Suzuki Klub Polska - Forum Dyskusyjne - www.suzukiklub.pl

Forum dyskusyjne dla użytkowników samochodów marki Suzuki.
Dzisiaj jest 23-06-2025, 06:26

Strefa czasowa UTC+01:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 637 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 116 17 18 19 2026 Następna
Autor Wiadomość
Post: 05-09-2016, 19:17 
Offline

Rejestracja: 19-06-2015, 11:20
Posty: 66
Jutro w radio TOK FM o 19:45 test nowego Suzuki S Cross po lifcie.
Program Jacka Balkana i Sławka Paruszewskiego

Generalnie dziwili się, że wycofali silnik 1.6

Ale o tym jutro. Kto nie ma możliwości słuchać na bieżąco jutro, podaję linka do podkastu gdzie po 20 można już sobie na spokojnie posłuchać powtórki:

http://audycje.tokfm.pl/audycja/Codzien ... zacyjny/18

POZDR.


Na górę
Post: 07-09-2016, 19:58 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 19-01-2013, 14:09
Posty: 1384
Suzuki: Vitara S 4WD AT
allgrip pisze:
Jutro w radio TOK FM o 19:45 test nowego Suzuki S Cross po lifcie.
Program Jacka Balkana i Sławka Paruszewskiego
Nie znam tych panów, ale tak na szybko odnośnie rzetelności:
- SX4 zasadniczo miał te same silniki co Sedici (1.6 benz., 1.9 diesel 2.0 diesel), we fiacie nie było 1.6 HDI
- "napęd SX4 nie specjalnie działa"... (??)
- "CVT w małych samochodach rzadko kiedy dobrze działa" (??) - z tego, co mi wiadomo, to CVT nie radzi sobie z dużą mocą i dużym momentem obrotowym, więc gdzie ma dobrze działać, jeśli nie w małych samochodach? Skutery pomijam.
- nie wiem jakiej matematyki używają, ale wg standardowej ASX ma 10-15 mm większy prześwit, a nie 3 cm...

_________________
Vitara S 1.4 Boosterjet 4WD AT
Swift Sport 1.4 Boosterjet


Na górę
Post: 07-09-2016, 20:05 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 13-06-2012, 20:19
Posty: 1538
Suzuki: TM3 LR Highland
CVT jak ma sporo mocy i momentu działa bardzo dobrze. Np lex 450H czy nawet nowa rav4.
Problem jest jak momentu malo, bo jest wycie i wysokie obroty (takze na gorkach)
Tutaj panowie maja racje.

_________________
Ex Vitara Premium 1.0T FWD 2019
Ex Vitara S 1.4T FWD 2018
Ex Swift Comfort 1.2 94 KM 2015
Ex Splash Comfort 1.2 86 KM LPG 2009


Na górę
Post: 07-09-2016, 20:40 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 19-01-2013, 14:09
Posty: 1384
Suzuki: Vitara S 4WD AT
Miałem na myśl znacznie większą moc niż ta w w/w samochodach.
Zasadniczo CVT nie są projektowane do utrzymywania wysokich momentów obrotowych, aczkolwiek jest coraz lepiej w tym temacie.
Zdaje się też, że w/w auta posiadają E-CVT, która ma niewiele wspólnego z CVT :)

_________________
Vitara S 1.4 Boosterjet 4WD AT
Swift Sport 1.4 Boosterjet


Na górę
Post: 09-09-2016, 07:03 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 28-08-2016, 18:35
Posty: 13
Lokalizacja: Bydgoszcz
Suzuki: SX4
Witam

Pierwsze wrażenia z jazdy w terenach miejskich; :) (oczami i słuchem laika)

Średnie spalanie na poziomie 8,2-8,5 +/- (info z pokładu)
Praca silnika cicha, kabina b.dobrze wyciszona :D
Zawieszenie - świetnie wybierają nierówności, nie są czułe na występowanie kolein, wybojów i dziur, pod warunkiem, że nie są zbyt duże i nie przekraczają możliwości samochodu ;)
Układ kierowniczy miękko zestrojony, pojazd prowadzi się łatwo i naturalnie. Mając w pamięci sposób oporniejszego kierowania poprzednikiem, postęp jest wyraźny. (przed face-lift).
Stylistyka wyglądu zewnętrznej bryły auta nie każdemu się podoba mi osobiście TAK :) auto na pewno będzie rzucało się w oczy. Model po modyfikacjach ma bardziej zaznaczoną przednią bryłę, co dodaje sylwetce dojrzałości i wyrazistego charakteru.

Skrzynia biegów to zostawiłem na koniec ponieważ mam wrażenie że jej praca odbiega od teraźniejszej technologi, ciężki przeskok z biegu na bieg, naprowadzenie drążka w odpowiednie miejsce to nieporozumienie. Nie wiem czy to jest wina mego egzemplarza czy tak twardo maja zestrojoną skrzynie ze trzeba będzie się przyzwyczaić... :placze:
Podjadę do ASO może coś się dowiem na temat skrzyni biegów.

To na ta chwile tyle informacji, jeszcze wycieczka pod koniec miesiąca - Praga/Drezno zobaczymy jak na trasie się spisze.

Pozdrawiam.

_________________
SX4 1.4 4WD 6MT PREMIUM


Na górę
Post: 09-09-2016, 11:29 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 03-08-2006, 11:13
Posty: 12406
Lokalizacja: CB - CIN - CT
Suzuki: Vitara 1.6 AllGrip
Spore spalanie.
Tyle mi brał SX4 1.6 I generacji ze 106-konnym silnikiem.


Na górę
Post: 09-09-2016, 14:49 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 13-06-2012, 20:19
Posty: 1538
Suzuki: TM3 LR Highland
Avalanche pisze:
Spore spalanie.
Tyle mi brał SX4 1.6 I generacji ze 106-konnym silnikiem.


Chyba bardzo dobre spalanie.
34 konie wiecej i takie samo spalanie...ten 110 konny pali mniej.

_________________
Ex Vitara Premium 1.0T FWD 2019
Ex Vitara S 1.4T FWD 2018
Ex Swift Comfort 1.2 94 KM 2015
Ex Splash Comfort 1.2 86 KM LPG 2009


Na górę
Post: 09-09-2016, 14:51 
Offline

Rejestracja: 11-02-2015, 22:46
Posty: 332
Lokalizacja: Wawer
Suzuki: (dawniej) S-Cross
Largo pisze:
Układ kierowniczy miękko zestrojony, pojazd prowadzi się łatwo i naturalnie. Mając w pamięci sposób oporniejszego kierowania poprzednikiem, postęp jest wyraźny. (przed face-lift).



Gwoli ścisłości, istota problemu ze wspomaganiem w S-Crossie I nie polega imo na tym, ze układ ten chodzi szczególnie ciężko cały czas, bo często daje całkiem przyzwoite wspomaganie przy solidnym kręceniu kierownica. Na tym natomiast, że "usztywnia się" podczas jazdy na wprost. I wtedy właśnie potrzeba nawet drobnej mikrokorekty toru jazdy wymaga przyłożenia większej siły niż zwykle.


Na górę
Post: 10-09-2016, 13:34 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 20-04-2006, 16:14
Posty: 114
Lokalizacja: Rzeszów
Już od kilku dni jest ze mną... ale dopiero się zebrałem, żeby go przyfocić. :-)

Obrazek

Ten niebieski / granat okazał się bardzo ciekawym kolorem. Jestem zadowolony, że się na niego zdecydowałem. Na razie uczę się auta od nowa.

_________________
hrabia
S-Cross happy rider


Na górę
Post: 10-09-2016, 14:02 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 03-08-2006, 11:13
Posty: 12406
Lokalizacja: CB - CIN - CT
Suzuki: Vitara 1.6 AllGrip
Gratulacje.
A z czego była przesiadka?


Na górę
Post: 10-09-2016, 16:11 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 20-04-2006, 16:14
Posty: 114
Lokalizacja: Rzeszów
Avalanche pisze:
Gratulacje.
A z czego była przesiadka?


Przesiadka z 10-letniej już Liany. Oj, nie dosyć że na konsoli 3x wiecej lampek (przerażające, jak odpalam S-Crossa i na chwilę ta cała choinka zaczyna świecić :) ) to jeszcze dodatkowo kupa dodatkowych, nikomu niepotrzebnych przeszkadzajek w jeździe. ;)

Ale siedzi się jeszcze wyżej - jestem wniebowzięty.

Za to widok przez tylną szybę (odbicie w lusterku centralnym) jest jakieś takie dziwne - zupełnie nie czuję odległości. Dobrze, że jest kamera cofania.

_________________
hrabia
S-Cross happy rider


Na górę
Post: 10-09-2016, 16:56 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 13-06-2012, 20:19
Posty: 1538
Suzuki: TM3 LR Highland
Faktycznie granat mu pasuje w tym ujeciu.
Dawaj wiecej fotek i jak wrazenia z silnika, zawieszenia ?

_________________
Ex Vitara Premium 1.0T FWD 2019
Ex Vitara S 1.4T FWD 2018
Ex Swift Comfort 1.2 94 KM 2015
Ex Splash Comfort 1.2 86 KM LPG 2009


Na górę
Post: 10-09-2016, 18:52 
Offline

Rejestracja: 03-09-2007, 18:11
Posty: 141
Suzuki: SCross 4x4
I ja się dołączę z gratkami.
Przesiadka z 10 letniej "już" Liany? Moja zaraz 13 lat, przekroczone 200 tysięcy, i za cholerę nie chce się psuć, jedyny feler to ruda pojawiająca się na tylnych nadkolach.
Tak jak napisał Remote, pisz o wrażeniach z użytkowania, bo sam już nie wiem czy brać starego czy nowego Scrossa.

_________________
SCross PB 4X4 Xled + Liana 1,6 PB


Na górę
Post: 10-09-2016, 21:26 
Offline

Rejestracja: 19-06-2015, 11:20
Posty: 66
tow_vader pisze:
Już od kilku dni jest ze mną... ale dopiero się zebrałem, żeby go przyfocić. :-)

Obrazek

Ten niebieski / granat okazał się bardzo ciekawym kolorem. Jestem zadowolony, że się na niego zdecydowałem. Na razie uczę się auta od nowa.
Miał być kontrowersyjny lift, a wyszło jednak ciekawie stylistycznie. Powoli przekonuję się. A w tym kolorze wygląda obłędnie.
Gratuluję.


Na górę
Post: 10-09-2016, 22:26 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 20-04-2006, 16:14
Posty: 114
Lokalizacja: Rzeszów
Wiem, że Liana nie była wcale leciwa, w zasadzie można powiedzieć, że przez te 10 lat nabrała "bukietu", jak dobre wino. I owszem, nie psuła się. Przez cały okres w zasadzie lałem wachę i tyle. Od czasu do czasu dając zarobić ASO na przeglądach. Nie znam w okolicy pewnego mechanika, a w rzeszowskim ASO jestem tak stałym klientem (to już mój trzeci samochód tej marki, pierwszy był Swift 1.3 w 1998 potem wspomniana Liana w 2006 - oba bezproblemowe wiec decyzja o nowym była łatwa), że chyba nie chcieli by takiego stracić, wiec nie naciagali na niepotrzebne koszty, przynajmniej na tyle na ile potrafiłem to ocenić. Owszem, wiem, że zapewne w jakimś przydomowym warsztaciku koszty byłyby znacznie niższe, ale... a to z fakturą problem, a to auta zastępczego nie ma... a w ASO zawsze na najwyższym poziomie i niczym się nie przejmuję.

A jeśli chodzi o wrażenia po kilku dniach użytkowania nowego S-Crossa to mogę napisać tak. Zawieszenie "przyjemnie" i dość miękko trzyma się drogi. Fajnie pokonuje nierówności, trochę delikatniej od Liany (do niej będę porównywał, bo nie mam do czego). Silniczek mam 1.0, napęd na przód. Co prawda miałem takim modelem jazdę próbną i ją opisywałem, ale powtórzę. Ten silnik to wariat. Wystarczy lekko nacisnąć pedał gazu a ten rwie do przodu jak opętany. Teraz specjalnie to przyuważyłem, zbiera się już przy około 1800 obrotów. Miałem przez 3 dni jako zastępczy S-Cross 1.6 4x4 i bardzo mnie rozczarował ten model. Silnik zamulony, ile bym nie gniótł, zanim zdecydował się przyspieszyć mijały dosłownie sekundy. Nie ma tego efektu w moim silniku, choć powodem też zapewne jest napęd tylko na przednią oś. Na razie ledwo wykręciłem 100km więc też jeszcze za wiele nie ma co oceniać, ale spalanie sukcesywnie spada. Jeżdżę tylko po mieście jak na razie, od świateł do świateł itp. Zaczynałem od 8.5 l/100 km (przy takiej wartości w końcu udało mi się przestawić wyświetlacz na spalanie średnie, domyślnie pokazuje bierzące. Dziś zjechałem do 8.1 i to nie jest moje ostatnie słowo. ;) Liana przy takiej jeździe nie chciała mi schodzić poniżej 10 l/100km.

Wspomaganie kierownicy działa wyraźnie inaczej niż w Lianie. Genralnie nie ma to znaczenia, działa, według mnie, jak należy. Nie zauważyłem niczego, co by mi w nim przeszkadzało, oprócz jednej rzeczy. Przy np. nawracaniu, jak za mocno wejdzie pedał gazu przy starcie, to ma ono tendencję do zbyt gwałtownego powrotu, przez co autem aż "szarpie" na boki (oczywiście bez zrywania przyczepności). Być może to kwestia wyczucia, albo przyzwyczajenia się.

Według mnie, zastąpienie materiału na desce rozdzielczej "miękkim tworzywem" ale o tej samej fakturze co pozostała jej część (w starych S-Crossach ten materiał jest taki lekko błyszczący z chyba "geometryczną" fakturą) wyszło całościowo na plus.

Co do samego koloru - tak jak wspominałem, ten jest "bardzo ciekawy". W cieniu wygląda jak czarny, lekko podświetlony (słońce za chmurami) pokazuje jego granat a jasne słońce wyciąga z niego "wyzłoconą prawie zieleń". Cóż, jestem facetem, inaczej nie potrafię tego koloru opisać. :)

Według mnie, nie ma się co zasanawiać. S-Cross po facelifcie to z całą pewnością udany model. Może nie wszystkim przypaść do gustu nowy wygląd, tak jak zapewne nie wsystkim podobał się "stary". Do nowych silników też można podchodzić z dystansem, "bo nowe", "bo turbina". Ale kurcze, Suzuki na prawdę ma doświadczenie w tej materii. Jeśli ktoś decyduje się na 1.4 - według mnie będzie tylko lepiej. Jeśli, tak jak na na 1.0, też będzie zadowolony. W moim przypadku przesiadkę z Liany 1.6 na "obśmiewany" 1.0 uważam za strzał w dziesiątkę. Jechałem już z całą rodziną, żona, dwoje dzieciaków, bez bagaży. O ile w Lianie było to czuć, to tyle nie zwróciłem na taki fakt uwagi w nowym S-Crossie.

I na koniec, nie wiem czy to kwestia koloru, modelu czy jeszcze czegoś innego, ale w ciągu 3 dni już 2 razy jakiś przebrzydły ptak mi ofajdał autko (na zdjęciu widać na zderzaku nad przeciwmgielnym małą białą kreskę - to ten drugi raz). Postanowiłem, kupuję wiatrówkę! :)

Dobra, kończę, bo mi książka z tego wyjdzie. ;)

_________________
hrabia
S-Cross happy rider


Na górę
Post: 11-09-2016, 06:34 
Offline

Rejestracja: 03-09-2007, 18:11
Posty: 141
Suzuki: SCross 4x4
tow_vader,

ja ze swej strony dziękuję za fajny opis, zwłaszcza, że w porównaniu do Liany- cenne informacje. Jak będziesz miał więcej wrażeń śmiało pisz.

Trochę zastanawia mnie miażdżąca przewaga silnika 1.0 nad 1.6. To, że jest elastyczniejszy to wiadomo, ale, że aż tak to się nie spodziewałem, mimo wszystko Liana nie jest jakimś zawalidrogą.
Spalanie rzeczywiście na razie spore, jeszcze sporo chyba musi spaść.

Kolorek fajny, także szerokości życzę.

P.S.
Masz wersję premium?

_________________
SCross PB 4X4 Xled + Liana 1,6 PB


Na górę
Post: 11-09-2016, 07:17 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 03-08-2006, 11:13
Posty: 12406
Lokalizacja: CB - CIN - CT
Suzuki: Vitara 1.6 AllGrip
ciemne szyby z tyłu, więc pewnie premium ;)


Na górę
Post: 11-09-2016, 10:31 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 20-04-2006, 16:14
Posty: 114
Lokalizacja: Rzeszów
smokoviec pisze:
Masz wersję premium?


Tak, to wersja premium.

Jeśli macie jakieś pytania, śmiało piszcze. Jeśli zapytacie o coś na co jeszcze nie zwróciłem uwagi - postaram się poobserwować temat.

Wracając do różnicy w osiagach silnika - nie jest ona jakaś kolosalna. Jest zauważalna, według mnie, ale nie jest aż tak wyraźna, że z Liany nagle robi się potworny muł a nowy S-Cross to prawie Formuła 1. :) Liana, jak się ją dobrze pocisnęło, potrafiła na dwójce bez problemu zapiszczeć oponami. Różnica jest taka, że silnik 1.0 nie musi być aż tak naciskany, żeby pokazać pazury - raczej o to mi chodziło. Może to też kwestia przyzwyczajenia, ale pamiętam jak dziś, na kursie jazdy, dostałem na jeden dzień Lanosa 1.6 (wcześniej cały kurs przejeździłem Uno 1.0) i nie potrafiłem poradzić sobie ze startem - każdy jeden był z piskiem opon. Parę ładnych lat później kupiłem Lianę z silnikiem o tej pojemności (nie wiem jak z innymi parametrami i wagą pojazdu, bo to też ma znaczenie) i już ie było tego problemu. Teraz też nie mam (w S-Cross kupa elektroniki o to przy okazji dba :) ) ale pewną różnicę "na silniku" odczuwam na plus nowego 1.0.

_________________
hrabia
S-Cross happy rider


Na górę
Post: 11-09-2016, 12:10 
Offline

Rejestracja: 28-12-2011, 16:35
Posty: 140
A jak z wrażeniami dźwiękowymi? Czy słychać, że silniczek ma 3 cylindry i czy nie generuje nadmiernych wibracji?


Na górę
Post: 11-09-2016, 12:17 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 20-04-2006, 16:14
Posty: 114
Lokalizacja: Rzeszów
new pisze:
A jak z wrażeniami dźwiękowymi? Czy słychać, że silniczek ma 3 cylindry i czy nie generuje nadmiernych wibracji?


Heh... bardzo dobre pytanie. Akurat dziś moja młodsza córka rzuciła mi pytanie: "tato, dlaczego ten przedni fotel (nikt na nim nie siedział) tak drga a ten na którym siedzisz - nie?" Może to ma z tym związek? Bo jeśli chodzi o dźwięk to auto jest tak dobrze wyciszone, że gdyby nie lampka, to nie wiedziałbym kiedy silnik jest wyłączany przy START/STOP.

Polecam gorąco wszystkim ciekawskim wybrać się do najbliższego salonu (w miarę możliwości oczywiście) na jazdę próbną wersją właśnie 1.0. 1.4 na pewno was nie rozczaruje, a kontrowersje silnika 1.0 warto zbadać samemu. :)

_________________
hrabia
S-Cross happy rider


Na górę
Post: 12-09-2016, 07:53 
Offline

Rejestracja: 19-05-2016, 06:56
Posty: 406
Suzuki: S-cross
tow_vader pisze:
Miałem przez 3 dni jako zastępczy S-Cross 1.6 4x4 i bardzo mnie rozczarował ten model. Silnik zamulony, ile bym nie gniótł, zanim zdecydował się przyspieszyć mijały dosłownie sekundy.

Sorry, ale to jest nie tylko niesprawiedliwa i krzywdząca dla tego silnika opinia, ale przede wszystkim nieprawdziwa.
Wszyscy wiedzą, że nie jest to rakieta i król przyspieszeń, ale silnikiem wolnossącym jeździć trza po prostu umić;-)
Zamiast dusić gaz i czekać te sekundy zanim silnik bez pomocy turbiny osiągnie wystarczające obroty i się zbierze, po prostu redukuje się bieg o jeden, albo raczej o dwa w dół i już nie trzeba na nic czekać. To wciąż nie będzie rakieta, ale jeśli będzie wystarczająca ilość obrotów to nie będzie żadnej turbo-dziury (ni ma turbo ni ma dziury;-).
Sam zanim wsiadłem do S-Crossa całe lata jeździłem turbo-ropniakiem i musiało minąć trochę czasu zanim nauczyłem się jeździć na nowo. I choć mam pewne uwagi do tego silnika i widzę także jego plusy ujemne, to w tym miejscu muszę stanąć w jego obronie i stanowczo zaprotestować!:-)


Na górę
Post: 12-09-2016, 08:38 
Offline

Rejestracja: 11-02-2015, 22:46
Posty: 332
Lokalizacja: Wawer
Suzuki: (dawniej) S-Cross
Remote pisze:
Ecoboosty od Forda sa bardzo wytrzymałe i trwałe.
Moj brat we flocie ma sporo takich i przebiegi 110-140 tys km w 3 lata robią bez problemu.
Generalnie są tak zadowoleni z 1.0T ze przestali kupowac 1.4 i 1.5TDCI w Fiestach.

Jazda z turbo jest o wiele przyjemniejsza od bez i nawet nie wyobrazam sobie zeby ktos po jezdzie autem z turbiną kupił świadomie wolnossącego o podobnej mocy.




No to albo masz zbyt małą wyobraźnię albo ja cierpię na jakąś zaawansowaną turbo-odporność bo wielokrotnie mam okazje jeździć brata fura j jakoś mimo tego nie doszedłem do wniosku, żeby turbo było jakimś nieodzownym wynalazkiem w motoryzacji :).

Co do ecoboostow Forda, to moim zdaniem zdecydowanie zbyt wcześnie aby ogłosić ich sukces. 110 czy 140 tys. nie może jeszcze świadczyć o wytrzymałości i trwałości. Wg mnie przy silniku benzynowym przebieg musiałby być co najmniej 2 czy 2,5 razy większy. Dla porównania, Corolla 1,33 VVTi poszła z przebiegiem 260 tys. do kuzynki, która w tzw. międzyczasie "dokręciła" przebieg do 350 tys., bez żadnych większych problemów. Jak na benzyniaka ze średniej polki cenowej uważam, ze to jest przyzwoity wynik.


Na górę
Post: 12-09-2016, 08:41 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 20-04-2006, 16:14
Posty: 114
Lokalizacja: Rzeszów
zulos pisze:
tow_vader pisze:
Miałem przez 3 dni jako zastępczy S-Cross 1.6 4x4 i bardzo mnie rozczarował ten model. Silnik zamulony, ile bym nie gniótł, zanim zdecydował się przyspieszyć mijały dosłownie sekundy.

Sorry, ale to jest nie tylko niesprawiedliwa i krzywdząca dla tego silnika opinia, ale przede wszystkim nieprawdziwa.
Wszyscy wiedzą, że nie jest to rakieta i król przyspieszeń, ale silnikiem wolnossącym jeździć trza po prostu umić;-)
Zamiast dusić gaz i czekać te sekundy zanim silnik bez pomocy turbiny osiągnie wystarczające obroty i się zbierze, po prostu redukuje się bieg o jeden, albo raczej o dwa w dół i już nie trzeba na nic czekać. To wciąż nie będzie rakieta, ale jeśli będzie wystarczająca ilość obrotów to nie będzie żadnej turbo-dziury (ni ma turbo ni ma dziury;-).
Sam zanim wsiadłem do S-Crossa całe lata jeździłem turbo-ropniakiem i musiało minąć trochę czasu zanim nauczyłem się jeździć na nowo. I choć mam pewne uwagi do tego silnika i widzę także jego plusy ujemne, to w tym miejscu muszę stanąć w jego obronie i stanowczo zaprotestować!:-)


Nigdy w całej mojej 18-letniej historii nie jeździłem silnikiem z turbo. Zawsze to były benzyniaki więc o "umieniu jeździć takimi ustrojstwami" to nie do mnie. Ostatnie 10 lat jeździłem Lianą 1.6 (wcześniej 8 lat Swiftem 1.3) i ona jakoś lepiej się potrafiła zebrać niż ten S-Cross 1.6 4x4. W przypadku startu z jedynki o redukowaniu nie ma co mówić. To, że te silniki potrzebują odpowiednich obrotów to doskonale wiem.

Wcześniej miałem podobne wrażenie przy jeździe próbnej Fiatem Stilo 1.6. Kilka ładnych lat temu. Ten to był muł niemiłosierny. Znów przy nim ten S-Cross 1.6 4x4 to rajdówka pierwszej klasy.

Nie zrozumcie mnie źle, nie chcę broń boże nikomu wmówić, że silnik 1.6 z S-Crossa 4x4 jest jakiś tragicznie przytkany. Po prostu wrażenie takie zrobił, że pomimo podobnej masy, podobnej mocy zachowywał się bardziej "leniwie" niż Liana. Nie znaczy to, że miałem problemy poruszając się tym autem. Wręcz przeciwnie, sprawiał się bardzo poprawnie i zarzutów żadnych nie mam... oprócz tego wrażenia.

_________________
hrabia
S-Cross happy rider


Na górę
Post: 12-09-2016, 09:11 
Offline

Rejestracja: 19-05-2016, 06:56
Posty: 406
Suzuki: S-cross
tow_vader pisze:
Nie zrozumcie mnie źle, nie chcę broń boże nikomu wmówić, że silnik 1.6 z S-Crossa 4x4 jest jakiś tragicznie przytkany. Po prostu wrażenie takie zrobił, że pomimo podobnej masy, podobnej mocy zachowywał się bardziej "leniwie" niż Liana. Nie znaczy to, że miałem problemy poruszając się tym autem. Wręcz przeciwnie, sprawiał się bardzo poprawnie i zarzutów żadnych nie mam... oprócz tego wrażenia.

Jest jeszcze jeden "myk" jeśli chodzi o przyspieszanie w S-Crossie 1.6 Pb 4WD.
Częściowo bym się z Tobą zgodził - jeśli chodzi o przyspieszanie np. od zera z jedynki, a porównanie z Lianą może S-Cross przegrywać zarówno napędem 4x4 jak i trochę inną aerodynamiką, czy też innymi czynnikami.
Odpowiedź na Twoje odczucia może być taka, że - jak ktoś już stwierdził na tym forum - ponoć moc silnika (czy też krzywa i wartość momentu) w trybie AUTO jest ograniczona o bodajże 8% (tak ma być ustawiony komputer w tym trybie). Wystarczy jednak przełączyć w tryb SPORT i wówczas na prawdę - co chyba potwierdzi każdy - właśnie najbardziej jest to odczuwalne przy ruszaniu i przyspieszaniu na pierwszym biegu. Wciąż nie jest to rakieta, ale - w porównaniu do trybu AUTO - "wciska w fotel".
Co po niektórzy zresztą mają już taki tik przy wsiadaniu i odpalaniu, że prawa ręka spada na przełącznik i myka go w prawo na SPORT;-)


Na górę
Post: 12-09-2016, 14:09 
Offline

Rejestracja: 21-06-2015, 12:31
Posty: 1818
Suzuki: SuziQuattro
Ale bicie piany, dobra staję 1,6 4x4 , na 1/4 mili- jest chętny ktoś z 1,0 ?


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 637 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 116 17 18 19 2026 Następna

Strefa czasowa UTC+01:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 4 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl
[ GZIP: On ]