Suzuki Klub Polska - Forum Dyskusyjne - www.suzukiklub.pl

Forum dyskusyjne dla użytkowników samochodów marki Suzuki.
Dzisiaj jest 27-06-2025, 09:27

Strefa czasowa UTC+01:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 5 ] 
Autor Wiadomość
Post: 06-12-2011, 22:46 
Offline

Rejestracja: 23-08-2011, 09:25
Posty: 41
Lokalizacja: Poznań
Witam mam pytanie przy jakich obrotach najlepiej zmieniać biegi tak że by silnik miał jak najlżej i że by mieć w miarę niskie spalanie.Pytanie może głupie ale pierwszy raz mam autko 16v do tego jeszcze 4x4.
Jadąc w tarasie np 85 km w jedną stronę nie wiem co lepsze czy np 90km/h i 4 bieg czy np ta sama prędkość tylko 5 bieg no bo po co był by on?. Skoro silnik 1,3 jest wysoko obrotowy to może piąty bieg powinien być używany dopiero powyżej 110km/h bo wtedy ma tylko zaledwie 3 tyś obrotów.


Na górę
 Tytuł:
Post: 07-12-2011, 10:16 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 02-05-2011, 19:09
Posty: 49
Jeśli chcesz jeździć oszczędnie to kręć obroty do 2000 max 3000 tyś, zasada jest taka,że jak najwyższy bieg przy jak najmniejszej prędkości. Zmieniasz biegi jak najszybciej, kręcąc jak najmniej silnikiem. Ale jeśli interesuję Cię dynamiczna jazda... Kręć jak najwyżej na jak najmniejszym biegu... :szalony:


Na górę
 Tytuł:
Post: 11-12-2011, 18:52 
Offline

Rejestracja: 18-07-2011, 15:48
Posty: 5
okoelk pisze:
zasada jest taka,że jak najwyższy bieg przy jak najmniejszej prędkości

Nie zgadzam sie.

misiaczek88on: Przełącz wskaznik spalania na wskazanie chwilowe, i obserwuj. Odpowiesz sobie sam.

Mapa czasow otwarcia wtryskow nie zalezy jedynie od obrotow ale i obciazenia. Jesli jedziemy 40km/h na 4 pod gorke, moze sie okazac, ze auto mniej spali na 3 albo 2 biegu (choc obroty beda wyzsze). Tak samo przy wysokich predkosciach. Przy 90km/h pewnie utrzymywac jest predkosc lepiej na 5, ale przyspieszenie do 120km/h pewnie bedzie lepiej wykonac na 4 biegu (spalanie 20l/100km przez 5 sek (300m) kontra spalanie 17l/100km przez 10 sek (500m)).

Nie sa to wartosci realne, podaje tak jak to sobie wyobrazam,


Na górę
 Tytuł:
Post: 12-12-2011, 17:32 
Offline

Rejestracja: 23-08-2011, 09:25
Posty: 41
Lokalizacja: Poznań
Dla tego też założyłem ten temat wiedząc właśnie o tym że spalanie nie zależy tylko od obrotów ale i też od obciążenia.


Na górę
 Tytuł:
Post: 12-12-2011, 18:49 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 03-04-2010, 15:49
Posty: 1019
Lokalizacja: Warszawa
Generalnie trzymaj obroty w okolicach 2000-2500, a będziesz miał niskie spalanie i niewielkie obciążenie silnika.
To oczywiście na płaskim.
Pod górkę powinieneś mieć taki bieg, żeby samochód mógł bezproblemowo przyspieszyć, czyli obroty w okolicach 3000 rpm wzwyż. Inaczej będziesz mocno obciążał silnik.


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 5 ] 

Strefa czasowa UTC+01:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 7 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl
[ GZIP: On ]