Suzuki Klub Polska - Forum Dyskusyjne - www.suzukiklub.pl

Forum dyskusyjne dla użytkowników samochodów marki Suzuki.
Dzisiaj jest 11-07-2025, 13:43

Strefa czasowa UTC+01:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 4 ] 
Autor Wiadomość
Post: 02-06-2016, 20:53 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 12-01-2015, 20:19
Posty: 228
Lokalizacja: śląsk
Hej,

podczas gwałtownego ruszania na chwilę zaświeca się lampka ręcznego.
Gdzie szukać przyczyny? Za mało płynu? Klocki się kończą - o ile mają czujnik?
Doradzcie :-)

Dzięki


Na górę
Post: 02-06-2016, 21:46 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 08-08-2008, 19:39
Posty: 1130
"Lampka recznego" zapala sie nie tylko przy zaciagnietym hamulcu recznym,ale i przy niskim poziomie plynu hamulcowego.

Sily bezwladnosci przy "gwaltownym ruszaniu" powoduja rozkolysanie plynu w zbiorniczku wyrownawczym, na co reaguje czujnik poziomu.
Uzupelnienie plynu powinno uspokoic "nerwowa" kontrolke, ale...
... pozostaje jeszcze pytanie dlaczego poziom plynu w zbiorniczku jest niski.

Jest to olej, ktory w normalnych warunkach raczej nie wyparowuje, a wiec pozostaja dwie mozliwosci, albo wyciek, albo mocno zuzyte klocki hamulcowe.
Cienkie okladziny klockow hamulcowych wymuszaja wieksze wysuniecie tloczkow z cylinderkow hamulcowych, co prowadzi
do obnizenia poziomu plynu w zbiorniczku wyrownawczym.

Uzupelnienie tego plynu do poziomu MAX, zgasi wprawdzie kontrolke, ale nieuchronna w najblizszym czasie wymiana klockow doprowadzi do jego przelania.

Same klocki nie maja zazwyczaj czujnikow elektrycznych, a jedynie mechaniczne, w postaci blaszki generujacej nieprzyjemne dzwieki przy hamowaniu konczacymi sie klockami.

_________________
****** Pozdrawiam! ******
Obrazek


Ostatnio zmieniony 29-10-2016, 12:08 przez SX4ever, łącznie zmieniany 1 raz.

Na górę
Post: 03-06-2016, 07:45 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 12-01-2015, 20:19
Posty: 228
Lokalizacja: śląsk
SX4ever dzięki :-)

problem w tym ze płyn jest - może nie na maxa ale też nie na minimum

a klocki nie piszczą i widać tam jeszcze sporo okładziny. Jest weekend ściągne je i zobacze co tam jest nie tak, może gdzieś coś cieknie :-)

a pytałem o ten wskaźnik zużycia bo z tego co widze to są w ofercie na allegro klocki ze wskaźnikiem i bez:-)

Przy okazji jak powinna być minimalna grubość tarczy??? 23mm??? Pytam bo może wymienie cały komplet.

I jeszcze inna rzecz - warto dopłacać do ATE (500zł na allegro/690zł Intercars po zniżkach...) czy brać TRV (400allegro / 540Intercars)


Na górę
Post: 03-06-2016, 14:14 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 08-08-2008, 19:39
Posty: 1130
Cytuj:
Przy okazji jak powinna być minimalna grubość tarczy??? 23mm???

Tak, graniczna wartosc dla tarczy to wg. instrukcji 23 mm a dla okladziny klocka 2 mm.

A wybor producenta? Nie wiem, kazdy my swoje mniej lub bardziej racjonalne preferencje.

Ja wybralbym pewnie TRV, ktore byly chyba nawet montowane seryjnie, ale swoj wybor moglbym uzasadnic
tylko cena, ale zeby sie teraz nie nazywalo ze jestem sknera...
tez wydaje na niektore rzeczy wiecej pieniedzy niz nakazywalby to zdrowy rozsadek, ale to juz nie na samochod...
a komentarze Pani "Minister Finansow" w domu sa zawsze takie same... déjà-vu :D

_________________
****** Pozdrawiam! ******
Obrazek


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 4 ] 

Strefa czasowa UTC+01:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 6 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl
[ GZIP: On ]