniku zrobic to samo w kwestii wymiany oleju w innych miejscach (skrzynia, mosty)?
  • Gdzie i jakie oleje beda najlepsze (typy oraz marki) oraz ile litrow pojdzie na kazdy komponent?

Bardzo prosze o pomoc i rady, wszystko jest narazie rozlozone przez kilka dni i latwiej pewnie dokonac tych czynnosci serwisowych.

_________________
Grand Vitara II 2.0 (J20A)


Ostatnio zmieniony 28-09-2016, 20:50 przez BorysLcf, łącznie zmieniany 2 razy.

Na górę
Post: 28-09-2016, 20:30 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 21-08-2007, 20:49
Posty: 4031
Lokalizacja: Sztutowo czasem Warszawa
Suzuki: Była GV II 2007 DDIS
Oleje w skrzyni, mostach i reduktorze wymienić.

Gdzie jakie i ile - proszę troszkę poszperać na forum :)

Napisz jaki przebieg, bardzo jestem ciekaw kiedy trzeba robić remont tego silnika.

_________________
Pozdrawiam, Marek
"There are 10 types of people in this world, those who understand binary and those who don't" ;)
I już bez klekocika :placze:


Na górę
Post: 28-09-2016, 20:48 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 05-09-2016, 10:49
Posty: 54
Suzuki: Grand Vitara II 2.0
Dzieki serdeczne :)

czoboki pisze:
Napisz jaki przebieg, bardzo jestem ciekaw kiedy trzeba robić remont tego silnika.

Przebieg 170k ale naprawde, po tym silniku absolutnie widac zdecydowanie wiekszy... Byl mocno kombinowany i obudowy zaworow, tlokow i same tloki byly w dosc znacznym stopniu roznie zurzyte i brudne. Panewki byly wymieniane ale bez szlifu korbowodu, zamiast uszczelek silikon itp.. Do tego wszystkie, doslownie wszystkie lancuchy porozciagane - rozrzadu i pompy oleju ktory walil o obudowe.. Nie sadze zeby przy takim przebiegu ten silnik ktory raczej cieszy sie opinia wytrzymalego byl w takim stanie..

_________________
Grand Vitara II 2.0 (J20A)


Na górę
Post: 29-09-2016, 18:17 
Offline

Rejestracja: 21-08-2016, 22:13
Posty: 54
Lokalizacja: Poznań
Suzuki: GVII J20A LPG
BorysLcf pisze:
Pytanie pomijajac remont silnika - przy okazji i ogolnie czy po zakupie tego modelu warto wymienic olej w skrzyni, mostach moze jeszcze w innych miejscach?
  • Czy warto po wymianach eksploatacyjnych w silniku zrobic to samo w kwestii wymiany oleju w innych miejscach (skrzynia, mosty)?
  • Gdzie i jakie oleje beda najlepsze (typy oraz marki) oraz ile litrow pojdzie na kazdy komponent?

Bardzo prosze o pomoc i rady, wszystko jest narazie rozlozone przez kilka dni i latwiej pewnie dokonac tych czynnosci serwisowych.

Oczywiście że warto wymienić oleje. To robi się zawsze po kupnie. Całkiem niedawno pojawił się temat o wymianie olejów. Co do oleju do silnika - ja leję Motula 8100 Xcess 5w40. Wiele dobrego słyszałem też o olejach Liqui Moly z dodatkiem MoS2. Przed wymianą oleju polecam zrobić płukankę silnika (np. Liqui Moly engine flush). Co do tego ile oleju trzeba do każdego z elementów - było to na forum. Jest na stronie każdego z producentów po wybraniu samochodu i doborze oleju. Jest w instrukcji. Ale skoro potrzeba to i dodam jeszcze raz tutaj:

Mechanizm różnicowy przód 1.1L 80w90 Motul Gearbox
Mechanizm różnicowy tył 0.9L 80w90 Motul Gearbox
Skrzynia biegów 1.9L 75w90 Motul Gear 300
Skrzynia rozdzielcza (reduktor) 1.9L 75w90 Motul Gear 300
Silnik 5L Motul 8100 Xcess 5w40

W silniku w wielu miejscach zamiast uszczelek jest klej - wystarczy popatrzeć do serwisówki.
Co do powyciąganych łańcuchów - może było mało oleju? Toć to od razu byś usłyszał przy kupnie, że to wszystko wali i dygocze. Być może ma spore ubytki uleju / gdzieś brakuje mu uszczelki - i po miesiącu od kupna gdzieś to uciekło. Stąd za niskie ciśnienie na napinaczu i luźny łańcuch.

Ogólnie ciekaw jestem ile wyniesie Cię całość napraw. Jeżeli możesz - pisz na bieżąco jak wyglądały koszty wymian poszczególnych części.

Przy okazji remontu nie zapomnij sprawdzić luzów zaworowych. A przy okazji wymiany rozrządu zamów również klin. Nie dodają tego w zestawach z rozrządem, a czytałem już historie o tym jak to ten klin był powodem śmierci silnika. Groszowe sprawy, a na pewno nie zaszkodzi. Od siebie polecam sklep dedykowany z częściami do suzuki - nie wiem czy można podać nazwę, ale bez problemu go znajdziesz. Zamówienie, które poszło ok. 15 z prośbą o szybką wysyłkę - paczka po 12 godzinach była 400 km dalej u mnie. Jak - nie mam pojęcia.


Na górę
Post: 29-09-2016, 18:33 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 05-09-2016, 10:49
Posty: 54
Suzuki: Grand Vitara II 2.0
Wziuuuuuu - nawet nie zdajesz sobie sprawy jak bardzo jest mi pomocna Twoja wypowiedź!
Temat jest o wiele dłuższy niż wzmianka w pierwszym poście.

Dobrze mówisz i opiszę wszystko krok po kroku wraz ze szczegółowymi kosztami na każdym etapie. Bardzo wiele wyniosłem do tej pory z tego tematu.. Generalnie miała być wymiana hałasującego rozrządu a skończyło się na kapitalce silnika.

Też jestem zwolennikiem Motula, jutro idę do zakładu i przekażę im powyższa listę. Jeszcze raz wielkie dzięki!

Wysłane z mojego Nexus 6 przy użyciu Tapatalka

_________________
Grand Vitara II 2.0 (J20A)


Na górę
Post: 30-09-2016, 16:37 
Offline

Rejestracja: 11-06-2016, 15:55
Posty: 118
Lokalizacja: Limerick
Suzuki: Grand Vitara II
Witam
Ja wtrace swoje marne slowo odnosnie plukanki silnika. Przy okazji wymiany rozrzadu chlopaki z warsztatu stwierdzili, ze dobrze by bylo zrobic plukanke aby silnik sie "umyl" ale po wyjeciu napinaczy rorzadu jednak zmienili zdanie i powiedzieli zebym nigdy nie dal sie namowic na plukanke w tym silniku. Otworki ktorymi przedostaje sie olej do napinaczy sa wielkosci szpilki albo jeszcze mniejsze i podczas plukanki raczej na pewno sie zatkaja. Mieli taki przypadek w innym aucie. Ja zrezygnowalem z plukania a postanowilem ze wymienie olej trzy razy po kazdych 5000km i wlasnie zlalem przed wczoraj olej i byl czarny. Wlalem nowy i zalozylem nowy filtr i po kolejnych 5000km zrobie to samo. Decyzja nalezy do ciebie.
Pozdrawiam

_________________
Mohinder
Suzuki Grand Vitara II,


Na górę
Post: 04-10-2016, 08:35 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 05-09-2016, 10:49
Posty: 54
Suzuki: Grand Vitara II 2.0
Dzieki Mohinder za info - tez o tym myslalem ale sila rzeczy juz zdarzylem trzy razy wyminiec olej w aucie.. Pierwszy raz standardowo, drugi raz jak sie okazalo ze rozrzad byl do wymiany a trzeci wymienie bo okazalo sie ze takze tloki i korbowod..

Jak wspominalem opisze wszystko jak juz bede mial to za soba :)

_________________
Grand Vitara II 2.0 (J20A)


Na górę
Post: 06-10-2016, 12:53 
Offline

Rejestracja: 21-08-2016, 22:13
Posty: 54
Lokalizacja: Poznań
Suzuki: GVII J20A LPG
To mnie zaskoczyliście. Ktoś miał taką sytuację? Czy wszystko to tylko legendy i mity usłyszane gdzieś w warsztacie?


Na górę
Post: 09-10-2016, 19:47 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 05-09-2016, 10:49
Posty: 54
Suzuki: Grand Vitara II 2.0
Najlepiej byłoby zapytać serwis Suzuki.. Swoją drogą naturalnym procesem jest zwyczajna wymiana oleju, nie jakieś płukanki.

Wysłane z mojego Nexus 6 przy użyciu Tapatalka

_________________
Grand Vitara II 2.0 (J20A)


Na górę
Post: 10-10-2016, 23:37 
Offline

Rejestracja: 17-08-2016, 12:17
Posty: 148
Suzuki: Grand Vitara II
ja osobiście też nie radze płukac silnika..
na własnej dupie się o tym przekonałem, miałem wcześniej mercedesa w211 2.6 V6, mechanik namówił mnie na płukanke( pewnie zostala mu jedna puszka która mi wcisnął), no i zalałem przed wymiana oleju, od tamtego momentu zaczęły się problemy, silnik zaczął coraz mocniej hałasowac(coś w środku silnika zaczeło stukac) najpierw stuki jakby małym młoteczkiem ktos wewnątrz uderzał, po kilku miesiącach już jakby ktoś dużym młotkiem walił wewnatrz silnika,,,, cała zabawa skończyła sie wymianą silnika na nowy....


Na górę
Post: 30-11-2016, 11:30 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 05-09-2016, 10:49
Posty: 54
Suzuki: Grand Vitara II 2.0
wziuuuuu pisze:
Przy okazji remontu nie zapomnij sprawdzić luzów zaworowych. A przy okazji wymiany rozrządu zamów również klin. Nie dodają tego w zestawach z rozrządem, a czytałem już historie o tym jak to ten klin był powodem śmierci silnika. Groszowe sprawy, a na pewno nie zaszkodzi. .


Odgrzebuje troche temat ale zapowiada sie na 5 rozbieranie rozrzadu - moglbys mi podpowiedziec jak znalezc ten klin? Chcialbym przy okazji teraz go wymienic. Czy to nie jest przypadkiem to?

https://suzuki-czesci.pl/pl/p/Tuleja-ko ... J20B-/1441

_________________
Grand Vitara II 2.0 (J20A)


Na górę
Post: 30-11-2016, 14:24 
Offline

Rejestracja: 21-08-2016, 22:13
Posty: 54
Lokalizacja: Poznań
Suzuki: GVII J20A LPG
Z tego co pamiętam to kupowałem :
https://suzuki-czesci.pl/pl/p/Klin-walu-korbowego-Suzuki/1412

Kupiłem go tylko dlatego, że na naszym forum ktoś napisał o tym, że niedługo po wymianie rozrządu stary klin pękł.

W domu sprawdzę w liście zamówienia czy to na 100% to.

Swoją drogą - skąd kolejna rozbiórka?


Na górę
Post: 02-12-2016, 12:02 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 05-09-2016, 10:49
Posty: 54
Suzuki: Grand Vitara II 2.0
wziuuuuu pisze:
W domu sprawdzę w liście zamówienia czy to na 100% to.


Super, jakbys mogl bede wdzieczny.

wziuuuuu pisze:
Swoją drogą - skąd kolejna rozbiórka?


To dluga historia, czesciowo jest tu wyjasniona.. viewtopic.php?f=71&t=14017&start=25

_________________
Grand Vitara II 2.0 (J20A)


Na górę
Post: 03-12-2016, 11:06 
Offline

Rejestracja: 21-08-2016, 22:13
Posty: 54
Lokalizacja: Poznań
Suzuki: GVII J20A LPG
Sprawdziłem zamówienie, klin który wymieniałem to ten z podanego linku. Wymieniałem też uszczelkę napinacza rozrządu.

08341-31059 | Klin wału korbowego Suzuki
12835-77E00 | Uszczelka napinacza rozrządu 1.8 / 2.0 16v J20A / J20B


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 14 ] 

Strefa czasowa UTC+01:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 5 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl
[ GZIP: On ]