Właśnie zadebiutowała oficjalnie na paryskim salonie samochodowym.
Produkcja rozpocznie się na Węgrzech na początku roku, a do sprzedaży w Europie samochód trafi wiosną 2015. Docelowo ma być eksportowany do wielu krajów, także poza Europą.
Samochód - jak to u Suzuki - nawiązuje do modelu koncepcyjnego (w tym wypadku iV-4), lecz w ostatecznym kształcie niestety stracił na wyglądzie.
Można będzie trochę temu zaradzić wybierając spośród
15 różnych kombinacji kolorystycznych (w tym 3 nowych lakierów: turkusowego, pomarańczowego i w kolorze kości słoniowej). Grill i elementy zderzaków dostępne będą w wersji czarnej lub srebrnej.
Nieco mniej opcji personalizacji znajdzie się we wnętrzu: 4 kolory elementów deski rozdzielczej (odpowiadające nowym kolorom lakieru + czarne "fortepianowe" wykończenie) i 2 wersje zegarka.
W wyższych wersjach wyposażenia Vitara otrzyma też
aktywny tempomat z systemem automatycznego hamowania (RBS) i nowy, łatwy w obsłudze system multimedialny.
Do napędu posłużą znane silniki 1.6: benzynowy i
zmodyfikowany w porównaniu do stosowanego w S-Crossie wysokoprężny z nowym systemem EGR i nową turbiną ze zmienną geometrią (VGT), co ma przełożyć się na jeszcze większy moment obrotowy i lepszą sprawność silnika.
Silnik benzynowy występować będzie w połączeniu z 5-biegową przekładnią manualną lub 6-biegową automatyczną. Wersja 1.6 DDiS z 6-biegowym manualem.
Opcjonalny napęd na cztery koła, AllGrip, ma również się nieco różnić od tego zastosowanego w miejskim bracie Vitary. Tu wyposażony jest w dodatkowy system sprzężenia w przód (feed forward), zapewniający przesłanie większej mocy na koła tylnej osi w przypadku wykrycia poślizgu na przodzie i przewidywanie takiej sytuacji na podstawie informacji z jazdy.
Możliwość jazdy w umiarkowanie trudnym terenie zapewnią poza tym:
- Minimalny prześwit 185 mm
- Standardowe opony 215/55 R17
- Kąty: natarcia 18.2° i zejścia 28.2°
Pomimo nazwy Vitara jest bezpośrednim następcą modelu SX4 w jego uterenowionej wersji. Wymiary zewnętrzne są zbliżone, lecz Vitara oferuje znacznie
większy bagażnik (375 l w porównaniu do 270 l w SX4).
W porównaniu do SX4 ma lepszy kąt natarcia, lecz gorszy zejścia. Nie może się jednak równać z Grand Vitarą, u której wartości te w obu przypadkach przekraczają odpowiednio: 28 i 26 stopni.
Pokrewne tematy:
viewtopic.php?t=11622
viewtopic.php?p=95090
Informacje i dane techniczne na stronie SMP:
http://www.suzuki.pl/auto/Vitara.html