Suzuki Klub Polska - Forum Dyskusyjne - www.suzukiklub.pl

Forum dyskusyjne dla użytkowników samochodów marki Suzuki.
Dzisiaj jest 27-06-2025, 17:30

Strefa czasowa UTC+01:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 534 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 14 5 6 7 822 Następna
Autor Wiadomość
Post: 14-03-2016, 14:07 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 29-03-2015, 13:42
Posty: 928
Suzuki: Vitara xLed Sun
Moja chodzi jak należy. Z lekkim oporem, takim w sam raz.


Na górę
Post: 14-03-2016, 19:31 
Offline

Rejestracja: 08-11-2015, 20:35
Posty: 55
Lokalizacja: Wawa
U mnie też wszystko gładziutko wchodzi....

_________________
Vitara 2WD MT xLED


Na górę
Post: 20-03-2016, 19:45 
Offline

Rejestracja: 27-10-2015, 09:59
Posty: 134
Lokalizacja: Wrocław
Suzuki: Vitara II
Czy ktoś może ma jakiś pomysł na to dlaczego Ci Japońcy zostawili takie otwory w tym miejscu widocznym na zdjęciu, przez to dostaje się do środka błoto z nadkola przedniego.Mam zamiar to pozatykać. A swoją drogą muszę spojrzeć czy jest tam od spodu jakaś warstwa zabezpieczenia antykorozyjne tej blachy, czy po prostu błoto i kamienie walą po tym bezpośrednio.


Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

_________________
Vitara 1.6 4WD AT PREMIUM


Ostatnio zmieniony 20-03-2016, 22:35 przez gronax, łącznie zmieniany 5 razy.

Na górę
Post: 20-03-2016, 20:31 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 21-08-2015, 16:04
Posty: 29
VITARARAFAŁA pisze:
Koledzy i koleżanki, już raz o to pytałem ale dla pewności zrobię to ponownie.
Chodzi o skrzynię biegów, a dokładniej zmianę biegów w Vici. Czy to faktem jest, że wchodzą tak topornie.

Ja z kolei mam czasem problem ze wrzuceniem wstecznego. Do tego stopnia, że muszę wrzucić jedynkę - ruszyć kilka centrymetrów i dopiero wsteczny wchodzi bez problemu. Ktoś miał podobnie? Zgłaszać podczas przeglądu?


Na górę
Post: 20-03-2016, 21:05 
Offline

Rejestracja: 18-04-2015, 17:02
Posty: 891
Ile masz przejechane? Ja po 20 kkm nie mam tego problemu.


Na górę
Post: 20-03-2016, 21:26 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 03-08-2006, 11:13
Posty: 12407
Lokalizacja: CB - CIN - CT
Suzuki: Vitara 1.6 AllGrip
To nie jest normalne.

A drzwiami i klapą nadal trzeba walnąć, żeby się zamknęła?


Na górę
Post: 20-03-2016, 21:51 
Offline

Rejestracja: 21-06-2015, 12:31
Posty: 1818
Suzuki: SuziQuattro
antomad pisze:
Ja z kolei mam czasem problem ze wrzuceniem wstecznego. Do tego stopnia, że muszę wrzucić jedynkę - ruszyć kilka centrymetrów i dopiero wsteczny wchodzi bez problemu. Ktoś miał podobnie? Zgłaszać podczas przeglądu?

nie Vitara ale s- cross, w serwisie powiedzieli - gdy nie wchodzi za pierwszym razem - powtórzyć , i u mnie to zawsze działa.


Na górę
Post: 20-03-2016, 22:45 
Offline

Rejestracja: 09-01-2010, 14:02
Posty: 3375
Lokalizacja: Kwidzyn
I to jest naturalne, bo wsteczny nie jest synchronizowany. Tak jak kiedyś się wszystkie biegi zmieniało np. w Starze 29, na podwójne wysprzęglenie z przegazówką :skoczek:
Kurde, co ja piszę? Zaraz się dowiem jaki stary jestem ;/ :))

_________________
S-cross 1,6 Pb AWD


Na górę
Post: 21-03-2016, 00:29 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 21-08-2015, 16:04
Posty: 29
mayya pisze:
Ile masz przejechane? Ja po 20 kkm nie mam tego problemu.

20.000 km, dzięki za odpowiedzi. Napomknę jutro w serwisie podczas przeglądu - kolejny punkt na liście obok ponownej aktualizacji softu.

I jeszcze jedną rzecz miałem, ale ustąpiła sama. Przez około tydzień zwariował mi "termometr". Wyświetlała się przy 1-2 st.C temperatura typu 20-23 st.C :szok:


Na górę
Post: 21-03-2016, 18:55 
Offline

Rejestracja: 09-01-2010, 14:02
Posty: 3375
Lokalizacja: Kwidzyn
Ten termometr to objaw jakby coś słabo stykało. Ja bym powiedział w ASO, że "czasami pokazuje głupoty", niech chociaż sprawdzą i psikną na połączenia.
W 500tce pokazywał mi najpierw jak u ciebie, a z czasem temperatura "rosła" nawet do 60st. Okazało się, że we wtyczce pod obudową lusterka pojawiła się wilgoć i korodowały styki. "Fachofcy" od Fiata wymyślili sobie żeby tę złączkę owinąć szmacianą izolacją! Wywaliłem dziadostwo, styki oczyściłem i posmarowałem, do tej pory (ze 3 lata) spokój!

_________________
S-cross 1,6 Pb AWD


Na górę
 Tytuł: Zmiana kół
Post: 22-03-2016, 21:30 
Offline

Rejestracja: 26-07-2015, 22:43
Posty: 10
Czy ktoś może wie z jaka siła należy dokręcić koła po zmianie ?
Te śruby są dziwnie delikatne :(


Na górę
Post: 22-03-2016, 22:00 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 08-08-2008, 19:39
Posty: 1130
Cytuj:
... jaka siła należy dokręcić koła po zmianie ?

Wielkosc sily jest zalezna od dlugosci ramienia klucza...
Instrukcja wspomina tutaj o momencie 85 Nm
Załącznik:
moment.jpg


Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

_________________
****** Pozdrawiam! ******
Obrazek


Ostatnio zmieniony 29-10-2016, 11:14 przez SX4ever, łącznie zmieniany 1 raz.

Na górę
Post: 22-03-2016, 23:44 
Offline

Rejestracja: 25-04-2015, 14:03
Posty: 141
Z wstecznym mialem podobny problem w kia picanto, pp prostu musial sie wyrobic od nowosci i tyle, a moze po prosty wystarczy u ciebie odsprzeglic??

Co do zamykanie klapy i drzwi wystarczy zobacyc jaka jest roznica pomiedzy samochodem stojacym w salonie a tym do jazdy probnej -> wszysto musi sie wyrobic

BTW co to jest TMTM??? bo nie moge skumac....


Na górę
Post: 23-03-2016, 00:29 
Offline

Rejestracja: 18-04-2015, 17:02
Posty: 891
TMTM - Ten Model Tak Ma lub TTTM - Ten Typ Tak Ma


Na górę
Post: 23-03-2016, 08:39 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 29-06-2015, 17:33
Posty: 459
Lub też NANA czyli Nowe Ale Niedoskonałe Auto :lol:

_________________
Obecnie Tucson, już nie Vitara ale sympatia wciąż pozostała.


Na górę
Post: 25-03-2016, 14:51 
Offline

Rejestracja: 25-04-2015, 14:03
Posty: 141
gronax pisze:
Czy ktoś może ma jakiś pomysł na to dlaczego Ci Japońcy zostawili takie otwory w tym miejscu widocznym na zdjęciu, przez to dostaje się do środka błoto z nadkola przedniego.Mam zamiar to pozatykać. A swoją drogą muszę spojrzeć czy jest tam od spodu jakaś warstwa zabezpieczenia antykorozyjne tej blachy, czy po prostu błoto i kamienie walą po tym bezpośrednio.



Dzis patrzylem w salonie i po stronie pasazera sa takie same otwory -> tam tez chyba masz ublocone??

Jak zdejmiesz te nadkola to daj znac jak to tam wyglada z tym zabezpieczeniem


Na górę
Post: 25-03-2016, 23:02 
Offline

Rejestracja: 27-10-2015, 09:59
Posty: 134
Lokalizacja: Wrocław
Suzuki: Vitara II
Tak to są przestrzenie przy nadkolu gdzie osadzone są amortyzatory. Trzeba wymyc ściągnąć koło i spojrzeć na to od spodu jak będę miał chwile to to zrobię, lecz podejrzewam ze jak inne miejsca nie jest to zabezpieczone antykorozyjnie. Zastanawiam się cały czas jakie znaczenie mają te otwory u góry przez które wpada błoto.

_________________
Vitara 1.6 4WD AT PREMIUM


Na górę
Post: 25-03-2016, 23:45 
Offline

Rejestracja: 25-04-2015, 14:03
Posty: 141
gronax pisze:
Tak to są przestrzenie przy nadkolu gdzie osadzone są amortyzatory. Trzeba wymyc ściągnąć koło i spojrzeć na to od spodu jak będę miał chwile to to zrobię, lecz podejrzewam ze jak inne miejsca nie jest to zabezpieczone antykorozyjnie. Zastanawiam się cały czas jakie znaczenie mają te otwory u góry przez które wpada błoto.


Co do zabezpieczen antykorozyjnych to tam gdzie jest oslona plastkiowa w podwoziu to tam tez jest jakis baranek czy cos(chyba na claym obszarze tego plastiku), jak dzisiaj patrzylem to jak konczyl sie plastik to kawalek podwozia byl jeszcze wysmarowany takim siwym gumowatym czyms


Co do tych otworow to moze w bogatszej wersji cos tam sie mocuje czy jak:P


Na górę
Post: 30-03-2016, 21:31 
Offline

Rejestracja: 30-03-2016, 21:04
Posty: 7
Suzuki: VITARA II
Witam. Jestem nowy na forum. Na początku marca odebrałem nową Vitarę Premium Allgrip. Jutro jadę na pierwszy przegląd i mam pewne pytania ponieważ zauważyłem pewne usterki:
1. od niedzieli zaraz po odpaleniu autko wchodzi na obroty około 1500 co nie jest właściwe, gdyż ten stan utrzymuje się również na biegu jałowym,
2. od kilku dni zauważyłem również dziwny cichy pisk utrzymujący się przez kilkanaście - kilkadziesiąt sekund po wyłączeniu silnika,
3. nie widzę działania systemu start/stop - dopiero 2 lub 3 razy zadziałał mimo tego, że wyłączyłem go tylko raz i tylko przypadkiem.
Czy ktoś z Forumowiczów miał takie doświadczenia ? Dzięki z góry za odpowiedź.


Na górę
Post: 30-03-2016, 21:58 
Offline

Rejestracja: 10-01-2016, 17:21
Posty: 178
Suzuki: Vitara IIS 1.4AT 4WD
ad 1. Jeśli obroty po odpaleniu na zimnym silniku masz na poziomie 1500 rpm (zwłaszcza na luzie lub z wciśniętym sprzęgłem) to jest to całkowicie normalne. Gorzej jeśli po rozgrzaniu silnika na luzie nie spadają do ok 750
ad 2. to bym zgłosił bo nie spotkałem się z czymś podobnym
ad 3. nie ty jeden. Od nowości system SS załączył mi się po raz pierwszy jak dojeżdżałem na przegląd po 1000km - w nowym aucie masz np. akumulator nie w pełni naładowany i to jest wystarczający warunek by SS się nie włączył - zresztą zaraz ci tu parę osób napisze, że powinieneś się cieszyć, ze SS nie działa :)

_________________
Vitara II 1.4 AllGrip AT
Swift V 1.2 CVT


Na górę
Post: 30-03-2016, 22:41 
Offline

Rejestracja: 18-04-2015, 17:02
Posty: 891
777TWARDY777 pisze:
Witam. Jestem nowy na forum. Na początku marca odebrałem nową Vitarę Premium Allgrip. Jutro jadę na pierwszy przegląd i mam pewne pytania ponieważ zauważyłem pewne usterki:
1. od niedzieli zaraz po odpaleniu autko wchodzi na obroty około 1500 co nie jest właściwe, gdyż ten stan utrzymuje się również na biegu jałowym,
2. od kilku dni zauważyłem również dziwny cichy pisk utrzymujący się przez kilkanaście - kilkadziesiąt sekund po wyłączeniu silnika,
3. nie widzę działania systemu start/stop - dopiero 2 lub 3 razy zadziałał mimo tego, że wyłączyłem go tylko raz i tylko przypadkiem.
Czy ktoś z Forumowiczów miał takie doświadczenia ? Dzięki z góry za odpowiedź.

Ad 1 i 3 tak jak pisał Szulik
Ad 2 Chyba masz na myśli takie przerywane piii pii pii przez kilka - kilkanaście sekund? Jak stawiam w garażu to słychać, przy normalnym głośniejszym otoczeniu (odgłosach) nie do usłyszenia.


Na górę
Post: 31-03-2016, 06:26 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 03-08-2006, 11:13
Posty: 12407
Lokalizacja: CB - CIN - CT
Suzuki: Vitara 1.6 AllGrip
Ad. 2 - było jakiś czas temu na forum. Poszukaj w dziale S-Crossa.
Jeżeli to to samo, to nie jest żadną usterką.


Na górę
Post: 31-03-2016, 09:43 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 12-07-2015, 21:48
Posty: 90
Lokalizacja: Warmia i Mazury
Suzuki: Vitara2015
Ad.2 - U mnie też piszczy. Ale zawsze przestaje :)

_________________
VITARA II 1.6 4WD AT X-LED


Na górę
Post: 31-03-2016, 10:19 
Offline

Rejestracja: 18-04-2015, 17:02
Posty: 891
Avalanche pisze:
Ad. 2 - było jakiś czas temu na forum. Poszukaj w dziale S-Crossa.
Jeżeli to to samo, to nie jest żadną usterką.

Tu jest viewtopic.php?f=68&t=13202


Na górę
Post: 03-04-2016, 16:09 
Offline

Rejestracja: 09-01-2010, 14:02
Posty: 3375
Lokalizacja: Kwidzyn
Arte.Et.Labore pisze:

Co do tych otworow to moze w bogatszej wersji cos tam sie mocuje czy jak:P

Tak mi przyszło do głowy, że te otwory mogą być do mocowania rozpórki kielichów. Widziałem je u chińczyków na Ali.

_________________
S-cross 1,6 Pb AWD


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 534 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 14 5 6 7 822 Następna

Strefa czasowa UTC+01:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 9 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl
[ GZIP: On ]