Suzuki Klub Polska - Forum Dyskusyjne - www.suzukiklub.pl

Forum dyskusyjne dla użytkowników samochodów marki Suzuki.
Dzisiaj jest 26-06-2025, 01:15

Strefa czasowa UTC+01:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 3 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [Jimny] ABS
Post: 20-11-2012, 11:18 
Offline

Rejestracja: 19-11-2012, 20:15
Posty: 12
Lokalizacja: podkarpacie
Czy ma ktoś jakieś doświadczenia z błędem ABS code 61?
Jimny ddis 2004, sprzed liftu ma "pompę" ABS (firmy Denso) innego typu niż w nowszych modelach. Nie widze takiej na Allegro.
Mam problem, bo (chyba) nie da się jej prosto wymienić na tę nowszą - z tego co widzę w dokumentacji sterownik ma inne złącze.
Sprawdziłem to co każą w instrukcji (połaczenia zasilania) 100% O.K.; następny krok to wymiana zespołu ABS a takiego nie mam.
Jestem elektronikiem z dużą praktyką - czy terownik da się rozebrać/rozciąć i naprawić nawet dużym nakładem pracy?
Czy bład może być powodowany przerwą w silniku ABS? Co ciekawe bład czasem znika, ABS działa. Nie widzę żadnej reguły.


Ostatnio zmieniony 06-05-2015, 21:32 przez adam53, łącznie zmieniany 1 raz.

Na górę
 Tytuł:
Post: 20-11-2012, 12:14 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 19-01-2007, 21:03
Posty: 533
Lokalizacja: OTWOCK/WARSZAWA
Może to czujniki kół dają takie sygnały jak dostaje się do nich wilgoć.
Z tego co widzę, pompa ABS do tego silnika ( stare diesel ) jest w Przemyślu w DALTEXIE
http://moto.allegro.pl/pompa-abs-suzuki ... 04479.html
Nowa pompa ma też trochę inaczej poprowadzone przewody wychodzące.


Na górę
 Tytuł: ABS Jimny 2004
Post: 20-11-2012, 12:33 
Offline

Rejestracja: 19-11-2012, 20:15
Posty: 12
Lokalizacja: podkarpacie
... jak napisałem: błąd 61 "przekaźnik silnika pompy". Czujniki nie maja nic do tego.
Złącze elektryczne inne z pewnością, gdyby tylko złacze można by pomyśleć o przejściówce, ale nie wiem czy nowsze pompy pasowały by funkcjonalnie. Wartało by może tak zrobic, bo te Denso są podobno bardzo zawodne; już zdążyłem się dowiedzieć :-(
Do Przemyśla już akurat dzwoniłem, te "moje" pompy mają ale znacznie drożej. To są inne pompy niż te wystawione na Allegro, przedliftowe, 2004-2005, firmy Denso. Pewnie z bólem portfela będę musiał kupić, ale może jednak ktoś coś podpowie, może to się da naprawić; z duzym zaangażowaniem sił a nie środków :-) .

Acha, jakby ktos miał tanio na zbyciu taką zepsuta pompę Denso - kupię dla poćwiczenia demontazu.

... po kilkunastu godzinach:
rozebrałem nierozbieralne, naprawiłem nienaprawialne. Padnięty był silnik. Łatwo stwierdzić po odkręceniu elektroniki - na końcówkach silnika powinny być pojedyncze ohmy, a były setki. Cały silnik w środku był uciapany kitem z pyłu ze szczotek zmieszanym z oparami płynu hamulcowego; także komutator! Generalne czyszczenie. Trochę kłopotów z włożeniem uszczelniaczy tłoczków pompy na miejsce - popychanie gumek wykałaczką (żeby nie pociąć). Rada - wyjmować silnik niezwykle powoli, żeby tloczki nie wyskoczyły poza gumki. To będzie wiadomo za drugim razem :-) .
Czyli błąd 61 - kolejny krok po sprawdzeniu podłączeń - demontować pompę, zdjąć elektronikę, zmierzyć rezystancję silnika, jeśli więcej niż kilka ohm - demontować silnik i próbować naprawić - da się!

Ponawiam - kupię tanio uszkodzoną pompę Denso - dla głębszego poznania jak to jest zrobione...

Dopisane na drugi dzień, może się to komuś przyda:
Pompę zamontowałem, wstępnie odpowietrzyłem, włączyłem zapłon i ... błąd 61. Zwątpiłem. Spróbowałem kasować błąd - dalej jest. Wymontowałem, sprawdziłem silnik, złacze elektronika-silnik, zmontowałem, zamontowałem - błąd 61. Zrezygnowałem, nic nie rozumiem...
Coś mnie tknęło, wyjechałem z garażu. Po kilku metrach błąd zgasł, ABS działa jak żyleta, jak nigdy, odkąd gdy mam to auto - od 10 miesięcy. Z instrukcji serwisowej nie wyczytałem, żeby po błędzie 61 pokręcić kołami... ale oni zakładają, że się wymienia na nowy...

Podejrzewam, że przy błędzie 61 zdiagnozowanym w pompie, zwłaszcza takim jak u mnie był, pojawiaym się i zanikającym, nie warto wymieniać pompy na używaną. Nikt nie zagwarantuje, że to co się kupi nie jest w bardzo podobnym stanie jak to co padło. Mało prawdopodobne, że padnie elektronika, a silnik da się naprawić...


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 3 ] 

Strefa czasowa UTC+01:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl
[ GZIP: On ]