Suzuki Klub Polska - Forum Dyskusyjne - www.suzukiklub.pl

Forum dyskusyjne dla użytkowników samochodów marki Suzuki.
Dzisiaj jest 18-07-2025, 09:52

Strefa czasowa UTC+01:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 1722 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 139 40 41 42 4369 Następna
Autor Wiadomość
Post: 09-03-2016, 18:00 
Offline

Rejestracja: 10-01-2016, 17:21
Posty: 178
Suzuki: Vitara IIS 1.4AT 4WD
1. Nie ma możliwości bez ingerencji w układ elektryczny zautomatyzowania działania lusterek. Zamykanie i otwieranie tylko po naciśnięciu przycisku - zauważyłem, że gdy są złożone i silnik wyłączony to wciśnięcie spowoduje, że po odpaleniu silnika lusterka się otworzą.
2. Według instrukcji: Mode A - alarm jest włączony, Mode D - wyłączony
3. Musiałbyś opisać kiedy wg ciebie nie działają a powinny. Wg instrukcji przednie czujniki działają do 1m (tył do 1,5m), i centralne przednie nie działają na wstecznym, tylko boczne.

PS. W sieci jest angielska wersja instrukcji jeśli ci angielski nie straszny.

_________________
Vitara II 1.4 AllGrip AT
Swift V 1.2 CVT


Na górę
Post: 09-03-2016, 18:50 
Offline

Rejestracja: 23-11-2015, 20:54
Posty: 28
Suzuki: Vitara
Dzięki za odpowiedź. Angielski mi nie straszny więc poszukam instrukcji. Co do pkt.

1. jakoś się przyzwyczaje do wciskania guzika ;))
2. będę musiał więc włączyć alarm gdyż fabrycznie miałem Mode D.
3. chodziło mi właśnie o przednie czujniki przy wbitym biegu wstecznym.

Jeszcze jedna sprawa do użytkowników automatów. Od lat użytkuje samochody z AT skrzynią i dopiero w Vitarze niewiem czemu ale wrzucając "D" w ciemno zawsze dźwignia ląduje mi na trybie "M" też tak macie?
b.t.w. przy dźwigni zmiany biegów mogło by podświetlać w jakiej pozycji aktualnie jest...


Na górę
Post: 09-03-2016, 19:00 
Offline

Rejestracja: 10-01-2016, 17:21
Posty: 178
Suzuki: Vitara IIS 1.4AT 4WD
Angielską instrukcję ściągniesz z oficjalnej angielskiej strony Suzuki po wpisaniu numeru VIN.

3. No to na wstecznym działają tylko przednie boczne - w sumie ma to sens.

Jeśli chodzi o automat to tylko raz na początku zdarzyło mi się wpić omyłkowo M. W instrukcji jest napisane, żeby zmieniać tryby bez wciśniętego przycisku zwalniania blokady za wyjątkiem zmiany z P na R, a także właśnie z D na M. A w przeciwnym kierunku z N na R i dalej na P.
W praktyce przycisk puszczam po przejściu przez R i tym samym daję do oporu i mam D, zamiast M.

_________________
Vitara II 1.4 AllGrip AT
Swift V 1.2 CVT


Na górę
Post: 09-03-2016, 19:03 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 03-08-2006, 11:13
Posty: 12410
Lokalizacja: CB - CIN - CT
Suzuki: Vitara 1.6 AllGrip
Dejf pisze:
b.t.w. przy dźwigni zmiany biegów mogło by podświetlać w jakiej pozycji aktualnie jest...

A nie pokazuje na wyświetlaczu między zegarami?


Na górę
Post: 09-03-2016, 19:25 
Offline

Rejestracja: 10-01-2016, 17:21
Posty: 178
Suzuki: Vitara IIS 1.4AT 4WD
pokazuje ale nie jest to wielki napis i jak zmienia się tryb skrzyni to się tam raczej nie wpatruje. Koledze chodziło o wyświetlenie przy dźwigni - a tego w Vitarze nie ma

_________________
Vitara II 1.4 AllGrip AT
Swift V 1.2 CVT


Na górę
Post: 09-03-2016, 22:00 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 03-08-2006, 11:13
Posty: 12410
Lokalizacja: CB - CIN - CT
Suzuki: Vitara 1.6 AllGrip
Ciekawa wersja kolorystyczna (biała z czarnym dachem) u jednego z dealerów w Polsce:
http://otomoto.pl/oferta/suzuki-vitara- ... yiZBh.html


Na górę
Post: 09-03-2016, 22:10 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 02-09-2015, 21:38
Posty: 71
Lokalizacja: okolice Wrocławia
U mnie na "D" alarm jest włączony,na "A" wyłączony.


Na górę
Post: 09-03-2016, 22:13 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 03-08-2006, 11:13
Posty: 12410
Lokalizacja: CB - CIN - CT
Suzuki: Vitara 1.6 AllGrip
nie powinno być:
D = wyłączony
A = włączony?


Na górę
Post: 09-03-2016, 22:32 
Offline

Rejestracja: 10-01-2016, 17:21
Posty: 178
Suzuki: Vitara IIS 1.4AT 4WD
arkowi pisze:
U mnie na "D" alarm jest włączony,na "A" wyłączony.


Ha! no to mamy błąd w tłumaczeniu instrukcji: w polskiej sprawdziłem jeszcze raz czy się nie pomyliłem i jest tak jak powyżej napisałem, w angielskiej jest tak jak ty piszesz.

W sumie jakbym miał rozszyfrowywać skróty to bym obstawiał A- Activated, D - Deactivated, okazuje się jednak, że jest odwrotnie...

_________________
Vitara II 1.4 AllGrip AT
Swift V 1.2 CVT


Na górę
Post: 09-03-2016, 22:58 
Offline

Rejestracja: 23-11-2015, 20:54
Posty: 28
Suzuki: Vitara
szulik pisze:
arkowi pisze:
U mnie na "D" alarm jest włączony,na "A" wyłączony.


W sumie jakbym miał rozszyfrowywać skróty to bym obstawiał A- Activated, D - Deactivated, okazuje się jednak, że jest odwrotnie...


Też tak to na logike brałem.

Przejrzałem moją instrukcje holenderską i wiedząc co szukać znalazłem, jest jak mówi szulik, "D" alarm włączony

_________________
Vitara AllGrip AT
X-LED Sun


Na górę
Post: 09-03-2016, 23:39 
Offline

Rejestracja: 18-04-2015, 17:02
Posty: 891
Avalanche pisze:
nie powinno być:
D = wyłączony
A = włączony?

Nie jest to logiczne, ale "D" to włączony :]


Na górę
Post: 10-03-2016, 16:14 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 02-09-2015, 21:38
Posty: 71
Lokalizacja: okolice Wrocławia
Pytałem też w serwisie dlaczego nie ma sygnału dźwiękowego aktywacji alarmu razem z kierunkami.Pan poinformował mnie że ,jest jakieś zarządzenie unijne aby w nowych samochodach tego nie montować.Trochę dziwne. :?


Na górę
Post: 10-03-2016, 16:31 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 21-08-2007, 20:49
Posty: 4031
Lokalizacja: Sztutowo czasem Warszawa
Suzuki: Była GV II 2007 DDIS
arkowi pisze:
Pytałem też w serwisie dlaczego nie ma sygnału dźwiękowego aktywacji alarmu razem z kierunkami.Pan poinformował mnie że ,jest jakieś zarządzenie unijne aby w nowych samochodach tego nie montować.Trochę dziwne. :?

To obowiązuje od wielu lat, podobnie jak systemy tzw "antynapadowe".

_________________
Pozdrawiam, Marek
"There are 10 types of people in this world, those who understand binary and those who don't" ;)
I już bez klekocika :placze:


Na górę
Post: 10-03-2016, 16:42 
Offline

Rejestracja: 09-01-2010, 14:02
Posty: 3375
Lokalizacja: Kwidzyn
Jak również to, że pilot nie może działać z dalszej odległości niż kilkanaście metrów (nie pamiętam ile ale facet od alarmów mi to mówił już w 2009r).

_________________
S-cross 1,6 Pb AWD


Na górę
Post: 10-03-2016, 16:56 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 03-08-2006, 11:13
Posty: 12410
Lokalizacja: CB - CIN - CT
Suzuki: Vitara 1.6 AllGrip
Nie mam sygnału dźwiękowego od 2007 roku.
I bardzo dobrze. Im mniej pisków tym lepiej ;)


Na górę
Post: 10-03-2016, 18:41 
Offline

Rejestracja: 09-01-2010, 14:02
Posty: 3375
Lokalizacja: Kwidzyn
Ja z moim roztargnieniem, to dwa razy dziennie bym do garażu biegał (mam kilkaset metrów), zatanawiając się czy pozamykałem wszystko. Już tak mam, że procedura musi być: "plum" i wrota w dół! ;) jakby "plum" nie byo to bym się zastanawiał czy garaż zamknąłem. Nawet sobie światło na czujnik ruchu zrobiłem, żeby nie pamiętać o wyłączaniu. ;)
Mój lekarz ma na to diagnozę: SKS (starość, k..., starość) :))

_________________
S-cross 1,6 Pb AWD


Na górę
Post: 11-03-2016, 08:42 
Offline

Rejestracja: 30-11-2015, 19:09
Posty: 221
macioo pisze:
Jak również to, że pilot nie może działać z dalszej odległości niż kilkanaście metrów (nie pamiętam ile ale facet od alarmów mi to mówił już w 2009r).


ja z 4 piętra w bloku bez problemu otwieram i zamykam auto na parkingu...bardzo mnie to dziwi/martwi, bo wcześniej słyszałem dokładnie to samo, co napisałeś powyżej...

_________________
Suzuki SX4 S-Cross Comfort


Na górę
Post: 11-03-2016, 08:56 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 02-09-2015, 21:38
Posty: 71
Lokalizacja: okolice Wrocławia
mayya pisze:
Avalanche pisze:
nie powinno być:
D = wyłączony
A = włączony?

Nie jest to logiczne, ale "D" to włączony :]

"D"=Działa
"A"=Albo nie działa :D


Na górę
Post: 11-03-2016, 09:00 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 03-08-2006, 11:13
Posty: 12410
Lokalizacja: CB - CIN - CT
Suzuki: Vitara 1.6 AllGrip
Przy systemie bezkluczykowym mógłby się przecież otwierać i ze 100 m.
Nie wiem po co te komplikacje....


Na górę
Post: 11-03-2016, 09:39 
Offline

Rejestracja: 09-01-2010, 14:02
Posty: 3375
Lokalizacja: Kwidzyn
tu chyba codzi o ograniczenie mocy urządzeń radiowych, żeby zmniejszyć bałagan w eterze. Jak w latach 70-80tych pilot do samochodu był rzadkością, to nie było problemu. Teraz zewsząd otaczają nas urządzenia radiowe i mogą się wzajemnie zakłócać.
Właśnie przerabiam temat z WiFi. Rwało mi neta i jak sprawdziłem, to na moim kanale jest jeszcze pięć innych sieci! :sciana:

_________________
S-cross 1,6 Pb AWD


Na górę
Post: 11-03-2016, 13:55 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 21-08-2007, 20:49
Posty: 4031
Lokalizacja: Sztutowo czasem Warszawa
Suzuki: Była GV II 2007 DDIS
Być może chodzi również o skanery. Przy ograniczonej mocy, skaner musi być bliżej, a druga sprawa może się wiązać z poborem energii i zużyciem baterii :) Tak sobie kombinuję tylko :)

_________________
Pozdrawiam, Marek
"There are 10 types of people in this world, those who understand binary and those who don't" ;)
I już bez klekocika :placze:


Na górę
Post: 11-03-2016, 14:05 
Offline

Rejestracja: 30-11-2015, 19:09
Posty: 221
ja słyszałem właśnie o ograniczeniu odległości ze względu na zmniejszenie prawdopodobieństwa przechwycenia sygnału przez potencjalnego "kradzieja"

w suzuki jak się dowiedzieli, że ich aut nikt i tak nie kradnie, to pewnie olali temat :P

_________________
Suzuki SX4 S-Cross Comfort


Na górę
Post: 12-03-2016, 21:54 
Offline

Rejestracja: 09-01-2010, 14:02
Posty: 3375
Lokalizacja: Kwidzyn
Przy dynamicznym kodzie alarmu przechwycenie sygnału nic nie daje. Przy ochronie systemów bezkluczykowych odległość ma niewielkie znaczenie. Złodziej staje koło ciebie i odczytuje sygnał z kluczyka, jednocześnie wysyła go (silnie wzmocniony) do kumpla z drugim urządzeniem , stojącego przy samochodzie, który odblokowuje i odjeżdża. No chyba że mają jakieś nowe zabezpieczenia, o których jeszcze nie słyszałem. :niewiem:

_________________
S-cross 1,6 Pb AWD


Na górę
Post: 13-03-2016, 20:16 
Offline

Rejestracja: 08-11-2015, 20:35
Posty: 55
Lokalizacja: Wawa
właśnie dlatego trzeba by sobie zamontować jakieś odcięcie zapłonu...

_________________
Vitara 2WD MT xLED


Na górę
Post: 13-03-2016, 20:53 
Offline

Rejestracja: 27-09-2015, 21:00
Posty: 263
Dodatkowe odcięcie zapłonu to jedna opcja.
Druga to wkładać kluczyk do woreczka z metalowej siatki. Zrobi się klatka faradaya i nie przechwycą sygnału. :]

_________________
S-cross 1,6 VVT AllGrip


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 1722 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 139 40 41 42 4369 Następna

Strefa czasowa UTC+01:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 9 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl
[ GZIP: On ]