Do polifta 112KM.
Irydowe, powiadasz? No przyznam się, że takich nie brałem pod uwagę i nawet nie szukałem, bo skoro fabryka puszcza bolid w świat na zwykłych świecach niklowych... to po co odkrywać Amerykę na nowo? I te zwykłe mają być wymienione po 45kkm to irydowe po jakim przebiegu? Sprawdziłem: 105kkm... bo wymiana takich elementów tylko po określonym czasie, to jest dla wyjątkowych purystów onanistów
a akurat w tym przypadku do takich się nie zaliczam
a ze świecami przewidzianymi na 105kkm to następna wymiana będzie za... jakieś 25 lat
więc w takim okresie lepiej kupić dwa-trzy komplety zwykłych świec. Bolid w listopadzie będzie miał 10. urodziny i już zbliżam się do 39kkm
więc cały temat jest na przyszły rok, ale ten czas tak leci...
Ale sprawdziłem świece irydowe - są, powiedzmy, że cena + - ~ X2 denso czy bosch. Tylko czy te świece irydowe wpłyną realnie na pracę mojego silnika, czy to taki bajer, jak świece z czterema elektrodami masowymi... przecież każdy dobrze wie, że iskra przeskoczy tylko jedna: tam, gdzie ma najłatwiej... to nie dwusuw, żeby się tak asekurować.
Co do świec "dedykowanych i zalecanych" denso: sądząc po ilości ocen na znanym portalu A-ukcyjnym, to bosch jest 5x bardziej popularny przynajmniej, jeśli chodzi o oceny.
Świece irydowe to NGK, a z tymi do skutera też ćwiczyłem i chyba trafiałem na same podróby...