Suzuki Klub Polska - Forum Dyskusyjne - www.suzukiklub.pl

Forum dyskusyjne dla użytkowników samochodów marki Suzuki.
Dzisiaj jest 18-07-2025, 14:04

Strefa czasowa UTC+01:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 1722 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 136 37 38 39 4069 Następna
Autor Wiadomość
 Tytuł:
Post: 27-12-2015, 19:44 
Offline

Rejestracja: 25-04-2015, 14:03
Posty: 141
VITARARAFAŁA pisze:
Kamera cofania jest w standardzie od wersji Premium(element stacji multimedialnej) i nie wymaga dopłaty. Alarm również jest ale bez czujki wstrząsu i dźwiękówki. Podstawowa opcja tj. syrena wyje jak ktoś nie powołany otworzy drzwi bez pilota.


I o taka odp mi chodzilo thx


Na górę
 Tytuł:
Post: 27-12-2015, 20:31 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 03-08-2006, 11:13
Posty: 12410
Lokalizacja: CB - CIN - CT
Suzuki: Vitara 1.6 AllGrip
I znowu klient musi wiedzieć lepiej niż sprzedawca :D :ok:

W starym nie było, ale w nowym prospekcie Vitary (11/2015) już napisali wyraźnie, że kamera cofania jest w standardzie.
http://suzuki.pl/auto/pdf/katalogi/vitara.jpg
Na stronie SMP nadal tego nie wiedzą. :(


Na górę
 Tytuł:
Post: 31-12-2015, 11:05 
Offline

Rejestracja: 22-12-2015, 08:51
Posty: 41
Czy fabryczny alarm jest już w wersji comfort, czy od wersji premium?


Na górę
 Tytuł:
Post: 31-12-2015, 15:45 
Offline

Rejestracja: 18-04-2015, 17:02
Posty: 891
Piitubski pisze:
Czy fabryczny alarm jest już w wersji comfort, czy od wersji premium?

Od Premium


Na górę
Post: 02-01-2016, 11:53 
Offline

Rejestracja: 23-08-2015, 19:57
Posty: 221
Lokalizacja: Kraków
Suzuki: Vitara Premium 2WD
Czy w wersji Premium są listwy ochronne boczne a jak tak to jakie?

_________________
Vitara 1.6 Premium 2WD


Na górę
Post: 02-01-2016, 13:19 
Offline

Rejestracja: 22-12-2015, 08:51
Posty: 41
Nie ma listw bocznych.


Na górę
Post: 02-01-2016, 22:30 
Offline

Rejestracja: 29-12-2015, 17:41
Posty: 715
Szybkie pytanko dotyczace silnika turbo w nowej Vitarze - od ilu lat ta konstrukcja jest na rynku? Czy byla juz wczesniej stosowana w jakimkolwiek innych modelu Suzuki? Czy tez zostala opracowana specjalnie dla Vitary?

Czy turbina jest ze stala czy zmienna geometria lopatek? Czy jest dwumas?


Na górę
Post: 02-01-2016, 22:57 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 03-08-2006, 11:13
Posty: 12410
Lokalizacja: CB - CIN - CT
Suzuki: Vitara 1.6 AllGrip
Od końcówki roku 2015 ;)
Nowy silnik, wcześniej nie montowany w innym modelu, ale za chwilę będzie też w S-Crossie.
Pewnie ma VTG, bo podobno konstruktorom udało się praktycznie pozbyć efektu "turbodziury".

https://www.youtube.com/watch?v=vaaTJT4j4EE


Na górę
Post: 03-01-2016, 09:58 
Offline

Rejestracja: 27-09-2015, 21:00
Posty: 263
Avalanche pisze:
Pewnie ma VTG, bo podobno konstruktorom udało się praktycznie pozbyć efektu "turbodziury".

https://www.youtube.com/watch?v=vaaTJT4j4EE


Z filmu jasno wynika że nie ma VTG tylko Wastegate.
Fakt że to filmik jest o boosterjet 1.0 ale 1.4 chyba ma tak samo.

_________________
S-cross 1,6 VVT AllGrip


Na górę
Post: 03-01-2016, 12:14 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 03-08-2006, 11:13
Posty: 12410
Lokalizacja: CB - CIN - CT
Suzuki: Vitara 1.6 AllGrip
Tak, zasada ta sama w obu silnikach.
Przyznam, że nie oglądałem - dodałem link po wysłaniu posta :)

Tu coś piszą o 1.4:

"The new unit features a wastegate valve that closes during heavy throttle loads to increase boost pressure and remains open under normal driving, reducing pumping losses and, thus, offering both high levels of power and lower fuel consumption.
A specially developed turbocharger with a 1.1 bar boost pressure is attached directly to the cylinder head, and also incorporates the exhaust manifold in the cylinder head casting. Suzuki went for this design in order to minimize turbo lag."
http://www.carscoops.com/2015/12/new-su ... turbo.html


Na górę
Post: 03-01-2016, 14:12 
Offline

Rejestracja: 27-09-2015, 21:00
Posty: 263
Avalanche pisze:
A specially developed turbocharger with a 1.1 bar boost pressure is attached directly to the cylinder head, and also incorporates the exhaust manifold in the cylinder head casting. Suzuki went for this design in order to minimize turbo lag."
http://www.carscoops.com/2015/12/new-su ... turbo.html

Czyli turbo dziurę zminimalizowali przez montaż sprężarki przy samej głowicy (i przez to zmniejszenie pojemności systemu wydechowego)

Co do dwumasy to niewiele wiem.

Ciekawy jestem tylko jak będzie z popularnym wśród benzyn z bezpośrednim wtryskiem problemem osadów na zaworach dolotowych.
Zobaczymy za rok dwa jak ten silnik wypadnie i wtedy będzie można mówić czy udany czy problemowy.

_________________
S-cross 1,6 VVT AllGrip


Na górę
Post: 03-01-2016, 15:01 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 03-04-2010, 15:49
Posty: 1019
Lokalizacja: Warszawa
Joozwa pisze:
Ciekawy jestem tylko jak będzie z popularnym wśród benzyn z bezpośrednim wtryskiem problemem osadów na zaworach dolotowych.

Większość producentów radzi już sobie z odkładaniem nagaru na zaworach ssących. Fordowskie ecoboosty są na rynku już ładnych kilka lat i problemy z nagarem spotykają niewielki ułamek właścicieli. Z kolei VW do dziś ma ten problem, ale VW generalnie ma problemy z nowymi silnikami od dobrej dekady (mapy paliwa dla TSI są podobno zbyt ubogie, więc nic dziwnego że to powoduje grilowanie oleju na zaworach).
Mam nadzieję że Suzuki bubla nie wypuściło, zwłaszcza że idą w turbodoładowanie także w motocyklach (koncepcyjny motocykl "Recursion").


Na górę
Post: 03-01-2016, 16:22 
Offline

Rejestracja: 29-12-2015, 17:41
Posty: 715
Joozwa pisze:
Z filmu jasno wynika że nie ma VTG tylko Wastegate.

Co to jest VTG i Wastegate i jak to wplywa na silnik?

Swoja droga branie samochodu z silnikiem, ktory jest nowka na rynku wydaje mi sie dosc ryzykowne (nawet jesli to japonski silnik, to Japonczykom tez zdarzaly sie wpadki).


Na górę
Post: 03-01-2016, 18:35 
Offline

Rejestracja: 27-09-2015, 21:00
Posty: 263
ken-wawa pisze:
Czy turbina jest ze stala czy zmienna geometria lopatek? Czy jest dwumas?


ken-wawa pisze:
Co to jest VTG i Wastegate i jak to wplywa na silnik?

VTG to zmienna geometria łopatek o którą pytałeś.
Wastegate to zawór upustowy spalin żeby nie ładować turbiny przy niskich obrotach i obciążeniach. Raczej bezawaryjny element więc nie ma się co martwić.

ken-wawa pisze:
Swoja droga branie samochodu z silnikiem, ktory jest nowka na rynku wydaje mi sie dosc ryzykowne (nawet jesli to japonski silnik, to Japonczykom tez zdarzaly sie wpadki).

Ktoś musi go przetestować :]

_________________
S-cross 1,6 VVT AllGrip


Na górę
Post: 03-01-2016, 19:36 
Offline

Rejestracja: 29-12-2015, 17:41
Posty: 715
Ok ale teraz pytanie czy rowniez silnik 1.4 nie ma zmiennej geometrii? Bo na razie mamy info odnosnie 1.0.


Na górę
Post: 03-01-2016, 20:07 
Offline

Rejestracja: 27-09-2015, 21:00
Posty: 263
ken-wawa pisze:
Ok ale teraz pytanie czy rowniez silnik 1.4 nie ma zmiennej geometrii? Bo na razie mamy info odnosnie 1.0.

Przecież Avalanche napisał kilka postów wyżej o 1,4.
Jest dokładnie tak samo.
Avalanche pisze:
Tak, zasada ta sama w obu silnikach.
Przyznam, że nie oglądałem - dodałem link po wysłaniu posta :)

Tu coś piszą o 1.4:

"The new unit features a wastegate valve that closes during heavy throttle loads to increase boost pressure and remains open under normal driving, reducing pumping losses and, thus, offering both high levels of power and lower fuel consumption.
A specially developed turbocharger with a 1.1 bar boost pressure is attached directly to the cylinder head, and also incorporates the exhaust manifold in the cylinder head casting. Suzuki went for this design in order to minimize turbo lag."
http://www.carscoops.com/2015/12/new-su ... turbo.html

_________________
S-cross 1,6 VVT AllGrip


Na górę
Post: 13-01-2016, 17:55 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 03-08-2006, 11:13
Posty: 12410
Lokalizacja: CB - CIN - CT
Suzuki: Vitara 1.6 AllGrip
Vitara otarła się o tytuł "Best in Class 2015" organizacji ENCAP.
"In 2015, two superminis gave the same overall safety performance. The Honda Jazz and the Suzuki Vitara were neck and neck overall, one car edging the other in one or other part of the assessment. However, the Jazz is Euro NCAP’s Best in Class, based on Honda’s fitment strategy for advanced safety systems."


Na górę
Post: 18-01-2016, 21:07 
Offline

Rejestracja: 23-08-2015, 19:57
Posty: 221
Lokalizacja: Kraków
Suzuki: Vitara Premium 2WD
W gratisie dostanę koło zapasowe wraz z lewarkiem (w wersji Premium jest zestaw naprawczy do koła ) więc rozumiem, że ten zestaw jako podstawowe wyposażenie też powinienem otrzymać. Mam rację?

_________________
Vitara 1.6 Premium 2WD


Na górę
Post: 18-01-2016, 21:36 
Offline

Rejestracja: 21-06-2015, 12:31
Posty: 1818
Suzuki: SuziQuattro
ja bym na to nie liczył


Na górę
Post: 18-01-2016, 23:10 
Offline

Rejestracja: 15-07-2015, 16:48
Posty: 255
Masz.


Na górę
Post: 18-01-2016, 23:37 
Offline

Rejestracja: 18-04-2015, 17:02
Posty: 891
krzymo pisze:
Masz.

Tak było na początku sprzedaży - później już nie dawali dwóch opcji naraz.


Na górę
Post: 19-01-2016, 19:42 
Offline

Rejestracja: 15-07-2015, 16:48
Posty: 255
Aż strach pomyśleć, co niedługo mogą przestać dodawać. A odpowiedziałem z taką stanowczością, bo ja dostałem zarówno dojazdówkę (z lewarkiem), jak i zestaw naprawczy.


Na górę
Post: 19-01-2016, 20:03 
Offline

Rejestracja: 21-06-2015, 12:31
Posty: 1818
Suzuki: SuziQuattro
krakuscity pisze:
W gratisie dostanę koło zapasowe wraz z lewarkiem
nic nie stoi na przeszkodzie, zawołać przy odbiorze :]


Na górę
Post: 22-01-2016, 22:46 
Offline

Rejestracja: 06-05-2015, 17:25
Posty: 57
Lokalizacja: Wrocław
Za parę dni mam przegląd po 20k km. W związku z tym chciałbym wymienić olej na coś lepszego niż shell helix, który leją standardowo.
Robili Wam problemy, jak przyjeżdżaliście w własnym olejem(innym niż leje producent)?
Polecacie jakiś konkretny?


Na górę
Post: 23-01-2016, 10:11 
Offline

Rejestracja: 18-04-2015, 17:02
Posty: 891
Rafal pisze:
Za parę dni mam przegląd po 20k km. W związku z tym chciałbym wymienić olej na coś lepszego niż shell helix, który leją standardowo.
Robili Wam problemy, jak przyjeżdżaliście w własnym olejem(innym niż leje producent)?
Polecacie jakiś konkretny?

Jeżeli możesz napisz po przeglądzie jaki jest zakres (co wymieniają) i oczywiście cena. :brawo:


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 1722 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 136 37 38 39 4069 Następna

Strefa czasowa UTC+01:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 20 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl
[ GZIP: On ]