Suzuki Klub Polska - Forum Dyskusyjne - www.suzukiklub.pl

Forum dyskusyjne dla użytkowników samochodów marki Suzuki.
Dzisiaj jest 15-09-2019, 21:23

Strefa czasowa UTC+01:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 24 ] 
Autor Wiadomość
Post: 21-11-2008, 19:03 
Offline

Rejestracja: 18-03-2008, 19:15
Posty: 26
Witam.
Jakie macie doświadczenia z montażem haka?
Jaki wybrać?
Jakie koszty?
Gdzie montować?

Pozdrawiam

Artur


Ostatnio zmieniony 14-11-2015, 23:29 przez ArtXV, łącznie zmieniany 1 raz.

Na górę
 Tytuł:
Post: 21-11-2008, 19:16 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 03-08-2006, 11:13
Posty: 11255
Lokalizacja: CB - CIN - CT
Suzuki: Vitara II
viewtopic.php?t=1283


Na górę
 Tytuł:
Post: 21-11-2008, 21:37 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 08-08-2008, 19:39
Posty: 1124
Link do Manuala w Forum suzukimania.de
(po niemiecku ale jest pare fotek):
http://www.suzukimania.info/forum/threa ... &sepost=#8

(OT) Ile taki hak musi wytrzymac widac n.p. tutaj :D :
http://www.mehr-schbass.de:80/videos/67 ... lucht.html

_________________
****** Pozdrawiam! ******
Obrazek


Na górę
 Tytuł:
Post: 03-12-2008, 11:24 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 14-10-2007, 19:46
Posty: 39
Lokalizacja: Toruń-Wawa
Suzuki: SX4
Polecam Brink w serwisie fiata za wszystko (hak + montaż) zapłaciłem koło 700zł dokładnie nie pamiętam. Nie mam z nim żadnych problemów a korzystam z niego dość często mam bagażnik na hak i przyczepę (dwu osiową). Różnica w cenie między polskimi podróbami a brinkiem jest niewielka a jeśli chodzi o jakość to mam naprawdę przykre doświadczenia z polskim producentem ze Słupska - w poprzednim samochodzie farba zeszła z prawie całego haka po pierwszym sezonie zimowym i oczywiście zardzewiał (tak że tabliczka znamionowa odpadła) trzeba było go zdjąć i malować na własny koszt. Producent nie poczuwał się do odpowiedzialności za taki stan rzeczy.


Na górę
 Tytuł:
Post: 02-05-2011, 21:57 
Offline

Rejestracja: 01-05-2011, 18:11
Posty: 3
Lokalizacja: PSZ.....
A macie moduł czy tylko kostkę (wczepkę, czy tam inne copstwo ) :?: :?: :o


Na górę
 Tytuł:
Post: 01-07-2013, 15:22 
Offline

Rejestracja: 20-08-2010, 20:52
Posty: 446
Lokalizacja: Rzeszów
Suzuki: SX4
hak lepiej założyć po za ASO - co nie zmienia mojego zdania odnośnie celowości takiej inwestycji


Na górę
 Tytuł:
Post: 02-07-2013, 10:05 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 29-01-2011, 16:42
Posty: 122
Lokalizacja: Żory
Myślałem o aso za względu na gwarancję. Ja mam takie szczęście w krzywym zwierciadle. Chucham, dmucham a jak komuś ma coś się spierdzielić to właśnie mi :)
Dlatego wolał bym mieć możliwość korzystania z gwarancji jeśli jest.


Na górę
 Tytuł:
Post: 02-07-2013, 10:41 
Offline

Rejestracja: 20-08-2010, 20:52
Posty: 446
Lokalizacja: Rzeszów
Suzuki: SX4
A co ma hak do gwarancji? Jak Ci padnie podnośnik szyby czy silnik wycieraczek, czy cały silnik to jak powiążą to z hakiem?


Na górę
 Tytuł:
Post: 02-07-2013, 11:35 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 29-01-2011, 16:42
Posty: 122
Lokalizacja: Żory
Zakładając hak ingerują w elektronikę. Jak wepniesz się w instalację to komp wychwytuje to jako przeciążenie i odłącza zasilanie dlatego montują jakiś moduł który to reguluje (lub oszukuje :)) W necie też znalazłem lekturę na ten temat. W każdym razie nie jest to tylko wywiercenie kilku dziur i przykręcenie haka....
A jak już ingerujesz w elektrykę/elektronikę to jest powód aby każdą usterkę jaka wyskoczy obarczyć instalacją poza aso.


Na górę
 Tytuł:
Post: 02-07-2013, 13:43 
Offline

Rejestracja: 20-08-2010, 20:52
Posty: 446
Lokalizacja: Rzeszów
Suzuki: SX4
Nie ingerują w elektronikę, co najwyżej w elektrykę. Taką samą ściemę słyszałem w ASO Mitsu. "Tylko wiązka dedykowana bo elektronika, bo diody LED, itd...." A włożyli na żywca wlutowane przewody 7 kabelków i jakoś już elektronika nie przeszkadzała, ani diody LED. Wiązka dedykowana nie wymagała lutowania, tylko wpinało się ją w wiązki samochodu. Dodatkowo "pomylili" się przy wypisywaniu faktury i oczywiście zafakturowali wiązkę dedykowaną razem z hakiem zarabiając dodatkowe 180zł. Dzięki temu mają sprawę w sądzie o oszustwo i stracili na zawsze klienta - i całe szczęście, bo dzięki temu popatrzyłem przy zmianie na inne marki ;)
Wątpię, aby CAN SX4 wychwytywał dodatkowe obciążenie żarówek (lub za małe obciążenie np. w przypadku zamiany na LED) i odłączał obwody - to nie VAG ;) na szczęście. Nie ma żadnej kontrolki przepalonej żarówki - a jeśli CAN sprawdza, to sygnalizuje też usterkę - na co dzień jeżdżę Superbem, ten sygnalizuje wiele rzeczy. Gdyby nawet tak było w SX4, to ten dodatkowy moduł to nic innego jak 5-6 przekaźników po 10zł/szt. - każdy elektryk samochodowy to bez problemu ogarnie ;)


Na górę
 Tytuł:
Post: 02-07-2013, 18:11 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 10-08-2007, 19:54
Posty: 1131
Lokalizacja: 3-miasto
Kilka starszych informacji na temat "hakowania" SX-a4.


Na górę
 Tytuł:
Post: 02-07-2013, 20:15 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 29-01-2011, 16:42
Posty: 122
Lokalizacja: Żory
w postach waldisa potwierdza się to co mi powiedzieli. Chodzi o "tajemniczy moduł" :]
Ja mam ESP tak więc jest potrzeba montażu.


Na górę
 Tytuł:
Post: 03-07-2013, 07:48 
Offline

Rejestracja: 20-08-2010, 20:52
Posty: 446
Lokalizacja: Rzeszów
Suzuki: SX4
A co ma ESP do sprawdzania żarówek? TO jest zupełnie inny obwód - korzysta z czujników ABS, przyspieszeń kątowych, położenia kierownicy. Też mam ESP w każdym samochodzie od kilkunastu lat - również w SX4. Byłoby bardzo niedobrze, gdyby ESP, podobnie jak ABS korzystały z tych samych obwodów co inne systemy.
W poście Waldisa z 2008r. masz ESP ze znakiem zapytania - czyli właściwie nie wiadomo, które to auta muszą mieć moduł. A na pewno muszą ze sprawdzaniem żarówek przez CAN - czyli VW, SKoda, itd.. (chociaż i tam się daje obejść bez modułu), a nie Suzuki. Jak chcesz zamontować sobie w ASO to zawsze możesz, ale zrób to ponieważ: jest CI wygodniej, masz większe zaufanie, będzie fajniej, kto bogatemu zabroni, itd.... A nie dlatego, że musisz i będzie lepiej. Nie musisz, niekoniecznie będzie lepiej. Ja po swoich doświadczeniach w Mitsu poszukałbym dobrego warsztatu montującego haki, poprosił ich o wycenę haka Thule ze zdejmowaną główką (taki miałem) oraz dedykowaną wiązką (taką miałem mieć ;) ) i oddzielnie montażu, porównał ceny w internecie. Jeśli różnica na haku nie byłaby duża, zleciłbym im zakup i montaż. Jeśli większa, to wytargowałbym lepszą cenę na hak. Jeśli duża znalazłbym inny zakład. Ten tajemniczy moduł to nic innego jak przekaźniki 12V. TU masz zresztą hak podobny do tego, który miałem http://allegro.pl/hak-hol-thule-automat ... 87032.html nawet z modułem, a tu masz odkręcaną główkę - już bez modułu http://allegro.pl/hak-thule-oryginalny- ... 95786.html czyli jakoś moduł nie jest koniecznie potrzebny w SX4 ;)
A tu masz komplet THule (Brink) - niemal identyczny z tym z pierwszej aukcji tylko w cenie sugerowanej producenta http://haki24.pl/produkt/724947/Hak%20S ... WD%20.html . Zwróć tylko uwagę na to, że wiązka Thule nie wymaga lutowania czy używania takich złączek nacinających kabel - jest wpinana w kostki świateł.


Na górę
 Tytuł:
Post: 03-07-2013, 14:04 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 29-01-2011, 16:42
Posty: 122
Lokalizacja: Żory
Uwierz, że nie narzekam na nadmiar kasy i wcale nie upieram się aby hak montować w aso :]
Boję się tylko, że montaż poza aso będzie pretekstem na wszystko co się wydarzy pomimo tak jak napisałeś praktycznie żadnej ingerencji w fabrykę.


Na górę
 Tytuł:
Post: 03-07-2013, 15:40 
Offline

Rejestracja: 20-08-2010, 20:52
Posty: 446
Lokalizacja: Rzeszów
Suzuki: SX4
Sam musisz zdecydować. Zawsze możesz zapytać ile sam montaż - nawet telefonicznie w innych ASO, także Fiata. Możesz zapytać też ile zakup wraz z montażem haka Brink czyli Thule wraz z wiązką dedykowaną.


Na górę
 Tytuł:
Post: 03-07-2013, 18:52 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 29-01-2011, 16:42
Posty: 122
Lokalizacja: Żory
Od początku myślałem właśnie o haku Brink - Thule wraz z wiązką dedykowaną i za taki zestaw z montażem w aso wołali 1900. Patrząc na cenę którą podałeś w linku robocizna wychodzi około 550 zeta


Na górę
 Tytuł:
Post: 04-07-2013, 06:33 
Offline

Rejestracja: 20-08-2010, 20:52
Posty: 446
Lokalizacja: Rzeszów
Suzuki: SX4
zapytaj ile kosztuje robocizna. Ciekawe co odpowiedzą.


Na górę
Post: 26-12-2013, 20:25 
Offline

Rejestracja: 12-02-2012, 10:18
Posty: 22
Witam Wesołych Świat


Dołączę się czy jest szansa na hak do SX4 sedan ?


[quote="ArtXV"]Witam.
Jakie macie doświadczenia z montażem haka?
Jaki wybrać?
Jakie koszty?
Gdzie montować?

Pozdrawiam

Artur[/quote]


Na górę
 Tytuł:
Post: 29-12-2013, 14:06 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 10-08-2007, 19:54
Posty: 1131
Lokalizacja: 3-miasto
Jest szansa.
Wystarczy pogooglować.
http://www.hakii.pl/sklep/Details/851/9 ... -sx4-sedan


Na górę
Post: 02-02-2014, 16:45 
Offline

Rejestracja: 12-02-2012, 10:18
Posty: 22
Dzieki


Na górę
Post: 28-02-2019, 14:54 
Offline

Rejestracja: 18-05-2018, 14:32
Posty: 44
Suzuki: SX4 topline
Odgrzewam temat
Chcę założyć hak .
Moje główne pytanie to czy trzeba coś wiercić od strony bagażnika (od środka).
Oprócz tego zastanawiam się czy kupić Polski (wyciągamy) czy Westfalia. Różnica w cenie znaczna a funkcjonalność ta sama, ale słyszałem że że względu na przeglądy o hak trzeba dbać i te nie polskie są lepsze.
Hak będzie pod wieszak na 3 rowery .


Na górę
Post: 01-04-2019, 17:54 
Offline

Rejestracja: 14-09-2018, 16:37
Posty: 6
Lokalizacja: Warszawa
Suzuki: SX4
spewak pisze:
Odgrzewam temat
Chcę założyć hak .
Moje główne pytanie to czy trzeba coś wiercić od strony bagażnika (od środka).
Oprócz tego zastanawiam się czy kupić Polski (wyciągamy) czy Westfalia. Różnica w cenie znaczna a funkcjonalność ta sama, ale słyszałem że że względu na przeglądy o hak trzeba dbać i te nie polskie są lepsze.
Hak będzie pod wieszak na 3 rowery .
Nie wiem, czy już założyłeś ale jeśli nie to mogę Ci coś podpowiedzieć. Zamontowałem w weekend ten hak: https://www.hakpol.pl/oferta/c,269,suzuki/model,273,sx.html
Wszystkie elementy pasują. Od środka bagażnika instaluje się dwie blachy i wierci po 7 otworów w blasze bagażnika z każdej strony. Jest to dobrze pokazane w instrukcji tego haka, jak i konkurencyjnego też polskiego. Po montażu należy podciąć zderzak od spodu - około 10x10cm. Ogólnie sporo roboty, ale jest satysfakcja z samodzielnej, czytaj porządnej pracy. W moim porzednim aucie - Scenicu też sam sobie zamontowałem hak, tyle że Steinhoff. Służył mi 10 lat bez żadnych problemów. Nie warto bać się polskiego. Producent ma certyfikaty, a sam hak stosowną homologację. No i kosztował 290 PLN - NOWY


Na górę
Post: 02-04-2019, 08:58 
Offline

Rejestracja: 18-05-2018, 14:32
Posty: 44
Suzuki: SX4 topline
Kupiłem westfalie bo chciałem wypinany pionowo, a różnica w cenie w porównaniu z polskim znikoma.


Na górę
Post: 03-04-2019, 17:37 
Offline

Rejestracja: 21-06-2015, 12:31
Posty: 1714
Suzuki: SuziQuattro
Hakpol ? do VW polo, wymieniany nowy bo krzywy, 2 egzemplarz szlifowany i poprawiany po producencie. tej firmy nie polecam.


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 24 ] 

Strefa czasowa UTC+01:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl