Pompa paliwa jest w zbiorniku.
Trzeba zdemontować osłonę i zbiornik. Jeżeli masz możliwość skorzystania z myjni podwozi/najazdu umyj zbiornik i okolice karcherem. Przed odkręcaniem spryskaj śruby jakimś odrdzewiaczem/penetratorem (np. WD40), bo przeważnie są kłopoty z ich odkręceniem. Po częściowym opuszczeniu zbiornika uzyskasz dostęp do węży paliwowych, rurek odpowietrzania i przewodów elektrycznych. Wtedy możesz sprawdzić pompę "na krótko" podając napięcie bezpośrednio z akumulatora (kostka z grubszymi kablami, koloru nie pamiętam)
Uważaj przy odkręcaniu połączeń i opasek, łatwo urwać rurki których na zbiorniku trochę jest

. Po zdjęciu zbiornika odkręć okrągłą pokrywę (6 śrub) i wyjmij pompę z pływakiem poziomu paliwa.
Aha... i wskazane jest utrzymywanie dość dużej ilości paliwa w zbiorniku (min 1/2) Pompa pracuje cały czas i musi mieć zapas paliwa do chłodzenia (paliwo jest podgrzewane przy silniku i wraca do zbiornika skąd znów płynie do silnika) Drugi powód to skraplanie się wody na ściankach zbiornika przy zmianach temperatury (woda ścieka potem na dno i jest zasysana przez pompę) Kolejny powód to smarowanie pompy (przy bardzo małej ilości paliwa na zakrętach lub dziurach pompa może "łapać" powietrze które jest dla niej zabójcze.