Suzuki Klub Polska - Forum Dyskusyjne - www.suzukiklub.pl

Forum dyskusyjne dla użytkowników samochodów marki Suzuki.
Dzisiaj jest 04-07-2025, 14:50

Strefa czasowa UTC+01:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 17 ] 
Autor Wiadomość
Post: 15-12-2011, 09:23 
Offline

Rejestracja: 14-12-2011, 08:14
Posty: 3
Witam ,jestem nowy na forum i chciacłbym skorzystać z waszej wiedzy i doświadczeń .Pojawił się problem - na ostatnim przeglądzie po 75 tyś Aso Japan Motors w Chorzowie orzekł ,że konieczna jest wymiana rozrządu wraz z całym osprzętem ,kwota oczywiście bolesna bo blisko 5 tyś zł,zastanawiam się czy w silniku benzynowym 2,0 z łancuchem rozrządu jest to możliwe??? po tak niewielkim przebiegu,dodam że silnik działa normalnie ,nic nie stuka,chrzęści itp...samochód mam od nowości ,regularnie serwisowany...będę wdzięczny za Wasze uwagi ,doświadczenia i podpowiedzi. Zastanawiam się gdzie ewentualnie zweryfikować tezę panów z Japan Motor???


Na górę
 Tytuł:
Post: 15-12-2011, 09:28 
Offline

Rejestracja: 16-10-2009, 18:16
Posty: 246
kolego masz silnik 2.0??jesli dobrze pamietam to te silniki nie maja lancucha ale moge sie mylic


Na górę
 Tytuł:
Post: 15-12-2011, 09:35 
Offline

Rejestracja: 14-12-2011, 08:14
Posty: 3
Tak 2,o benzyna i na sto procent łańcuch....


Na górę
 Tytuł:
Post: 15-12-2011, 11:22 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 27-10-2011, 17:09
Posty: 360
Lokalizacja: Kaszuby
Suzuki: Vitara 1.0 2019 ZQN
no niestety to mozliwe. dokladnie rok temu uslyszalem taki sam wyrok... komplet rozrzadu do wymiany. u mnie chrobotalo wyraznie od kilku tygodni. przebieg 105000 km. rocznik 2006. koszt 5200 zl.


Na górę
 Tytuł:
Post: 15-12-2011, 12:09 
Offline

Rejestracja: 14-02-2011, 16:43
Posty: 28
75 tysięcy i łąńcuch do wymiany? :szok: ułaaa, no nie wiem, strasznie dziwna sprawa. a szukałeś w necie żeby samemu kupić to? bo w aso jak to pewnie w aso mają oporowe marże. coś takiego nie będzie pasować??? - łańcuch rozrządu


Na górę
 Tytuł:
Post: 15-12-2011, 12:29 
Offline

Rejestracja: 13-11-2011, 21:56
Posty: 42
Przede wszystkim, jak auto nie jest na gwarancji to daj już sobie spokój z ASO. Nie wiem, jaki ma rozrząd ten silnik ale jak jest to łańcuch, który nie hałasuje i nic innego się nie dzieje to jeździj nim dalej długie lata i ciesz się życiem. A jak masz zbędne 5 tys. to podam Ci numer konta. :D


Na górę
 Tytuł:
Post: 15-12-2011, 13:23 
Offline

Rejestracja: 14-12-2011, 08:14
Posty: 3
Dzięki za dodanie otuchy,co prawda nie jestem mechanikiem ,ale słyszę gdy coś niepokojącego dochodzi z silnika ,a on jest tak samo cichutki na wolnych jak i wyższych obrotach,dla pewności pokaże go jakiemuś mechanikowi -możecie kogoś polecic na śląsku?


Na górę
 Tytuł:
Post: 15-12-2011, 18:34 
Offline

Rejestracja: 13-11-2011, 21:56
Posty: 42
Pasek rozrządu starzeje się, więc wymienia się go powiedzmy, co 80kkm lub 5lat. Łańcuch może się co najwyżej wyciągnąć, niszczy wtedy pomału koła zębate, które jednak i tak wymienisz razem z łańcuchem. Towarzyszy temu nasilający się odgłos obijania się łańcucha o obudowę. Nie masz więc się co martwić. Co najwyżej możesz sobie wymienić pasek klinowy, jak już tak bardzo chcesz coś wyserwisować. I z daleka od ASO.


Na górę
 Tytuł:
Post: 20-12-2011, 15:28 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 28-11-2006, 15:53
Posty: 72
Lokalizacja: sercem Gdansk ;) / Bruksela
Pozwolę podłączyć sie pod wątek.

Moja GV juz nie jest na gwarancji, ale jeszcze zawitalam na przeglad do ASO, bo trasy długie robie.. Auto ma piec lat i 105 tys przebiegu.

Dziś w ASO mnie oswiecili, ze w zeszlym roku w innym serwisie nie wymieniono mi calego rozrzadu, tylko jakies elementy. Kompletnie nie znam sie na mechanice, wiec myslalam, ze jak odstawiam auto na wymiane rozrzadu to dostaje komplet. A przede wszytskim nie wiedzialam, ze to takie koszty :szok:

Na fakturze z zeszlego roku jest:
-napęd rozrządu- wymiana
-pasek rozrządu kpl

A teraz w serwisie mówią, ze dodatkowe 3 tys trzeba bedzie wydac.. Powiedzieli, ze te części nie są w złym stanie, ale powinno sie je wymieniec po takim przebiegu. Tu kosztorys:
Obrazek

Nie wiem jak interpetowac twierdzenie, ze te części trzeba wymienic, mimo, ze nie są w zlym stanie. Już kiedys silnik w innym aucie zrobil mi "kaput" na trasie, wiec wolalabym miec zrobione wszytko, co trzeba, ale nie usmiecha mi sie wydawac 3000, jesli nie jest to naprawde konieczne. Co myslicie?

I ostatnie pytanie- czy wymiana rozrządu bylaby tańsza w nieautoryzowanym zakladzie? Robocizna pewnie tak, ale to to akurat najmniejszy koszt. Części chyba bedą tyle samo kosztowac?

Z gory dziekuje za pomoc, bo ja z tych, co stojąc przy otwartej masce popsutego samochodu zastanawiam sie, co zrobic na obiad ;) :skromny:


Na górę
 Tytuł:
Post: 20-12-2011, 16:26 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 03-04-2010, 15:49
Posty: 1019
Lokalizacja: Warszawa
Anusia, ale JB419d wskazuje na to, że Ty masz Vitarkę z dieslem, czyli normalnym paskiem rozrządu. A kolega Michan problem ma taki, że jego GV to silnik benzynowy 2.0, z bezobsługowym teoretycznie łańcuchem.

Co do pytania: poza ASO zapłacisz mniej za robociznę oraz jest duża szansa dostania tańszych części (najlepiej OEM-owych, czyli tego samego producenta z tej samej linii produkcyjnej, ale bez pudełka z logo Suzuki). Generalnie po gwarancji warto!


Na górę
 Tytuł:
Post: 21-12-2011, 13:16 
Offline

Rejestracja: 13-11-2011, 21:56
Posty: 42
Anusia, dla mnie to fascynujące, jak tzw.ASO stwierdziło, że "części nie są w złym stanie". Jak można stwierdzić, w jakim stanie jest rozrząd nie wyciągając go? Kto wyciąga rozrząd, żeby sprawdzić JAK WYGLĄDA ???
I skąd wiedzą, co było wymienione, a co nie?
Rozrządu nie wymienia się "po wyglądzie", tylko po przebiegu - z reguły bezpieczna granica życia paska to 80kkm lub 5 lat. Podałaś za mało danych odnośnie poprzedniej wymiany rozrządu, więc nie mam podstaw do jakiejś konkretnej opinii ale podjedź lepiej do jakiegoś w miarę solidnego warsztatu i zapytaj o co mogło chodzić "fachowcom z ASO", bo mnie się wydaje, że wyłącznie o bezczelne wyłudzenie kasy. Proponuję omijać już ASO dużym łukiem, powiedzmy 100-metrowym, żeby Cię nie podkusiło tam wejść. Znajdź sobie jakiś porządny warsztat. A o ceny części zawsze możesz zapytać w warsztacie i porównać sobie np. z Intercars. Nie chodzi tu oczywiście o kilka złotych, tylko czy warsztat nie ma 100-procentowych narzutów, jak np.tzw.ASO.
PS. Może w ASO chodziło im, że nie wymieniono paska klinowego. To akurat należy zrobić ale pasek kosztuje parę groszy i wymieni Ci go KAŻDY warsztat. Ale koła pasowe???!!! Bez sensu.


Na górę
 Tytuł:
Post: 29-12-2011, 19:15 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 28-11-2006, 15:53
Posty: 72
Lokalizacja: sercem Gdansk ;) / Bruksela
Klemens.. Ja jestem beznadziejna jesli chodzi o samochody, dlatego oddawałam auto w rece specjalistow. Znaczy myslałam, ze specjalistow..

Wybralam sie wczoraj do ASO, gdzie robili rozrząd (Czestochowa). Powiedzieli, ze SUZUKI w tamtym czasie dawalo istrukcje, zeby po 75 tysiacach zmieniac pasek rozrządu, a nie te wszystkie "akcesoria".. A że w tym roku instrukcje sie zmieniły to to drugie ASO (Trojmiasto) twierdzi, ze nie wszystko zostało zmienione. I ze oni też teraz radzą wymienic.

Co zostało zmienione zeszłym razem oprócz samego paska- nie wiem- przepisałam dokładnie jak jest na fakturze. Te rzeczy ze zdjecia wyceny są "do zrobienia". 3 tys, bagatela..

No nic, pozostaje poszukanie mechanika poza oficjalnymi serwisami Suzuki.. bedzie to wyzwanie, ale wyjscia nie ma.. Niemniej dalej nie wiem, czy uda mi sie wrócic do domu z calym silnikiem, bo mnie wystraszyli.. Jeszcze 2tys km przede mną..

:roll:


Na górę
 Tytuł:
Post: 29-12-2011, 20:01 
Offline

Rejestracja: 13-11-2011, 21:56
Posty: 42
Co za niegrzeczna Anusia :ostrzezenie1: I znowu pojechała do ASO... Ja też to kiedyś przerabiałem. Trudno się wyzwolić. Ale jak wreszcie zerwiesz te kajdany osiągniesz pełnię szczęścia. Przejedziesz tym silnikiem jeszcze min 300kkm ale pod warunkiem niejeżdżenia do ASO, bo braknie Ci już kasy na paliwko. Popytaj niezależnych mechaników o co tu chodzi, pokaż faktury. Na odległość trudno coś więcej powiedzieć. Przy okazji zobaczysz, że są także inne warsztaty - może trafisz na ten, przy którym pozostaniesz...


Na górę
 Tytuł:
Post: 30-12-2011, 17:58 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 28-11-2006, 15:53
Posty: 72
Lokalizacja: sercem Gdansk ;) / Bruksela
Klemens, ja tylko pojechałam zapytać, co oni wtedy zrobili i czemu nie wszystko.. No to usłyszałam, ze sie im w międzyczasie instrukcje zmieniły. Ze rok temu SUZUKI nie wymagało wymiany tych częsci pryz przegladzie 75tyś. km a teraz zaleca..

obiecuje wiecej do ASO nie jechac.. 8) wczesniej musiałam, bo auto było do wrzesnia na gwarancji..


Na górę
 Tytuł:
Post: 30-12-2011, 19:47 
Offline

Rejestracja: 13-11-2011, 21:56
Posty: 42
Hmm, to teraz ja wkroczę nieco w nieznane mi rewiry i porównam. Mój współpracownik burak-wieśniak, rżnący światowca po wycieczce autobusem do Paryża lubi się mądrować na temat perfum i innych wód - które są modne a które nie. Z jego wywodów wynika, że te niemodne już śmierdzą, chociaż jeszcze rok temu (jako modne) - pachniały. Suzuki rok temu nie zalecało i auta jeździły, teraz zaleca i auta będą tak samo jeździły, za rok będzie zalecać co innego, bo podpisze umowę z dostawcą szyb i będzie zalecało wymianę szyb. Przed miesiącem już na 99% byłem zdecydowany na kupno nowej GV 1.9 ale jak zobaczyłem cennik przeglądów i ich częstotliwość to coś we mnie pękło. Nie będę wyrzucał pieniędzy przez 3 lata.


Na górę
 Tytuł:
Post: 01-01-2012, 08:16 
Offline

Rejestracja: 21-09-2011, 18:58
Posty: 113
Lokalizacja: Płock-Mańkowo
Michan,
To jest moje drugie auto z łańcuchem. I w obu przypadkach nie ma opcji żeby łańcuch tak szybko się zużył (no chyba że jakiś polski handlarz przyprowadził Ci auto które ma 400 tyś, a na liczniku jest 75).
Moja suzuki przy okazji ,,Akcja Zima” była w serwisie. Pytałem się pracowników właśnie o rozrząd i stwierdzili że łańcuch wytrzymuje lekko 300 tyś i żeby się nie martwić, a sama wymiana u nich faktycznie kosztuje 5000PLN, więc już chyba lepiej kupić cały silnik z jakiegoś nie zjechanego rozbitka. Wyjdzie taniej a i ile jeszcze innych części będziesz miał.


Na górę
 Tytuł:
Post: 01-01-2012, 08:59 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 01-11-2010, 19:08
Posty: 639
Lokalizacja: Wisła
Cytuj:
więc już chyba lepiej kupić cały silnik z jakiegoś nie zjechanego rozbitka

Nie sądze,bo możesz kupić silnik z sypiącym się rozrządem...
Tradycyjnie w necie wszystkie silniki mają przebieg 100 tyś :]
Zestaw rozrządu kosztuje koło 1000zł poza Aso....
Z resztą niektórzy to mają zjechane na punkcie serwisowania auta w Aso-
w życiu nie zostawiłbym tam swojego auta...zazwyczaj mają blade pojęcie
o mechanice,a przy tym żądają horrendalnych sum :szok:


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 17 ] 

Strefa czasowa UTC+01:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 11 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl
[ GZIP: On ]