Suzuki Klub Polska - Forum Dyskusyjne - www.suzukiklub.pl

Forum dyskusyjne dla użytkowników samochodów marki Suzuki.
Dzisiaj jest 18-07-2025, 06:18

Strefa czasowa UTC+01:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 1722 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 133 34 35 36 3769 Następna
Autor Wiadomość
 Tytuł:
Post: 27-11-2015, 18:23 
Offline

Rejestracja: 26-09-2015, 12:58
Posty: 55
Sprawdziłem. Rzeczywiście - ważą kilka razy tyle. No to Vitarką samochodu się nie pociągnie.

_________________
Vitara 2015 Premium Allgrip


Na górę
 Tytuł:
Post: 30-11-2015, 17:23 
Offline

Rejestracja: 04-08-2015, 14:03
Posty: 39
pytanie ile waży twój Jimny bo jest taka laweta firmy Stema model z pełną podłogą i jedną osią DMC 1300kg (także się przekracza +100kg ) .....


Na górę
 Tytuł:
Post: 01-12-2015, 10:10 
Offline

Rejestracja: 26-09-2015, 12:58
Posty: 55
Jeszcze nie mój, ale ten, którego mam na oku waży niecałe 1100 kg. Na stronie Stema nie mogę znaleźć wagi samych przyczep. :(

_________________
Vitara 2015 Premium Allgrip


Na górę
 Tytuł:
Post: 01-12-2015, 17:04 
Offline

Rejestracja: 04-08-2015, 14:03
Posty: 39
proponuję zadzwonić do gości od przyczep i wytłumasz ocb, choć sądzę że 1100kg to nie da rady
ja wypożyczam taką stemę w Wiro zagadaj może coś innego mają (czasem są właśnie nietypowe sam'y)


Na górę
 Tytuł:
Post: 02-12-2015, 18:03 
Offline

Rejestracja: 02-12-2015, 17:10
Posty: 41
Witajcie.Od 2 mieś jestem posiadaczem Vitary.Podczas 1-go przeglądu zgłosiłem , że tapicerka podsufitki wzdłuż przedniej szyby jest postrzępiona jakby była ugryziona ,a nie docięta i wychodzi spod uszczelki nad głową kierowcy-źle dopasowana,sugerowałem by dokręcili tam rączkę lub śruby z zaślepkami i po 4 tyg od zgłoszenia uzyskałem od Suzuki odpowiedź ,że tak ma być i jest to "taka cecha" tego auta i wszystkie tak mają i ja tylko jeden jestem upierdliwy.Sprzedawca sugerował ,że jeśli więcej będzie zgłoszeń to może coś z tym zrobią,mówił też ,że zaistniał problem w innym modelu i była akcja wymiany serwisowej na nowe solidnie wykonane podsufitki,ponadto 2 dni temu wystąpiła 2"taka cecha" przez 3 minuty na zimnym silniku kręciłem i nie mogłem go odpalić(brak błędów)wreszcie odpalił i do dziś jeździ-odpowiedź serwisu-jeździć aż się zepsuje.Teraz moje pytanie do was,czy wasze auta zimne zanim zapalą to rozrusznik kilka razy obróci wałem, bo mój tak,czy palą do 1-go obrotu?


Na górę
 Tytuł:
Post: 02-12-2015, 21:00 
Offline

Rejestracja: 06-07-2015, 14:45
Posty: 52
Mój wprawdzie rzadko stoi na noc pod chmurką, niemniej nic takiego nie zauwazylem. Raczej mam wrażenie, że gorzej pali rozgrzany- z jakimś przymuleniem w momencie zaskoczenia...


Na górę
 Tytuł:
Post: 03-12-2015, 09:25 
Offline

Rejestracja: 02-12-2015, 17:10
Posty: 41
Dzięki za odpowiedź,mój ciepły też pali z przymuleniem,dodam że mój stoi w ciepłym garażu i to co opisałem powyżej jest na zimnym silniku w garażu.


Na górę
 Tytuł:
Post: 03-12-2015, 11:32 
Offline

Rejestracja: 23-06-2015, 14:26
Posty: 19
Moja Vicia stoi pod chmurka, nigdy nie miałem problemu z odpaleniem


Na górę
 Tytuł:
Post: 03-12-2015, 11:58 
Offline

Rejestracja: 11-02-2015, 22:46
Posty: 332
Lokalizacja: Wawer
Suzuki: (dawniej) S-Cross
JMichał pisze:
tak ma być i jest to "taka cecha" tego auta i wszystkie tak mają i ja tylko jeden jestem upierdliwy.Sprzedawca sugerował ,że jeśli więcej będzie zgłoszeń to może coś z tym zrobią,mówił też ,że zaistniał problem w innym modelu i była akcja wymiany serwisowej na nowe solidnie wykonane podsufitki,ponadto 2 dni temu wystąpiła 2"taka cecha" przez 3 minuty na zimnym silniku kręciłem i nie mogłem go odpalić(brak błędów)wreszcie odpalił i do dziś jeździ-odpowiedź serwisu-jeździć aż się zepsuje.




... czyli wypuszczamy niedopracowany samochód, ale metodą prób i błędów, twoich nabywco, będziemy go jakoś tam poprawiać. A czy ktoś liczy np. koszty i utrudnienia związane z dojazdami do serwisu? Z poświęconym czasem?

Kiedyś marki japońskie nie pozwalały sobie na tego typu numery, ale jak widać zły pieniądz wypiera dobry.


Na górę
 Tytuł:
Post: 03-12-2015, 12:04 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 03-08-2006, 11:13
Posty: 12410
Lokalizacja: CB - CIN - CT
Suzuki: Vitara 1.6 AllGrip
Znajoma przerabiała ten temat w Nissanie, a kolega w Hyundaiu, więc tu Suzuki nie jest wyjątkiem.

Kupujesz nowy model z pierwszych miesięcy produkcji - twoje ryzyko.
Ja czekam aż miną choroby wieku dziecięcego, czy jak to się nazywa ;)


Na górę
 Tytuł:
Post: 03-12-2015, 12:30 
Offline

Rejestracja: 04-08-2015, 14:03
Posty: 39
JMichał - to kręcenie Virary przy rozruchu jest normalne, poprzednio miałem QQ który odpalał od pierwszego pociągnięcia i też myślałem czy to normalne - ale jest jak najbardziej ok
natomiast jest jakaś kombinacja z alarmem (przy setupie I - nie pamiętam jak się nazywa) że jak się załączy alarm gdy są niedomknięte drzwi a potem się wróci i będzie chciało odpalić to nie odpali - trzeba pyknąć wyłączenie alarmu znowu


Na górę
 Tytuł:
Post: 03-12-2015, 13:21 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 29-03-2015, 13:42
Posty: 928
Suzuki: Vitara xLed Sun
Lancer średnio raz na rok nie chciał mi odpalić. Po prostu nie i już. Trzeba było wyjąć kluczyk i zacząć od nowa, wtedy palił od strzału. I też żadnych błędów. Coś się zacinało w immobilizerze najprawdopodobniej. Elektronika już tak ma, to nie maluch z dźwigienką w podłodze.


Na górę
 Tytuł:
Post: 03-12-2015, 13:28 
Offline

Rejestracja: 03-09-2007, 18:11
Posty: 141
Suzuki: SCross 4x4
Eee tam, może moja Liana nie najmłodsza i nie najnowocześniejsza, ale jako 12 latka z 200 tysięcznym nalotem pali od strzała i nigdy nie zdarzyło się, aby było inaczej.

_________________
SCross PB 4X4 Xled + Liana 1,6 PB


Na górę
 Tytuł:
Post: 04-12-2015, 21:58 
Offline

Rejestracja: 15-07-2015, 16:48
Posty: 255
Mój stoi na parkingu i na zimnym odpala po jakiejś sekundzie, może dwóch. Po rozgrzaniu od razu.

Wcześniej jeździłem Fiestą i tu zawsze odpalał od razu (z wyjątkiem czasu, kiedy szlag mi trafił cewkę zapłonową, ale po wymianie git majonez). Dlatego trochę zdziwiłem się tym lekko opornym odpalaniem Vitka na zimnym. Ale ten typ tak już ma najwyraźniej.


Na górę
 Tytuł:
Post: 05-12-2015, 09:43 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 29-03-2015, 13:42
Posty: 928
Suzuki: Vitara xLed Sun
Wczoraj autostop zrobił mi psikusa. Ot, zgasił silnik na czerwonym i nie odpalił po wciśnięciu sprzęgła. Musiałem normalnie z przycisku odpalić bo udawał że nie wie o co chodzi. Czas najwyższy usunąć bezpiecznik 16 pod kierownicą.


Na górę
 Tytuł:
Post: 05-12-2015, 21:49 
Offline

Rejestracja: 02-12-2015, 17:10
Posty: 41
Pisałem też o podsufitce .Czy ktoś się swojej przyglądał? Czy po usunięciu bezpiecznika 16 nie będzie błędów?


Na górę
 Tytuł:
Post: 06-12-2015, 16:19 
Offline

Rejestracja: 15-07-2015, 16:48
Posty: 255
A u mnie w ciągu trzech miesięcy ani razu nie zadziałał system start-stop. Dziwne to.


Na górę
 Tytuł:
Post: 06-12-2015, 18:08 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 29-06-2015, 17:33
Posty: 459
Może aku jest niedoładowany, bo adaptacja zwykle wymaga kilkuset pierwszych km. Później wpływ ma niby m in. klima, rozgrzanie silnika itp i najważniejsze pełna sprawność akumulatora. Jeśli robisz np. krótkie odcinki to może być niedoładowany i dlatego system nie zadziała.
U mnie działa nawet teraz czyli kiedy jest zimno i aku dostaje bardziej w kość. Jazda mieszana czyli miasto trasa itp. Na liczniku ponad 6 tys, a zaczął działać coś po pierwszej 500-tce.
Ale i tak wyłączam to ustrojstwo bo włączałby się za nieraz za często z uwagi na korki itp.
Szkoda mi też rozrusznika i akumulatora wymieniać za 2 lata, a jakoś nie spodziewałbym się oszczędności na paliwie takich aby pokryły koszt ich wymiany.


Na górę
 Tytuł:
Post: 06-12-2015, 20:17 
Offline

Rejestracja: 23-11-2015, 20:54
Posty: 28
Suzuki: Vitara
VITARARAFAŁA pisze:
Ale i tak wyłączam to ustrojstwo bo włączałby się za nieraz za często z uwagi na korki itp.
Szkoda mi też rozrusznika i akumulatora wymieniać za 2 lata, a jakoś nie spodziewałbym się oszczędności na paliwie takich aby pokryły koszt ich wymiany.


Hej, jeśli chodzi o system start/stop to sądzę że niema co się obawiać o szybsze zużywanie podzespołów. Samochod z tym systemem jest odpowiednio przygotowany, wiem że na pewno rozrusznik jest d. mocniejszy i trwalszy oraz akumulator też jest innej konstrukcji. Mam od nowości VW z Start/Stopem, 200 tys. przebiegu i 5 rok leci, system jak działał nowy tak i teraz pracuje bez zmian i nic nigdy się nie działo niepokojącego, a silnik mam 3 litrowy diesel więc jest co dzwigać przy rozruchu. Inna kwestia oszczędności której jakoś specjalnie nie zauważyłem. Mi osobiście w niczym nie przeszkadza i w Vitarce na którą czekam będę miał również S/Stop. Pozdrawiam


Mod edit: poprawiłem kilka błędów :) Czoboki


Ostatnio zmieniony 06-12-2015, 20:53 przez Dejf, łącznie zmieniany 1 raz.

Na górę
 Tytuł:
Post: 08-12-2015, 14:45 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 02-09-2015, 21:38
Posty: 71
Lokalizacja: okolice Wrocławia
JMichał pisze:
Pisałem też o podsufitce .Czy ktoś się swojej przyglądał? Czy po usunięciu bezpiecznika 16 nie będzie błędów?
Fakt podsufitka jest po prostu ucięta gilotyną i nie obrobiona,po jakimś czasie na pewno będzie się strzępić.Myślę że wystarczyła by delikatna uszczelka o przekroju "U" :idea: .Tylko dlaczego klient musi poprawiać producenta? :sciana:


Na górę
 Tytuł:
Post: 11-12-2015, 08:47 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 02-05-2015, 15:40
Posty: 13
Lokalizacja: Krosno
Witam koleżanki i koledzy.

Mam pytanie odnośnie Vitary w wersji AllGrip:

Według opisu reklamowego system LOCK działa następująco:

"Pozwala wydostać samochód z głębokiego błota, piachu lub śniegu. System nieustannie przekazuje wysoki moment obrotowy do kół tylnej osi w celu pokonania trudnej przeszkody."

Podczas odbioru samochodu w salonie usłyszałem że gdy samochód jest w trybie LOCK to nie należy kręcić kierownicą ???
Było duże zamieszanie, nie dopytywałem dalej ale temat nie daje mi spokoju. Być może źle zrozumiałem sprzedawcę.
Proszę o jakieś info na temat tego trybu. Dzięki!


Na górę
 Tytuł:
Post: 11-12-2015, 10:32 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 29-03-2015, 13:42
Posty: 928
Suzuki: Vitara xLed Sun
A w instrukcji obsługi też tak masz napisane?
Tu masz chyba wszystko co o AllGrip musisz wiedzieć:
viewtopic.php?t=11443


Na górę
 Tytuł:
Post: 11-12-2015, 10:55 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 19-01-2013, 14:09
Posty: 1384
Suzuki: Vitara S 4WD AT
fedex pisze:
Podczas odbioru samochodu w salonie usłyszałem że gdy samochód jest w trybie LOCK to nie należy kręcić kierownicą ???
W salonie tak twierdzili?? :uznanie:
Kręcenie kierownicą nie ma nic do rzeczy. W tym trybie nie zaleca się jazdy po suchym asfalcie (a dokładniej - skręcania), co i tak jest dmuchaniem na zimne, ponieważ sprzęgło napędu nie będzie zapięte na sztywno jak w przypadku blokad mechanicznych.


Na górę
 Tytuł:
Post: 11-12-2015, 21:22 
Offline

Rejestracja: 21-06-2015, 12:31
Posty: 1818
Suzuki: SuziQuattro
fedex pisze:
gdy samochód jest w trybie LOCK to nie należy kręcić kierownicą ???

a może usłyszałeś - w czasie przełączania napędów
fedex pisze:
nie należy kręcić kierownicą

a dokładniej, aby koła były wprostowane :]


Na górę
 Tytuł:
Post: 11-12-2015, 21:37 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 19-01-2013, 14:09
Posty: 1384
Suzuki: Vitara S 4WD AT
MS pisze:
fedex pisze:
gdy samochód jest w trybie LOCK to nie należy kręcić kierownicą ???

a może usłyszałeś - w czasie przełączania napędów
fedex pisze:
nie należy kręcić kierownicą

a dokładniej, aby koła były wprostowane :]

I jedno i drugie bez znaczenia, to nie Jimny ani Grand Vitara :)
Jedyne, czego nie powinno się robić - nie przełączać napędów w czasie poślizgu.


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 1722 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 133 34 35 36 3769 Następna

Strefa czasowa UTC+01:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 15 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl
[ GZIP: On ]