Suzuki Klub Polska - Forum Dyskusyjne - www.suzukiklub.pl

Forum dyskusyjne dla użytkowników samochodów marki Suzuki.
Dzisiaj jest 18-07-2025, 14:36

Strefa czasowa UTC+01:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 8 ] 
Autor Wiadomość
Post: 17-03-2011, 11:22 
Offline

Rejestracja: 24-02-2011, 22:10
Posty: 167
Lokalizacja: Warszawa
Witam

Nigdy nie mialem auta z silnikiem diesla i stad pewnie banalne 2 pytania:

1. Sa na stacjach 2 rodzaje oleju napedowego. Tanszy typu ECO i drozszy typu verva czy jakos tam. Czy warto kupowac drozszy bo to cos daje - chodzi o aspekt praktyczny - spalanie ?

2. Aby zmniejszyc spalanie, gdy jade np 50 - 70 to przechodzic na bieg 5 czy jechac dalej na 4. W sumie biegi sa elastyczne, tylko czy spalanie jest mniejsze na ktoryms z tych biegow ? Komputer wskazujacy spalanie w sumie nie jest pomocny, gdyz wskazania sa zmienne, a gdy wrzuce na luz ( w czasie jazdy ) to ustawia sie na maksymalnej wartosci 30 l ;).
Rozumiem ze zwiazane jest to z obrotami silnika - w jakim zakresie obrotow najmniej pali ?

pozdr


Na górę
 Tytuł:
Post: 17-03-2011, 12:47 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 13-11-2007, 15:10
Posty: 145
Lokalizacja: Warszawa
Ad. 2 Silnik jest najwydajniejszy kiedy ma największy moment obrotowy. Zobacz w specyfikacji przy jakich obrotach Twój silnik ma maksimum momentu i tak dobieraj biegi, żeby utrzymywać tą prędkość obrotową.


Na górę
 Tytuł:
Post: 17-03-2011, 16:44 
Offline

Rejestracja: 24-02-2011, 22:10
Posty: 167
Lokalizacja: Warszawa
Dzieki, tyle ze w instrukcji jest napisane zeby nie przekraczac czerwonego zakresu. To silnik 1,9 DDIS z 2007 roku

pozdr


Na górę
 Tytuł:
Post: 17-03-2011, 17:21 
Offline

Rejestracja: 20-11-2010, 17:19
Posty: 73
Kolego wiec tak co do paliwa to są rożne szkoły ja powiem Ci co sam zaobserwowałem tylko na Nissanie X-Trail,lejąc droższą np.Verve spalanie było ok.0,5-1l,mniejsze,lejąc standardowe wracało do normy normalnej,wiec za Verve zapłacisz więcej a spali mniej,za normalne zapłacisz mniej spali więcej-jak dla mnie nie warte zachodu,raz na jakiś czas można przelać ale na co dzień ja leje normalne i jeździ bez problemu,co do zmiany biegów,nie mecz tego silnika poniżej 2000obr./min na wyższych biegach tj.3,4,5 bo koło dwu masowe zajeździsz raz dwa,ten nasz silniczek max moment obrotowy ma ok 2500-2700 obrotów,jak będziesz jeździł pomiędzy 2200-3200 to raczej powinno być dla tego silnika odpowiednie,tutaj takie ogólne zasady tyczące się każdego diesla z turbawką:)

1. Dbaj o dobry olej w silniku
2. Wymieniaj olej zgodnie z zaleceniami serwisowymi (na ogół co 15 tys. km)
jednak w przypadku ostrej jazdy wymiana powinna być skrócona do 10 tys. km
3. W mrozy odpalaj samochód zawsze po zgaśnięciu kontrolki świec żarowych,
w przypadku bardzo dużych mrozów możesz dwu, trzy-krotnie powtórzyć proces
grzania świec, na pewno to nie zaszkodzi, a ułatwi rozruch.
4. Dbaj w zimę o dobrze naładowany akumulator
5. Po odpaleniu silnika unikaj ostrej jazdy z dużymi przyśpieszeniami.
6. Przed rozpoczęciem ostrej jazdy zawsze rozgrzej swojego diesla do
temperatury roboczej
7. Temperatura pracy zawsze powinna oscylować w okolicach 90st.C, nie
zależnie czy zima czy lato. Tuż po osiągnięciu 90st.C na wskaźniku temp.
wody, należy odczekać jeszcze chwilę poprzez w miarę spokojna jazdę aż olej osiągnie właściwą temp.
8. Po zakończeniu ostrej jazdy z dużymi prędkościami obrotowymi silnika
poczekaj na wyhamowani i ostygnięcie turbiny, która jest bardzo wrażliwa na brak smarowania
9. Nigdy nie gaś od razu silnika po zakończeniu ostrej jazdy poczekaj - parę
minut.
10. Unikać należy jak ognia częstego PSJ (czyli ******* Stylu Jazdy) ;
Na czym to polega i czym szkodzi - prosta odpowiedź jak ruszasz powoli
prawie bez gazu, zmieniasz szybko biegi przy 2000obr. nie dajesz silnikowi
osiągnąć swojego momentu obr. ani mocy i jeździsz często na 5biegu 60km/h po
mieście unikając przyśpieszeń to znaczy że uprawiasz PSJ. Czym to szkodzi?-
Niespalona sadza ze spalin zapieka się w kierowniczkach powietrza w turbinie
zmiennej geometrii. Nie jest korygowane ciśnienie turbina pompuje absurdalne
ciśnienia co komputer odczytuje jako błędne i przechodzi w tryb pracy
awaryjnej co się objawia spadkiem mocy. Najlepiej jeździć stosując się do
punktu 18 wyrabiając sobie przy tym własną taktykę na czas zmiany biegów. i
od czasu do czasu trzeba przycisnąć silniczek każde musi wnętrzności
przewietrzyć.
11. Diesel poddany chiptuningowi nie traci na swojej użyteczności i żywotności
po warunkiem zastosowania się do wszystkich powyższych zasad.
12. Każdy diesel zużywa olej - jedne silniki go biorą więcej drugie mniej. Nie
powinno nas to martwić do momentu w którym silnik zaczyna pobierać więcej
niż 1litr między wymianami.
13. Olej tuż po wymianie robi się ciemny (czarny) to normalne
14. Często dbaj (wymieniaj) filtr powietrza kosztuje nie wiele a za to ma
wpływ na trwałość wielu elementów osprzętu silnika.
15. Dbaj o to aby nie był niczym zakłócony nawiew na intercooler (w skrócie
IC) czyli chłodnicę powietrza doładowującego znajdujący się najczęściej tuż
przed przednim prawym kołem.
16. Zastosowanie stożkowych filtrów powietrza oraz wkładek nasączanych
olejem może (ale nie musi) skrócić żywotność przepływomierza - lepiej
częsciej wymieniać filtr papierowy
17. Dbaj o sprzęgło - bo kosztuje trochę $$
18. Nie przyśpieszaj ze zbyt niskich obrotów i nie ciągnij diesla do
odcięcia - dowiedz się przy jakich obrotach uzyskujesz max moment obrotowy i
moc - i najlepiej aby wskazówka obrotomierza poruszała się pomiędzy tymi
zakresami .
20. Każdy diesel kiedyś się zepsuje tylko od Ciebie zależy kiedy to będzie


Na górę
 Tytuł:
Post: 17-03-2011, 22:16 
Offline

Rejestracja: 24-02-2011, 22:10
Posty: 167
Lokalizacja: Warszawa
Baaaaaaaaaaardzo dziekuje ! Juz wiem wszystko. Czemu tego nie ma w instrukcjach. Obsluga radia to cala ksiazka, a w instrukcji Vitary pisza aby nie przekraczac czerwonego zakresu i nic wiecej !

pozdrawiam


Na górę
 Tytuł:
Post: 17-03-2011, 22:45 
Offline

Rejestracja: 20-11-2010, 17:19
Posty: 73
A Ty kolego uważasz że jak napiszą taką instrukcję to kto do nich będzie przyjeżdżał do serwisu na wymiany turbin,sprzęgieł kół dwu masowych itd.,gdyby każdy stosował się do tych zaleceń sumiennie to polowy usterek można byłoby uniknąć a tak zarabia albo serwis albo mechanik pozdrawiam:)


Na górę
 Tytuł:
Post: 21-03-2011, 00:16 
Offline

Rejestracja: 29-12-2010, 22:52
Posty: 85
Lokalizacja: Chorzów
Co prawda GV mam benzynową, ale jeździłem Mondeo MK3 TDDi i potwierdzam co napisał kolega Trucha0. Najważniejsze starać się nie dusić diesla poniżej obrotów, które dają max. moment obrotowy i nie przekraczać tych w których silnik ma największą moc (no czasem trzeba, ale nie za często). Ja od czasu do czasu wlewałem też coś do czyszczenia wtrysków i wytrzymały mi ponad 175 tys. km (potem sprzedałem więc nie wiem ile jeszcze były ok, ale w serwisie twierdzili, że 125tys. na naszej ropie to już nieźle.) Od czasu do czasu dostawał też lepszego paliwa tak raz na 5-6 tankowań a w zimie przy dużych mrozach. Daje to niewielki przyrost mocy i czyści układ paliwowy. Co do oszczędności na tym lepszym ON to mam inne zdanie: żywszy silnik prosi się o cięższą nogę :D . Ale jak masz silną wolę to może trochę mniej spalisz.
Acha i miałem też taki tani magnetyzer na dolocie paliwa i powietrza, co niby miał pomagać lepiej spalać mieszankę paliwową, ale z racji różnych opini co do jego użyteczności nie będę się upierać że to on też coś pomógł utrzymać wtryski w dobrej formie ;)
Zła wiadomość: dwumasówkę i tak wymienisz, chyba że sprzedajesz samochody zaraz po 100tys. km. I pewnie filtr PDF.


Na górę
 Tytuł:
Post: 21-03-2011, 12:35 
Offline

Rejestracja: 24-02-2011, 22:10
Posty: 167
Lokalizacja: Warszawa
Dzieki !.. Na razie mam 40 tys wiec sie mam troche czasu do tych 100.000.

Pozdr


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 8 ] 

Strefa czasowa UTC+01:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 13 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl
[ GZIP: On ]