Suzuki Klub Polska - Forum Dyskusyjne - www.suzukiklub.pl

Forum dyskusyjne dla użytkowników samochodów marki Suzuki.
Dzisiaj jest 13-07-2025, 12:19

Strefa czasowa UTC+01:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 1722 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 146 47 48 49 5069 Następna
Autor Wiadomość
Post: 12-06-2016, 12:28 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 16-03-2016, 13:28
Posty: 76
Lokalizacja: Krk
Wedlug salonu dostaja vin jak samochod zjedzie z tasmy.


Na górę
Post: 12-06-2016, 17:59 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 22-04-2016, 12:47
Posty: 310
Gdzieś tez tak słyszałem. Czyli pod koniec czerwca będę atakował salon :D

_________________
Vitara 2WD MT Premium


Na górę
Post: 16-06-2016, 07:48 
Offline

Rejestracja: 25-04-2015, 14:03
Posty: 141
Posiadacze vici z produkcji 2016 sprawdzcie jaka macie date homologacji, bo Ja o dziwo mam sierpien 2015 a auto z produkcji 2016(maj), ktos jeszcze tez tak ma?


Na górę
Post: 16-06-2016, 10:35 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 03-08-2006, 11:13
Posty: 12410
Lokalizacja: CB - CIN - CT
Suzuki: Vitara 1.6 AllGrip
Gdzie?


Na górę
Post: 16-06-2016, 11:10 
Offline

Rejestracja: 25-04-2015, 14:03
Posty: 141
No na karcie homologacji:P


Na górę
Post: 16-06-2016, 11:31 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 08-08-2008, 19:39
Posty: 1130
Arte.Et.Labore pisze:
... sprawdzcie jaka macie date homologacji, bo Ja o dziwo mam sierpien 2015 a auto z produkcji 2016(maj), ktos jeszcze tez tak ma?

Zaryzykuje stwierdzenie ze... wszyscy :)

Homologacje uzyskuje dany typ/ model/ wersja samochodu, a nie konkretny egzemplarz, ten musi po prostu odpowiadac warunkom technicznym jakie od niego wymaga
homologacja danego modelu samochodu.

_________________
****** Pozdrawiam! ******
Obrazek


Ostatnio zmieniony 29-10-2016, 12:15 przez SX4ever, łącznie zmieniany 1 raz.

Na górę
Post: 21-06-2016, 13:03 
Offline

Rejestracja: 27-09-2015, 21:00
Posty: 263
Czy ktoś z obecnych orientuje się do kiedy będzie wychodziła Vitara z obecnym silnikiem 1,6.
Z tego co mi się obiło o uszy to 2017 ale nie wiem czy oznacza to zamknięcie produkcji z końcem 2016 czy 2017.

_________________
S-cross 1,6 VVT AllGrip


Na górę
Post: 21-06-2016, 13:06 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 03-08-2006, 11:13
Posty: 12410
Lokalizacja: CB - CIN - CT
Suzuki: Vitara 1.6 AllGrip
ZTCW dostępna ma być do 2017 roku, ale nie wiem do kiedy będzie produkcja.
Miejmy nadzieję, że jak najdłużej.


Na górę
Post: 21-06-2016, 16:16 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 22-04-2016, 12:47
Posty: 310
Co to oznacza bo nie rozumiem? Tzn, ze od 2017 roku będą inne silnik, czy zaprzestana produkcji Vitary i wprowadza cos innego

_________________
Vitara 2WD MT Premium


Na górę
Post: 21-06-2016, 16:28 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 03-08-2006, 11:13
Posty: 12410
Lokalizacja: CB - CIN - CT
Suzuki: Vitara 1.6 AllGrip
Produkcji Vitary nie zaprzestaną. Jest od 2015 i w Europie sprzedaje się najlepiej z wszystkich modeli.
Silnik 1.6 spełnia wymogi normy Euro 6, obowiązującej chyba od 2014, więc teoretycznie mógłby być produkowany jeszcze przez 2-3 lata.

Tu raczej chodzi o ten chory pomysł, żeby zastąpić go czymś w rodzaju 1.0 BoosterJet.


Na górę
Post: 21-06-2016, 17:51 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 22-04-2016, 12:47
Posty: 310
No cóż taka moda teraz. Wystarczy popatrzeć na Renault i citroen. W Renault captur jest silnik 0.9 toz to szok , on rozpadnie sie po jednej trasie do np Monachium.

_________________
Vitara 2WD MT Premium


Na górę
Post: 22-06-2016, 07:38 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 21-08-2007, 20:49
Posty: 4029
Lokalizacja: Sztutowo czasem Warszawa
Suzuki: Była GV II 2007 DDIS
Po jednej trasie nie, ale chwilę po gwarancji tak. Co raz częściej mam wrażenie, że te normy są w pewnym stopniu kształtowane przez producentów aut. Im mniejszy, bardziej wysilony silnik, tym krótszy jego żywot, tym większa sprzedaż nowych aut...

Myślę, że Avalanche ma rację. Vitara za dobrze się sprzedaje. Muszą sobie odbić Kizashiego ;)

_________________
Pozdrawiam, Marek
"There are 10 types of people in this world, those who understand binary and those who don't" ;)
I już bez klekocika :placze:


Na górę
Post: 22-06-2016, 08:13 
Offline

Rejestracja: 24-10-2015, 13:26
Posty: 9
strzelają sobie w kolano. dla mnie decyzją o wyborze właśnie tego auta to był przede wszystkim wolnossący silnik a później napęd.
moim zdaniem jest idealnie zgrane jedno z drugim dlatego polecam wszystkim wybór vitary z napędem allgrip kosztem wyposażenia dodatkowego. osobiście nie wyobrażam sobie eksploatacji tego auta na twardych drogach bez trybu sport. (na tym trybie to ma faktycznie 120KM, na Auto to nie wiem czy 90 będzie). Naprawdę nie potrzeba żadnych turbin i całego tego badziewia do jej obsługi łącznie z dwumasą.


Na górę
Post: 22-06-2016, 08:44 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 22-04-2016, 12:47
Posty: 310
Ja co prawda mam dopiero zamówiony samochód :-) ale też wybierałem samochód z silnikiem bez turbiny z racji bardzo małych przebiegów codziennych praca - dom około 9 km. Szkoda, że już takich silników nie będzie.

_________________
Vitara 2WD MT Premium


Na górę
Post: 22-06-2016, 09:40 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 19-01-2013, 14:09
Posty: 1384
Suzuki: Vitara S 4WD AT
suvis pisze:
osobiście nie wyobrażam sobie eksploatacji tego auta na twardych drogach bez trybu sport. (na tym trybie to ma faktycznie 120KM, na Auto to nie wiem czy 90 będzie). Naprawdę nie potrzeba żadnych turbin i całego tego badziewia do jej obsługi łącznie z dwumasą.
W trybie Auto powinno być 109KM, informacja z wątku All Grip.
Co do "badziewia" - nie bardzo rozumiem ten paniczny strach przed turbinami - ten element może posłużyć setki tysięcy kilometrów, jeśli tylko potrafi się go używać.
1.4 Boosterjet nie jest żadnym wynalazkiem - przecież to znany i niezawodny silnik K14B, wzbogacony o turbo - i choć Suzuki produkuje małe silniki turbo od 30 lat, to tu nie eksperymentowali, tylko wykorzystali sprawdzoną turbinę Mitsubishi Heavy Industries. Co więcej - 140KM i 220Nm z 1.4 turbo to nie za wiele, nie jest to wysilona jednostka.
Co do 1.0 Boosterjet - nie znam szczegółów, ale póki co temat ten nie dotyczy Vitary.
Testowałem obydwie wersje silnikowe - w temacie dynamiki to jest przepaść. I nie chodzi tu o start spod świateł, bo tu wielkiej różnicy nie będzie, ale np. o wyprzedzanie czy jazdę autostradą. I to bez potrzeby używania trybu Sport. Niestety jest to okupione wyższym spalaniem - teoretycznie 1.4 ma palić mniej niż 1.6, ale póki co między bajki można te dane włożyć...

_________________
Vitara S 1.4 Boosterjet 4WD AT
Swift Sport 1.4 Boosterjet


Na górę
Post: 22-06-2016, 09:56 
Offline

Rejestracja: 24-10-2015, 13:26
Posty: 9
DS pisze:
Testowałem obydwie wersje silnikowe - w temacie dynamiki to jest przepaść. I nie chodzi tu o start spod świateł, bo tu wielkiej różnicy nie będzie, ale np. o wyprzedzanie czy jazdę autostradą. I to bez potrzeby używania trybu Sport. Niestety jest to okupione wyższym spalaniem - teoretycznie 1.4 ma palić mniej niż 1.6, ale póki co między bajki można te dane włożyć...


spalaniem? przejechałem ponad 12tyś i parę razy robiłem test.. tryb SPORT nie ma ŻADNEGO wpływu na większe spalanie.
od 2 tys obr zaczyna się już coś dziać i samochód bardzo ładnie przyspiesza, a do tego klei się na zakrętach.


Na górę
Post: 22-06-2016, 10:12 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 03-08-2006, 11:13
Posty: 12410
Lokalizacja: CB - CIN - CT
Suzuki: Vitara 1.6 AllGrip
Wersją 1.4 czy 1.6?


Na górę
Post: 22-06-2016, 10:16 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 19-01-2013, 14:09
Posty: 1384
Suzuki: Vitara S 4WD AT
suvis pisze:
DS pisze:
Testowałem obydwie wersje silnikowe - w temacie dynamiki to jest przepaść. I nie chodzi tu o start spod świateł, bo tu wielkiej różnicy nie będzie, ale np. o wyprzedzanie czy jazdę autostradą. I to bez potrzeby używania trybu Sport. Niestety jest to okupione wyższym spalaniem - teoretycznie 1.4 ma palić mniej niż 1.6, ale póki co między bajki można te dane włożyć...

spalaniem? przejechałem ponad 12tyś i parę razy robiłem test.. tryb SPORT nie ma ŻADNEGO wpływu na większe spalanie.
od 2 tys obr zaczyna się już coś dziać i samochód bardzo ładnie przyspiesza, a do tego klei się na zakrętach.
Miałem na myśli spalanie 1.4 vs 1.6, a nie AUTO vs SPORT :)

_________________
Vitara S 1.4 Boosterjet 4WD AT
Swift Sport 1.4 Boosterjet


Na górę
Post: 22-06-2016, 10:31 
Offline

Rejestracja: 24-10-2015, 13:26
Posty: 9
DS pisze:
suvis pisze:
DS pisze:
Miałem na myśli spalanie 1.4 vs 1.6, a nie AUTO vs SPORT :)


ok tutaj się nie wypowiem bo nie jeździłem .. wiem tylko że dużo więcej kosztuje.. i że turbina weźmie tyle.. ile przyciśniesz
panicznie ich też się nie boję chodź jakiś czas temu przerabiałem awarię turbiny na trasie.

po prostu uważam że silnikowi 1.6 z allgrip naprawdę nic więcej nie potrzeba - prosta oszczędna jednostka na łańcuchu rozrządu


Na górę
Post: 22-06-2016, 10:52 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 19-01-2013, 14:09
Posty: 1384
Suzuki: Vitara S 4WD AT
suvis pisze:
wiem tylko że dużo więcej kosztuje.. i że turbina weźmie tyle.. ile przyciśniesz
Dokładnie 7000 zł, bo wyposażenie trzeba porównywać do wersji XLED (a szkoda, że 1.4 występuje tylko wersji S). Fakt posiadania turbo nie oznacza, że trzeba cały czas cisnąć :) Nie pamiętam, jak w manualu, ale w automacie podczas spokojnej jazdy obroty wahają się pomiędzy 1300 a 2000, w tym zakresie turbo nie ma za wiele pracy.

suvis pisze:
po prostu uważam że silnikowi 1.6 z allgrip naprawdę nic więcej nie potrzeba - prosta oszczędna jednostka na łańcuchu rozrządu
Przydałby się tylko szósty bieg do tego silnika... :)

_________________
Vitara S 1.4 Boosterjet 4WD AT
Swift Sport 1.4 Boosterjet


Na górę
Post: 22-06-2016, 11:59 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 22-04-2016, 12:47
Posty: 310
Niby nie ma co się bać turbiny ale jak się jeździ na trasie do pracy 9 km potem, od pracy za bramę odebrać dziecko czyli 500 m i ponownie trasa 9 km to turbiny i diesla którego teraz posiadam po prostu szkoda :-). Latem pół biedy ale zimą te odcinki 500 m to silnik dobijają. Turbina mi świszcze choć mechanicy twierdzą że nic jej nie jest po prostu tak ma. Przypomnę że dbam o turbinę przesadnie aż żona i znajomi się śmieją (chodzi o odpalanie i gaszenie silnika). No i co do turbiny jak to mówił mój kolega jak masz turbinę to o zapomnij o lepszym miejscu za stołem weselnym bo ci co nie mają już siedzą a ty siedzisz i chłodzisz turbinę :-)

_________________
Vitara 2WD MT Premium


Na górę
Post: 22-06-2016, 16:44 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 29-03-2015, 13:42
Posty: 928
Suzuki: Vitara xLed Sun
DS pisze:
Przydałby się tylko szósty bieg do tego silnika... :)

I czym miałby jechać? Już czwórka dociąga do maksymalnej a na piątce nie ma nadmiaru mocy bo to w sumie taki nadbieg. Szóstka miałaby może sens przy dodatkowych 50KM tylko wtedy Vmax poszłoby wyżej – czy to bezpieczne przy lekkim wózku w wysokiej budzie?


Na górę
Post: 22-06-2016, 22:44 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 22-01-2011, 14:46
Posty: 708
Lolo6310 pisze:
Przypomnę że dbam o turbinę przesadnie aż żona i znajomi się śmieją (chodzi o odpalanie i gaszenie silnika). No i co do turbiny jak to mówił mój kolega jak masz turbinę to o zapomnij o lepszym miejscu za stołem weselnym bo ci co nie mają już siedzą a ty siedzisz i chłodzisz turbinę :-)


Chłodzenie turbiny jest ważne dla żywotności, a jak mało osób to robi widać w szczególności na parkingach marketów.


Na górę
Post: 23-06-2016, 08:28 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 19-01-2013, 14:09
Posty: 1384
Suzuki: Vitara S 4WD AT
piomic pisze:
I czym miałby jechać? Już czwórka dociąga do maksymalnej a na piątce nie ma nadmiaru mocy bo to w sumie taki nadbieg. Szóstka miałaby może sens przy dodatkowych 50KM tylko wtedy Vmax poszłoby wyżej – czy to bezpieczne przy lekkim wózku w wysokiej budzie?
Testowałem Vitarę 1.6 i w moim odczuciu przydałby się jeden bieg więcej. Może to subiektywne odczucie wynikające z przyzwyczajenia, ale na autostradzie brakowało tego biegu. I nie chodzi tylko o dołożenie szóstki do obecnych przełożeń, a o zmianę całości.
Uważasz, że w wersji AT szóstka też nie ma sensu?

_________________
Vitara S 1.4 Boosterjet 4WD AT
Swift Sport 1.4 Boosterjet


Na górę
Post: 23-06-2016, 09:35 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 29-03-2015, 13:42
Posty: 928
Suzuki: Vitara xLed Sun
Nie wiem jak jest zestopniowany automat. W manualu rzeczywiście przydałoby się coś wyżej na autostradę ale mocy nie wystarczy -- obawiam się że na szóstce zwalniałaby pod byle górkę albo przy przeciwnym wietrze bo już na piątce nie jest zbyt różowo.


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 1722 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 146 47 48 49 5069 Następna

Strefa czasowa UTC+01:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 16 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl
[ GZIP: On ]