Suzuki Klub Polska - Forum Dyskusyjne - www.suzukiklub.pl

Forum dyskusyjne dla użytkowników samochodów marki Suzuki.
Dzisiaj jest 19-07-2025, 10:37

Strefa czasowa UTC+01:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 16 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: G16B monowtrysk
Post: 11-10-2012, 11:02 
Offline

Rejestracja: 17-07-2012, 17:44
Posty: 73
Lokalizacja: Wrocław
Witam , szukam kolegi który chciałby podzielić sie ze mną wiedzą na temat silnika G16b na monowtrysku , potrzebuje informacji na temat zasilania paliwem tzn. ustawienie potencjometru , dyszy .


Na górę
 Tytuł:
Post: 11-10-2012, 15:00 
Offline

Rejestracja: 25-05-2012, 11:42
Posty: 194
Tam nie ma żadnej "dyszy".
Potencjometr (tps) ustawia się zgodnie z wytycznymi w manualu - do ściągnięcia z sieci.


Na górę
 Tytuł:
Post: 12-10-2012, 08:47 
Offline

Rejestracja: 17-07-2012, 17:44
Posty: 73
Lokalizacja: Wrocław
jest kolego dysza , po przeciwnej stronie cięgła przepustnicy, zakryta gumką , jak kupiłem auto to ta dysza była wykręcona do końca i przez nią miałem obroty na biegu jałowym -2000, jak wkręciłem ją do końca to obroty spadły na jakieś 700 , więc odkręciłem jedem i pół obrotu i teraz jest około 800, podobnie jest z tym potencjometrem , w lewo jak przestawie to obroty rosną ,w prawo spadają , i takie pytanie , rozumiem że potencjometr ma wpływ na dawke paliwa , czyli ta dysza ma pewnie wpływ na jakość mieszanki paliwowo -powietrznej ,więc bardzo bym chciał ustawić ją jak należy . Jak pytać google o te informacje ? znalazłem kody usterek które już mam , pare postów z elektrody z resztą moje , zero o poprawnym ustawieniu ptf-a


Na górę
 Tytuł:
Post: 12-10-2012, 11:04 
Offline

Rejestracja: 25-05-2012, 11:42
Posty: 194
sovik3b pisze:
jest kolego dysza , po przeciwnej stronie cięgła przepustnicy, zakryta gumką , jak kupiłem auto to ta dysza była wykręcona do końca i przez nią miałem obroty na biegu jałowym -2000, jak wkręciłem ją do końca to obroty spadły na jakieś 700 , więc odkręciłem jedem i pół obrotu i teraz jest około 800, podobnie jest z tym potencjometrem , w lewo jak przestawie to obroty rosną ,w prawo spadają , i takie pytanie , rozumiem że potencjometr ma wpływ na dawke paliwa , czyli ta dysza ma pewnie wpływ na jakość mieszanki paliwowo -powietrznej ,więc bardzo bym chciał ustawić ją jak należy . Jak pytać google o te informacje ? znalazłem kody usterek które już mam , pare postów z elektrody z resztą moje , zero o poprawnym ustawieniu ptf-a

Uwierz, wydaje ci się, że jest tam dysza :)
Jest zawór obejściowy powietrza, który działa na zasadzie elementu rozszerzającego się pod wpływem ciepła.
http://zapodaj.net/49fd71c6ee525.jpg.html
Dodatkowa śruba regulacyjna jest ustawiana fabrycznie i NIE NALEŻY NIĄ KRĘCIĆ, bo wolne obroty regulowane są przez komputer (elektrozaworem isc). Przestawiona śruba może spowodować, że obroty jałowe znajdą się poza zakresem regulacji komputera.
Czujnik TPS ma w sobie dodatkowo czujnik położenia biegu jałowego, więc jak będzie ustawiony przypadkowo, to komputerowi będzie się wydawało że powinien dawkować paliwo jak dla zamkniętej przepustnicy gdy już będzie otwarta (albo na odwrót).
Tak jak pisałem - ściągnij sobie manual i ustaw tps wg procedury.


Na górę
 Tytuł:
Post: 12-10-2012, 21:03 
Offline

Rejestracja: 17-07-2012, 17:44
Posty: 73
Lokalizacja: Wrocław
ok rozumiem ta śrubka to nie dysza , i samym śrubokrętem za wiele nie zwojuje , moge jeszcze pisać do ciebie na priv w razie pytań ? To teraz mam mega problem z tą śrubką bo już zdążyłem sobie nią pokręcić . i przez to mam problem z przyspieszaniem na zimnym silniku ....


Na górę
 Tytuł:
Post: 12-10-2012, 22:46 
Offline

Rejestracja: 25-05-2012, 11:42
Posty: 194
sovik3b pisze:
ok rozumiem ta śrubka to nie dysza , i samym śrubokrętem za wiele nie zwojuje , moge jeszcze pisać do ciebie na priv w razie pytań ? To teraz mam mega problem z tą śrubką bo już zdążyłem sobie nią pokręcić . i przez to mam problem z przyspieszaniem na zimnym silniku ....

Pisz na forum.
Ja się na tym zupełnie nie znam (jak niejaki kolega ced stwierdził) - znajdziesz tu sporo mądrzejszych ;)

ps
Spróbuj wyświetlić kody błędów - problem z przyspieszaniem może mieć bardzo różną przyczynę.


Na górę
 Tytuł:
Post: 13-10-2012, 08:56 
Offline

Rejestracja: 17-07-2012, 17:44
Posty: 73
Lokalizacja: Wrocław
błędów nie ma 12 miga ,z tym przyspieszaniem to jest tak jak wyjade z pod domu i chce sie właczyć do ruchu ,przykład -jade sobie 30km/h na drugim biegu wciskam w podłoge pedał , auto myśli jakieś 3-5 sekund nic sie nie dzieje i po chwili stopniowo wgniata w fotel, podobnie jest już na ciepłym silniku przy mocniejszym ruszaniu ze świateł , troche gazu puszczam sprzęgło wciskam mocniej pedał i znowu chwilowy brak mocy i za 4 sekundy rakieta. Tego zjawiska już nie ma gdy silnik rozpędze do około 3tysi i wcisne pedał w podłoge , byc może jest to już wina starego silnika ... Aha jeszcze jest jedna rzecz która nie daje mi spokoju ,dlaczego nie ma w tym silniku silnika krokowego?


Na górę
 Tytuł:
Post: 14-10-2012, 10:38 
Offline

Rejestracja: 25-05-2012, 11:42
Posty: 194
To automat czy manual?
Raczej wina osprzętu niż silnika - może być coś nie tak np z wyprzedzeniem zapłonu.

W vitarach 8v nie było silnika krokowego, tylko zwykły elektrozawór sterowany sygnałem pwm.


Na górę
 Tytuł:
Post: 14-10-2012, 11:51 
Offline

Rejestracja: 17-07-2012, 17:44
Posty: 73
Lokalizacja: Wrocław
zwykły manual , pytam o krokowy bo miałem pogawędkę z jednym adminem który twierdził że jest tam krokowy ,ja mam ten silnik wsadzony do swifta szesnastozawory. Może rzeczywiście zapłon przestawiony jest , od jakiegoś czasu silnik jest jakby troche przytkany i więcej pali .A tej instrukcji do ptf-a nie moge ściągnąć bo strona sie wyłącza .


Na górę
 Tytuł:
Post: 14-10-2012, 14:03 
Offline

Rejestracja: 25-05-2012, 11:42
Posty: 194
Nie rozumiem chyba...
Wsadziłeś silnik 8v od vitary do swifta, który miał silnik 16v ?
A co z osprzętem i komputerem?

Tutaj np. znajdziesz różne manuale: http://jdmfsm.info/Auto/Japan/Suzuki/Sa ... er_Vitara/


Na górę
 Tytuł:
Post: 14-10-2012, 21:56 
Offline

Rejestracja: 17-07-2012, 17:44
Posty: 73
Lokalizacja: Wrocław
Nic nie zmieniałem od początku mam 16V, manuale spoko tylko nie ma nic o potencjometrze w g16b


Na górę
 Tytuł:
Post: 15-10-2012, 09:36 
Offline

Rejestracja: 25-05-2012, 11:42
Posty: 194
sovik3b pisze:
manuale spoko tylko nie ma nic o potencjometrze w g16b

Manual Haynesa. Strony 132-135
A jak będzie mało, to w manualu do wtryskowego samuraia jest opisane dużo dokładniej.


Na górę
 Tytuł:
Post: 15-10-2012, 20:08 
Offline

Rejestracja: 17-07-2012, 17:44
Posty: 73
Lokalizacja: Wrocław
wszystko jest ;) bawiłem sie jeszcze troche tą śrubą regulacyjną od dodatkowego powietrza i jakoś tak trafiłem że już mi nie muli , nie wiele brakowało a wjechałbym gościowi w kuper , bo nieco mnie poniosło kilka odzyskanych koników


Na górę
 Tytuł:
Post: 17-10-2012, 20:18 
Offline

Rejestracja: 17-07-2012, 17:44
Posty: 73
Lokalizacja: Wrocław
Mam jeszcze pytanko co do regulacji luzu zaworowego, robi sie coś takiego w moim silniku ? g16b monowtrysk 16V


Na górę
 Tytuł:
Post: 18-10-2012, 10:30 
Offline

Rejestracja: 25-05-2012, 11:42
Posty: 194
sovik3b pisze:
Mam jeszcze pytanko co do regulacji luzu zaworowego, robi sie coś takiego w moim silniku ? g16b monowtrysk 16V

Jak monowtrysk, to chyba 8v?
Luzy jak najbardziej się reguluje. W manualu znajdziesz procedurę i wartości luzów.


Na górę
 Tytuł:
Post: 18-10-2012, 11:25 
Offline

Rejestracja: 17-07-2012, 17:44
Posty: 73
Lokalizacja: Wrocław
no właśnie że 16v kollego i tu są chyba kasatory luzów


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 16 ] 

Strefa czasowa UTC+01:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 5 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl
[ GZIP: On ]