Cytuj:
Słyszałem opinie że jak będzie za duży to będzie niedoładowany, totalna bzdura
Niestety nie masz tutaj racji, no chyba ze jedynym wyznacznikiem stanu akumulatora jest dla Ciebie jego zdolnosc do odpalenia silnika.
Z tym nie mialem jeszcze nigdy problemow, ale z niedoladowanym akumulatorem, czyli z obnizonym napieciem juz kilkakrotnie.
W SX4, ktorym jezdzilem od sierpnia 2006 do marca 2013, mialem fabryczna Varte, 60Ah, ktorej nigdy
nie podpinalem pod jakikolwiek prostownik, po okolo czterech latach zanotowalem pozna jesienia i zima
dwukrotnie problemy z systemem Keyless, zawsze wtedy, gdy przez dwa lub trzy tygodnie nie przejechalem odcinka dluzszego niz kilkanascie kilometrow
za jednym razem, tylko te dwu- do trzykilometrowych odcinkow do pracy, czy na zakupy.
Pisalem o tym tutaj na Forum, ale to juz kilka lat wstecz.
Troche trwalo zanim znalazlem przyczyne, ale skoro samochod odpalal bez problemow, to nie podejrzewalem akumulatora.
Nawiasem mowiac, jeszcze z tym pierwszym akumulatorem i bez problemow z odpalaniem sprzedalem ten samochod po 6 i pol roku jego uzytkowania.
W nastepnym aucie, jeszcze aktualnie uzytkowanym, ale juz innej marki, mam rowniez akumulator powyzej 60Ah (Panasonic).
Tutaj rowniez jakos tak po trzech latach zanotowalem pierwszy problem.
Rano, po bezproblemowym odpaleniu silnika, nie zgasly mi trzy kontrolki: silnika, kontroli trakcji i ktoregos z asystentow (podjazdu/ zjazdu... juz nie pamietam),
a zaraz potem zaczely mi wyskakiwac komunikaty na displayu kompa: sprawdzic system "X", "Y", "Z" etc...
Dwie kontrolki, za wyjatkiem CE(!) po kilkukrotnym odpaleniu wprawdzie juz gasly, ale komunikaty na displayu kompa juz pozostaly.
Wizyta w warsztacie i zczytanie kodow bledow wskazalo ze ich zrodlem jest chwilowy spadek napiecia w poszczegolnych ukladach ponizej "dopuszczanego progu".
Napiecie niedoladowanego akumulatora wystarczalo wiec znow do bezproblemowego uruchomienia silnika, ale spadek napiecia przy rozruchu byl dostatecznie duzy
do zaklocenia procesow samokontroli w ukladach elektronicznych.
Po okolo roku sytuacja sie powtorzyla, tym razem juz od razu wiedzialem o co biega, ale do warsztatu musialem i tak podjechac aby sprawe uporzadkowac,
w koncu gwarancja wymaga natychmiastowego regulowania takich rzeczy.
_________________
****** Pozdrawiam! ******