Suzuki Klub Polska - Forum Dyskusyjne - www.suzukiklub.pl

Forum dyskusyjne dla użytkowników samochodów marki Suzuki.
Dzisiaj jest 27-06-2025, 11:11

Strefa czasowa UTC+01:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 20 ] 
Autor Wiadomość
Post: 24-02-2012, 18:49 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 23-12-2011, 15:15
Posty: 57
Lokalizacja: Kraków
Tak jak w temacie jaka benzyne lejecie? 98 czy 95pb? Ja staram sie zalewac 98pb a czasami v power racing. Ale wiekszej roznicy nie odczuwam


Na górę
 Tytuł:
Post: 24-02-2012, 20:45 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 27-12-2007, 15:35
Posty: 110
Lokalizacja: Piaseczno
Ja leję tylko v power racing. jest to jedyne paliwo ściągane z Niemiec i jest mniejsza szansa że będzie chrzczone. Poza tym przy wlewie masz napisane 98+ czyli nie gorsza jak 98. pomiędzy paliwami 98 różnych producentów to w zależności jak sie trafi czasem jest dużo gorzej czasem niewielka różnica. jednak zawsze na korzyść V power racing


Na górę
 Tytuł:
Post: 24-02-2012, 21:08 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 03-04-2010, 15:49
Posty: 1019
Lokalizacja: Warszawa
Przecież to wolnossący silnik, więc 95 jest w zupełności OK. Chociaż jasne, warto od czasu do czasu nalać 98 dla dodatków "myjących".


Na górę
 Tytuł:
Post: 24-02-2012, 22:18 
Offline

Rejestracja: 14-05-2011, 22:08
Posty: 78
Z tym ściąganiem paliwa z Niemiec, aż takiej dużej szansy, na to iż nie będzie chrzczone, nie koniecznie będzie. Z powodu takiego, że istnieje wiele stacji franczyzowych (orlen, statoil, lotos, bp, shell), których właściciel jako osoba prywatna zarządza, a wiadomo czy on nie będzie miał "zacnych" zamiarów?

A co do 95 czy 98 to już wyżej powiedziano, a ja dodam jedynie że po tankowaniu 98 (akurat do francuza) zauważyłem delikatny spadek spalania na podobnej trasie, ale ekonomicznie to raczej i tak nie wychodzi ze względu na różnice ceny.


Na górę
 Tytuł:
Post: 25-02-2012, 13:37 
Offline

Rejestracja: 03-02-2011, 11:58
Posty: 25
dodatkow myjących hehe Tomash to Xylen! czasami tez wali urotropina

niedawno bylem przy całym procesie tworzenia beny i po takiej wizycie coraz mniej wierze w to ze 98 dostępne w polsce są dobrej jakości. Liczbe oktanową łatwo się podnosi dodatkami lekkimi.

Mimo to jakos leje to V power i ufam ze to jedyna dobra.... ale nie chce mi sie w to wierzyc. Jestem zdania ze lepiej lac >98 niz 95. Pozatym 3 letnie auto chyba tego nawet nie odczówa. Moze po 10 latach jest jakas różnica w stopniu zurzycia elementów.


Na górę
 Tytuł:
Post: 25-02-2012, 21:09 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 23-12-2011, 15:15
Posty: 57
Lokalizacja: Kraków
A ile wam palą? ja w mieście nie umiem zejść poniżej 10l/100km a czasami pali mi nawet 12l/100
hahahah pamietam jak mi tata opowiadał że jechał sss autostrada 200km/h(katowice-kraków) to wtedy pali 20l/100km :lol:


Na górę
 Tytuł:
Post: 26-02-2012, 08:14 
Offline

Rejestracja: 03-02-2011, 11:58
Posty: 25
gary musisz mieć dużo skrzyżowań ze światłami :D


Na górę
 Tytuł:
Post: 26-02-2012, 19:50 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 23-12-2011, 15:15
Posty: 57
Lokalizacja: Kraków
Może to wina, że do szkoły mam tylko 5km i silnik nie zdąży się dobrze nagrzać, przynajmniej w zimie.. No i ciągle w korku :(


Na górę
 Tytuł:
Post: 26-02-2012, 19:58 
Offline

Rejestracja: 25-08-2011, 15:58
Posty: 11
gary pisze:
w zimie.. No i ciągle w korku :(


Masz odpowiedź na swoje pytanie :)


Na górę
 Tytuł:
Post: 26-02-2012, 21:52 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 13-02-2012, 23:17
Posty: 19
gary pisze:
A ile wam palą? ja w mieście nie umiem zejść poniżej 10l/100km a czasami pali mi nawet 12l/100
hahahah pamietam jak mi tata opowiadał że jechał sss autostrada 200km/h(katowice-kraków) to wtedy pali 20l/100km :lol:


Odpowiedź już dostałeś dlaczego Masz takie wysokie spalanie.
U mnie w codziennej jeździe spalanie jest na poziomie 7,5l/100km
W teście na emeryta nie przekraczając 80km/h, hamowanie silnikiem itp. spalił 6,3l/100km. Ale nie da się tak jeździć tym autem
:D
Na autostradzie w kierunku Berlina 190 - 210km/h spalanie wg. kompa 24 litry.
:sciana:
Brak 6 biegu :aniolek:


Na górę
 Tytuł:
Post: 27-02-2012, 16:14 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 23-12-2011, 15:15
Posty: 57
Lokalizacja: Kraków
ja tym samochodem po prostu nie umiem zejsc ponizej 9l/100km w miescie. Dla mnie to nie mozliwe :D


Na górę
 Tytuł:
Post: 01-03-2012, 00:04 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 12-10-2007, 21:50
Posty: 40
Lokalizacja: Zielona Góra
http://155.pl/?show=detale&id=62&more=1

Pod tym linkiem są statystyki spalania mojego SSS. Mój "rekord" to 14,4 l/ 100 km, na odcinku 250 km autostradą pomiędzy Katowicami a Legnicą, a przeciwieństwem tego jest 6,83 l /100 km, na odcinku 473 km w trasie.


Na górę
 Tytuł:
Post: 30-03-2012, 12:38 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 25-02-2009, 10:43
Posty: 23
Lokalizacja: Wieliczka
Producent nie bez przyczyny na klapce wlewu paliwa umieszcza informacje o liczbie oktanowej benzyny jakiej należy używać. Wynika to z zaprogramowania mapy sterownika wtrysku.
W Swifcie Sport jest podobnie jak to miało miejsce w Ignisie Sport, program sterujący jest przystosowany do pracy z paliwem 98.

Przykład : http://autospeed.com/cms/title_Suzuki-G ... ticle.html
(W artykule opisany jest silnik M15A pochodzący z Ignisa ale dokładnie tak samo jest w Swifcie – powtarzam aby nie było niedomówień)

Silnik M16A zamontowany w Swifcie różni się od motoru montowanego np. w SX4 czy Vitarze. Wynika to z przystosowania charakterystyki motoru Swifta do bezawaryjnej i częstszej pracy przy wyższych prędkościach obrotowych. Główną różnicą wymuszającą zastosowanie paliwa o wyższej liczbie oktanowej jest podniesienie stopnia sprężania. Paliwo 98 jest bezpieczniejsze dla silnika SSS, ponieważ w większym stopniu zapobiega powstawaniu spalania stukowego.

Wyjaśnienie: http://pl.wikipedia.org/wiki/Spalanie_stukowe

Dlaczego paliwo 98 jest mniej podatne na zjawisko spalania stukowego? Odpowiedz jest prosta, spala się mniej gwałtownie. A mówiąc prościej jest mniej wybuchowe od paliwa 95.

Wyjaśnienie: http://secretservice.za.pl/95kontra98.pdf

Osobiście zalewam mojego Swifta paliwem BP Ultimate. Jest tańsze od V-Power Racing a ponadto mam stacje BP pod nosem.

Ostrzegam przed zbyt częstą jazda SS w niskim zakresie obrotów. Niestety istnieje duże prawdopodobieństwo zapalenia się kontrolki check engine wynikające z błędu P0420 czyli niską wydajnością katalizatora. Żeby błąd nie występował należy Swiftem jeździć ostrzej, co ma niestety bezpośredni wpływ na spalanie. Z moich obserwacji szczególnie narażone są Swifty Sport rzadko pokonujące trasy z prędkościami autostradowymi oraz auta jeżdżące na krótkie dystanse. W takich przypadkach silnik nie jest w stanie się dostatecznie zagrzać a w efekcie spaliny o nie odpowiedniej temperaturze zapychają zbyt delikatny katalizator.


Na górę
 Tytuł:
Post: 03-04-2012, 20:42 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 23-12-2011, 15:15
Posty: 57
Lokalizacja: Kraków
COOPER
Wielkie dzięki!!! Teraz już wiem jaki mam problem z kontrolka check engine!
Pozdrawiam! :)


Na górę
 Tytuł:
Post: 11-04-2012, 08:06 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 11-07-2011, 22:35
Posty: 19
Lokalizacja: Wizna/Łomża
ja do swego sss wlewam 95. Żadnej różnicy nie odczuwam. Zrobiłem od lipca 2011r 22000 tyś km i jeździ jak malina. A swoją drogą, może warto założyć temat skupiających posiadaczy SSS? Bo mało generalnie w skali Polski jest :)

_________________
Pozdrawiam:)


Na górę
 Tytuł:
Post: 23-04-2012, 20:16 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 04-12-2009, 18:21
Posty: 11
Lokalizacja: Lublin
Dizlowcy nie mają takich problemów :p Ja tankuje zawsze na jednej stacji więc wiem czego sie spodziewac :)


Na górę
 Tytuł:
Post: 23-04-2012, 20:30 
Offline

Rejestracja: 03-02-2011, 11:58
Posty: 25
Nie wiem czy na tym czy na innym forum ktos pisal o SSS ze od 2008 był remap i zmienili sterowanie na 95-tke w standardzie (przedzej byla98). W tym zabiegu poszly tez obroty z 6800 na 7200 i grzebali w skrzyni aby pozbyc sie zmiany biegu z 2 na 3 przed 100tka co mialo poprawic czas od 0 do 100km/h

Jeśli chodzi o spalanie stukowe to nie ma co się martwic:D naprawde trzeba nalac gnojówki aby cos mu zrobic:P Pozostaje kwestia materiałów ale tutaj plus na korzyść SSS bo japończycy nie oszczedzają jak niemcy:)


Na górę
 Tytuł:
Post: 24-04-2012, 22:11 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 25-02-2009, 10:43
Posty: 23
Lokalizacja: Wieliczka
Zalewając swojego Sporta paliwem 98 nie odczujemy żadnej różnicy w dynamice naszego auta. Jeżeli nawet jakieś różnice występują, to są one na tyle niewielkie ze nie jesteśmy ich w stanie zauważyć bez pomiarów na hamowni. Istnieje duże prawdopodobieństwo ze mogły by się one mieścić w granicach błędu pomiaru.

Zastosowanie zalecanego paliwa wynika z dbałości o stan naszej jednostki napędowej. Nikt nie napisał ze tankując paliwo 95 nagle silnik przestanie pracować i ulegnie natychmiastowej awarii. Natomiast istnieje większe prawdopodobieństwo że przy wyższych przebiegach przekraczających 100tyś. kilometrów, motor eksploatowany na paliwie 95 ulegnie szybszemu zużyciu. Identyczna sytuacja jest w przypadku olejów, ich zalecanych klas i rodzajów lepkości.
Chyba nikt nie wierzy w żadne teorie spiskowe, które miały by polegać na tym iż producent podaje konkretne dane na temat paliwa, olejów i innych płynów eksploatacyjnych dla konkretnego modelu, nie mając o tym bladego pojęcia. Lub umyślnie działać na szkodę użytkowników samochodów Suzuki.

Może się zdarzyć taka sytuacja, w której pierwszy właściciel SSS jeżdżący na paliwie 95 przejechał bezawaryjnie 100-150tyś. Następnie odsprzedaje go osobie, która po przejechaniu niewielkiej ilości kilometrów zaczyna mieć problemy z silnikiem, który był eksploatowany w nie odpowiedni sposób. Wiadomo że czynników może być wiele ale prawdopodobieństwo jest większe, kiedy auto jeździło na nieodpowiednim dla niego paliwie.

Osobą która pisała o remapie silnika w modelu po liftingu byłem Ja i polecam skorzystać z opcji szukaj, bądź znaleźć tego posta na moim profilu, aby dokładnie go przeczytać i nie wprowadzać innych w błąd. W temacie o face liftingu napisałem o przystosowaniu Sporta do paliwa 95, aczkolwiek 100% pewności nie posiadam. Napisałem to w formie zapytania w innym moim komentarzu jednak nikt nic na ten temat nie odpowiedział.
Może jakiś właściciel odpisze, co rzeczywiście mają napisane na klapce wlewu paliwa modele SSS od 2008 roku?

A co do face liftingu to limiter podniesiono z 7000 na 7200obr/min. A 6800obr/min to wartość w której osiągana jest moc maksymalna, identyczna dla obu wersji. O skrzyni nic nie wiadomo, próbowałem się czegoś dowiedzieć, jednak nic z tego nie wyszło. Wielce prawdopodobne ze z uwagi na zmiany w Japonii, zrobiono remap który nic szczególnego nie wniósł. Poza tym że można silnik niewiele wyżej kręcić, co i tak niema sensu, ponieważ powyżej 7000 moment obrotowy mocno spada i silnik dostaje zadyszki.


Ostatnio zmieniony 25-04-2012, 10:08 przez Cooper, łącznie zmieniany 1 raz.

Na górę
 Tytuł:
Post: 24-04-2012, 23:55 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 08-08-2008, 19:39
Posty: 1130
Cooper pisze:
A co do face liftingu...
...O skrzyni nic nie wiadomo, próbowałem się czegoś dowiedzieć, jednak nic z tego nie wyszło...

Zmieniono przelozenie pierwszego biegu i przelozenie przekladni glownej.
Przelozenie biegow 2-5 i wstecznego nie uleglo zmianie.
Zerknij TUTAJ


Na górę
 Tytuł:
Post: 25-04-2012, 08:10 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 25-02-2009, 10:43
Posty: 23
Lokalizacja: Wieliczka
Wiem o tych zmianach i podawałem podobny link w temacie o faceliftinguJest to specyfikacja dla SS na rynek Japoński i nijak się ma do aut produkowanych na Węgrzech.

A może ktoś ma większa wiedzę na ten temat i chciałby się nią podzielić ?


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 20 ] 

Strefa czasowa UTC+01:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl
[ GZIP: On ]