Suzuki Klub Polska - Forum Dyskusyjne - www.suzukiklub.pl

Forum dyskusyjne dla użytkowników samochodów marki Suzuki.
Dzisiaj jest 23-06-2025, 15:30

Strefa czasowa UTC+01:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 637 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 117 18 19 20 2126 Następna
Autor Wiadomość
Post: 12-09-2016, 14:53 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 07-02-2016, 17:04
Posty: 332
Lokalizacja: Skoczów
Suzuki: S-Cross & CX7
Żebyś się nie zdziwił jak Cie 1.0 objedzie :) Liczy się moment a nie konie ...

_________________
S-Cross GLX 1.6 DDiS Allgrip


Na górę
Post: 12-09-2016, 15:26 
Offline

Rejestracja: 21-06-2015, 12:31
Posty: 1818
Suzuki: SuziQuattro
A czy napisałem że jestem pewien wygranej - nie, ale chętnie sprawdzę.


Na górę
Post: 12-09-2016, 17:26 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 20-04-2006, 16:14
Posty: 114
Lokalizacja: Rzeszów
MS pisze:
A czy napisałem że jestem pewien wygranej - nie, ale chętnie sprawdzę.


Jak dotrę swojego... to mogę stanąć. :-)

PS. Dziś wybrałem się na przejażdżkę poza miasto. Kawałek autostradą (Rzeszów-Wschód do Rzeszów Zachód) w sumie około 30km. Spalanie z 8.1 spadło do 7.7. Rozpędziłem się do prawie 160 licznikowego czyli zapewne około 150km/h rzeczywistej. Bez jakiegoś gwałtownego przyspieszania, wszystko łagodnie i powoli jak z dziewicą.

_________________
hrabia
S-Cross happy rider


Na górę
Post: 12-09-2016, 18:02 
Offline

Rejestracja: 17-11-2010, 19:06
Posty: 11
Lokalizacja: Warszawa
A'propo dynamiki 1.6 4WD.
Mierzyłem 0-100. Wynik to równe 11 sekund.
1.0 pewnie się bujnie podobnie ale w codziennej eksploatacji będzie przyjemniejszy.
Dla porównania (i pokazania potencjału silnika 1.6) Swift Sport ze zrobionym customowym wydechem i dolotem wypluł na hamowni prawie 160 KM a pierwsza setka w miarę powtarzalnie to okolice 7.7 sek (na dwójce) i około 8.1 sek jak przebijamy na 3-jkę.
Silniki fabrycznie są mocno przyduszone, w Swifcie po zmianie wydechu auto zyskało prawie 20 Nm przy 2000 obrotów. Tak, robiłem hamowanie przed wydechem i po na tej samej hamowni.
A wracając do tematu S-Crossa... Ktoś coś wie o witaminkach do silników 1.4? W Holandii są tunerzy którzy się chwalą skokiem mocy do 170 KM. Ktoś Vitare chipował już?


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk


Na górę
Post: 12-09-2016, 18:32 
Offline

Rejestracja: 21-06-2015, 12:31
Posty: 1818
Suzuki: SuziQuattro
Driv3r pisze:
A'propo dynamiki 1.6 4WD.
Mierzyłem 0-100. Wynik to równe 11 sekund.
1.0 pewnie się bujnie podobnie ale w codziennej eksploatacji będzie przyjemniejszy.

dane fabryczne 1,6 - 11s do 100km/h
1,0 -12 s do 100km/h
oczywiście duuuużo zależy od kierowcy, po prostu moim zdaniem różnica bedzie niezauważalna, a spalanie...... zimą mam 6,5 l, latem 6 l (mało zakorkowanych miast)


Na górę
Post: 12-09-2016, 18:52 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 13-06-2012, 20:19
Posty: 1538
Suzuki: TM3 LR Highland
Czas do setki ma drugorzedne znaczenie, no chyba ze scigamy sie na kazdych swiatłach ale to wtedy źle wydalismy kasę, bo Suzuki to nie auto sprotowe... ;)
Jednak codzienna jazda w miescie czy na trasie silnikiem z turbiną jest przyjemniejsza przez wyzszy moment obrotowy osiagany przy nizszych obrotach.
Wolnossacy zrobi czynnosc wyprzedazania/przyspieszania podobnie szybko tyle ze z dodanym czasem na redukcje o bieg czy dwa w dół i w akompaniamencie wycia silnika....

_________________
Ex Vitara Premium 1.0T FWD 2019
Ex Vitara S 1.4T FWD 2018
Ex Swift Comfort 1.2 94 KM 2015
Ex Splash Comfort 1.2 86 KM LPG 2009


Na górę
Post: 12-09-2016, 19:28 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 19-01-2013, 14:09
Posty: 1384
Suzuki: Vitara S 4WD AT
MS pisze:
Ale bicie piany, dobra staję 1,6 4x4 , na 1/4 mili
Ten sam silnik w Vitarze:
- 4WD AT - 18,52 (126,3 km/h)
- 2WD AT - 18,04 (125,9 km/h)
- 2WD MT - 17,79 (128,9 km/h)

Dla porównania 1.4 4WD AT: 16,29 (139,0 km/h). Czekamy na 1.0 :)

_________________
Vitara S 1.4 Boosterjet 4WD AT
Swift Sport 1.4 Boosterjet


Na górę
Post: 12-09-2016, 19:29 
Offline

Rejestracja: 21-06-2015, 12:31
Posty: 1818
Suzuki: SuziQuattro
pisałem wcześnie to wszystko to bicie piany, różnice są naprawdę niewielki , często niwelowane, przez to coś co łączy kierownicę z pedałami.
oto bajka (zresztą już była) - https://www.youtube.com/watch?v=EqJWogKtWB0 - dla mnie różnice są naprawdę niewielkie choć to 1,4 a nie 1,0. na pewno nie warte dopłaty. Oczywiście ktoś może stwierdzić, że warte każdej dodanej złotówki.


Na górę
Post: 12-09-2016, 19:40 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 19-01-2013, 14:09
Posty: 1384
Suzuki: Vitara S 4WD AT
Przyśpieszając tak jak kierowca S-ki z powyższego filmiku... Nie dość, że prędkościomierz się zatrzymuje przy zmianie biegów, to w pewnym momencie nawet zwalnia... W ten sposób różnice rzeczywiście niewielkie ;)
W zakresie 60-100 km/h - 1.4 przyśpiesza średnio o 2 sekundy szybciej niż 1.6 - myślę, że 1.0 będzie gdzieś pośrodku.
Czy to dużo czy mało - pozostawiam subiektywnym ocenom użytkowników.

_________________
Vitara S 1.4 Boosterjet 4WD AT
Swift Sport 1.4 Boosterjet


Na górę
Post: 13-09-2016, 10:01 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 19-01-2013, 14:09
Posty: 1384
Suzuki: Vitara S 4WD AT
Driv3r pisze:
A'propo dynamiki 1.6 4WD.
Mierzyłem 0-100. Wynik to równe 11 sekund.
1.0 pewnie się bujnie podobnie ale w codziennej eksploatacji będzie przyjemniejszy
S-Cross 4WD 1.0 Boosterjet, 0-100 km/h:
https://www.youtube.com/watch?v=7f1NIoPFyoo

_________________
Vitara S 1.4 Boosterjet 4WD AT
Swift Sport 1.4 Boosterjet


Ostatnio zmieniony 13-09-2016, 10:08 przez DS, łącznie zmieniany 2 razy.

Na górę
Post: 13-09-2016, 10:07 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 03-08-2006, 11:13
Posty: 12406
Lokalizacja: CB - CIN - CT
Suzuki: Vitara 1.6 AllGrip
Na oko 12 sekund.


Na górę
Post: 13-09-2016, 10:08 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 19-01-2013, 14:09
Posty: 1384
Suzuki: Vitara S 4WD AT
Wskazówka osiąga 100/km/h po 10,19 sek.

_________________
Vitara S 1.4 Boosterjet 4WD AT
Swift Sport 1.4 Boosterjet


Na górę
Post: 13-09-2016, 10:57 
Offline

Rejestracja: 19-05-2016, 06:56
Posty: 406
Suzuki: S-cross
DS pisze:
Wskazówka osiąga 100/km/h po 10,19 sek.

Hmmm - całkiem niezły wynik, zważywszy że dane fabryczne 1.0 4WD wynoszą 12 sekund...
Czyżby wiatr w plecy?
Swoją drogą zastanawiam się, czy w przypadku trybu SPORT (zarówno w 1.0, jak i 1.4) jest aż tak zauważalna różnica w zbieraniu się samochodu od dołu, czy nie?
W 1.6 4WD tryb SPORT odczuwa się przy przyspieszaniu (zwłaszcza od 0) jak by to miał być kop z turbiny, a tu w "busterach" turbinę mamy przecież też w AUTO...
Ciekawy jestem, jakie są wrażenia użytkowników nowych (w porównaniu do 1.6) w tym zakresie.


Na górę
Post: 13-09-2016, 11:17 
Offline

Rejestracja: 19-05-2016, 06:56
Posty: 406
Suzuki: S-cross
A skoro mowa o osiągach.
Analizując dane fabryczne zastanawia mnie jedno - dlaczego w przypadku silnika 1.0 i to zarówno 2WD jak i 4WD, różnica między skrzynią MT, a AT w przyspieszeniu to 1,5 sek, a w przypadku silnika 1.5 wartości są identyczne? Gdzie tu sens, gdzie logika...;-) Czy to kwestia takiego a nie innego zestrojenia skrzyni, dobrania przełożeń? Ale czemu miałyby być celowo dobierane właśnie w taki sposób, żeby w przypadku silnika 1.0 pogarszać osiągi? Nie dało się zestroić tak jak w przypadku 1.4, żeby nie było straty na osiągach?
A może to po prostu błąd pisarski...;-)


Na górę
Post: 13-09-2016, 12:03 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 19-01-2013, 14:09
Posty: 1384
Suzuki: Vitara S 4WD AT
zulos pisze:
Hmmm - całkiem niezły wynik, zważywszy że dane fabryczne 1.0 4WD wynoszą 12 sekund... (...) zastanawiam się, czy w przypadku trybu SPORT (zarówno w 1.0, jak i 1.4) jest aż tak zauważalna różnica w zbieraniu się samochodu od dołu, czy nie?
W 1.6 4WD tryb SPORT odczuwa się przy przyspieszaniu (zwłaszcza od 0) jak by to miał być kop z turbiny, a tu w "busterach" turbinę mamy przecież też w AUTO...
Wiele testów potwierdza, że Suzuki (od lat) zawyża dane dotyczące przyśpieszeń. Polecam australijski portal Performance Drive, podchodzą profesjonalnie do tematu (testy zawsze w takich samych warunkach, kilka-kilkanaście prób, z których wybierany jest najlepszy wynik itp.)
Nie wiem jak przy "busterze" MT, natomiast w AT różnica jest ogromna, choć wiele w tym zasługi innej pracy skrzyni.

zulos pisze:
A skoro mowa o osiągach.
Analizując dane fabryczne zastanawia mnie jedno - dlaczego w przypadku silnika 1.0 i to zarówno 2WD jak i 4WD, różnica między skrzynią MT, a AT w przyspieszeniu to 1,5 sek, a w przypadku silnika 1.5 wartości są identyczne? Gdzie tu sens, gdzie logika...;-)
Też się nad tym zastanawiałem, podobnie jest w przypadku Vitary, dane takie same dla 2WD i 4WD.
Testy nie potwierdzają ani tych danych, ani braku różnic :)


PS. W powyższym filmiku (1.0) zakres 60-100 km/h - 5,92 sek.

_________________
Vitara S 1.4 Boosterjet 4WD AT
Swift Sport 1.4 Boosterjet


Na górę
Post: 13-09-2016, 12:17 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 03-08-2006, 11:13
Posty: 12406
Lokalizacja: CB - CIN - CT
Suzuki: Vitara 1.6 AllGrip
DS pisze:
Wskazówka osiąga 100/km/h po 10,19 sek.

Czyli 94 km/h, a 100 dopiero po 12 :D


Na górę
Post: 13-09-2016, 14:13 
Offline

Rejestracja: 01-02-2015, 18:59
Posty: 31
Nie wydaje mi się żeby silnik 1.0 miał lepsze przyspieszenie od 0 do 100. Powinien mieć za to lepszą elastyczność - lepsze przyspieszenie od 60 do 100 na 3 biegu. Pewnie dobrze też wypada przy przyspieszaniu od 60 do 100 na 4 biegu. Pytanie tylko o ile lepiej od silnika 1.6.
Z silnikiem 1.6 jest problem gdy przy wyprzedzaniu trzeba zmienić z 2 na 3 bieg przy prędkości około 80 km/h i na tej 3 już tak dobrze nie idzie. Ciekawe czy ten sam problem będzie występował dla silnika 1.0 i 1.4.


Na górę
Post: 13-09-2016, 14:35 
Offline

Rejestracja: 11-02-2015, 22:46
Posty: 332
Lokalizacja: Wawer
Suzuki: (dawniej) S-Cross
3 bieg przy predkosci 80% :szok: ? Przy tej predkosci nigdy chyba jeszcze nie zdarzylo mi sie wyprzedzac na biegu nizszym niz IV.


Na górę
Post: 13-09-2016, 17:52 
Offline

Rejestracja: 19-05-2016, 06:56
Posty: 406
Suzuki: S-cross
Jarl pisze:
3 bieg przy predkosci 80% :szok: ? Przy tej predkosci nigdy chyba jeszcze nie zdarzylo mi sie wyprzedzac na biegu nizszym niz IV.

Ano czasem tak trza bo inaczej się nie da;-) - w kwestii dynamicznego przyspieszania.
Tak samo jak czasem trzeba wrzucać 4 przy prędkości 120 km/h na autostradzie, żeby nie zdychać na wzniesieniu bo 5 nie daje rady...:-(


Na górę
Post: 16-09-2016, 06:25 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 28-08-2016, 18:35
Posty: 13
Lokalizacja: Bydgoszcz
Suzuki: SX4
Witam
Pytanie z innej beczki bo widzę ze tu bitwa na turbiny.

Pytanie odnośnie światła w kabinie; czy po włączeniu silnika START/STOP przed otworzeniem drzwi zapalają się wam światła podsuficce ?. Bo zaczęły cos grzebac w ustawieniach i teraz nie pamietam czy paliły czy nie.
I jeszcze jedno czy autko ma doświetlenie drogi do domu
COMING LEAVING HOME cos w tym stylu. ;)
Pozdrawiam.

_________________
SX4 1.4 4WD 6MT PREMIUM


Na górę
Post: 16-09-2016, 09:19 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 20-04-2006, 16:14
Posty: 114
Lokalizacja: Rzeszów
Kurcze, światła w podsufitce mam wyłączone na razie. Postaram się sprawdzić przy najbliższej okazji.

START/STOPa też staram się wyłączać, zazwyczaj zaraz po pierwszym jego aktywowaniu. :)

Doświetlenia drogi do domu nie zauważyłem. Może dlatego, że wracam zbyt wcześnie.

_________________
hrabia
S-Cross happy rider


Na górę
Post: 16-09-2016, 10:03 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 03-08-2006, 11:13
Posty: 12406
Lokalizacja: CB - CIN - CT
Suzuki: Vitara 1.6 AllGrip
Widziałem z zewnątrz dwa poliftowe S-Crossy w salonie.
Jeden czerwony metalik, a drugi biały.
Wyglądają zdecydowanie agresywnie, jakby przedliftowego śpiącego żółwia ktoś mocno wk....ł :D

Patrząc na wszystkie trzy wersje przodu (oryginalna, ze zmienionym grillem i ostatnia) - najbardziej mi pasuje ta środkowa:
Obrazek


Na górę
Post: 16-09-2016, 12:09 
Offline

Rejestracja: 21-09-2015, 15:44
Posty: 82
Lokalizacja: śląsk
Suzuki: SX4 S-Cross
Właśnie kombinuję,jakby ten grill podmienić! ;/


Na górę
Post: 16-09-2016, 18:59 
Offline

Rejestracja: 03-09-2007, 18:11
Posty: 141
Suzuki: SCross 4x4
Powiem szczerze, że ta wersja najmniej mi się podoba, czyli ta środkowa, tylko kto kupuje Suzuki dla urody? Na marginesie
nowa Vitara przód świetny, ale ten tył...

_________________
SCross PB 4X4 Xled + Liana 1,6 PB


Na górę
Post: 16-09-2016, 19:18 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 03-08-2006, 11:13
Posty: 12406
Lokalizacja: CB - CIN - CT
Suzuki: Vitara 1.6 AllGrip
na marginesie - ten tył Vitary faktycznie jest nijaki do bólu.
I nie bardzo wiem co z tym zrobić...
Moje poprzednie dwie Suzuki były urodziwe od tyłu (bez podtekstów) :D
Tył S-Crossa przed liftem wygląda lepiej.


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 637 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 117 18 19 20 2126 Następna

Strefa czasowa UTC+01:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 4 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl
[ GZIP: On ]